Sign in to follow this  
Followers 0
vanace

TomTom was de weg volkomen kwijt

40 posts in this topic

Gisteren, vrijdagmiddag rond 15:30 uur rijdend op de A1 afslag Muiderberg, was TT 910 plotseling de weg kwijt. Het bleek dat mijn positie consequent ongeveer 150 meter oostelijk van de werkelijke positie werd afgebeeld. Ik had voldoende satellietontvangst en TT was niet gevallen zoals in een eerdere posting op dit forum het geval was. (TT ONE wijkt 200 meter af).

De kaart op het schrerm was simpelweg 150 meter naar het westen opgeschoven. Dus: soft-reset. Geen resultaat. Nogmaals reset: geen succes. Thuisgekomen TT HOME opgetart en nieuwe Quickfix erop. Geen succes. TT bleef mijn thuispositie 150 meter oostelijk aangeven. Na een uurtje weer eens geprobeerd en even later was het probleem verholpen. Toen ik de positie opvroeg in de kaartweergave wees hij mijn thuispositie weer correct aan. Na wat proberen in de huiskamer bleek dat als er bv. maar drie sateltieten zichbaar waren, TT weer afweek.

Nu schijnt alles (voorlopig) weer goed te werken. :wacko:

Heeft iemand anders dit probleem al eens gehad?

Edited by vanace

Kan het ook niet zijn dat het Amerikaanse leger bezig is met een actie en dat ze dan de de boel omzetten om de vijand in de war te brengen ( mits zij dus voorzien zijn van gps !).

Dat het Amerikaanse leger herberekeningstabellen heeft om toch op de juiste locatie te komen.

Het is maar een optie !

Dit omdat er nu wel meerdere mensen zijn die een fout hebben.

Gisteren, vrijdagmiddag rond 15:30 uur rijdend op de A1 afslag Muiderberg, was TT 910 plotseling de weg kwijt. Het bleek dat mijn positie consequent ongeveer 150 meter oostelijk van de werkelijke positie werd afgebeeld. Ik had voldoende satellietontvangst en TT was niet gevallen zoals in een eerdere posting op dit forum het geval was. (TT ONE wijkt 200 meter af).

De kaart op het schrerm was simpelweg 150 meter naar het westen opgeschoven. Dus: soft-reset. Geen resultaat. Nogmaals reset: geen succes. Thuisgekomen TT HOME opgetart en nieuwe Quickfix erop. Geen succes. TT bleef mijn thuispositie 150 meter oostelijk aangeven. Na een uurtje weer eens geprobeerd en even later was het probleem verholpen. Toen ik de positie opvroeg in de kaartweergave wees hij mijn thuispositie weer correct aan. Na wat proberen in de huiskamer bleek dat als er bv. maar drie sateltieten zichbaar waren, TT weer afweek.

Nu schijnt alles (voorlopig) weer goed te werken. :wacko:

Heeft iemand anders dit probleem al eens gehad?

Het is algemeen geweten dat zoveel mogelijk sattelieten de meest juiste positie geven, slechts 3 satelieten is absoluut te weinig voor een correcte plaatsbepaling, rekening houdend dat elke satt. slechts om de 30 sec. een signaal uitzend.

Geste bergguy,

Tijdens mijn rit op de A1 had ik maximale ontvangst van de satellieten. Dat was het probleem waarschijnlijk niet. Mogelijk zou het kunnen zijn dat er op dat moment zware bewolking boven Noord-West Nederland lag. Ik heb thuis een sattelietontvanger voor mij TV, die kent dat probleem ook: bij zware regenbui valt hij tijdelijk uit door teweinig signaal.

Als de Amerikanen tijdelijk sleutelen aan de satellieten, dan moet iedereen daar in Nederland (en daarbuiten) problemen hebben gehad.

't Blijft een raadsel.

Geste bergguy,

Tijdens mijn rit op de A1 had ik maximale ontvangst van de satellieten. Dat was het probleem waarschijnlijk niet. Mogelijk zou het kunnen zijn dat er op dat moment zware bewolking boven Noord-West Nederland lag. Ik heb thuis een sattelietontvanger voor mij TV, die kent dat probleem ook: bij zware regenbui valt hij tijdelijk uit door teweinig signaal.

Als de Amerikanen tijdelijk sleutelen aan de satellieten, dan moet iedereen daar in Nederland (en daarbuiten) problemen hebben gehad.

't Blijft een raadsel.

Ja, zwaar geladen wolken met regen kunnen inderdaad een afwijking geven, maar vermits je sprak over 3 Sattelieten ?

Ja, zwaar geladen wolken met regen kunnen inderdaad een afwijking geven, maar vermits je sprak over 3 Sattelieten ?

Ja, dat was toen ik thuis ging proberen. Onderweg, tijdens de rit, had ik wel een goed signaal.

Overigens ben ik net weggeweest en alles werkt weer goed. :yahoo:

Dat komt bekend voor. Mijn TT mobile wil de laatste tijd ook nog weleens naast de route zitten. Zo'n 200 meter zit hij er dan naast. Reset dan mijn gps muis, maar dat helpt niet. Heb dan ook slecht ontvangst van gps signaal. En de volgende dag is er niets meer aan de hand, dan draait alles weer normaal.

Rare jongens, die Amerikanen... :yahoo:

Ik had gisteren exact hetzelfde probleem. Ik reed op de A1 ter hoogte van Barneveld en de afwijking was ongeveer ook 150 meter.Ik heb de tomtom go 910 toen maar een half uurtje uitgezet en daarna weer aan. Toen was het weer goed

Edited by Plepkeshenkie

Ik had gisteren exact hetzelfde probleem. Ik reed op de A1 ter hoogte van Barneveld en de afwijking was ongeveer ook 150 meter.Ik heb de tomtom go 910 toen maar een half uurtje uitgezet en daarna weer aan. Toen was het weer goed

Ik ben gisteravond met TT op stap geweest en niets meer aan de hand.

