raverke95

Leden
  • Content count

    7
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About raverke95

  • Rank
    5+ poster

Informatie

  • Mijn TomTom
    Go6100
  1. Ik lees dit toevallig. De tomtom go 6100 die ik op het werk gebruik had precies dezelfde problemen als jullie beschrijven. Echter leef/werk/woon ik in België en daar had het toestel dus ook problemen. Denkelijk hier op het netwerk van Proximus. Mijn privé wagen wat een Audi A6 is met online traffic had ik die dagen (avonden) ook geregeld uitval van die online traffic dingen. Ooit gelezen dat dit gedeeltelijk ook bij Tomtom vandaan komt.
  2. Mja, duidelijk, hier vreesde ik al voor... Ik moet jullie niet vertellen dat het "systeem" van TomTom met online verkeersinfo een droom is om mee te werken. De software daarentegen... Heb destijds bij de baas genoeg gezeurd om een TomTom ipv het goedkope Garmin spul dat hij voor de overige wagens koopt. Die Garmins rijden in België naar de Ardennen om via de Kust als je in Mechelen vertrekt. Maar ze lopen nooit vast en gaan als een speer zoals mijn vorige TomTom Go 710 ook deed. Jammer dat TomTom voor deze software gekozen heeft en het blijft doen. Geef toe, de snelheid waarmee de UI werkt is echt niet meer anno 2018 waardig :( Mocht er inmiddels een type zijn dat al die "stroperigheid" en vastlopers totaal niet heeft en toch de online verkeersinfo hoor ik dat graag. De baas is ook vragende partij trouwens :)
  3. In januari was ik wat optimistisch zo bleek, want uiteindelijk crasht die TomTom nog steeds na een tiental adressen in te geven. Wat het ook enorm triggert, die vastlopers, is even rijden zonder werkelijke navigatie. Als het toestel is ingeschakeld, de kaart is zichtbaar, maar er loopt geen navigatie en ik rijd met de auto rond, je schakelt het toestel uit en weer in, 8 kansen van de tien prijs. Je drukt op adres ingeven en vast zit ie. Minuutje wachten en hij start uit zichzelf weer op. Ook merk je dat hij bij elke ingave trager en trager wordt. Na een reboot gaat alles weer vlot. Het toestelletje is in januari eens volledig leeggemaakt, de onlangs verschenen software staat er inmiddels op en steeds blijft ie precies hetzelfde fenomeen vertonen. Hebben jullie nog tips?
  4. Zoals beloofd even wat feedback... Ik startte voorheen de Tomtom opnieuw op door de aan/uit knop enkele seconden ingedrukt te houden tot het "lettertjesscherm" verscheen. Even opnieuw drukken -> herstart en toen waren alle flitspaal/file-gegevens weer terug. Echter na pakweg alle 8 nieuwe route-bestemmingen zag je het systeem langzaam trager worden tot ie vastliep. 2 weken geleden aan mijn baas gevraagd de truuk toe te passen die Naik suggereerde. Ik mag niet zeggen dat het toestel retesnel werkt, maar tot nu toe nog geen vastlopers gehad. Het zal dus wel iets geholpen hebben :-) Toch vind ik het jammer dat de software niet meer zo snel loopt als destijds bij mijn Go 720. Dat ding was bloedsnel en crashte eigenlijk nooit. Hun systeem met Traffic HD is een droom om mee rond te rijden, maar daar is eigenlijk alles mee gezegd. Hopelijk doen ze daar in de toekomst wat aan.
  5. Zou ik sowieso gedaan hebben hoor... Inmiddels een tussentijdse stand van zaken: Het ging deze week van kwaad naar erger, dus probeerde ik al eens (uit nieuwsgierigheid) wat er eigenlijk gebeurt als je die aan/uit knop blijft indrukken zoals jullie al aanbevolen. Het stapje drie maal indrukken sloeg ik nog even over... dat soort zaken regelt de baas nog 1,5 week en had geen zin in die discussie nu. Na het herstarten viel me gelijk op dat alle ontbrekende flitspalen en trajectcontroles weer terug zijn. Hij werkt terug vlotter, maar het is nu niet dat je door de menu's kan vliegen zoals dat met de gemiddelde smartphone tegenwoordig gaat. Toegegeven: dit ging al niet van wanneer hij nieuw was, ik zie dit als "normaal". Helaas deze middag weer een crash gevolgd door een spontane reboot. Nu goed, dat was sinds woensdag morgen. Na twee dagen vrij intensief gebruik één keertje... Zo is het altijd geweest en beter als 2 x per dag. Nu vraag ik me nog twee dingen af: 1. Ik zie dat het toestel geregistreerd staat op het emailadres van de baas. Als die er straks niet meer is en ik doe een factory restore, kan ik mijn gegevens dan gewoon ingeven, of heb je sowieso het password nodig van degene die hem nu geregistreerd heeft? 2. Van waar haalt TomTom die flitspaal en trajectcontrole gegevens? Mechelen krioelt inmiddels van trajectcontroles. Ondanks er al een hele hoop terug zichtbaar zijn na mijn recente actie, ontbreken er nog vele. Bvb Waze geeft die al wel weer. Ik stel me de vraag of ik de mensen van TomTom ook zou kunnen tippen dat er bepaalde trajectcontroles ontbreken zodat ze die kunnen bijvoegen. Altijd handig dat je op zo'n "controle weg" de gemiddelde snelheid in beeld hebt.
  6. Mooi... Ga ik zeker proberen, maar wellicht na de feestdagen. (Had niet verwacht zo snel respons te krijgen, mijn dank naar jullie toe is groot) Momenteel regelt de baas al die TomTom zaken nog, maar hij doet het niet zoals het hoort. De bewuste man is met pensioen in januari, dus doe ik het tegen dan gewoon zelf. Blij dat er een oplossing voor bestaat. Ik was namelijk bevreesd dat het echt een vervelende bug in de software was die me liet lijden met problemen ;) Ik probeer het uit :)
  7. Beste forummers, In mijn auto van het werk gebruik ik dagelijks een TomTom GO6100. Vergeleken met mijn eerdere Go 720 valt het me van dag 1 al op dat de software in de GO6100 verschrikkelijke buggy is. De zaak werkt zéér langzaam en loopt vaak vast wat dan tot een spontane herstart leidt. Sinds de vorige en ook met de huidige software-versie loopt dat apparaat minstens eens op de week vast. Toegegeven: ik gebruik hem 5 dagen van de week van 's morgens tot 's avonds, maar goed de Go 720 dit dit altijd feilloos. Na het resetten van de instellingen (in een poging het vastlopen te verhelpen), loopt het toestel nog even goed wekelijks vast. Wat nog erger is, is dat een hoop van de trajectcontroles uit de streek verdwenen zijn sinds die reset. Het gekke is dat verkeersinfo en de meeste gewone flitspalen nog blijven werken en nog dynamisch zijn. In het Mechelse (België) krioelt het tegenwoordig van de trajectcontroles. Voor de "reset" waren deze nog allemaal aanwezig, tegenwoordig niet meer. Wat doen we hieraan... bedankt alvast... Gert Wouters