Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: Problemen TMC op TomTom opgelost?

999 posts in this topic

Het is niet te geloven! Bij mij doet de TMC op een GO 710 het nu bijna onmiddelijk !!!!! en nog wel met de meest oude TMC antenne (versie 1 uit oktober 2006) en het oude voorruit docking geval.versie 2 of 3. Ik woon in Amsterdam zuid en heb de afgelopen week vooral in west nederland gereden.

Sinds dat twee weken geleden de nieuwe systeem versie 7.160 (2324) heb geinstaleerd (plus de nieuwe kaart v710.1561) heb ik binnen 2 minuten een groen balletje. En echt binnen nog een paar minuten echt goede file en andere verkeersinformatie. Mijn oude antenne kon ik niet opsturen naar TomTom voor ruil, om dat ik geen aankoopbewijs er bij kon sturen. Omdat hetgeen ik op dit forum over de problemen met de TMC las, me toch geen moed gaf, heb ik het maar zo gelaten. Groot was toen mijn verbazing dat sinds de nieuwe versie 7.160 in wel weer goed signaal heb en ook bijna overal. (Het zou kunnen dat bij Haarlem en IJmuiden het TMC signaal ontbrak.)

Samengevat: GO710 plus nieuwe systeemsoftware 7.16 + oude docking en vooral oude antenne = bij mij in Amsterdam voor het eerst uitstekend TMC informatie. En dat al 2 weken.

Zoveel POI's heb ik niet toegevoegd. Alleen de beginpunten van de ANWB fiets- en wandelroutes. Die worden keurig weergegeven. Bij "Wijzig voorkeuren-Toon NP op kaart" natuurlijk wel een vinkje zetten is de betreffende catagorie.

N.P.S.

Oke, in ieder geval bedankt voor je reactie!

Kreeg vandaag eindelijk na 4 weken en andere TMC ontvanger.

Wat schetst mijn verbazing is dit toch versie 4.00.000.(volgens mij 1 uit de oertijd)

Eitje met een kabel van 1 meter, 2 zuignapjes en ja hoor een haakse stekker.

De door mij opgestuurde was v4.00.010.2.

Dus ben er mooi op achteruit gegaan.

Als het ding nou nog werkte dan had ik er geen probleem.

Alleen ontvangst als ik het op de zij ruit plak of op het dak.

Heeft het ding eindelijk ontvangst (minuten lang zoeken) en ik zet TT720 uit en dan weer aan,

krijg ik de melding:TMC is losgekoppeld.

TT weer uit en weer aan, TMC gekoppeld.

Hier is niet mee te werken.

Alle updates zoals hier gemeld gedaan, dus ook de nieuwe Navcore.

Wat mij betreft is dit gewoon bagger wat TT levert.

Je kunt toch geen oude sturen als je een nieuwere inlevert.

Zal maar weer eens gaan bellen met de TT jongens, dat ik hier niet mee akkoord ga.

Lossen ze het niet op, dan ondanks dat de TT 4 weken oud is gaat ie wel retour winkel.

Nog even een aanvulling:

in de brief die ik erbij kreeg staat dat ik versie 4v00.010.2 als vervanging kreeg.(dus niet)

het ding zat zelfs in mijn eigen plastik zakje dat ik bij het opsturen gebruikt had.

Ze grijpen maar wat in de rond, he hier ligt er nog 1 hup in het zakje.

Ook staat er:

voor TT producten gekocht na 1januari 2005 geldt een garantie van 2 jaar.

Producten voor 1 januari 2005 geldt een garantie van 1 jaar.

UPDATE!!!

Heb vorige week een nieuwe nou ja nieuwe TMC ontvanger gekregen.

Maakte de doos open en wat schetst mijn verbazing wederom, zat er het zelfde flut eitje in wat ik had terug

gestuurd.

Dus gewoon mijn doos een week laten liggen nieuwe sticker erop en retour.

Ben toen aan de telefoon wel erg uit mijn slof geschoten.

Of ze het leuk vonden om klantjes te pesten.

Was al 6 weken bezig en nu dit weer.

De supervisor moest er aan te pas komen, ik was namelijk niet meer bereid dit oer ei terug te sturen.

Dat ding hoorde volgens mij in de prullenbak.

Na lang heen en weer werd mij toegezegd dat ik nu dan eindelijk de nieuwe versie zou krijgen en

hoefde de oude niet op te sturen.

Eindelijk vandaag een nieuwe opgestuurd gekregen en jawel de nieuwste versie.

Meteen uitgeprobeerd en de bijna de hele dag een groen bolletje.

Heb nog steeds de nieuwe Nav erop staan en met of zonder voeding bij mij geen verschil.

