Sign in to follow this  
Followers 0
fastfred

kaarten kwijt

15 posts in this topic

Hallo

Ik dacht sluit mijn tom tom one benelux maar eens aan op de pc, hij begon gelijk een setup te draaien en toen ik dacht ik klaar was bleek dat mijn kaarten op de een of ander manier gewist waren, hij zegt nu kies kaart maar als ik op de sd kaart kijk geeft hij aan dat de benelux map leeg is, help weet iemand raad

Hallo

Ik dacht sluit mijn tom tom one benelux maar eens aan op de pc, hij begon gelijk een setup te draaien en toen ik dacht ik klaar was bleek dat mijn kaarten op de een of ander manier gewist waren, hij zegt nu kies kaart maar als ik op de sd kaart kijk geeft hij aan dat de benelux map leeg is, help weet iemand raad

Probeer eens een >>RESET<< :blink:

mocht de reset niet helpen, blijft tomtom support de enigste optie

Een reset heb ik geprobeerd, mar de kaarten zijn compleet verdwenen van de sd kaart staan ze niet ergens op de bijgeleverder cd??

Een reset heb ik geprobeerd, mar de kaarten zijn compleet verdwenen van de sd kaart staan ze niet ergens op de bijgeleverder cd??

Je zal denk ik kontact moeten opnemen met TT support, maar hierbij is nog maar eens het belang aangetoond van een BACKUP :blink:

Je zal denk ik kontact moeten opnemen met TT support, maar hierbij is nog maar eens het belang aangetoond van een BACKUP :clapping:

En dat weten wij 2en als geen ander he ? :good: :nea:

En dat weten wij 2en als geen ander he ? :rofl: :rofl:

En wat wil je daar nu mee zeggen? :clapping::good: :nea:

Dus, wordt nog niet veel wijzer, tom tom support gaf als advies dat ik binnen 14 dagen mijn apparaat kon omruilen, maar hij is al een half jaar oud.

Misschien dat er iemand in dit forum een back up voor mij heeft???? En bereidt is deze tegen geringe vergoeding naar mij toe te sturen

Misschien dat er iemand in dit forum een back up voor mij heeft???? En bereidt is deze tegen geringe vergoeding naar mij toe te sturen

* zucht. Daar is dit forum niet voor. Je hebt, toen je support benaderde, zeker nog geen kontakt gehad met H. Goddijn CE.

Die CE staat voor Copy Enigineer. Dat is de man die je daar moet hebben, en niet een of andere muts met een headset.

Succes.

Edited by Pjottr

* zucht. Daar is dit forum niet voor. Je hebt, toen je support benaderde, zeker nog geen kontakt gehad met H. Goddijn CE.

Die CE staat voor Copy Enigineer. Dat is de man die je daar moet hebben, en niet een of andere muts met een headset.

Succes.

:lol: :tongue:

Maar goed, even alle gekheid op een stokkie, nee, je kan geen backup van iemand anders lenen/copieeren, zo werkt het niet, je kaart is product gebonden aan je TT.

Je enige optie is dus omruilen aangezien je geen backup hebt, reken maar dat je de TT een paar dagen kwijt bent :good:

Wat ik eigenlijk niet snap is hoe je zomaar kaarten kunt kwijtraken. Wij sluiten onze TT heel vaak aan op de computer en elke update altijd geaccepteerd, nooit een centje last gehad. :blink: Zijn wij nou zo gelukkig of is er iets anders aan de hand? :blush:

PS tja we hebben wel een backup, ben niet helemaaaaaaal gek na het lezen van dit forum :good:

Wat ik eigenlijk niet snap is hoe je zomaar kaarten kunt kwijtraken. Wij sluiten onze TT heel vaak aan op de computer en elke update altijd geaccepteerd, nooit een centje last gehad. :good: Zijn wij nou zo gelukkig of is er iets anders aan de hand? :blush:

PS tja we hebben wel een backup, ben niet helemaaaaaaal gek na het lezen van dit forum :good:

Ik snap het ook niet :blink:

]

Ik snap het ook niet :blink:

Mogelijk is de index van het kaartje beschadigd. Je kunt dit proberen te herstellen door het kaartje in een kaartlezer te steken en met exploren/verkenner rechts te klikken op de corresponderende drive letter(die van je kaartje natuurlijk) In het window dat dan verschijnt klik je(linker muis) op properties/eigenschappen .

Je klikt vervolgens op Tools (zie plaatje) en daarna kies je Check now Als je dit hebt gekozen vink dan de beide keuzes aan en klik op start (zie 2e plaatje)

Elke schijf bevat 2 fat's (indexen) en met een beetje geluk is de 2e (reserve) niet beschadigd en haal je met deze actie alles weer terug. Het is in iedergeval het proberen waard.

Veel geluk

Je kan trouwens zonder opnieuw te hoeven activeren precies dezelfde kaart ( serienummer bijvoorbeeld V675.1409 of V660.1209 ) kopieeren naar je SD kaartje. daarmee omzeil of verbreek je de license niet, immers.. die kaart is al geactiveerd op je tomtom apparaat en al geactiveerd in het flash geheugen.

iemand die dus zo bereidwillig zou willen zijn en precies dezelfde versie kaarten heeft als jij op je tomtom had kan je dus helpen.

je kan ook proberen op de " illegale" ?? weg ( via nieuwgroepen of torrent sites ) de zelfde kaart versie te downloaden en deze word dan zonder activatie code te hoeven invoeren geaccepteerd op je tomtom.

moet je wel een acitvatie code invoeren, dan heb je niet dezelfde versie kaartmateriaal gedownload en moet je verder zoeken.

Als je one een half jaar oud is heb je waarschijnlijk versie V660 of V652