Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Special: TomTom Map Share; hoe & wat?

81 posts in this topic

Komende zaterdag komt 'n collega langs bij me, wiens TT-One v2 ik ook even moet updaten . . .

Ik zal voor de update, middels de DEMO, eens bekijken wat er precies veranderd is op de route Tilburg-Antwerpen . . .

To be continued . . .

Heb iets TE enthousiast gereageerd:

Er is wel wat veranderd, maar niet veel: bij afritten snelheidsaanpassingen . . .

Maar helaas GEEN veranderde/toegevoegde op- of afritten . . . :search:

Het is op dit moment wel mogelijk om kaartcorrecties aan te geven, alleen is het momenteel nog niet mogelijk om deze ook te delen met andere gebruikers middels TomTom Home. Hier wordt hard aan gewerkt, en wij verwachten dat deze service binnenkort weer beschikbaar komt.

Beste allemaal,

Bovenstaande is echt onzin hoor. Ik krijg dagelijks correcties binnen en ook mijn eigen correcties krijg ik weer terug via HOME (test met 2 devices). Dus werkt prima...

Ik heb nog even nagevraagd bij TomTom en zij snappen ook niet hoe iemand intern bovenstaand kan versturen en nemen maatregelen.

Nogmaals: Map Share werkt gewoon...

Beste allemaal,

Bovenstaande is echt onzin hoor. Ik krijg dagelijks correcties binnen en ook mijn eigen correcties krijg ik weer terug via HOME (test met 2 devices). Dus werkt prima...

Ik heb nog even nagevraagd bij TomTom en zij snappen ook niet hoe iemand intern bovenstaand kan versturen en nemen maatregelen.

Nogmaals: Map Share werkt gewoon...

Ik heb indertijd eveneens een soortgelijke reactie (#13) van TT Support ontvangen, nadat bleek dat mijn kaartcorrecties wel werden geupload, maar nimmer kaartupdates zijn gedownload. Jouw bron neem ik met een korreltje zout :-) Vandaag, nadat mijn TTH is upgraded naar 2.1.1.106, zijn voor het eerst via Mapshare kaartupdates gedownload.

Ik overweeg om de nieuwe kaart West Europa aan te schaffen en om zodanig ook Map Share te gebruiken. Klopt het dat vanaf de datum van aankoop slechts gedurende 12 maanden Map Share kan gebruikt worden? Ik las dit namelijk op de website van TT.

Groeten aan allen,

Keivie

Klopt het dat vanaf de datum van aankoop slechts gedurende 12 maanden Map Share kan gebruikt worden? Ik las dit namelijk op de website van TT.

Wie ben ik, om TomTom tegen te spreken. (In deze materie. :rofl:)

Ik heb nu 7161 met mapshare 3 dagen op mijn classis staan en heb een straat die hier niet meer bestaat in ons dorp ( al 6 jaar niet meer ) en n0og steeds in de kaarten staat er uit gehaald met map share; ik zie echter helemaal niks ervan. Noch op mijn eigen kaart noch via de community; wat doe ik fout?

Ik heb nu 7161 met mapshare 3 dagen op mijn classis staan en heb een straat die hier niet meer bestaat in ons dorp ( al 6 jaar niet meer ) en n0og steeds in de kaarten staat er uit gehaald met map share; ik zie echter helemaal niks ervan. Noch op mijn eigen kaart noch via de community; wat doe ik fout?

Je doet niks fout maar zulke wijzigingen moeten eerst gecontroleerd worden.

Je doet niks fout maar zulke wijzigingen moeten eerst gecontroleerd worden.

Lees ik dan verkeerd in een omschrijving ergens dat je in ieder geval wel op je eigen kaart de veranderingen die je aanbrengt kunt waarnemen? Komen die vveranderingen altijd van buiten af, van TT of Tele atlas en heeft je eigen inbreng geen invloed rechtstreeks op je kaart in je eigen TTG?

Wat ik ervan begrijp is dat simpele veranderingen zoals een straat blokeren direct zichtbaar is.

Een verandering zoals van kruising naar rotonde moet eerst gecontroleerd worden en in een update van de kaart zichtbaar, dus niet gratis.

Wat ik ervan begrijp is dat simpele veranderingen zoals een straat blokeren direct zichtbaar is.

Een verandering zoals van kruising naar rotonde moet eerst gecontroleerd worden en in een update van de kaart zichtbaar, dus niet gratis.

o dat is minder leuk dan ik dacht...bedankt voor je antwoord

pierre

Beste mensen.

Mapshare blijft GRATIS! :blush:

Vandaag mailtje van TomTom ontvangen: "Elke dag profiteren er meer TomTom-gebruikers van Map Share™

Met de kaarten van TomTom profiteer je niet alleen van de meest actuele kaarten van topkwaliteit, maar kun je je kaarten ook direct bijwerken met TomTom Map Share en bovendien 12 maanden lang gratis Map Share-updates ontvangen! Er zijn nu nog meer TomTom-modellen compatibel met deze nieuwe technologie! ..."

