Sign in to follow this  
Followers 0
GQXL

TomTom Go 720 Handsfree carkit / FM-zender stoort

47 posts in this topic

Ik heb een TomTom Go 720 en een Nokia 6021. Bij telefoneren kan ik de andere partij prima verstaan. De andere partij hoort echter een continue storingstoon er doorheen.

Bij een test met een Qtek 9100 bestaat het probleem ook.

Geluid via de FM-zender stoort idem.

Hoe is jullie ervaring met de carkit en/of FM-zender, positief of negatief?

Edited by GQXL

GQXL

Ik heb precies hetzelfde probleem de ander hoort continue een storende bromtoon maakt niet uit wat voor een telefoon ik gebruik zelfs de nieuwe Nokia E65 bromt.

Misschien is op dit forum een oplossing te vinden.

Voor de rest een prachtig apparaat toch wel veel verschillen met mijn vorige 710.

gr marco

Ik gebruik een Nokia N95 en heb hetzelfde probleem, ook met een Nokia 6021. Weet er misschien iemand al iets meer in de tussentijd?

Ik heb inmiddels de 720 ingeruild voor een ander exemplaar. Deze heeft er zo goed als geen last van.

Ben dus benieuwd wat de ervaringen zijn in de review op jouwNAV!

Ik heb eens een mailtje naar TomTom gestuurd, eens kijken wat hun ervan zeggen. Ook stoort de mijne regelmatig als ik niks aan het doen ben, het display verzwakt dan even en ik hoor een brom. Dit doet hij om de halve minuut ongeveer...

GQXL

Ik heb precies hetzelfde, maar dan met een Motorola telefoon V3.

Pascalletje

Ben benieuwd wat Tomtom te vertellen heeft.

Same here! Kan het komen doordat er elektronische dingen in de buurt zijn? Staat mij bij dat een wekkerradio in de buurt voor storing kan zorgen (uhm :sad: niet nodig in de auto natuurlijk ;-) ).

Misschien ligt het niet zozeer aan de phone maar aan de microfoon. Het opnemen van stemmen geeft hetzelfde probleem bij mij.

Ben benieuwd!

gr.

Laurens :good:

Vandaag nog geen reactie van TomTom, maar ik kwam toevallig in de buurt van de mm in Breda waar ik hem gehaald heb. Het probleem hier voor gelegd, en zonder te kijken werd hij omgeruild. Ze zeiden dat ze er nog niet veel van wisten omdat het zo'n nieuw model was, en omruilen was het enigste wat ze konden doen.

Ik gelijk in de auto gestapt met de nieuwe 720, en deze werkt perfect! Ik kan nu gewoon bellen in de auto en ben nog verstaanbaar ook :)

Edited by pascalletje

pascalletje,

Heb je ondertussen nogwat vernomen van Tomtom betreffende de problemen met de Handsfree funktie ?

Ik heb n.l. alles geprobeerd, maar bij mij werkt het ook niet na behoren.

groet

Doen deze storingen zich voor als je de 12V-kabel hebt aangesloten op de GO, of vooral wanneer alleen de batterij van het device als energiebron wordt gebruikt...? Of zit hierin geen verschil?

Heren, dit kreeg ik terug van TT (voor zover nog niet bekend):

Ach ja, zelf heb ik m omgeruild. Vanavond even helemaal doortesten! :pardon:

Oplossingen bij een slechte geluidskwaliteit van de handsfreeverbinding

In de onderstaande stappen staat beschreven wat de oplossingen zijn wanneer er problemen zijn met de geluidsweergave van de handsfreegesprekken.

2. Verwijder de huidige telefoonverbinding(en) uit uw TomTom-apparaat

• a. Kies vanuit het hoofdmenu de opties [Mobiele telefoon->Maak verbinding met telefoon->Verwijder]

• b. Verwijder alle telefoons die worden weergegeven door deze aan te tikken.

3. Maak een nieuwe Bluetoothverbinding aan met uw mobiele telefoon

• a. Zorg er voor dat uw mobiele telefoon zichtbaar is voor andere apparaten (Zie handleiding telefoon)

• b. Laat uw TomTom-apparaat zoeken naar nieuwe telefoons (menuoptie “Mobiele telefoon”)

• c. Selecteer uw mobiele telefoon en volg de verdere instructies

• d. In het scherm [Handsfree-gesprekken: ] kunt u vervolgens de juiste microfoon selecteren

• Opmerking: De microfoon in de houder wordt gezien als een interne microfoon.

4. Stel de GPRS-internetverbinding op uw TomTom-apparaat in (optioneel)

• a. Wanneer gevraagd wordt of u de draadloze verbinding wilt instellen kiest u de optie [JA]

• b. (Niet altijd noodzakelijk) Selecteer uw model telefoon en uw telecomprovider.

