Sign in to follow this  
Followers 0
GQXL

TomTom Go 720 Handsfree carkit / FM-zender stoort

47 posts in this topic

Zit de microfoon dan niet te dicht bij de luidspreker(s)?

Dan gaat deze namelijk rondzingen .

Microfoon kan het beste links boven bij de deur geplaatst worden.

Dit zelfde had ik ook met mijn handsfree set .

De TT Go 720 heeft een ingebouwde microfoon. Er is geen aansluiting voor een externe microfoon. De microfoon en de luidspreker zijn in dezelfde behuizing dicht bij elkaar gemonteerd.

N.P.S.

Ook ik heb net mijn tweede 720T gehaald.

En weer met hetzelfde probleem; alleen maar storing aan de andere kant van de lijn.

Ik heb het geprobeerd met 2 telefoons, nl. de 6310i en de N70. Maakte geen enkel verschil.

Donderdag maar weer omruilen voor nummer 3!

Gelukkig doen ze daar bij MyCom niet moeilijk over!

Zoals beloofd, wat nieuwe info ...

Heb gisteren mijn 720T ingeruild voor een nieuw exemplaar, doch ... :sad:

Hetzelfde verhaal ... veel ruis aan de andere kant van de lijn.

En ... net als 'pascalletje' heb ik nu ook last van het 'nagloeien' van het scherm.

Er is dus toch iets mis met deze eerste 720T's blijkbaar.

Ik blijf dit een prachtig toestel vinden en ben niet van plan om over te stappen op een ander model of merk, maar voor de ¤549 verwacht ik wel waar voor mijn geld zeker als het gepromoot wordt als high-end toestel met '...verbeterde handsfree kit dankzij het nieuwe geluidssysteem van zeer hoge kwaliteit...'

Ik kan leven met het feit dat het hier gaat om splinternieuwe hard-

Edited by VDR

Wettelijk moet de winkel waar je hem hebt gekocht (binnen 14 dagen) een nieuw exemplaar leveren als je niet tevreden bent.

Na die 14 dagen valt het onder de garantie van Tomtom.

Ik begin er ook nu echt van te balen. De handsfreefunctie werkt meer niet dan wel met een door tomtom ondersteunde gsm. Ook spraakherkenning doet het vaak niet. En als dit probleem aan de orde is, worden er ook geen gesproken aanwijzingen meer gegeven. En dat zijn toch drie opties, waarvoor ik 'm gekocht heb. Ik heb al een back-up terug gezet en fabrieksherstellingen hersteld, mijn telefoon opnieuw laten detecteren, maar dat helpt allemaal niet. Ik heb het idee dat TomTom er ook niets van weet, want ik heb nog geen reactie van de support gehad. Vanmiddag maar even terug met mijn go naar de BCC. Hopelijk doen ze niet moeilijk na twee weken en vier dagen.....

Vandaag is de TT720T aangekomen bij Vandenborre (omruiling). Onmiddellijk, IN DE WINKEL, getest voor de handsfree functie. Aangesloten op een niet, voor TT, erkende Sony Ericsson K750i. Bluetooth aansluiting feilloos. :dirol:

Handsfree functie : loud and clear. :laugh::good:

Ik ben een gelukkig mens !! :smile:

EUREKA !!!

Ook bij mij is het probleem van de baan.

Ben daarnet mijn 2de 720T gaan inrulen voor een 3de exemplaar en deze keer kan ik eindelijk zonder ruis handsfree bellen. :laugh:

Ook het nagloeien van het scherm (probleem dat mijn 2de exemplaar had) is ook verdwenen.

Dus... het hangt echt van toestel tot toestel af. Ruis tijdens het bellen ==> inruilen maar !!

Met dank aan 't computerwinkeltje in Gent en Mechelen! Prima Service !! :good::smile:

De Handsfree functie Bleutooth van de nieuwe TOMTOM 720 T, lijkt ondertussen meer op Russisch roulette of een slechte aflevering van `doet tíe het of doet ie het niet`.

Wat is dit jammer met hoofdletters, overigens ook als de TMC functie, waar je wel 50 euro meer voor moet betalen. Het zoeken is zo traag en aan de plaats van mijn TMC antenne kan het niet liggen, die heb ik nl exact als in de beschrijving staat, uitgevoerd.

Ik begrijp niet dat TomTom zich dit durft te veroorloven. Overigens het navigatiegedeelte van uitzonderlijk hoge klasse. Snel opstarten, zeer snelle herberekingen en ruime in te stellen opties.

Maar het BT bellen is zwaar onvodoende. Zoals ik al vaker heb gezien op dit forum, ben je bij het bellen voor de `overkant` niet te verstaan. Hoewel ik hun redelijk tot goed kan verstaan.

Ook de functie om het geluid afhankelijk te laten zijn van het omgevingsgeluid werkt niet of nagenoeg niet. Het effect is dat je tijdens de rit weer handmatig het volume aan zit te passen.

Tevens `verstaat` mijn 720 mij slecht als ik bv de route wil inspreken. Ik heb overigens gen exorbitant dialect.

