Raven_

Leden
  • Content count

    74
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Raven_

  • Rank
    50+ poster

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Antwerpen, waar anders ;)
  • Mijn TomTom
    910 Flitser backup
    Go 6200 en Navigon op de iPhone

Recent Profile Visitors

245 profile views
  1. Dat is net hetzelfde wat ik ondervond in Spanje 2x, groen icoontje verscheen 2x wist niet goed wat het was of betekende en toch werd ik weggeleid van de file en telkens ook juist voor de file begon... leek me wel supergoed op dat moment
  2. Dat weet ik niet, maar er waren er vele links en rechts van de weg.
  3. Ik denk vrouwen en navigatie, Jaren eind 70's, als we van Benidorm terug kwamen reden we een paar jaar altijd verkeerd, zaten dan midden in Barcelona en deden dan al die kleine wegen langst de kust aan tot in Frankrijk... na 2 a 3 keer werd ik dat zo moe en zeker doordat ik wist dat we dat probleem nooit hadden in't oprijden... ging ik het eens goed opvolgen... Wat bleek, mijn vrouw liet me altijd verkeerd afslagen juist voor Barcelona richting Frankrijk, ze zag dat 'Francia' niet op onze weg lag volgens de kaart en zo die snelweg splitsing moeten we zeker niet nemen...
  4. Als we het over hetzelfde hebben ivm aantal km, duur van de route, verliestijden en hoe we ongeveer gaan rijden? Ga ik vanaf nu eerst werken via 'MyDrive' of via 'Routeplanner' allebei van TT, in een oogopslag zie je wat, waar en hoe de file's + de verliestijden... En je kan best de gekozen route's nog eens opentrekken of vergroten zodat je ziet waar juist je verliestijden of omleidingen liggen, dan weet men ineens waarom men een aangepaste route heeft, niet waar? Zoals perfect te zien is in foto 1 ter hoogte van Rijsel. Navigon doet dit ook de route's weergeven zonder bestaande traffic op dat moment.... Niet goed! Daar ik dit dan moest werken in combinatie met Google maps om te zien waar er problemen waren etc. op die gekozen routes... Misschien een tip die U als beta tester kan doorgeven naar TT is dat ze beter het aantal km erbij kunnen zetten voor of naast het uur dat ze aangeven en dit voor zowel MyDrive als voor Routeplanner... op deze wijze word het nog overzichtelijker en ziet men direct het het verschil goed, he? Zie Foto 1 en 2 Groeten, George
  5. Bedankt Corne64, Screenshot's altijd welkom Dat groen icoontje heb ik al wel gezien maar... nooit opgedrukt... want dan zou je maar eerst de vraag krijgen?
  6. Lol, nog niet ondervonden wel gehoord, dit jaar in Mei stopten we aan de laatste parking voor Parijs richting Bordeaux, enkele meters van ons stonden er 3 a 4 wagens (verschillende merken en allemaal redelijk nieuw) met 9 a 10 man er rond, Belgen en ze waren aan't discuteren, ze waren allemaal vertrokken op dezelfde tijd aan hun bedrijf (?) waren elkaar direct kwijt gespeeld in Antwerpen (file) en iemand was via Brussel naar Parijs gereden en de anderen via Kortrijk met afspraak op de parking aldaar. Het stomste en het gekke was, via Brussel was 40 min eerder daar (?) Ik werd mee in de discussie getrokken omdat er iemand uit de groep me kwam vragen van waar ik kwam en welke richting ik uit ging en welke route ik had genomen (dus ook via Brussel) etc... De discussie ging verder daar ze ook nog eens een verschil hadden op GPS om door Parijs te rijden... lol, ik ook dus (toen nog met Navigon) Mijn vrouw en ik keken en luisterde nog een tijdje geamuseerd toe, we zijn dan ook al lachend van die parking gereden...