Gaan ze het ons nu toch flikken? Denk niet dat ik anders nog wijzigingen ga doorgeven...

Vandaag mailtje van TomTom ontvangen: "Elke dag profiteren er meer TomTom-gebruikers van Map Share™

Met de kaarten van TomTom profiteer je niet alleen van de meest actuele kaarten van topkwaliteit, maar kun je je kaarten ook direct bijwerken met TomTom Map Share en bovendien 12 maanden lang gratis Map Share-updates ontvangen! Er zijn nu nog meer TomTom-modellen compatibel met deze nieuwe technologie! ..."

Gaan ze het ons nu toch flikken? Denk niet dat ik anders nog wijzigingen ga doorgeven...

Ze bedoelen hiermee dat ze voor iedere kaart-versie de wijzigingen 12 maanden doorvoeren. Daarna stopt voor die kaart het centrale TomTom-werk en krijg je dus geen nieuwe updates meer. De dan aanwezige verbeteringen blijven gewoon bestaan en eigen wijzigingen kun je onbeperkt blijven toevoegen.

Bij aanschaf van een nieuwe kaart krijg je automatisch weer 12 maanden updates.

Ze bedoelen hiermee dat ze voor iedere kaart-versie de wijzigingen 12 maanden doorvoeren. Daarna stopt voor die kaart het centrale TomTom-werk en krijg je dus geen nieuwe updates meer. De dan aanwezige verbeteringen blijven gewoon bestaan en eigen wijzigingen kun je onbeperkt blijven toevoegen.

Zeer verhelderend Nick!

Het is eigenlijk belachelijk dat jullie op jouwnav.nl steeds de onduidelijkheden over de TT producten moeten wegnemen.

Communicatie blijkt een minder sterk punt te zijn als navigatie op het Rembrandsplein. :laugh:

Eric

Edited by Eric Sijm

Om altijd gratis mapshare-gegevens te krijgen, moet je dus elk jaar een nieuwe kaart kopen... en als je pech hebt de eerste keer al na 6 maanden bijvoorbeeld. Ik denk er het mijne van...

Om altijd gratis mapshare-gegevens te krijgen, moet je dus elk jaar een nieuwe kaart kopen... en als je pech hebt de eerste keer al na 6 maanden bijvoorbeeld. Ik denk er het mijne van...

Of waarschijnlijk een abonnement nemen.

Gratis of niet.

Wat is 12 maanden in dit verband:

1. 12 maanden nadat je hebt gedownload

of

2. 12 maanden nadat TomTiom de kaartversie heeft vrijgegeven

Heldere communicatie vanuit TT is nog steeds op dit punt vereist en nu niet beschikbaar, hoe goed de vooruitgeschoven post Nick zijn best ook doet.

Alhoewel ik den baas niet ben, durf ik met enige zekerheid zeggen dat het 12 maanden na het downladen is.

Ik dacht dat het logische conclusie was.

In deze logica beginnen toch al wat barstjes te komen. Ik weet niet of mijn gebouw overeind blijft.

Edited by adriaantje

Alhoewel ik den baas niet ben, durf ik met enige zekerheid zeggen dat het 12 maanden na het downladen is.

- Het kan in iedergeval niet zijn dat de 12 maanden ingaan na de introduktie van een nieuw release.

- Het kan ook niet ingaan na het downloaden van een kaart.

Ik vermoed zelf dat de 12 maanden ingaan op het moment dat je de eerste Mapshare updates binnenhaald. Gekoppeld aan Home is dat een eitje voor TT om zoiets uit te vlooien.

- Het kan in iedergeval niet zijn dat de 12 maanden ingaan na de introduktie van een nieuw release.

- Het kan ook niet ingaan na het downloaden van een kaart.

Ik vermoed zelf dat de 12 maanden ingaan op het moment dat je de eerste Mapshare updates binnenhaald. Gekoppeld aan Home is dat een eitje voor TT om zoiets uit te vlooien.

Dan zou iedereen nog verschillende datums hebben, dit moet toch centraal gebeuren, anders kan de een wat langer als de ander downloaden en doorvoeren en dat lijkt me geen eerlijke zaak.

Dan zou iedereen nog verschillende datums hebben, dit moet toch centraal gebeuren, anders kan de een wat langer als de ander downloaden en doorvoeren en dat lijkt me geen eerlijke zaak.

Het maakt niet uit wanneer je de kaart heb gekocht. Dat zegt niets of je al dan niet gebruik maakt van Mapshare.

Voorbeeld:

Stel ik koop nu V7.* (kaart). Mapshare is voor mij interessant op moment dat ik op vakantie ga.

Ik download de eerste updates pas in juni.

Dan loopt mijn 12 maanden van juni t/m mei.

Ik neem aan dat ze via Home & Account bij TT wel een linkje kunnen maken aan mijn account wanneer ik voor de eerste keer de updates download. Zoiets is te vergelijken met een willekeurig abonnement van wat dan ook.

Dit is

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0