Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Special: TomTom Map Share; hoe & wat?

81 posts in this topic

Beste mensen.

Mapshare blijft GRATIS! :unknw:

Pff gelukkig maar. Vond die man in dat filmpje ook al raar doen op het moment dat ie dat zei.

Goed werk tomtom, nu de zaak uitbouwen. Veel informatie verzamelen en intelligent gebruiken. bouw tomtom uit tot veel meer dan een navigatiesysteem.

Heb trouwens nog een heel sterk idee, maar dan kan ik ze beter even onder 4 ogen spreken.

Zo is dat.

Maar als je dan bedenkt dat er nu reeds pesonen zijn die de functie dat :"Tomtom informatie mag vezamelen" afvinken, begrijp ik dat er toch wel rare kwasten rondlopen. :unknw:

Moet iedereen zelf weten of ie dat vinkje aan of uit zet. Waarom zijn ze dan gelijk 'rare kwasten'?

en mag ik de eerste drie eigenaren van zo'n mapshare apparaat uitnodigen voor een sessie bij mij thuis. Ik woon in een autovrij gebied met alleen maar fietspaden. Op die fietspaden mag op zich wel gereden worden maar alleen met vergunning.

Als mensen mijn huisadres invoeren gebeuren de meest vreemde dingen en komen ze uiteindelijk in een wijk hiernaast vast te staan bij een paaltje dat ze verbied een fietspad op te gaan. Logisch uiteraard.

Graag zou ik al deze paaltjes in kaart willen brengen zodat steeds meer mensen deze ellende bespaard wordt.

BTW, ik tip mensen altijd om het adres van de parkeergarage in te voeren, dan komen ze wel goed terecht.

Misschien kan er een mobiel mapshare team worden ingevoerd? Een businessopppurtunity misschien?

Nu nog iets om die files weg te krijgen op de weg langs ons complex waarover ik moet naar de garage toe. Die weg is parallel aan een snelweg en daardoor sluiproute.....nou ja, meer kruiproute na 15:00 En toch staat het nooit in de lijst van files!!!

Misschien kan er een mobiel mapshare team worden ingevoerd? Een businessopppurtunity misschien?

:wink: Tele Atlas doet dat al jaren :wink:

:wink: Tele Atlas doet dat al jaren :wink:

alleen dat duurt zo lang voordat wij daar wat van zien.

alleen dat duurt zo lang voordat wij daar wat van zien.

Laat ik ervan uitgaan dat ze al een keer langs zijn geweest enover de fietspaden hebben gereden. Dan hebben ze toch een flink aantal paaltjes vergeten te noteren, want een beetje auto komt er niet langs.

Maar als iemand een telefoonnummer heeft van ze :-)

Kun je de wijzigingen die je zelf hebt gemaakt en/of die je "download" via Home ook weer deleten uit je apparaat of zoiets? Of nestelen die kaartwijzigingen zich diep in die .cline (of zo iets dergelijks) files?

Kun je ook toevoegen hoe hard je ergens mag rijden?

Edited by King Q

Als ik het allemaal eens lees dan is het leuk dat Mapshare.

Maar een wijziging van bv een kruising naar een rotonde die behoort tot de andere wijzigingen die niet voor anderen zijn te downloaden. Die worden door TT bekeken en in de volgende (betaalde) versie aangepast.

Het zijn dus alleen de simpele wijzigingen die wel met ze allen kunnen delen.

Voorbeeldje 1: Hier is al weken de route langs het station afgesloten en heb ik doorgegeven aan TT.

Iedereen die de wijzigingen heeft wordt dus netjes omgeleid.

Echter deze weg wordt weer open gesteld maar ik vergeet helemaal dat weer te melden.

Iedereen blijft omgeleid worden.

Voorbeeldje 2: Het is hier in de straat meestal wel erg druk en zie veel bestuurders de weg vervolgen op de TT.