Heb wel de QuickGPSFix verwijderd, nu veel sneller alle satellieten.

Moet wel vermelden dat de jongeman van de helpdesk zeer behulpzaam was.

Alleen bij de reparatie afdeling maken ze er een zootje van.

Hopen dat het nu blijft werken.

Gisteren ook mijn tmc weer terug ontvangen, alleen weer een oude versie :( Maar weer opnieuw een mailtje gestuurd in de hoop dat ze het nu begrijpen...

Gisteren ook mijn tmc weer terug ontvangen, alleen weer een oude versie :( Maar weer opnieuw een mailtje gestuurd in de hoop dat ze het nu begrijpen...

Je kunt beter bellen, op de mail reageren ze veel te langzaam.

Snap niet dat ze nog steeds oude versturen wetende dat deze problemen geven.

Zoals al eerder gemeld heb ik de indruk dat de werking van de TMC ontvanger onder de nieuwe Navcore 7.210 veel slechter is dan met 7.02. Blijkbaar is het toch ook een softwareprobleem. Ben om die reden teruggegaan vaar de versie 7.02.

N.P.S.

is ook mijn indruk , had bij 702 vaker groen bolletje

nu met 712 bijna altijd of kaas of autootje met groene pijl

Eindelijk naar twee maanden komt de nieuwe binnen, en wat kreeg gewoon de oude versie !!! stelltje klzk bij :rofl: :angry::angry::angry: Tomtom.

Dus maar weer bellen, ik word hier een beetje moei van. :unknw:

Bestaat er geen mogelijkheid dat er vanuit bdit forum een pittge brief word verzonden naar tomtom.

Nu, na de nieuwste update's van TomTom heb ik hier in zuid-oost brabant eindelijk eens een groen bolletjes op mijn scherm. Ik geloof tenminste dat de douane op schiphol vakker bolletjes heeft gezien dan ik hier. Maar nu gaat er toch wel een "groene" wereld voor mij open, eindelijk lukt het mij ook eens om niet in de file stil te staan maar om er eens lekker omheen te rijden.

Vandaag naar Oberhausen in Duitsland geweest en alleen maar Hollandse kaas gezien, dat moet ik nog eens beter uitproberen.

Edited by belhelmar

Vandaag naar Oberhausen in Duitsland geweest en alleen maar Hollandse kaas gezien, dat moet ik nog eens beter uitproberen.

Misschien had je de verkeersinfo alleen op nederland staan en niet op duitsland

Zoals al eerder gemeld heb ik de indruk dat de werking van de TMC ontvanger onder de nieuwe Navcore 7.210 veel slechter is dan met 7.02. Blijkbaar is het toch ook een softwareprobleem. Ben om die reden teruggegaan vaar de versie 7.02.

N.P.S.

Kan je me ens vetellen hoe je versie 7.02 er weer opkrijgt ?

In tomtom home zie ik wel de applicatie van zo'n 10mb staan, maar ik ben bang dat als ik die verwijder dat mijn 720T dan helemaal niet meer zal starten.

Vorige week V13 ontvangen van de TMC-ontvanger. Kreeg ik eerst in de regio Eindhoven (zelfs tot boven Den Bosch) totaal geen TMC-ontvangst, nu heb ik eerder een "TMC fix" dan een gps fix. (Dat was overigens met NC 7.160, met NC 7.161 nog niet getest).

Kan je me ens vetellen hoe je versie 7.02 er weer opkrijgt ?

In tomtom home zie ik wel de applicatie van zo'n 10mb staan, maar ik ben bang dat als ik die verwijder dat mijn 720T dan helemaal niet meer zal starten.

In het draadje "720 om zeep" zijn verschillende methoden omschreven om de oude versie weer op je TT Go 720 te krijgen. Zorg er in ieder geval voor dat je over een backup van de houdige situatie beschikt voor je aan de TT gaat sleutelen!

Succes,

N.P.S.

Dat gedoe met die TMC niet willen locken, ik heb er ook regelmatig last van (ja, ik heb een 910). Wat ik dan vaak doe, is kijken of de TMC wel door de zenders loopt. Meestal bij het langdurig kaasbolletje, zie je dat alleen de tekst (doe dit uit het hoofd, zal wel iets anders zijn) "Zoeken naar radiozender" staat, zonder dat er onderin een frequentie staat, of, en dat gebeurt ook wel, 1 radiofrequentie continu blijft staan.

