Raven_

Leden
  • Content count

    105
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Raven_

  • Rank
    100+ poster

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Antwerpen, waar anders ;)
  • Mijn TomTom
    910 Flitser backup
    Go 6200 en Navigon op de iPhone

Recent Profile Visitors

487 profile views
  1. ok bedankt! Zodra de noodzaak er is ruil ik ze terug....
  2. lol, Als het gaat over de aanpassing CD gleuf, gewoon beide houders van TT en iPhone, bal ontwricht en gewoon geruild.... vrouw werd ff gek, TT houder kwam net uit de doos en ik deed hem al kapot volgens haar, lol Als het gaat over het goed blijven zitten in de CD gleuf of de TT in de houder... helemaal niets, gewoon terug vast gezet in de CD gleuf en de TT in de gefikste houder en ik kan U vertellen dat ik hier in straten rijd waarbij de Rav4 met zijn redelijke stugge vering van links naar rechts botst... over kinderkoppen, botte stenen of kasseien hoe U ze ook wil noemen en ik heb er zo heel wat hier in de buurt... zonder de TT uit de houder of CD gleuf wipt.... Dus het moet aan iets anders liggen? Verder over die beruchte botte stenen straten hier in Antwerpen, Antwerpen krijgt van de Vlaamse regering subsidies voor het oorspronkelijk behoud van de oude straten, verder zijn ze ook een ontrading voor snelle auto's en chauff. Ik hoop hierbij Uw vraag ergens beantwoord te hebben? Foto: dit model ongeveer, alleen de ronde vastzet moer voor de bal kon ik niet meer gebruiken... maar dat bleek totaal ook niet nodig te zijn
  3. Goede middag iedereen, Zoals al eerder aangehaald hadden we echte problemen en file in Parijs en ik quote mezelf: Ook had men vermeld op de Franse traffic zender dat we beter de binnenstad Parijs konden vermijden, reden onbekend. Voor Parijs richting België kreeg ik dat groen symbooltje van alternative route (leek me dezelfde weg als vorig jaar) in de rechter balk en dat gaf aan +40, ik veronderstel dat dit +40 minuten zijn? Hoewel mijn gemelde verliestijd + 26min. was en gemeld bovenaan in de rechterbalk, vraag ik me af waarom TT dit dan vermeld? Dus ging ik daar niet op in! Verder in de file kreeg ik nogmaals ineens een paar keer een groene afslag op het scherm en dit dan zonder groen symbooltje.. dit alles ging zo vlug dat ik nooit de mogelijkheid zou hebben gehad om te reageren ook zonder file... Ik moet wel zeggen de TT deed toen al raar... Verder kreeg ik meer en meer symbooltjes lila/paars een stuk of 3 a 4 en een paar zeer lichte blauwe, allemaal alternatieve route's... en alle met een + aan minuten meer dan de rode gemelde verliestijd, daar tussen nog wat andere symbooltjes van werken en file of defect voertuig, echt gekken werk en totaal niet meer overzichtelijk. Symbooltjes met een + tijd dan de vermeld verliestijd, zie het nut ervan niet in? Ook veronderstel ik dat die + tijd is op de oorspronkelijke aankomsttijd is en niet op de al gemelde verlies tijd? Want anders is het echt te zot! Verder werkte de TT perfect op de gehele reis en uitstappen... Halverwege Augustus tot eind September vertrekken we weer... ik denk dan om Parijs dan voorgoed te vermijden overdag en zelfs in't weekend op de terugweg, oprijden is altijd s'nachts vanwege het doorreis hotel juist voor Madrid. En wederom geef ik de TT een dikke buis op flitsers, verouderde informatie, totaal niet aanwezig of geen informatie van recente flitsers wat een verschil met SCDB die gelukkig op mijn oude TT 910 staat. Foto De grote ring rond Parijs (zoals ik hem noem) en deze ook al een paar keer heb gereden (laatste 2 jaar niet)... zit wel in mijn TT systeem (waarom gebruik ik hem dan niet, lol)
  4. Bika, Welke kaart zit er origineel op de TT 6200? Vorige week in Spanje kaartupdate gedaan... halverwege viel wifi uit, dus geen update en geen kaart meer op de TT? Gaf aan dat ik een kaart moest downloaden... ik heb dan maar voor west Europa gekozen en zonder problemen dan binnen getrokken...
  5. Ook een zekering plaatsen + een diode plaatsen tegen het leeglopen v/d batterie als men rechtstreeks werkt... vroeger eens zo moeten werken voor muziekversterker en zware boxen.... dat was nog uit mijn kindertijd lol...
  6. Euuu Mr. M, is Uw vraag aan mij of aan Morjos?
  7. T'ja, als de drukste stad van Nederland maar eerst ergens achteraan bungelt volgens TT is dat geen verschiet he?! Lol... Al die vreemde buitenlandse chauff..... (Note to myself... "do not downgrade your niveau level") Geen probleem hier... juist weer verschillende landgrenzen gepasseerd zonder problemen Belgie -> Luxemburg -> Frankrijk -> Spanje -> Portugal -> Spanje (Verlof) Spanje -> Frankrijk -> Belgie (Terug) Wel had ik enorm veel problemen met de TT 6200 op de ring in Parijs op 08/06, scherm viel regelmatig weg en de TT wist soms niet waar ik zat en wou me zelfs verkeerd sturen, gaf verkeerde afritten aan.... Ik weet wel dat er enorm veel oproer politie met lichte pantserwagens, 30 tal kleine busjes en zelfs 10 of meer met burger motto's met 2 politiemannen erop (stond op hun rug van hun burger motto pak geplakt of zoiets) ons zijn gepasseerd... ook hebben we +- 30 min. geen telefoon (GSM) verkeer kunnen doen.... Gele hesjes waren actief denk ik... Hetzelfde probleem had ik ook enige tijd geleden juist voorbij Putte Nederland ... maar duurde maar 1 a 2 minuten toen... volgens de TT was ik terug naar Belgie aan't rijden alhoewel ik ervan weg reed...
