Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: TomTom: nieuwe kaarten ter download

413 posts in this topic

Geplaatst nieuws:

Nu op jouwNAV:
TomTom: nieuwe kaarten ter download

Een maand na CeBIT weet TomTom de exclusieve aandacht op zich te vestigen. Na de RIDER 2 en de ONE XL is er vanaf vandaag nieuw kaartmateriaal.

Klik op de kop om dit nieuwsbericht te lezen...

Klik op 'REAGEER' als je op dit nieuwsbericht wilt reageren...

De redactie

Ik sla toch maar ff een jaartje over. Ik heb echt geen ezel die goud schijt op mijn balkon staan. Zomaar weer ff 100 euro ophoesten. Nee dank je.

Hmmm... ik heb in december nog nieuwe kaarten gekocht, die weinig verbeteringen bleken te bieden. Mijn eigen straatnaam kent ie nog steeds niet, terwijl ik inmiddels al ruiim een jaar in mijn nieuwe huis woon, en de straatnamen twee jaar geleden al bekend waren bij de gemeente.

Ik sla effe over, 100 euro is toch wel veel geld.

Wat betreft de mappen: USA and Canada 1400 MB ( 109,95 ) en West en Midden

Europa 1700MB ( 109,95 ) lijken mij zeer interessant en niet te duur.

Deze zijn jammer genoeg, alleen maar beschikbaar voor de TT 910 gebruikers. :sad:

Edited by Germ

Belachelijk en zeer asociaal van Tomtom dat er niet aan mensen word gedacht die net 2 maanden geleden de V6.60 kaarten oficieel hebben gekocht bij hun(zoals ik)

En gewoon weer de volle mep laten betalen. :sad::yahoo::wink::wink:

Nee Dank je Tomtom, ik wacht wel tot ze op usenet staan, ik heb ondertussen al meer geld uitgegeven aan kaarten dan dat mijn Tomtom toestel waard is.

Belachelijk en zeer asociaal van Tomtom dat er niet aan mensen word gedacht die net 2 maanden geleden de V6.60 kaarten oficieel hebben gekocht bij hun(zoals ik)

En gewoon weer de volle mep laten betalen. :sad::yahoo::wink::wink:

Ik vrees voor je dat dat de komende tijd wel vaker zal gaan gebeuren. Ik denk dat TomTom voortaan voortdurend nieuwe maps gaat aanbieden. Misschien wel vier keer per jaar. Het is dan voor iedereen de eigen keuze wanneer je dat doet.

Ik vrees voor je dat dat de komende tijd wel vaker zal gaan gebeuren. Ik denk dat TomTom voortaan voortdurend nieuwe maps gaat aanbieden. Misschien wel vier keer per jaar. Het is dan voor iedereen de eigen keuze wanneer je dat doet.

Oke maar je mag toch wel minstens 1 upgrade service verwachten ik heb de kaart nog geen 2 maanden nieuw en origineel in huis.

Ik vind het jammer dat het zo moet, maar ook hier groeien de Euro's niet in de tuin.

Als ze niet met een upgrade mogelijkheid op de proppen komen, dan ga ik op usenet zoeken.

Oke maar je mag toch wel minstens 1 upgrade service verwachten ik heb de kaart nog geen 2 maanden nieuw en origineel in huis.

Ik vind het jammer dat het zo moet, maar ook hier groeien de Euro's niet in de tuin.

Als ze niet met een upgrade mogelijkheid op de proppen komen, dan ga ik op usenet zoeken.

Dit zijn de enige upgrades die er zijn en komen. Als er straks 4 upgrades per jaar komen is de oude kaart altijd slechts maximaal 3 maanden oud. En updaten hoeft natuurlijk niet, mag iedereen zelf weten.

Ik kan je niet tegenhouden, maar dit soort zaken wordt in ieder geval niet hier besproken. Waarvan acte :sad:

Pfff 109 euro, ja, hallo....

Nog nooit was het zo aantrekkelijk om over te stappen naar een ander merk.

Mijn 910 te koop zetten, 109 euro erbij en je hebt een prachtige nieuwe, welk merk dan ook...

Laten we maar hopen dat ze nog met een upgrade aanbieding gaan komen, anders zouden heel wat mensen zich gena... voelen, schat ik zo in.

Voor de helft zou ik het nog overwegen.

Pfff 109 euro, ja, hallo....

Nog nooit was het zo aantrekkelijk om over te stappen naar een ander merk.

Mijn 910 te koop zetten, 109 euro erbij en je hebt een prachtige nieuwe, welk merk dan ook...

Laten we maar hopen dat ze nog met een upgrade aanbieding gaan komen, anders zouden heel wat mensen zich gena... voelen, schat ik zo in.

Voor de helft zou ik het nog overwegen.

Precies, dat is wat ik ook ga doen, denk ik.

Boycotten die sme**la***

Mio is een goed alternatief die zijn kaartupdates wel gratis heeft verstrekt.

Ik kan je niet tegenhouden, maar dit soort zaken wordt in ieder geval niet hier besproken. Waarvan acte :sad:

Dat begrijp ik, ik wil ook niemand aanzetten tot illegale activiteiten..