• Tip: Indien de telecomprovider/telefoon niet vermeldt is, kijk dan op http://www.tomtom.com/3374

• c. Kies in het venster [inkomende gesprekken: ] de aanbevolen optie.

Wanneer na de bovenstaande stappen geluidskwaliteit de handsfreegesprekken niet is verbeterd adviseren wij verder te gaan met stap 5.

Opmerking: Voor de onderstaande stappen moeten alle menuopties zijn weergegeven op uw TomTom. Indien dit niet het geval is kunt u dit als volgt instellen: [Wijzig voorkeuren->Toon ALLE menu-opties]

5. Stel de Bluetooth-voorkeuren in voor de optimale weergave van handsfree gesprekken.

• a. Kies in het hoofdmenu de opties [Wijzig voorkeuren->Bluetooth voorkeuren->Geavanceerd].

• b. Controleer of er een vinkje staat bij de functies die u wilt gebruiken en kies op [OK].

• c. Indien u in het scherm komt met de titel [inkomende gesprekken: ] kies u de onderstaande optie:

• Te kiezen optie: “…kunnen NIET worden aangenomen tijdens toegang tot draadloze gegevens”

Meestal bieden de bovenstaande stappen een oplossing wanneer er problemen zijn met de Handsfreeverbinding. Er zijn echter nog een aantal andere oorzaken die de gesprekskwaliteit van de handsfreegesprekken kunnen be

Bart,

Ik heb het tot op heden alleen op de batterij geprobeerd.

Het probleem is dat ik degene die ik bel wel goed versta maar de andere kant mijn niet.

groet

Laurens1977,

Dank voor het Tomtom informatie.

Maar het lost mijn probleem niet op. :pardon:

En ik heb ik een vraag nl.

Bij 3 d staat Ïn het scherm "Handsfree-gesprekken:" kunt u vervolgens de juiste microfoon selecteren.

Ik kom helemaal niet bij deze optie !!!

en kan die optie ook nergens vinden !

groet

Tja, als ik eerlijk ben heb ik ook geen idee. Ik kreeg dit antwoord pas nadat ik die van mij al had omgeruild. Ze zijn er wel druk mee bezig zeggen ze.

We zullen zien! Laten we in ieder geval hopen dat het een software issues is (maar ja, dan zou iedereen dat moeten hebben :pardon: .

Groeten

LS

Ik heb het tot op heden alleen op de batterij geprobeerd.

Zou je eens wat belletjes met de 12V-kabel verbonden aan de GO willen doen en dan willen posten of je dezelfde problemen nog ervaart?

Bart,

Ik zal het aan het eind van de middag eens proberen als tomtom is aangesloten op de 12 V.

groet

Ik ben met de mijne maar terug gegaan, en kon deze toen omruilen tegen een nieuwe. Toen was het probleem opgelost met het handsfree bellen, alleen had deze weer last van het scherm (elke keer als ik van menu oid wisselde bleef er oude tekst vaag achter op het display). Nu ben ik vanmorgen weer bij de mm in Breda geweest en is hij weer omgeruild. Nu is het scherm goed, en het bellen ook. 3 maal is scheepsrecht zeggen ze :)

Edited by pascalletje

Bart,

Even tijd gehad en geprobeerd Handsfree te bellen maar nu aangesloten op 12 volt van de auto, maar helaas geen verbetering ! :pardon:

groet

Heb mijn TomTom 720 ook omgeruild en de nieuwe heeft het probleem niet dus is het voor mijn duidelijk dat het dus per apparaat verschilt.

Ik heb met de service desk contact gehad en alle bovengenoemde acties uitgevoerd maar het had geen resultaat dus vandaar de nieuwe en prima werkend toestel.

gr Marco

Gistermiddag contact gehad met de Helpdesk van Tomtom (geen 0900 nummer en heel snel aan de beurt)

Ik moet zeggen dat ze echt de tijd nemen en terugbellen als ze er zelf niet uitkomen.

Uitkomst van het gesprek was, dat er meer klachten waren over het probleem handsfree, en hij adviseerde mij om teug te gaan naar de winkel en de tomtom GO 720 om te ruilen.

Vanmorgen naar de winkel en het was geen enkel probleem om de tomtom GO720 om te wisselen voor een nieuw exemplaar.

Thuis gekomen meteen de Handsfree funktie uitgeprobeerd, maar helaas :biggrin: het probleem met de nieuwe was nog erger dan die in had ingeruild.

