tomtom107

Leden
  • Content count

    73
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About tomtom107

  • Rank
    50+ poster

Informatie

  • Geslacht
  • Mijn TomTom
    GO5200
  1. Het zal niet serieus bedoeld zijn maar, weinig kans denk ik. Dan zal toch eerst "het contract" goed moeten worden doorgenomen en TomTom zou niet zo slim zijn als daar geen vrijwaringsbepaling in zou staan.
  2. Soms vraagt TomTom "wil je naar huis"? Als ik "nee" zeg dan komt het nogal eens voor dat hij daar niet naar luistert (of degene die meerijdt zegt na korte tijd, zullen we toch even naar .... gaan?). Even op het kruisje klikken en het is opgelost. Kijk, dat vond ik wel handig en bovendien heeft TomTom die instelling niet in het leven geroepen als niemand dat wel handig zou vinden. Maar ik ben het met je eens, het is eigenlijk "peanuts" maar ik heb de instelling wel weer aangepast.
  3. Dank voor de oplossing. Ik had wel gekeken in de handleiding maar, kennelijk is dat weer een aspect dat naderhand is toegevoegd (of ik moet niet goed gekeken hebben).
  4. Hallo, Bij mijn TomTom Go 5200 was de ingestelde route de laatste tijd simpel te verwijderen door op een kruisje tikken. Dit kruisje stond op het scherm (onderaan de routebalk). Sinds kort zie ik dat kruisje niet meer. Als ik nu de route wil verwijderen dan moet ik naar tabblad "huidige route" (wis route). Jammer, ik vond dat kruisje wel handig. Hebben andere forumleden dit ook opgemerkt?
  5. Het was slechts een antwoord op de gestelde vraag.
  6. Inderdaad, daar heb je wel een punt. Net zoals bij dit forum zul je je dan moeten registreren.
  7. Probleem verholpen. Als het synchroniseren werd uitgezet dan werkte de TomTom perfect. Daar zat dus het probleem. Kennelijk gaat dat via het TomTom account want na het aanmaken van een nieuw account was het probleem verholpen.
  8. Omdat het uitzetten van synchroniseren mij geen echte oplossing leek heb ik met TomTom contact gezocht via twitter. Via twitter was de service van TomTom echt geweldig (noem alle goede eigenschappen maar op) en het was echt geen korte sessie. Er wordt hier nogal eens geklaagd over de slechte bereikbaarheid van TomTom maar, met twitter ging het perfect. De uiteindelijke oplossing ga ik a.s. zondag uitproberen.
  9. Heb ondertussen diverse grote en kleine ritjes gemaakt en helaas, de methode om de software opnieuw bij te werken was de oplossing ook niet. Uiteindelijk mydrive synchroniseren in mijn TomTom uitgezet en inderdaad, tot op heden deed het probleem zich niet meer voor. Voorlopig, maar zien te leven met deze oplossing en hopelijk komt er nog eens een TomTom update waarbij het wordt opgelost. Ik weet ook niet het uitzetten van het synchroniseren nog verdere gevolgen heeft dan het via de computer invoeren van een nieuwe bestemming.
  10. Dat opnieuw opstarten was de laatste dagen echt een ramp. Na lang zoeken zag ik dergelijke problemen ook beschreven op een Engelse website. Men was daar van mening dat het een systeemfout was van TomTom en iemand had daar als oplossing dat je het synchroniseren met TomTom "My Drive" dan in je TomTom zou moeten uitzetten. Dat zou best wel eens kunnen zijn maar is ook niet echt een oplossing. Naderhand las ik over een methode wat erop neer komt dat het systeem opnieuw bijgewerkt wordt. Hoewel het beschreven probleem niet hetzelfde was heb dit toch maar geprobeerd waarbij ik TomTom "MyDrive" en TomTom "My drive connect" eerst allebei heb ingeschakeld (misschien was één van de twee ook voldoende geweest). In het kort komt het erop neer dat je bij het opstarten van de TomTom, de aan/uit knop blijft indrukken, tot dat er tekst komt. Als je dit ziet dan direct 3x snel de aan/uit knop indrukken. Vervolgens de TomTom aansluiten op de computer. Hieronder staat een link waarin de procedure wordt beschreven maar, de tandwieltjes heb ik bij mij niet gezien. Ik had overigens wel de indruk dat het systeem werd bijgewerkt en ook het opstarten erna duurde langer dan gebruikelijk. Na het opstarten moest er ook direct een update verwerkt worden. Ik heb daarna een stuk gereden. Normaliter ging het display van de TomTom vlak na de start de laatste maanden altijd een keer uit en aan. In ieder geval bleef dit nu achterwege en ook daarna bleef hij goed functioneren dus ik heb goede hoop dat het probleem uit de wereld is. https://help.tomtom.com/hc/en-gb/articles/360013959579-Navigation-device-not-starting-or-displaying-a-cross
  11. Dank voor de reactie. Ik heb geen aanwijzingen dat de accu van de auto bijna leeg zou zijn. De auto heeft ook niet lang stil gestaan en heeft ook niet veel korte ritjes gemaakt. Tijdens het rijden is de TomTom overigens altijd aangesloten op de auto-lader en ik had het idee dat de accu van de TomTom dan altijd vol geladen is. Sterker nog, ik had het idee dat een TomTom met een lege accu het altijd ook zou moeten doen als hij, tijdens het rijden, aangesloten is op de auto-lader. Naar aanleiding van uw reactie ga ik, voordat ik aan een rit begin, controleren of de accu van de TomTom op sterkte is.
  12. Hallo, Ik heb een TomTom GO 5200 die (soms) kuren vertoont. Hoewel ik de TomTom na gebruik nu uitzet bleef hij tot voor kort, na elke rit, in de slaapstand. Als ik de auto start gaat de TomTom altijd gewoon aan maar, anders dan voorheen start hij af en toe, na enkele meters gereden te hebben, weer opnieuw op (display gaat uit en weer aan). Vreemd, maar daarna bleef hij het wel gewoon doen. Echter, sinds kort gebeurt dat “opnieuw opstarten” af en toe om de paar minuten en dat dan (bijna) tijdens de hele rit. Soms doet hij het ook gewoon perfect. De TomTom staat gewoonlijk continue onder spanning (sigarettenaansteker). Dit opnieuw elke paar minuten opstarten (aan en uit gaan) blijft hij overigens ook doen als ik de spanning eraf haal. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
  13. Met de 1ste zin van je reactie heb je wel een punt. Sorry hoor, maar die 2de zin slaat echt nergens op.
  14. Kan wel zijn maar voor mij is er maar één.
  15. Ja, je weet niet wat de oorzaak is dat er minder wordt gereageerd. Het kan van alles zijn. Misschien is TomTom nu zo perfect dat er niets meer "te mekkeren" valt (ik geloof dat zelf eigenlijk niet) maar het kan ook zo zijn dat het met de corona perikelen te maken heeft. Er wordt kennelijk ook minder gereden door het thuiswerken.