Deze straat zal ik afsluiten zodat het wat rustiger wordt.

Voorbeeldje 2: Het is hier in de straat meestal wel erg druk en zie veel bestuurders de weg vervolgen op de TT.

De volgende stap is dan waarschijnlijk, dat je in de toekomst binnen mapshare z

Voorbeeldje 1: Hier is al weken de route langs het station afgesloten en heb ik doorgegeven aan TT.

Iedereen die de wijzigingen heeft wordt dus netjes omgeleid.

Echter deze weg wordt weer open gesteld maar ik vergeet helemaal dat weer te melden.

Iedereen blijft omgeleid worden.

voorbeeldje 1: Er zullen dan ongetwijfeld mensen zijn die dat weer ongedaan maken met een nieuwe melding zodra de weg weer open is.

voorbeeldje 2: idem

:sad:

Het is trouwens wel lekker makkelijk voor die jongens van teleatlas/tomtom de kaarten laten verfijnen door de gebruikers en bij een volgende kaartupdate mag je er weer voor betalen.

groet

Edited by puccini

Daar waar in het verleden zulke meldingen in een traag proces verzijlden, is mapshare alleszins een stap in de goeie richting, om sneller gevolg te geven aan de correcties van de gebruiker.

En dat is uitendelijk ook onze wens.

Daar waar in het verleden zulke meldingen in een traag proces verzijlden, is mapshare alleszins een stap in de goeie richting, om sneller gevolg te geven aan de correcties van de gebruiker.

En dat is uitendelijk ook onze wens.

Als ik zie hoe vaak ik nu al via HOME 2 updates binnenkrijg van kaartcorrecties of POI's, dan wordt er driftig gebruik gemaakt van MapShare. Het zijn uiteraard nog geen duizenden (of honderden) aanpassingen per dag, maar het begin is zeker al gemaakt.

De vraag is alleen, hoe vaak kom je in de praktijk juist zo'n verandering tegen. De gebruikers zitten verspreid over een enorm gebied (bijv. Europa), terwijl de meesten van ons maar een klein gebied met de auto berijden.

Bovendien is de huidige MS slechts een primitieve voorbode, van wat wel eens een omwenteling zou kunnen betekenen in de kaartenindustrie.

Wij zitten met TT in de eerst wagon van de trein.

Als ik zie hoe vaak ik nu al via HOME 2 updates binnenkrijg van kaartcorrecties of POI's, dan wordt er driftig gebruik gemaakt van MapShare. Het zijn uiteraard nog geen duizenden (of honderden) aanpassingen per dag, maar het begin is zeker al gemaakt.

Vreemd, ik heb ingesteld dat ik alle MapShare-updates wil ontvangen (via Hoofdmenu/kaartcorrecties/download correcties van anderen/doorgaan/alles aanvinken/OK/akkoord/OK).

Maar als ik op Home 2.0 inlog, dan vind ie geen kaart-updates en/of NP-updates.

Ga ik via Home dan naar "mijn ONE bedienen", dan staan steeds alleen de 2 bovenste vinkjes ("correcties door mijzelf gemaakt" en "correcties gecontroleerd door TomTom") aan. Verander ik dat dan weer via Home en ga ik daarna naar "werk mijn ONE bij", dan vind hij nog niets. Dan check ik via Home weer de instellingen en staan weer alleen de bovenste 2 vinkjes.

Via Home heb ik ook de instellingen van MapShare al aangepast, echter zonder resultaat.

Gereset heb ik ook al, maar haalt niks uit. Begrijp ik het nou niet of zit er nog een BUG in? Iemand?

(Parallel aan de vraag in dit forum de vraag gesteld aan TomTom... binnen twee werkdagen antwoord, hopelijk.)

Edited by Maarten Z.

Vreemd, ik heb ingesteld dat ik alle MapShare-updates wil ontvangen (via Hoofdmenu/kaartcorrecties/download correcties van anderen/doorgaan/alles aanvinken/OK/akkoord/OK).

