Jaap

Leden
  • Content count

    174
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Jaap

  • Rank
    100+ poster
  • Birthday 06/26/1941

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Terneuzen
  1. Je kunt de aan/uitknop eens net zolang ingedrukt houden tot de TT weer opstart. De kaart nogmaals binnen halen, maar dan met het sd kaartje in de pc i.p.v in de device. Stop het keertje in de pc. Zorg dat het niet is gelockt De kaart wordt automatisch herkend en TomTom Home wordt automatisch geopend en zoekt naar updates. De gekochte kaart staat daar bij. Deze binnenhalen. Kaart weer in de TT device en kijken of hij het nu doet. Hb vooral geduld met het opstarten want dat kan een minuutje duren ( of meer ). Werkt het nog niet, dan : Contact opnemen met de helpdesk van tomtom. Je hebt immers een produkt gekocht en daar mag je van verwachten dat het werkt. Succes, Jaap.
  2. Nog even een aanvulling op het voorgaande bericht : Ik heb de 8 gb micro sd kaart nog eens geprobeerd te fotmatteren in de pc, maar die herkent het kaartje geheel niet, terwijl hij gelijke formaten normaal wel herkent. Het kaartje is derhalve niet ok of om zeep. Ik had het zaterdag j.l. pas nieuw gekocht. Betraft een Kingston sdhc 8gb class 4. Garantiewerk. Ik had speciaal . 8 gb gekocht om er zeker van te zijn dat er voldoende ruimte zouzijn voor de Camperkaart. Nu blijkt dat er met een 4gb nog ruimte zat over is. Kortom waar het bij de TS omging was : kan ik een TT 1005 upgraden naar Camper ? Ja dat kan mits er de beschikking is over voldoende geheugenruimte. Als 1005 Live 8 gb heeft dan is dat voldoende. Groet, Jaap.
  3. Intussen staat de camperlaart op mijn 825 en die is apart geinstalleerd op de microkaart van 8 gb. Na de installatie deed de de tt goed zijn werk,ook als camperkaart, maar na uitschakelen en weer opstarten weihgerde hij de opstart. Hij beel kennelijk zoeken. Via een reset opnieuwe geprobeerd, maar dat lukte niet. Toen de microkaart verwijderd en daarmee was het weer wel mogelijk om op te starten. Dat was vreemd. Ik plaatste de kaart terug en weer weigerde de tomtom. Lag het aan het kaartje ? Ik twijfelde omdat hij het aanvankelijk wel goed deed. Kaartje verwijderd, nieuw kaartje, maar dan van 4 gb geplaatst, en weer de Camperkaart opnieuw binnengehaald. Duurde weer een paar uur, maar nu heb ik ook wat. Werkt perfect en er is nog meer dan 1 gb op het kaartje over aan ruimte. Ik kan kiezen tussen de gewone en de nieuwe kaart. Ik zie dat alle, reeds bestaande poi's en eerdere instellingen ook zijn geconverteerd naar de nieuwe Camperkaart. Er staan duizenden camperplaatsen en camping els extra bij. Bij de camperoptie is het mogelijk de dimensies van het voertuig te wijzigen enz. Het werkt goed voor ozver ik tot nu toe kan zien. Groet, Jaap.
  4. Intussen ben ik bezig de Europe Caperkaart binnen te halen. Dat duurt ruim 2 uren. Ik zie dat allesnetjes op het microkaartje wordt gezet. Immers op de originele inwendige kaart was nog slechts 129 mb over. Dat betekenen dat de oude kaart niet wordt overschreven ( hoop ik ) en dat ik later de keus kan maken tussen de oude - of de camperkaart, dus een kaartwissen kan doen. . Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan. natuurlijk kun je bij de camperkaart voertuigkeuze altijd nog de gewone auto invoeren. Groet, Jaap.
  5. Ik ben van plan de Europa Camper kaart te kopen voor mijn TTG Live 825 met een sdhc kaartje van 8 Gb . Komt de nieuwe kaart dan op het sd kaartje als extra camper kaart, of wordt hij over de reeds bestaande kaart gezet ? Dat laatste zou ik vreemd vinden, omdat daarmee dan de bestaande kaart, die mijn eigendom is, wordt vernierigd. Immers het gaat om de aankoop van een nieuw product en niet om een update. Groet, Jaap.