Kortom het lijkt allemaal onder de noemer Geluid te vallen.

Ben verder op onderzoek gegaan en ben tegen een paar opvallende zaken aan gelopen. :laugh:

1 - de luidspreker geeft ALTIJD een zg Grijze Ruis,

2 - bij het gebruik van de auto oplader, dus eigenlijk altijd, wordt het achtergrond geluid nog eens vergezeld van een hoog frequente pieptoon.

Dit zijn waarschijnlijk oorzaken waarom mijn 720 mij zo slecht verstaat, het automatische volume niet werkt en bij bellen de overkant enkel ruis hoort (zou dit dezelfde zijn die ik heb hoor)

Luister maar eens en keer aan de luidspreker aan je oor, als de TT niets doet uiteraard. Bij mij hoor ik een continue ruis.

TomTom gemaild, die beloven binnen twee dagen antwoord te geven. Zeker, na twee en een halve dag krijg je antwoord dat je over twee dagen antwoord krijgt.

Maar goed, het blijft wel 550 euro ( toch ruim Fl 1200). Juist had ik deze gekozen omdat de 720T die voor mij belangrijke toevoegingen, naast het navigeren. Dan voel ik mij dus een beetje :good:

Als ik dit geweten had, dan had ik wel een TT XL aangeschaft, maar die wil ik niet, juist omdat TT in de folders zo hoog opgeeft van dit apparaat.

Dan maar terug naar de MM, kan hem omruilen, echter mijn filiaal van MM heeft de 720 niet meer voorradig. Dus bon op laten maken en bij binnenkomst krijg ik een belletje (niet via de `hoogwaardige`BT van TT hoop ik, want dat ga ik echt niet verstaan).

Ik vind dit zo jammer dat TomTom kans ziet om een echt succesapparaat, wat de 720 T is als hij tenminste doet wat hij moet doen, te laten verworden tot een doosje met ellende.

Vandaag ook nog een upgrade, via Home, gekregen van Vs 7.00 naar 7.010. Wat er aangepast zou moeten zijn wet ik niet, want ik er nergens wat over vinden. Dat houdt TT behoorlijk voor me geheim. Overigens zijn mijn problemen er in lek geval niet door verholpen.

Dat Home2 is ook een verhaal, maar daar maak ik wel een andere post van.

Maar het zal goedkomen..................................

Ik heb de mijne ook teruggebracht naar de winkel en het nieuwe exemplaar werkt nu uitstekend !

Dus ik raad iedereen met het microfoon probleem aan om hem binnen twee weken om te ruilen.

vandaag teruggegaan naar de MM in Alkmaar. Daar hebben ze me direct een vervangend exemplaar gegeven, nieuw in doos. Het probleem kwam de verkoper al bekend voor. Van de 6 exeplaren van de TT720T had hij er al 2 teruggekregen me exact hetzelfde probleem.

Thuisgekomen, met hoge verwachtingen en oplopende spanning, de BT zaken ingesteld. Pairing ging goed.Wat valt op: Versie 7.010 staat er al op. Dan het langverwachte moment - Bellen met die BT verbinding van "Hoge Kwaliteit" -

Je raadt het al, zwaar knudde. Wederom kan ik alles goed en duidelijk verstaan echter voor de 'overkant' weer die enorme ruis op de lijn. Het is net of er een fax tussendoor gilt.

Maar ja, je laat je niet snel uit het veld slaan. Dus alles maar weer gereset, opnieuw ingesteld, gepaired. Geen verschil. Tevens geprobeerd met een BlackBerry, Nokia 6021, Samsung D600 en LG 800.

Bij alle toestellen was het resultaat hetzelfde, zwaar onvoldoende. Dus daar kan het ook niet aan liggen. Vervolgens nog ge

Vandaag:

1, Ben gebeld dor een medewerker van TT. Had eerder al ee nincident over dit probleem aan laten maken. De kerel geloofde mij direct en stelde voor om terug te gaan naar de winkel ter omruiling.

2, Wederom (voor de derde keer) naar de MM geweest. De jongens daar gaan overigens heel goed met de zaak om. Met het standpunt van `het apparaat moet goed werken`, `als u deze hier test, dan hoeft u niet heen-en-weer te blijven rijden`. Zeker en goede opmerking als je weet dat ik reeds drie keer in

Melde dat de handsfree niet werkte aan de TOMTOM support.

Na het standaard antwoord met de procedure om een bluetooth verbinding te maken en een nog steeds niet werkende handsfree, kreeg ik te horen dat er binnen een drietal weken een nieuwe patch zou zijn die dit euvel zou oplossen.

Heeft iemand anders dit reeds te horen gekregen en zal dit echt mijn probleem oplossen?

groeten

Ik heb mij pas een Tomtom 720 aangeschaft en heb vandaag de carkit getest. Ook bij mij dus meer geruis dan stemgeluid aan de andere kant van de lijn.

Gezien deze thread toch al redelijk oud is, wou ik toch vragen of dit probleem nog altijd voorkomt met de nieuwere toestellen. Ik heb namelijk geen officieel ondersteunde GSM (samsung U600), hoewel hij wel goed connecteert.

