raverke95

Leden
  • Content count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About raverke95

  • Rank
    10+ poster

Informatie

  • Mijn TomTom
    Go6100
  1. Tommie vraagt dat als hij "voor de eerste keer" terug opstart. Taal ingeven, emailadres en wachtwoord van je registratie weer ingeven. Het leuke is dat hij dan al je bewaarde instellingen (favoriete plaatsen, thuisadres,...) weer terugzet. Persoonlijke instellingen als type toetsenbord, grotere verkeersinfobalk,... moest ik manueel weer instellen. Max. tien minuutjes werk.
  2. Ik heb dus heel de conversatie via mail gedaan. Op zeker moment kreeg ik mail van de helpdesk dat mijn toestel moest verbonden worden met de computer en dat eea zou klaarstaan. Ik deed dit. Zonder melding op het computerscherm begon te tomtom zich te updaten. Staat nu op versie 18. Ben eens benieuwd of de vastlopers nu verleden tijd gaan zijn. Ook raar eigenlijk dat ik het niet volgens de "normale" manier kon doen...
  3. In het verleden massa's problemen met mijn Tommie gehad met vastlopers en ook met het kruisje zoals jullie aanhaalden. Ik gebruik hem voor het werk in de heel wijde omgeving van Mechelen. Soms een uitschieter naar de provincie Limburg of de kust. Op zeker moment werd er me aangeraden om het toestel eens compleet te resetten. Sinds ik dat voor de eerste keer deed heb ik eigenlijk geen problemen meer gehad met dat kruisje. Soms duurt het wel 5 minuten eer hij binnen is, maar het lukt wel. Hoe hij in NL werkt weet ik niet, daar kom ik er niet mee. Voor zij die vaker in België problemen hebben mss ook eens een factory restore doen?
  4. Ik heb het toestel deze zomer is een volledige factory restore gegeven. Daarvoor liep ie elke 3 adressen vast. Nu moet ik hem wel degelijk elke dag volledig afsluiten, dan blijft hij de volgende dag, mja, vlot werken. TomTom systemen zijn behoorlijk aan de prijs. Ik kan me toch niet voorstellen dat dat steeds vastlopen/automatisch herstarten normaal is. Nu goed, de vraag ligt op de plank bij de klantendienst van TomTom. Benieuwd...
  5. Zal ik even proberen. Heb hen via mail in het verleden nog eens benaderd. Toen stond de Tommie nog op het account van de baas en ze konden hem toen niet terugvinden. Moet nu lukken. Die benaming in MyDrive Connect valt wel te wijzigen. Maar standaard stond er Go6000.
  6. De TomTom GO6100 die ik in de werkbus gebruik draait op Applicatieversie 17.300.0018.311 uitgegeven op 12-10-2017. Als ik de releasenotes ga bekijken zitten we inmiddels al enkele versies hoger dacht ik. Redelijk wat bugs in dat apparaatje (veel vastlopers enz.) Als ik de GO6100 aansluit op MyDrive Connect, dan kan ik alle flitspalen en kaarten updaten, maar een update voor de navcore, dan wel Applicatieversie komt niet bij in het lijstje te staan. Ook opmerkelijk: MyDrive Connect spreekt over "GO6000", terwijl het toch degelijk een GO6100 is. Zo leert mij het info scherm op mijn Tommie zelf. Nu goed, hoe kan het mogelijk zijn dat MyDrive Connect geen Applicatieversie updates ziet? tnx Gert
  7. Dat is hè. Zou je 3 jaar geleden eens moeten doen, met een slakkegangetje daar links blijven rijden. Menig toeter galmen zouden de lucht ingaan. Twee maanden geleden een poging gedaan om op zondag heen en terug Frankfurt te rijden. Ben amper boven 120km/u geweest door die linkerbaanvak rijders. Nu alle gekheid op een stokje: ik kom vrij vaak in Nederland. Het is er tegenwoordig ook een enorme drukte, maar alle verkeersapps/ hulpmiddeltjes werken daar toch vrij accuraat. Kan men bij ons in België niet zeggen. En verouderd... Vlak in mijn buurt besloot men na 30 jaar eindelijk de R6 eens door te trekken. Men heeft dat enkele jaren geleden effectief gerealiseerd, maar nog wel met de originele plannen van 30 jaar terug. Nou ja, men moet niet verder raden... Gesynchroniseerde verkeerslichten. Wat is dat??? Enzoverder...