  7. Bedankt Bika, Ondertussen heb ik al wel ondervonden dat TT live diensten kort op de bal spelen met hun updates van file's, wegenwerken of vertragingen etc. terwijl dit op Navigon eerder onbetrouwbaarder werd en dit toch zeker voor het jaar 2017-18 Normaal volg ik bijna blindelings, wat dan ook kan resulteren zoals ondervonden bij Navigon (iPhone 6s+) versie, laatste 3 jaar dat hij me iedere keer tussen Vitoria-Gasteiz --> Burgos richting Madrid ff van de snelweg stuurde voor ff een rondpunt te doen... toch 2 keer ingetrapt het eerste jaar, versie Navigon op de iPhone 4 had dat probleem niet. Dito voor Lille --> Kortrijk ook altijd ff een rondpunt daar te doen, lol, en daar trapte ik elk jaar 2 a 3 keer in... gevolg van moeheid denk ik Maar zoal TT mij nu de route liet doen in Parijs nu, heb ik blindelings ook gevolgd en het resultaat was verbluffend snel en toch een stuk door midden Parijs... Perfect. Dus sinds Juli 2018 in het bezit van de Go 6200 en moet nog veel gewoon worden na jaren Navigon, alsook begrijpend leren. ;)
  8. Bedankt Cortrans, dat staaft mijn denkwijze...
  9. Het probleem, geen vraag voor "Vraag het me zodat ik kan kiezen" Ik denk dat ik de oplossing weet voor mijn probleem? Allereerst misschien nog wat teveel Navigon gewoon! Navigon op de iPhone doet het zelfde als 'MyDrive', geeft 3 mogelijke route's aan en geeft mogelijke hinder of vertragingen aan op die route's. Dus aan mij de keuze voor een van de 3. De Go 6200 berekend ineens de 'snelste route' en dit volgens de Live diensten van TT, dwz geeft maar 1 route weer daar alle aanpassingen ivm de weg, file's en vertragingen op dat moment er al in zijn verwerkt volgens de Live dienst van TT. Dus dwz als er op dat moment een file of vertragingen is door wegenwerken is die er waarschijnlijk ook nog 3 a 4 uren later... en dan is ook de omleiding er al in verwerkt en nog steeds van kracht ook al zijn we er uren later op dat stuk autostrade. Was het nu andersom geweest zoals bv eerst wel file en later niet meer dan gaat de Go 6200 wel uren later aangeven dat er een kortere route is volgens de update van de Live diensten van TT. En dan wist ik op voorhand dat ik geen vraag moest verwachten. Dat voor de 2 gevallen in Spanje. Iedereen nog mee? De laatste 2 keer nu in Antwerpen op dezelfde dag tussen 08 a 09u. dwz het spitsuur... (normaal vermijd ik dit maar we kwamen van de technische autocontrole, afspraak 07u.) Hier heb ik weer de route direct aangemaakt op de TT en niet via 'MyDrive'! Dus de Go 6200 maakt weer de route aan met de feed van de Live diensten van TT en berekende de file's ermee in alsook dan de 'snelste route' want zo staat hij afgesteld. Dus dwz, ik die gewoon was dat de Go 6200 altijd dezelfde weg nam ineens werd geconfronteerd met een stukje andere route onderweg... en ff later nog eens... Ik was die omleiding niet gewoon, kende dat stuk route wel maar toch was direct mijn innerlijke vraag, wtf doet hij nu, begreep het wel daar we al een stukje in de file zaten maar innerlijk dacht ik ook, waar blijft de vaag? Dus dito kort daarop voor de 2de keer, hierin volgde ik de Go 6200 niet daar ik vrij zicht had op de file die vrij vlot ging... Kortom, als ik de route had aangemaakt via 'MyDrive' had ik waar schijnlijk gezien dat hij 2x een andere route nam. En wist ik op voorhand dat ik geen vraag moest verwachten.. En ik had dan waarschijnlijk ook onderstaande opgemerkt?! Iedereen nog mee? Het groene symbool/icoon Zoals eerder vermeld in het postje "Go 6200 ervaring op reis" en in dit postje, dat icoontje heb ik al 3 keer tegen gekomen, 2x Spanje en 1x Antwerpen. En ik vermelde ook dat: Misschien is dat een foutje of een bugje van het TT programmeren, dat het toch sowieso verschijnt ook al is de omleiding er al in verwerkt in Uw route of het kan ook zijn door het verschuiven in de lengte of duur van de file's op termijn? In beide gevallen geen probleem! Antwerpen reken ik er niet bij daar ik op voorhand al eerder een afslag nam omdat ik wist dat er toch sowieso bijna altijd file is daar op dat stuk snelweg. 