Als dit bovenstaande het geval is, haal ik de GO even uit de houder (eventjes lichtjes oplichten, totdat hij met de melding komt dat de TMC-module losgekoppeld is) en laat hem daarna weer in de houder zakken. Meestal na 1 (of 2) van dergelijke acties wordt er door frequenties gelopen en vindt hij een FM-zender waar hij de TMC berichten vanaf kan halen. Het groene bolletje is daar.

Is niet ideaal, maar ja, de 910 heb ik voornamelijk vanwege de TMC (en de midden-europa kaarten en oh ja, vanwege de jukebox en....) gekocht, dus die functionaliteit moet het wel doen. Ik weet prima de weg te vinden van mijn huis naar het werk, maar vanwege de TMC heb ik elke dag wel het toestel in de auto.

Dan kan je beter het tmc stekkertje even loshalen en weer terug zetten, da's makkelijker met een rijdende auto al blijft het link.

We mogen niet meer bellen in de auto maar wel onze PND bedienen.

Naar aanleiding van dezelfde problemen die door vele genoemd zijn heb ik ook mijn TMC-module (4V000102) de 20e november via UPS opgestuurd voor reparatie.

Vandaag heb een nieuwe mogen terug ontvangen (4V00013), deze ziet er toch anders uit en is een stuk langer en na een korte test bleef het bolletje groen op mijn 910.

Ga morgen bij een langere rit de boel uittesten, maar het ziet er in ieder geval goed uit. :biggrin:

In ieder geval mijn dank aan TomTom voor de snelle omruiling van mijn ontvanger :nea:

Niet te geloven, na de derde verkeerde ontvanger te hebben ontvangen moet ik hem nu opeens naar Amsterdam opsturen met DHL. Ik krijg er een beetje een hard hoofd in dat dit nog ooit goed komt...

ik kreeg gewoon een oud model terug en getest weer de zelfde problemen ! steeds oranje dan even groen en hup weer oranje.

vandaag maar weer bellen.

Ik kreeg vanmiddag van een Citroendealer een TMC antenne mee om eens uit te proberen op mijn nu 1 week *oude* One V3...ik sloot hem aan en reed terug via de N205 naar Haarlem (16 km).

Op die weg geen ontvangst gehad, maar toen ik daarna nog een keer moest gaan rijden in de omgeving van Haarlem ontving hij opeens Veronica en toen ik ergens een bocht maakte zag ik hem zoeken en had ik 538.

Het is een 4V00.000 die geschikt zou zijn voor een Go e.d....als ik een aantal reactie's hier heb gelezen (helaas nog niet alles) is dat de eerste versie die het niet goed zou doen ?

Morgen ga ik de snelweg op en ongetwijfeld de file in...en ben dan benieuwd of hij zijn werk goed doet en zal ik jullie op de hoogte houden. :tongue:

Ik krijg toch sterk de indruk dat het voornamelijk een software issue is. Vooral met de nieuwe versie 7.161 krijg ik met de Go 710 toch vaak vrij snel file data binnen. Ik zie dan eerste het groene autootje en bijna direct daarna het groene rondje. File informatie is dan na korte tijd voldoende aanwezig.

Toch komt het nog wel voor, dat bij het aanzetten van de 710 TMC blijft hangen bij het gele kaasje. Maar als ik dan de TT uit en aan zet, dan verschijnt meestal weer snel het groene autootje of het groene rond. het lijkt dus veel op een initialisatie probleem tussen de TT en de TMC ontvanger.

Wel een opmerking erbij, ik heb de een na laatste versie van de TMC ontvanger (eindigend op .12), waarbij ik de draad zelf met 1 a 1,5 meter verlengt heb.

Gisteren mijn TMC terug aangekregen, direct een nieuw model gekregen zonder slag of stoot.

Nog niet kunnen testen..... ik hoop iets te kunnen testen de eerstvolgende dagen????

Ik heb pas nog eens een langere rit gemaakt met tmc. (versie 13 en laatste versie van navcore).

Het duurde vrij lang eer ik een groen bolletje had, uiteindelijk dan toch groen bolletje maar na enige tijd was het weer weg. Laat ons zeggen dat ik 50% ontvangst heb. Persoonlijk vind ik dit veel te weinig.

Ik heb op mijn 910 met 7.161 in de map GNS het bestandje TMCEAPI.SO van versie 7.16 gezet (zie http://www.meintomtom.de/forum/index.php?s...=16371&hl=) en het werkt als een speer.

Binnen een paar seconde een groen bolletje met file info! :yahoo:

als je slim bent benoem je eerst het orginele bestandje als een *.bak bestand, mocht het niet goed gaan, ben je het niet kwijt en kun je het weer gewoon terugbenoemen.

Waar haal ik dat bestandje?

Bij mij staat er al zoiets in.

Gevonden: Nat

Edited by EdwinK