Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Special: TomTom Map Share; hoe & wat?

81 posts in this topic

10 jaar geleden zou navigatie op huidig niveau als een wonder worden gezien. Over 10 jaar is wat we nu hebben zeker achterhaald.

Er zijn altijd mensen die blijven wachten op het nieuwe model van welk merk dan maar ook.

Deze mensen zullen dus nooit kopen en altijd met de kaart bij de vrouw op schoot op vakantie gaan, waar natuurlijk niks mis mee is.

Wat mij betreft ondersteun ik de voorruitgang probeer mijn steentje bij te dragen en neem de fouten die wel eens bij nieuwe apparaten voor lief.

Mijn motto is : Niet klagen maar praten (lees schrijven) en mee helpen ontwikkelen. :biggrin:

Ik zie uit naar de 720 Go en koop het zodra leverbaar. Overigens wel bij een winkel waar garantie goed geregeld is.

Met vriendelijke groet,

Peter van der Aa

En hoe werkt de tomtom 720? Want jullie hebben Map Share vast op zo'n mooi nieuw apparaat uitgetest, toch? :yahoo:

Wie weet... :wink:

Leuke dingen mogelijk met Map Share hoor. Zo staat het kantoor van TomTom sinds vandaag opeens niet meer aan het Rembrandtplein :yahoo: :

post-3-1181845428_thumb.jpg

Leuke dingen mogelijk met Map Share hoor. Zo staat het kantoor van TomTom sinds vandaag opeens niet meer aan het Rembrandtplein :wink: :

Dat zal je niet met de 910 gedaan hebben. :yahoo:

Leuke dingen mogelijk met Map Share hoor. Zo staat het kantoor van TomTom sinds vandaag opeens niet meer aan het Rembrandtplein :yahoo: :

Ik had wel verwacht dat je er het TomTomplein van had gemaakt :excl:

Leuke dingen mogelijk met Map Share hoor.

Nou ik vind het allemaal wel wat hoor. Erg handig om snel iets te blokkeren. Kan straks vast ook wel als iets tijdelijk (paar weken) is afgezet. Daarna gewoon weer deblokkeren. :excl:

Leuk! Ik zie vele voordelen (nooit meer een nieuwe kaart kopen, hij is immers altijd up-to-date) :unknw:

Ben benieuwd wanneer dit beschikbaar komt voor de TT910! :biggrin:

Leuk! Ik zie vele voordelen (nooit meer een nieuwe kaart kopen, hij is immers altijd up-to-date) :biggrin:

Dat zal niet echt het geval zijn hoor. Als je kaarten erg oud worden zullen er nog maar zeer weinig gebruikers van die uitgave zijn en dus zullen er nog maar weinig correcties worden doorgegeven. Map Share voor die kaart droogt dan als het ware vanzelf op. Dan is het al lang tijd voor een echte update.

Zal TT de Map Share ervaringen van de TT-gebruikers implanteren in toekomstige updates ? Of zullen ze uiteindelijk toch zich alleen maar baseren op TeleAtlas ?

Zal TT de Map Share ervaringen van de TT-gebruikers implanteren in toekomstige updates ? Of zullen ze uiteindelijk toch zich alleen maar baseren op TeleAtlas ?

Ik weet niet zeker of ik je vraag helemaal goed begrijp, maar...:

Uiteindelijk moeten wijzigingen natuurlijk wel weer terecht komen in een offici

Je antwoord is bevredigend.

Er zal straks wel een Tsunami van vragen en antwoorden volgen als Tom Tom Map Share in voege is.

Hopelijk kunnen ook de gebruikers van het eerste uur "de TTGo classic-ers" daar ook een hartig woordje mee praten.

Alhoewel ik vrees dat we een keuze zullen maken voor programma's zoals Tripmaster,Off-road en dergelijke want heb nu maar 3,7 MB meer vrij van 29 MB RAM.

Alhoewel ik vrees dat we een keuze zullen maken voor programma's zoals Tripmaster,Off-road en dergelijke want heb nu maar 3,7 MB meer vrij van 29 MB RAM.