Wel merkwaardig dat jij het zelfde probleem had met de 910 in het zelfde gebied.

Ik begin toch te denken aan afwijking door slecht signaal (heel dik wolkendek)

ik heb hetzelfde probleem gehad met mij 910......

ook steeds op het beeld 1 cm naast de weg. heb ook een n73 met tomtom erop en heb die even mee laten draaien en die had er geen last van.

dus gebeld met tomtom.

die hebben een email gestuurd met de hopelijk goede oplossing.

heb backup moeten maken en daarna tomtom moeten formatteren.

daarna backup weer terug gezet. maar nog geen tijd gehad om te kijken of het probleem inderdaad is opgelost

dus gebeld met tomtom.

die hebben een email gestuurd met de hopelijk goede oplossing.

heb backup moeten maken en daarna tomtom moeten formatteren.

daarna backup weer terug gezet. maar nog geen tijd gehad om te kijken of het probleem inderdaad is opgelost

Enkele maanden later wel tijd gehad om te kijken of het inderdaad een (de?) oplossing was? :wink:

Zoja, dan ben ik er benieuwd naar, want gisteren op de A50 had ik namelijk plostseling (zonder val o.i.d.) hetzelfde. Mijn 710 gaf steeds weer aan dat mijn positie een stukje rechts van de weg was. :wacko:

Hi,

Vandaag was het ook even zoeken voor de TT910.

Ik zat plotseling 200m verderop in een andere straat, nu heb ik dit probleem al een of twee meer gezien, en toevallig gebeurt dit altijd nadat ik Quick GPS file geladen heb, meestal verdwijnt het als je een tijdje rond gereden hebt. Waarschijnlijk zit er een klein foutje in de berekeningen van Quick GPS file, of het is gewoon een van de satellieten die zelf even een GPS nodig heeft. Door het rijden schakelt de TT naar ander satellieten en verdwijnt het probleem vanzelf. Maar het blijft altijd een vreemde verrassing als dit gebeurt.

Groetjes

Zeester

Edited by zeester

Het verhaal klopt, er worden momenteel ook testen uitgevoerd met de verkeerslussen in het wegdek.

Meer mag ik er niet over zeggen. :wacko:

Herkenbaar !

Ik had dat vandaag ook, maar na 5 minuten rijden zat ik weer goed op de A9. :wacko:

Ik heb het het eigenlijk dagelijks op de A2 bij Utrecht......

Heb het probleem ook al een aantal keer aan de hand gehad...

Van de zomer zat hij er zelfs 2 km naast (of liever gezegd, achter) toen ik in Zuid-Frankrijk, bij de Spaanse grens reed.

Hij bleef een tijdje haperen, maar ik had het niet direct in de gaten aangezien ik op de autoroute zat... totdat je zonder TT aanwijzing een afslag voorbij rijdt en op de borden namen ziet staan die je toch wel erg bekend voorkomen. Twee kilometer later kwam Saskia hoor... "neem de afslag". Gelukkig was er 12 kilometer verderop nog een afslag en bleek het niet eens zo gek ver om te zijn.

Paar weekjes geleden ook weer in Luxemburg. Toen een meter of 500. Vrij storend wel. :wacko:

Maar wat ik me afvraag; Is dit probleem alleen bekend bij de Go910?

Edited by TT910

Waarschijnlijk heb je er geen boodschap aan, maar ik heb er nog nooit last van gehad met mijn 910.

Ik woon en rijd meestal in Belgi

Da''s fijn voor jouw adriaantje. Bij mij doet het probleem zich gelukkig ook maar zelden voor. Heb het ook alleen bij lange ritten gehad waarbij ik ook de MP3 speler gebruik...

Als je dat jezelf afvraagt dan heb je blijkbaar niet alle berichten goed gelezen :excl::wacko:

@adriaantje: In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Ik had het gisteren ook voor het eerst terwijl ik al jaren een TTGO gebruik. :wink:

Als je dat jezelf afvraagt dan heb je blijkbaar niet alle berichten goed gelezen :excl::wink:

@adriaantje: In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Ik had het gisteren ook voor het eerst terwijl ik al jaren een TTGO gebruik. :wink:

Sorry, ik had natuurlijk x10 moeten schrijven... :wacko:

Maar ik heb idd niet goed gelezen want er wordt ook over TT mobile gesproken. :wink::excl:

dat formateren werkt echt. heb dat al eens eerder gemeld hier op het forum...

Dat heb ik met de TT-910 ook een keer gehad in Beverwijk. Snel van de meubelwinkel weg -> TT-aanzetten en voordat je op de weg zit is je TT in de war (gelukkig van korte duur!!!).

Ik heb het met mijn tt 700 ook gehad op de A28 assen groningen vlak bij en voor bij groningen was hij ook compleet de weg kwijt. na een paar herstarts was hij weer bij de tijd. :wacko:

Ook ik heb nu het probleem dat mijn TT910 als ik hem aanzet voor de deur van mijn huis een positie aan geeft 2 Km verderop in een andere wijk. Dit euvel is ontstaan direct na een update van QuickGPSfix. Na 5 minuten gereden te hebben is de TT weer op de route. :tongue:

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.[/i]

Ik had het gisteren ook voor het eerst terwijl ik al jaren een TTGO gebruik. :tongue:

Deed dit verschijnsel zich ook bij U voor, direct nadat je een Quick Fix geladen had ?