  6. Bedankt Starsky, voor de info. Ik heb het gevonden <.vr.gr. Jaap.
  7. Ik heb een TTgo Live 825 en wil deze omzetten naar gebruik met de camper. Ik heb inderdaad gezien dat een Europe Camperkaart beschikbaar is, maar ik twijfel er aan of daarmee ook de maten van het voertuig kunnen worden ingegeven. Ik zie daar niks van in de extra informatie. Wellicht is het zo dat het de nieuwste kaart is waarin reeds de popi´s voor campings-camperplaatsen zijn ingegeven. Of zie ik het verkeerd = Groet Jaap,
  8. De geplande tussen punten blijven NIET bewaard. Je moet de volgende morgen weer alles opnieuw doen. Ik kan jammer genoeg ook wat dat betreft niet tevreden zijn met mijn nieuwe TT 825. Los van de de vervelende eigenschapo van TT om steeds maar weer de route te willen afkorten waardoor de optie "snelste route " al snel de lamgzaamste route is. Aan de voeding laten hangen op gevaar af dat de boel in brand vliegt , vind ik niet echt een goede oplossing. TT moet het toch beter kunnen.........want bij de oude serie zoals mijn 700 bleef de geplande route gewoon staan to ik hem zelf verwijderen moest. Groety, Jaap.
  9. Na onze reis in Frankrijk met duizend keer, keerom of ga links/recht om de weg af te snijden met onze camper , heb ik contact gehad met TT m.b.t. de caravan/camper software die in bepaald nieuwe modellen is toegepast. Het was mijn vraag of de software los te koop zou komen voor andere devices. Hieronder het antwoord : Groet, Jaap. Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care. Het referentienummer voor uw vraag is 120708-002110. Allereerst excuses voor de late reactie. Wegens een onverwacht grote drukte, ben ik helaas niet in de mogelijkheid geweest uw vraag binnen de gewenste tijd te beantwoorden. Ik hoop op uw begrip in deze situatie. Vervelend om te vernemen dat uw TomTom voor lastige en vervelende situaties in Frankrijk heeft gezorgd. Mede door het detail in de kaart en de wijze waarop uw TomTom een route berekend komt u in dergelijke situaties terecht. Een mogelijkheid om uw huidige TomTom in te ruilen heb ik helaas niet. Wel kan ik u bevestigen dat de Camper en Caravan software binnenkort naar de andere producten zal komen. Of dit ook naar de TomTom GO LIVE 825 zal komen durf ik niet te zeggen. Deze informatie is ook voor ons nog onbekend. Wat ik u adviseer is om onze website goed in de gaten te houden. De verwachting is dat deze software deze zomer nog beschikbaar zal komen. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u aanvullende vragen of suggesties hebben, reageert u dan op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd. Wij helpen u graag verder. Met vriendelijke groeten, Mats .
  10. Na thuiskomst van een reis door Frankrijk heb ik aan TT de vraag gesteld of er ook caravan/camper software te koop zou komen voor reeds bestaande andere type TT''s Onderstaand het antwoord. Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care. Het referentienummer voor uw vraag is 120708-002110. Allereerst excuses voor de late reactie. Wegens een onverwacht grote drukte, ben ik helaas niet in de mogelijkheid geweest uw vraag binnen de gewenste tijd te beantwoorden. Ik hoop op uw begrip in deze situatie. Vervelend om te vernemen dat uw TomTom voor lastige en vervelende situaties in Frankrijk heeft gezorgd. Mede door het detail in de kaart en de wijze waarop uw TomTom een route berekend komt u in dergelijke situaties terecht. Een mogelijkheid om uw huidige TomTom in te ruilen heb ik helaas niet. Wel kan ik u bevestigen dat de Camper en Caravan software binnenkort naar de andere producten zal komen. Of dit ook naar de TomTom GO LIVE 825 zal komen durf ik niet te zeggen. Deze informatie is ook voor ons nog onbekend. Wat ik u adviseer is om onze website goed in de gaten te houden. De verwachting is dat deze software deze zomer nog beschikbaar zal komen. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u aanvullende vragen of suggesties hebben, reageert u dan op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd. Wij helpen u graag verder. Met vriendelijke groeten, Mats
  11. Zo is het BramvT. Ik denk dat ik er op diverse forums ( of is het fora ) genoeg over heb gezegd dus houd ik er over op , althans ik probeer me er niet meer over op te winden. En dat laatste deed ik dus wel, want als een bedrijf van dergelijke proporties als TT het maar steeds niet voor elkaar krijgt een goed, en op zijn minst een terdege getest, produkt op de markt te brengen dan kan ik daar ook niks aan doen. Jammer. Groet, Jaap.