'Stel bestemmingen voor' heeft totaal niets te maken met de route planning van 'MyDrive' , Live diensten van TT of met de vraag, "Vraag het me zodat ik kan kiezen" achteraf wel daar er dan een route is bepaald naargelang uw gewoontes. Dit alles is maar een denkpiste en ik hoop dat U mij verbeterd als het ergens verkeerd in elkaar zit? Groeten, George
  10. Bedankt Bika Voor mij is dat symbool ok en dat zal waarschijnlijk wel werken (wacht de test wel af... ik rij niet meer tot volgende week) Maar eender, als je een route aanmaakt en die je dan zelf al 5x hebt gereden via TT zonder file (buiten de drukke uren) en TT neemt altijd dezelfde weg 100% en dan op een dag is er file en TT neemt het initiatief om de route te veranderen en dit zonder de vraag... alhoewel deze is aangevinkt... Mvg, George
  11. Citaat uit de handleiding Stel bestemmingen voor Als er geen route is gepland, kan je systeem je dagelijkse rijgedrag naar opgeslagen favoriete plaatsen leren en bestemmingen voorstellen als je het systeem aanzet vanuit de slaapstand, zoals 's ochtends bijvoorbeeld naar Werk rijden. Schakel deze functie in om suggesties voor de bestemming te krijgen, of uit als je geen suggesties voor de bestemming wilt ontvangen. Wat houdt Voorspelling van bestemming in? Je TomTom GO kan leren van je dagelijkse rijgedrag naar je favoriete opgeslagen plaatsen en kan ook bestemmingen voorstellen als je je systeem aanzet vanuit de slaapstand, zoals 's ochtends wanneer je naar werk rijdt. Voorspelling van bestemming voorbereiden Je systeem heeft eerst wat tijd nodig om je gewoonten te leren kennen voordat het bestemmingen kan voorstellen. Hoe vaker je met je TomTom GO rijdt, hoe sneller je voorstellen krijgt en hoe nauwkeuriger de voorgestelde bestemmingen zullen zijn. Als je voorspellingen voor bestemmingen wilt ontvangen, moet je het volgende doen: Zorg dat er geen route is gepland.
  12. Dus heeft totaal niets te maken met 'Stel bestemmingen voor' Deze optie heeft totaal niets te maken met het effectieve van 'Routeplanning' en is maar een subregel die eender waar kan bij aansluiten... (mijn interpretatie) Als er onderweg een snellere route wordt gevonden, kan TomTom Traffic je reis opnieuw plannen zodat de snellere route wordt gebruikt... Deze optie staat aan: Vraag het me zodat ik kan kiezen (maar het me vragen dat doet de TT niet bij een geplande route!!) Dus geen nood aan toeters en bellen ivm mijn bestemmingen of gebruikte rijwegen! Ik wens gewoon de vraag! Groeten George
  13. Dus NEEN, ik heb 'Stel bestemmingen voor' niet verkeerde geĆÆnterpreteerd! Ik dacht dat het eerder een onderliggende subregel was voor 'Vraag het me zodat ik kan kiezen' niet dus en heb dat ding dan vlug terug uitgezet. Verder staan mijn instellingen hetzelfde als die van U Cortrans, of Dus de vraag en het probleem blijft, TT vraagt me niets!
  14. Haha, ik nap het nu! Ik interpreteerde 'Stel bestemmingen voor' totaal verkeerd voor, lol. Ik voel me een Bedankt voor de hulp Cortrans
  15. Maar dan blijft de vraag nog altijd, neemt TT of de 6000/6200 zelf het initiatief als hij een file nadert de route automatisch optimaliseert en dit op de gewone wegen en uiteindelijk ook nog op de autostrades en dit zonder te vragen? Groeten, George