Ik heb mij pas een Tomtom 720 aangeschaft en heb vandaag de carkit getest. Ook bij mij dus meer geruis dan stemgeluid aan de andere kant van de lijn.

Gezien deze thread toch al redelijk oud is, wou ik toch vragen of dit probleem nog altijd voorkomt met de nieuwere toestellen. Ik heb namelijk geen officieel ondersteunde GSM (samsung U600), hoewel hij wel goed connecteert.

Sjorsj, van harte welkom bij de club, zowel op dit forum als bij de club van onwillige 720 eigenaars. We zullen elkaar nodig hebben.

Ik wens je in elk geval veel wijsheid, kracht, doorzettingsvermogen en de nodige Librium en Valium toe.

In de psychologie werken praatclubjes ook goed bij het verwerken van gemeenschappelijke traumatische ervaringen. :wink:

Echter, als het apparaat niet werkt => omruilen.

Sjorsj, van harte welkom bij de club, zowel op dit forum als bij de club van onwillige 720 eigenaars. We zullen elkaar nodig hebben.

Ik wens je in elk geval veel wijsheid, kracht, doorzettingsvermogen en de nodige Librium en Valium toe.

In de psychologie werken praatclubjes ook goed bij het verwerken van gemeenschappelijke traumatische ervaringen. :wink:

Echter, als het apparaat niet werkt => omruilen.

Bedankt voor de verwelkoming al klinkt het verontrustend :wink:

Ik dacht eerst dat het misschien normaal was, maar nu blijkt dat er wel degelijk toestellen zijn waarvoor het werkt. Inruilen maar dan. En hopelijk niet te vaak.

Regel ik dit best via de winkel of rechtstreeks met TomTom. Over het algemeen verkies ik rechtstreeks met de producent te werken (pc-onderdelen en zo), maar dat gaat niet altijd.

Voor het overige wel een leuk toestel. Ook de fm-zender werkt vrij goed, met wat ruis weliswaar, eenmaal een goede frequentie gevonden.

Edited by Sjorsj

Ik hoor de ander altijd prima, maar de ander hoort mij niet altijd. Geen storingen of ruis maar woorden die gewoon wegvallen. Het gekke is dat ik dat bij verschillende toestellen heb, maar niet bij de Tynth II... TomTom weet het ook niet.. Iemand ook al last van gehad?

Ik hoor de ander altijd prima, maar de ander hoort mij niet altijd. Geen storingen of ruis maar woorden die gewoon wegvallen.

Dat lijkt op wat ik merk met mijn 920T. Ik hoor de ander prima, maar de ander hoort mij 'vervormd'.

Ik heb de proef op de som genomen door mijn GSM op 'handsfree' te zetten (niet via bluetooth bellen maar gewoon het luidsprekertje van de GSM aan) en hem op dezelfde afstand te houden als waarop mijn TT normaal van mijn hoofd af zit. De geluidskwaliteit aan de andere kant is dan vergelijkbaar met wat je hoort als de GSM via bluetooth aan de TT verbonden is.

Mijn conclusie is dat het niet veel beter kan als je de microfoon zo'n eind van je mond af houdt. Het is allemaal niet mooi en niet zoals je verwacht op basis van de reclame die er voor gemaakt wordt, maar het is niet anders.......

Nu ben ik wel in de war. Zijn er onder jullie bij wie de carkit werkt als het toestel aan je ruit hangt? En met werken bedoel ik dat de persoon aan de andere kant je kan verstaan en andersom.

Anders begin ik lastig doen bij tomtom voor niets :-)

En met werken bedoel ik dat de persoon aan de andere kant je kan verstaan en andersom.

In eerdere berichten wordt hier gesproken over ruis en fax-achtige piepgeluiden. Da's zeker niet goed :rolleyes:

Bij mijn TT heb ik te maken met vervorming. In technische termen klinkt het als een sampling rate die te laag is. Gevolg is dat mijn stem vervormd wordt en het soms lijkt alsof ik in een echoput praat. Het is met wat goede wil wel te verstaan, maar het houdt niet over. Dat wordt wat minder naarmate de microfoon van de TT dichter bij mijn mond komt. Net zoals met een echte telefoon :wink:

Als je wil weten hoe goed het werkt kun je misschien het beste vragen of een van de mensen met een werkende TT bluetooth verbinding even met je wil bellen via dat apparaat, dan weet je het echt....

Ik heb net pas de ingeving gekregen om het met de navman van mijn moeder eens te proberen.

Beide toestellen zijn nauwelijks verstaanbaar als je er op meer dan een halve meter afstand tegen praat. Tomtom is dan zelfs nog iets beter

Zonde, want dat en de fm-zender waren de voornaamste redenen dat ik niet de XL heb gekozen.

edit:

Ik vind ook niet direct een extern aansluitbaar microfoontje.

Edited by Sjorsj

Ik vind ook niet direct een extern aansluitbaar microfoontje.

Indirect zul je deze ook niet niet vinden. Het is niet mogelijk.