Maar als ik op Home 2.0 inlog, dan vind ie geen kaart-updates en/of NP-updates.

Ga ik via Home dan naar "mijn ONE bedienen", dan staan steeds alleen de 2 bovenste vinkjes ("correcties door mijzelf gemaakt" en "correcties gecontroleerd door TomTom") aan. Verander ik dat dan weer via Home en ga ik daarna naar "werk mijn ONE bij", dan vind hij nog niets. Dan check ik via Home weer de instellingen en staan weer alleen de bovenste 2 vinkjes.

Via Home heb ik ook de instellingen van MapShare al aangepast, echter zonder resultaat.

Gereset heb ik ook al, maar haalt niks uit. Begrijp ik het nou niet of zit er nog een BUG in? Iemand?

(Parallel aan de vraag in dit forum de vraag gesteld aan TomTom... binnen twee werkdagen antwoord, hopelijk.)

Beantwoording TT:

Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

Het is op dit moment wel mogelijk om kaartcorrecties aan te geven, alleen is het momenteel nog niet mogelijk om deze ook te delen met andere gebruikers middels TomTom Home. Hier wordt hard aan gewerkt, en wij verwachten dat deze service binnenkort weer beschikbaar komt.

Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.

Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team

Beantwoording TT:

Het is op dit moment wel mogelijk om kaartcorrecties aan te geven, alleen is het momenteel nog niet mogelijk om deze ook te delen met andere gebruikers middels TomTom Home. Hier wordt hard aan gewerkt, en wij verwachten dat deze service binnenkort weer beschikbaar komt.

Dat is vaak zo met TT.

Ze brengen iets uit en daarna moeten er allerlei zaken nog geregeld worden, zorg dat het gelijk werkt.

Nog steeds ontvang ik voor mijn TT Go 720 kaartupdates en NP updates. Vijf minuten geleden heb ik het nog getest. De updates worden gedownload en geinstalleeerd. Van de effecten merk ik niets, dat kan ook niet want van een herstelde kaartfout merk je niets.

Met vriendelijke groet,

N.P.S.

van een herstelde kaartfout merk je niets.

Dat zou wel moeten natuurlijk.

Als ik een afsluiting die weken gata duren verander moet jij dat merken.

Een kruising naar een rotonde is een ander verhaal.

Is er al nieuws over dit onderwerp? :rofl:

Ik kan wel delen maar niets ontvangen...

Tomtom one europa 6.75 - firmware 7.1 - Tomtom Home 2.0.

Is er een site waar je evt. de ontwikkelingen kunt volgen? :biggrin:

Is er al nieuws over dit onderwerp? :cray:

Ik kan wel delen maar niets ontvangen...

Tomtom one europa 6.75 - firmware 7.1 - Tomtom Home 2.0.

Is er een site waar je evt. de ontwikkelingen kunt volgen? :sad:

Ja, deze :sorry: Zie ook de zoekfunctie op deze site.

:wacko:

Poseidon

Edited by poseidon

Nog steeds ontvang ik voor mijn TT Go 720 kaartupdates en NP updates. Vijf minuten geleden heb ik het nog getest. De updates worden gedownload en geinstalleeerd. Van de effecten merk ik niets, dat kan ook niet want van een herstelde kaartfout merk je niets.

Met vriendelijke groet,

N.P.S.

Herstelde kaartfouten? YES: dit heb ik dus gemerkt op de A16/A1 Breda-Antwerpen; vanwege de HSL-lijn zijn verschillende afritten veranderd in Belgi

Dit zou dus het eerste signaal zijn dat de structuur van het wegennet door MapShare wordt bijgewerkt. Dat is waar we naar toe moeten!

MapShare gaat blijkbaar verder dan alleen afsluiten en openstellen van wegen.

Met vriendelijke groet,

N.P.S.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0