  8. Hela,hela, er lezen Belgen mee he :p. Maar gelijk heb je, ik het het met de TomTom in de werkbus ook vaak voor. GPRS is geconnecteerd en toch dat kruisje. En als er dan traffic info is, zit er toch vééééél vertraging op merk ik de laatste tijd.
  9. Een tijd geleden opperde bij ons op de zaak ook iemand dat het wel lijkt alsof het geheugen vol loopt. Tommie aan de pc en inderdaad, slechts 10MB over. Wat stemmen en overbodige dingen geruimd en warempel het boeltje liep minder vaak vast. SD kaart gekocht met het idee de kaarten alvast op de SD kaart te zetten. Blijkbaar is het niet mogelijk om bestaande geïnstalleerde kaarten naar SD te kopiëren??? Nu goed, alles momenteel helaas nog op het interne geheugen. Het werkt beter en zoals jij zegt Paul, als ik eraan denk hem volledig af te sluiten werkt hij 's anderendaags ook vlotter. Je moet er maar aan denken natuurlijk. Tegenwoordig (vroeger nooit gezien) krijg ik vaak de melding dat het geheugen vol loopt. Even later een crash... Stel ik krijg al mijn kaarten naar de SD, ben ik ervan overtuigd dat het crashen verleden tijd is. Als iemand dat nu eens wist hoe dat te doen...
  10. Ik lees dit toevallig. De tomtom go 6100 die ik op het werk gebruik had precies dezelfde problemen als jullie beschrijven. Echter leef/werk/woon ik in België en daar had het toestel dus ook problemen. Denkelijk hier op het netwerk van Proximus. Mijn privé wagen wat een Audi A6 is met online traffic had ik die dagen (avonden) ook geregeld uitval van die online traffic dingen. Ooit gelezen dat dit gedeeltelijk ook bij Tomtom vandaan komt.
  11. Mja, duidelijk, hier vreesde ik al voor... Ik moet jullie niet vertellen dat het "systeem" van TomTom met online verkeersinfo een droom is om mee te werken. De software daarentegen... Heb destijds bij de baas genoeg gezeurd om een TomTom ipv het goedkope Garmin spul dat hij voor de overige wagens koopt. Die Garmins rijden in België naar de Ardennen om via de Kust als je in Mechelen vertrekt. Maar ze lopen nooit vast en gaan als een speer zoals mijn vorige TomTom Go 710 ook deed. Jammer dat TomTom voor deze software gekozen heeft en het blijft doen. Geef toe, de snelheid waarmee de UI werkt is echt niet meer anno 2018 waardig :( Mocht er inmiddels een type zijn dat al die "stroperigheid" en vastlopers totaal niet heeft en toch de online verkeersinfo hoor ik dat graag. De baas is ook vragende partij trouwens :)
  12. In januari was ik wat optimistisch zo bleek, want uiteindelijk crasht die TomTom nog steeds na een tiental adressen in te geven. Wat het ook enorm triggert, die vastlopers, is even rijden zonder werkelijke navigatie. Als het toestel is ingeschakeld, de kaart is zichtbaar, maar er loopt geen navigatie en ik rijd met de auto rond, je schakelt het toestel uit en weer in, 8 kansen van de tien prijs. Je drukt op adres ingeven en vast zit ie. Minuutje wachten en hij start uit zichzelf weer op. Ook merk je dat hij bij elke ingave trager en trager wordt. Na een reboot gaat alles weer vlot. Het toestelletje is in januari eens volledig leeggemaakt, de onlangs verschenen software staat er inmiddels op en steeds blijft ie precies hetzelfde fenomeen vertonen. Hebben jullie nog tips?