Kortom ben wel teleurgesteld in Tomtom en ga maandag m'n geld maar terugvragen.

Ik moet er nog eens goed over nadenken of ik misschien moet overstappen naar een ander merk navigatie apperatuur (was wel tevreden de laatste jaren met navigator 4, 5 en 6.)

Edited by puccini

Ach ja, ik ben al aan de 3de bezig. Het went :) Ben overigens nu wel tevreden. 1ste had handsfree problemen, 2de had problemen met het scherm en de 3de doet het tot nog toe perfect...

Wellicht dat dit gaat helpen !

Van www.webwereld.nl

Fabrikanten fm-zendertjes blij met nieuwe frequentiewet

Donderdag 9 augustus 2007, 13:43 - De producenten van fm-zendertjes die muziekbestanden van gadgets naar de autoradio sturen, zijn blij met de aanpassing van de frequentiewet deze herfst.

Door een wetswijziging wordt het frequentiebeleid in Nederland dit najaar versoepeld. Het betekent onder meer dat het gebruik van fm-zendertjes die muziek van mp3-spelers en navigatiesystemen uitzenden eindelijk legaal wordt. De apparaatjes worden al geruime tijd verkocht. Daarbij kregen consumenten de waarschuwing dat het gebruik nog niet legaal was.

Volgens het Agentschap Telecom is de kans op schadelijke interferentie door de fm-gadgets verwaarloosbaar. "Zelfs als je er 20 miljoen in een houten zeecontainer stopt, ze aan zet en daarmee door Nederland zou gaan rijden, beperkt de storing zich tot heel beperkte gebieden", schrijft het agentschap in een beleidsdocument (PDF.

"Dit is uiteraard goed nieuws", reageert TomTom-woordvoerster Anette Hendrickx. TomTom verkoopt sinds februari een fm-zenderdock, waarmee via de autoradio naar navigatie-instructies en muziek op de geheugenkaart kan worden geluisterd. "Wij zeggen altijd tegen klanten dat ze voor het gebruik ervan eerst zelf moeten checken of dat in hun land legaal is."

Oogluikend toegestaan

Ook voor Kensington is het nieuwe beleid gunstig. Het bedrijf verkoopt de fm-zendertjes voor onder meer iPods al in grote winkelketens als Mediamarkt en Dixons. "Het werd al een tijdje oogluikend toegestaan," aldus Ilona de Bok, woordvoerster van Kensington. "Het product loopt goed. Er is steeds meer vraag naar. Ook zien we dat er op internet door gebruikers veel over wordt geschreven."

Diverse andere Europese landen, zoals Groot-Brittanni

Sinds enkele dagen mijn TT720T getest. Een fantastisch toestel maar ook de problemen met de microfoon. Ik gebruik een Sony Ericsson K750i die zich probleemloos laat detecteren via Bluetooth. Telefoonboek overbrengen, sms ontvangen alles zonder probleem. Ook een gesprek tot stand brengen lukt makkelijk. De inkomende lijn is makkelijk te verstaan maar de opgebelde kan mij moeilijk horen (ruis, alles klinkt heel ver).

Stel dat ik de Sony K750i vervang door een "getest" toestel vb Nokia 6021 (bij ons relatief goedkoop) zou dit probleem dan opgelost zijn of is er een probleem met de hardware van TT?? :wink:

Sinds enkele dagen mijn TT720T getest. Een fantastisch toestel maar ook de problemen met de microfoon. Ik gebruik een Sony Ericsson K750i die zich probleemloos laat detecteren via Bluetooth. Telefoonboek overbrengen, sms ontvangen alles zonder probleem. Ook een gesprek tot stand brengen lukt makkelijk. De inkomende lijn is makkelijk te verstaan maar de opgebelde kan mij moeilijk horen (ruis, alles klinkt heel ver).

Stel dat ik de Sony K750i vervang door een "getest" toestel vb Nokia 6021 (bij ons relatief goedkoop) zou dit probleem dan opgelost zijn of is er een probleem met de hardware van TT?? :good:

Het is gewoon een hardware probleem !

Binnen 14 dagen omruilen in de winkel waar je hem hebt gekocht.

Ik ga morgen ook mn 720 weer oor de 2e keer omruilen, of mn geld terug vragen voor een ander systeem ( moet er nog een nachtje over slapen) :wink:

Edited by puccini

Heb ondertussen meerdere GSM's kunnen proberen op mijn (nog steeds eerste) GO720T.

Geteste GSM's:

Samsung E370 (niet in ondersteunde GSM lijst van Tomtom)

Sony-Ericsson W300i (niet in ondersteunde GSM lijst van Tomtom)

Nokia 6021 (w

Edited by VDR