  8. klopt in mijn wagen op alle aansluitingen (2x sig en 1xusb) geen problemen, zelfs niet met het usb kastje voor 4 aansluitingen... Met 2 TT en iPhone en daar nog een koelbox bovenop (alleen voor op reis te gaan is koelbox en extra TT) heb ik aansluitingen te kort
  9. lijkt op de TT 6200 houder. Als je geen probleem ondervind bij het erop plaatsen... zou ik denken aan warmte en uitzetten van de plastiek en dan knelt er ergens iets? Ergens beschadigd, gevallen, plakkerig vuil? De magneet is normaal niet zo sterk! Hier met de TT 6200 en aangepaste houder (in CD gleuf) de TT zit goed in de houder en komt er ook vlot eruit.
  10. Haha, dank U Holyhead ik ga dit van de week eens testen... deze TT gebruik ik alleen nog om de toeters en bellen en een 2de stem stoort de TT 6200 Sorry van de late reactie, ik ben pas terug uit verlof... Heb dit ongeveer eens 4 a 5 jaar geleden aan TT gevraagd... ik kreeg een antwoord met link... link werkte niet en dan maar weer terug gevraagd met de verwijzing dat de link niet werkte.... kreeg terug dezelfde link lol. toen gaf ik het op!
  11. Goede middag, Juist dat postje gelezen over die Eva stem... en dan denk er weer eens aan. Vraagje is het mogelijk om een blanco dus leeg en zonder woorden of geluid etc. stem te vinden of zelf te maken voor mijn old TT910? Heb alleen nog de toeters en bellen nodig en geen spreekbeurt van instructies meer.... Zit iedere keer te prutsen met stem te kiezen bij opstart en nadien terug het zwijgen op te leggen enz..
  12. Ik gebruik mijn TT6200 niet elke dag maar toch regelmatig en heel de dag door, nooit problemen gehad met traffic. Ik gebruik ook bovenstaande tip sinds die een tijdje terug ook al eens gepost was! Dus misschien daarmee?
  13. Sorry Mr. M voor de late reactie... wat druk bezig om de reis voor te bereiden, lol. Ik ken dat bestandje... had dit al opgemerkt in't begin van deze maand ergens op een GPS forum heb dit toen ge-download voor ingeval van nood... Trouwens als de tijd was ge-reset of bleef resetten was dit ook geen probleem... daar ik deze old TT alleen gebruik voor flitsers e.a en niet zozeer voor de weg te vinden.
  14. Buiten de verplichte veiligheid-accessoires die je sowieso aan boord van uw auto moet hebben.... neemt U nog extra andere dingen mee? Zoals....? Deze vraag alleen om dat ik het heb meegemaakt dat in de meeste gevallen in de nu huidige verkeersdrukte en pechstrook rijdende piraten deze verplichte simpele dingen volgens mij niet meer voldoen? Dus tips om onszelf en andere weggebruikers bij ongeval of platte band goed zichtbaar te maken... Foto's van 4 jaar geleden +- 50 km voorbij Granada (op de terugweg), voor het bijna licht worden, in zware mist (op dat moment), bij het uitwijken van een voertuig dat zwaar in de rem ging, uitgeweken naar het midden en in de middenberm beginnen te slippen met als gevolg één volledige en één halve koprol... Op dat moment besef je, dat alles wat je bij hebt of waar je op dat moment nog aankan NIET voldoende is... Tussen 2 banen in met alleen achter ons een lichte vangrail, wachtend tot er hulp komt zoeven er auto's voorbij en af en toe hoor je en ziet men ze remmen waarbij de mist fel rood flitst... maakt het alles nog meer drukkend angstig... btw, de fretten in de carrier sliepen lekker door en werden verveeld wakker als ik hun carrier ondersteboven uit de wagen trok... Dus probeer ik me te wapenen zo goed als het kan of mogelijk is... en ondertussen heb ik wat extras bij zoals: flitsende led's voor op de grond leggen of te kleven met magneet aan de auto x4, led looplampen met kleurwisseling of flitsen mogelijk x 2, reflecterende overtrekken voor de onder of bovenarmen of onderbenen x 4, hesjes met extra brede reflectors x 5 en evenveel of meer oude hesjes met nog duidelijk goede reflectors... Dit alles zit achterin in de bestuurders of bijzit zetel opbergzak, led's zitten alle onder de dito zetels... De oude hesjes kan ik of men gebruiken voor achteraan in de koffer vast te zetten zodat ze buiten hangen en toch vastzitten en niet bewegen bij wind of men kan ze ook vastzetten aan de zijkanten van de wagen en tussen de deuren of ramen vastzetten, geeft je wagen zelf meer visuele afbeelding in't donker (tip heb ik gezien vorig jaar op een parking voorbij Parijs op geen verlichte parking bij een klein zwart autootje.