  13. Zoals beloofd even wat feedback... Ik startte voorheen de Tomtom opnieuw op door de aan/uit knop enkele seconden ingedrukt te houden tot het "lettertjesscherm" verscheen. Even opnieuw drukken -> herstart en toen waren alle flitspaal/file-gegevens weer terug. Echter na pakweg alle 8 nieuwe route-bestemmingen zag je het systeem langzaam trager worden tot ie vastliep. 2 weken geleden aan mijn baas gevraagd de truuk toe te passen die Naik suggereerde. Ik mag niet zeggen dat het toestel retesnel werkt, maar tot nu toe nog geen vastlopers gehad. Het zal dus wel iets geholpen hebben :-) Toch vind ik het jammer dat de software niet meer zo snel loopt als destijds bij mijn Go 720. Dat ding was bloedsnel en crashte eigenlijk nooit. Hun systeem met Traffic HD is een droom om mee rond te rijden, maar daar is eigenlijk alles mee gezegd. Hopelijk doen ze daar in de toekomst wat aan.
  14. Zou ik sowieso gedaan hebben hoor... Inmiddels een tussentijdse stand van zaken: Het ging deze week van kwaad naar erger, dus probeerde ik al eens (uit nieuwsgierigheid) wat er eigenlijk gebeurt als je die aan/uit knop blijft indrukken zoals jullie al aanbevolen. Het stapje drie maal indrukken sloeg ik nog even over... dat soort zaken regelt de baas nog 1,5 week en had geen zin in die discussie nu. Na het herstarten viel me gelijk op dat alle ontbrekende flitspalen en trajectcontroles weer terug zijn. Hij werkt terug vlotter, maar het is nu niet dat je door de menu's kan vliegen zoals dat met de gemiddelde smartphone tegenwoordig gaat. Toegegeven: dit ging al niet van wanneer hij nieuw was, ik zie dit als "normaal". Helaas deze middag weer een crash gevolgd door een spontane reboot. Nu goed, dat was sinds woensdag morgen. Na twee dagen vrij intensief gebruik één keertje... Zo is het altijd geweest en beter als 2 x per dag. Nu vraag ik me nog twee dingen af: 1. Ik zie dat het toestel geregistreerd staat op het emailadres van de baas. Als die er straks niet meer is en ik doe een factory restore, kan ik mijn gegevens dan gewoon ingeven, of heb je sowieso het password nodig van degene die hem nu geregistreerd heeft? 2. Van waar haalt TomTom die flitspaal en trajectcontrole gegevens? Mechelen krioelt inmiddels van trajectcontroles. Ondanks er al een hele hoop terug zichtbaar zijn na mijn recente actie, ontbreken er nog vele. Bvb Waze geeft die al wel weer. Ik stel me de vraag of ik de mensen van TomTom ook zou kunnen tippen dat er bepaalde trajectcontroles ontbreken zodat ze die kunnen bijvoegen. Altijd handig dat je op zo'n "controle weg" de gemiddelde snelheid in beeld hebt.
  15. Mooi... Ga ik zeker proberen, maar wellicht na de feestdagen. (Had niet verwacht zo snel respons te krijgen, mijn dank naar jullie toe is groot) Momenteel regelt de baas al die TomTom zaken nog, maar hij doet het niet zoals het hoort. De bewuste man is met pensioen in januari, dus doe ik het tegen dan gewoon zelf. Blij dat er een oplossing voor bestaat. Ik was namelijk bevreesd dat het echt een vervelende bug in de software was die me liet lijden met problemen ;) Ik probeer het uit :)