Dat is absoluut een onbeantwoorde vraag: welke wissel gaat het trekken op de prestaties (van idd vooral oudere devices)? Vooral als het veel wijzigingen worden. Afwachten...

Klinkt allemaal spannend. In eerste instantie dacht ik dat je zelf nieuwe wegen kunt toevoegen enz, maar dat is dus niet helemaal het geval... maar toch een prima initiatief. En ik ben inderdaad benieuwd hoe eea in de praktijk gaan werken!

Een prima toevoeging aan de wat mij betreft toch al ruime mogelijkheden die TTG biedt. Als mijn oude Basic daar geschikt voor wordt ga ik er zeker aan meewerken.

Een prima toevoeging aan de wat mij betreft toch al ruime mogelijkheden die TTG biedt. Als mijn oude Basic daar geschikt voor wordt ga ik er zeker aan meewerken.

Ben ik met jou volkomen eens,trouwens hoe is het nog met jou ?

groetjes

Op dit moment "share" ik alleen zinnige toevoegingen, dus niets :wink::wink:

Ja daar zeg je wat, hoeveel mensen zullen het zelfde idee hebben ?

Als iedereen maar binnenhaalt en niks meld ......

:lol:

Dat is absoluut een onbeantwoorde vraag: welke wissel gaat het trekken op de prestaties (van idd vooral oudere devices)? Vooral als het veel wijzigingen worden. Afwachten...

Inderdaad, aan de andere kant wordt ik niet echt vrolijk als ik de optie in het nieuwe Home programma bekijk.

Daar staat een optie om een abonnement op Map Share te nemen.

Gaan we straks betalen voor data welke we zelf hebben aangeleverd? :wink:

Eric

Oeps, was een reactie op Sophia....

Edited by Eric Sijm

<Nou ik vind het allemaal wel wat hoor. Erg handig om snel iets te blokkeren. Kan straks vast ook wel als iets tijdelijk (paar weken) is afgezet. Daarna gewoon weer deblokkeren. good.gif>

Dit vind ik nu net een probleem.

Vergeet je dat te deblokkeren en dan blijven anderen dat stuk steeds vermijden omdat dat immers in de kaart zit.

Lijkt mij dan ook om tijdelijke afzetttingen niet met mapshare te delen maar alleen op je eigen PND

En wat dacht men van lolbroeken???

Abonnement op mapshare is grote blunder van tomtom. Ze moeten mapshare zien als systeem om hun systeem het allerbeste te maken. Wees blij dat mensen ze daarbij willen helpen en gaan doorgeven wat ze ervaren en laat ze anderen daar voor waarschuwen.

Het zou eigenlijk, dan wel gratis, nog veel verder moeten gaan. Met automatisch verzamelde informatie over gereden routes. Een weg die dan plots niet meer wordt gebruikt, of routes die volgens de kaart niet kunnen, pik je er dan uit voor nadere controlle.

Registreer de snelheid waarmee een straat wordt bereden en log het tijdstip erbij. Dan weet je binnen notime waar je files kunt verwachten

Ideaal toch? Dit voorkomt een hoop ellende.

De tomtom voorkomt al veel misrijden, gebruik mapshare nou om het nog beter te maken. Ga daar geen geld voor vragen, dan blaas je direct het succes eruit.

Nu maar hopen dat wegbeheerders en de gemeentelijke wegwerkers de mogelijkheid krijgen om gecertificeerde informatie door te geven.

Het zou eigenlijk, dan wel gratis, nog veel verder moeten gaan. Met automatisch verzamelde informatie over gereden routes. Een weg die dan plots niet meer wordt gebruikt, of routes die volgens de kaart niet kunnen, pik je er dan uit voor nadere controlle.

Zo is dat.

Maar als je dan bedenkt dat er nu reeds pesonen zijn die de functie dat :"Tomtom informatie mag vezamelen" afvinken, begrijp ik dat er toch wel rare kwasten rondlopen. :unknw:

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0