  12. Intussen is het wel bekend dat die fout in de nieuwe kaartupdate 8.85 zit. Ik heb dat al direct na de update geschreven, maar er werd wat meewarig over gedaan of niet op gereageerd. Ik heb de support gebeld en gemaild en duidelijkheid veschaft metvoorbeelden, maar het resultaat was teleurstellend. Ik moest de fout aankaarten in de mapshare... dinges .com en dat heb ik gedaan, weer met een voorbeeld van de straten in mijn buurt. De fout is bij TT dus niet bekend, maar dat lijkt me sterk want, er zijn sindsdien vast wel meer klachten geweest. Ik kan wel zeggen hoe ze het kunnen controleren : TT, pak gewoon een PND. zorg voor de 8.85 kaartversie en probeer het uit. Ik woon in ieder geval volgens jullie niet meer waar ik al 30 jaar heb gewoond. Mijn adres is weg alsmede dat van vele buren. Ik heb andere straten geprobeerd, maar daarvan ontbreken de huisnummers soms helemaal. Soms werkt het goed aan een zijde van de straat enz. TT kan de omissie echt niet meer ontkennen lijkt mij. Of er een reparatie komt of een nieuwe kaart, blijft de vraag. En ik maar denken dat ik met m'n kaartupdate- abonnement wel goed zit. Jammer van mijn euro's. Misschien wordt het gecompenseerd door het abonnement gratis 3 maanden te verlengen. Groet, Jaap.
  13. Intussen is het wel bekend dat die fout in de nieuwe kaartupdate 8.85 zit. Ik heb dat al direct na de update geschreven, maar er werd wat meewarig over gedaan of niet op gereageerd. Ik heb de support gebeld en gemaild, maar het resultaat was teleurstellend. Er is wel navraag gedaan bij de technische afdeling , maar daar was niks onregelmatigs bekend. Ik moest de fout aankaarten in de mapshare... dinges .com en dat heb ik gedaan met een voorbeeld van de straten in mijn buurt. De fout is bij TT dus niet bekend bij de supportafdeling maar dat lijkt me sterk want, er zijn sindsdien vast wel meer klachten geweest. Of er een reparatie komt of een nieuwe kaart, blijft de vraag. En ik maar denken dat ik met m'n kaartupdate- abonnement wel goed zit. Jammer van mijn euro's. Misschien wordt het gecompenseerd door het abonnement gratis 3 maanden te verlengen. Groet, Jaap.
  14. Ik heb de Support van TT gecontacteerd, zowel telefonisch als via de e-mail, en gevraagd om een oplossing voor de fout met de huisnummers/postcodes. De fout is ontstaan na de nieuwe kaartupdate versie 885. Het antwoord hierop van TT is hierna vermeld :. ------------------Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care. Het referentienummer voor uw vraag is 120229-005967. Inmiddels is er contact geweest met onze technische dienst. Zij hebben geen onregelmatigheden gevonden. U kunt de wijzigingen van de ontbrekende huisnummers doorgeven via onze mapshare reporter. http://www.tomtom.com/mapshare/tools/ Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u aanvullende vragen of suggesties hebben, reageert u dan op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd. Wij helpen u graag verder. ------------- Ik heb de fout gemeld via de mapshare/tools, maar daarvan heb ik nog geen reactie gezien. Jammer, maar we zijn hiermee nog niet geholpen, noch hebben we een duidelijk antwoord gekregen. Groet, Jaap.
  15. Bedankt Taai. Ik heb het gevonden. Tot 19-08-12 Voorlopig zitten de 885 gebruikers wel met een incomplete- of slecht werkende kaart en de mensen die een 800 of 1000 toestel hebben en afhankelijk zijn van MyTT, kunnen niet even terug naar de 880 of eerdere goedwerkende versie . Er zal, hoop ik, spoedig een herstelupdat komen. Kunnen we weer huisnummers en postcodes ingeven en dat is eigenlijk de essentie van de navigatie. Groet, Jaap.