Maar is gewoon een mening van mij, ik heb altijd trouw de kaarten gekocht, maar dit word me te gek.

Ik stap over op MioMap. :yahoo::wink:

Ik stap over op MioMap. :excl::excl:

Maak mij niet uit hoor. Hebben we ook een heel leuk forum voor... :wink:

Maak mij niet uit hoor. Hebben we ook een heel leuk forum voor... :excl:

Weet ik ik val het forum ook niet af hoor, heb het prima naar mijn zin hier :excl:

Het zal vast drukker worden op het Mio deel :wink:

Weet ik ik val het forum ook niet af hoor, heb het prima naar mijn zin hier :good:

Het zal vast drukker worden op het Mio deel :excl:

Zal wel meevallen, denk ik zo. :wink::wink:

Nou komt TT regelmatig met nieuwe kaarten, versie wordt er netjes bij gezet,

is het weer niet goed. :cray:

En idd., je hoeft niet iedere keer te updaten. :excl:

Edited by Germ

Ik vind het wel mooi... nieuwere kaarten.

hoe vaker ze het aanbieden hoe beter het is lijkt mij.

Wat ik wel hoop... dat ze ook wat recenter worden want je kan wel 4x per jaar kaartmateriaal vernieuwen maar als ze structureel de informatie van 1,5 jaar geleden bevatten is het effect gewoon veel minder.

Wat ik liever zou zien is... een dynamische kaart die, telkens als je hem aan tomtom home hangt, het verschil bijwerkt tussen wat op de server van tomtom staat en de versie die jij hebt.

dan wordt het ook makkelijker om tijdelijke afsluitingen etc. bij te werken want nu rijd je nog wel eens een dorp in waarvan ineens de hoofdweg opgebroken blijkt te zijn.

Zelfs de aanleg van een tunnel in Dordrecht ( hoofd verkeersader meer dan een jaar gestremd ) kan/word niet in het kaartmateriaal verwerkt.

Wat ik ook mis is het aangeven van ponten op de route. die kom je op je route soms zomaar tegen. dat zou toch als tolweg aangemerkt moeten kunnen worden. vaak varen die dingen niet eens dag en nacht en dan moet je echt ver omrijden.

Edited by huib

Ik vind het wel mooi... nieuwere kaarten.

hoe vaker ze het aanbieden hoe beter het is lijkt mij.

JA mij ook , maar het geld groeit niet in mijn tuin. :wink:

Ik zie nog steeds geen Slovenie en Kroatie staan, dus toch maar aan de Mio?

Jep, die kaarten mis ik ook, en ik denk nog vele andere mensen, spijtig dat TT die landen links laat liggen. :wink:

JA mij ook , maar het geld groeit niet in mijn tuin. :wink:

Bij mij ook niet hoor, maar je kan rustig een jaar of 2, met die 6.60 kaarten werken.

Hoeveel zijn er niet, die nog de 5.xx in hun apparaat hebben zitten.

Pjottr, had daar een interessante mening over, die zei dat het verschil tussen

de 6.xx serie's niet al te veel was en dat je dat eigenlijk goed gaat merken van 5.xx naar

6.xx en van 6.xx naar 7.xx enz. ( of ik moet het verkeerd hebben )

Trouwens, heeft die best gelijk in. Die 6.60/1256 van Navteq, is nog net zo klote als

die daarvoor, de 6.52/1185 ( mijn mening hoor!! )

Nieuwe kaarten, leuk. :wink:

Maar die lol vergaat me bij het zien van de prijs. :excl:

Nee, ik sla deze koopkaarten maar over! :excl:

maar hoe zit het dan voor de tomtom one v2 europe???die werkt toch met navteq kaarten!!!is die update dan niet voor de one v2 europe beschikbaar??

maar hoe zit het dan voor de tomtom one v2 europe???die werkt toch met navteq kaarten!!!is die update dan niet voor de one v2 europe beschikbaar??

Daar kan je gewoon de TeleAtlas kaarten op zetten.

Wat betreft de mappen: USA and Canada 1400 MB ( 109,95 ) en West en Midden

Europa 1700MB ( 109,95 ) lijken mij zeer interessant en niet te duur.

Deze zijn jammer genoeg, alleen maar beschikbaar voor de TT 910 gebruikers. :wink:

ben je daar zeker van ?

ze staan bij TT toch verkrijgbaar voor de 700.

ben je daar zeker van ?

ze staan bij TT toch verkrijgbaar voor de 700.

Je hebt gelijk. ( foutje mijnerzijds :wink: ) :excl:

Het zou mogelijk leuker zijn als TomTom met een subscription service uit zou komen zodat je de nieuwe maps mag downloaden zolang je subscription geldig is.

Ook het idee dat je via TomTom Home automatisch kleine map updates zou krijgen (wederom met subscription) lijkt me een leuk idee.

Wel moet de prijs van die subscription redelijk blijven, zeker niet meer dan 99,- per jaar zou ik zeggen, maar ik ben zeker dat anderen daar een andere mening over hebben.