Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: Problemen TMC op TomTom opgelost?

999 posts in this topic

Dat is natuurlijk een GROFFE leugen van ze, dat ze deze site niet kennen....dit laat wel zien dat ze op allerlei mogelijke wijze proberen te ontkennen dat er iets mis is met die TMC van ze. :wink:

Enfin, als Kassa hun gaat contacten, dan komen ze er nog wel achter. :biggrin:

Of het nu "Grove" leugen moet zijn laat ik even in het midden, echter de strekking is helemaal correct en typisch TomTom.

Het is gemeengoed en regulier gebruik dat TomTom problemen zal blijven ontkennen, totdat ze dood bij neervallen.

Liever de klant voor leugenaar uitmaken dan dat ze toegeven, of liever nog met een werkende oplossing komen. In het meest gunstige geval ontvang je van TT Customer support een standaard mailtje waar je niets of weinig aan hebt (om je lekker naar je moer te sturen)

Ik begin me toch af te vragen hoelang die rakkertjes van TomTom dit denken vol te houden.

Zoals in een eerdere post is aangegeven is het navigeren ok, echter de toevoegingen (TMC, BT Carkit, FM transmitter) of het werkt niet of nauwelijks. Althans niet bij die 720 van mij. Maar wel lekker voor betalen.

Wanneer wordt dat management bij TT nu eens in hemelsnaam een keer wakker. :angry: (heb zo'n idee)

Wanneer wordt dat management bij TT nu eens in hemelsnaam een keer wakker. :biggrin: (heb zo'n idee)

Die hebben zelf allemaal al lang een Garmin en snappen niet wat wij bedoelen !

sterker nog..bij mij werkte tmc redelijk..tot een week geleden. omder het rijden kreeg ik opeens de melding: TMC MODULE LOSGEKOPPELD. Ik zat niet aan mijn XL-T. Hij ziet op het momment de modulle niet meer dus. Ik wacht nog op degegevens van TT met uitleg over het retourzenden via UPS. Ze willen mijn xl en de modulle. ik ben benieuwd.

sterker nog..bij mij werkte tmc redelijk..

Bij mij ook, vandaag meer dan 400 km gereden en meeste tijd groen en info.

Sinds ik die gns update erin heb zitten is het prima en zoals ik al zei, als ie niks vind even loskoppelen en weer erin en meestal pakt ie dan gelijk, dus ik ben wel tevreden :smile:

komt mij erg bekent voor melding tmc niet aangesloten en twee sec medling van tmc aangesloten.

Moet ook mijn heleset opsturen vroeg om tijdelijke vervanging dat kon niet, begin steeds meer aversie tegen tomtom te krijgen.

begin steeds meer aversie tegen tomtom te krijgen.

welkom bij de club :biggrin:

Maar wel achteraan aansluiten

Ik heb sinds een week een tomtom 920T nieuw gekocht.

TMC werkt voor geen meter, soms helemaal geen groen bolletje te zien, terwijl er op de radio duidelijk op mijn route een file is.

Som even een draaiend autootje en soms een groen bolletje, maar dat is hooguit voor 1 minuut.

Terwijl ik een groenbolletje op de zender BNR nieuwsradio heb, heb ik ook wel eens handmatig diezelfde frequentie ingegeven, die zou hij dan moeten pakken. Welke frequentie ik ook handmatig intoets, overal zegt de tomtom, geen zender gevonden en begint dan weer automatisch te zoeken.

Edited by picaan

Ik heb sinds een week een tomtom 920T nieuw gekocht.

TMC werkt voor geen meter, soms helemaal geen groen bolletje te zien, terwijl er op de radio duidelijk op mijn route een file is.

Som even een draaiend autootje en soms een groen bolletje, maar dat is hooguit voor 1 minuut.

Terwijl ik een groenbolletje op de zender BNR nieuwsradio heb, heb ik ook wel eens handmatig diezelfde frequentie ingegeven, die zou hij dan moeten pakken. Welke frequentie ik ook handmatig intoets, overal zegt de tomtom, geen zender gevonden en begint dan weer automatisch te zoeken.

En zeg nou niet dat we je niet hadden verwittigd !

Via TomTom Customer support kreeg ik, na het melden van mijn klacht, binnen korte tijd de reactie om de RDS/TMC receiver op te sturen. Ik kreeg daarbij duidelijik instructies hoe ik dat kon doen. TomTom heeft het pakje op haar kosten bij mij thuis laten ophalen (UPS) en na een paar dagen kreeg ik al de nieuwe RDC/TMC receiver retour (versie 4V00.013). Problemen zijn bij mij opgelost, vrijwel direct een groene bol. Nu nog kijken of dat zo blijft, maar e.e.a. ziet er nu wel hoopvol uit. Prima service en snelle actie van TomTom. :rolleyes:

Via TomTom Customer support kreeg ik, na het melden van mijn klacht, binnen korte tijd de reactie om de RDS/TMC receiver op te sturen. Ik kreeg daarbij duidelijik instructies hoe ik dat kon doen. TomTom heeft het pakje op haar kosten bij mij thuis laten ophalen (UPS) en na een paar dagen kreeg ik al de nieuwe RDC/TMC receiver retour (versie 4V00.013). Problemen zijn bij mij opgelost, vrijwel direct een groene bol. Nu nog kijken of dat zo blijft, maar e.e.a. ziet er nu wel hoopvol uit. Prima service en snelle actie van TomTom. :rolleyes:

Ik vrees het ergste voor je, maar laten we het maar van de positieve kant bekijken en later van je vernemen hier of je nog steeds zo enthousiast bent :rofl:

Ik heb namelijk ook van versie 013 al wat berichten gelezen. :cray:

Edited by BramvT

Ik heb, al maanden geleden, niet alleen een nieuwe .13 antenne ontvangen, maar ook mijn 12V plug is vervangen door een exemplaar met een dikkere draad en dat heeft, volgens mij, ook goed geholpen!

Louis

Ik heb, al een maand geleden een nieuwe .13 antenne ontvangen.

Ook ik heb, al een maand geleden een nieuwe .13 antenne ontvangen.

50% groen bolleke en 30% groen pijltje.

Regelmatig echter, zonder dat er verkeersinfo op de radio is, zegt TT dat de verkeersinfo werd gewijzigd, en de rest van de af te leggen weg (vb 25 km) wordt dan in zijn geheel als file weergegeven met een nieuwe aankomsttijd van +9 uur.

Gewoon TT uitschakelen en terug opstarten is voldoende om die spookfile te wissen en opnieuw de normale aankomsttijd te bekomen.

TMC dus nog steeds niet bruikbaar!

Onbestaande files worden geactioveerd en het is ook niet bepaald veilig steeds al rijdend met je TT te moeten knoeien!

Ik vrees het ergste voor je, maar laten we het maar van de positieve kant bekijken en later van je vernemen hier of je nog steeds zo enthousiast bent :unknw:

Ik heb namelijk ook van versie 013 al wat berichten gelezen. :wacko:

Tot nu toe 99% groene bol gehad. Gaat dus goed ..

Mijn 910 is net bij TT geweest om de accu (onder garantie overigens) te laten vervangen.

Ik had ook altijd hooguit 50% van de tijd een groen balletje, maar nu zeker 90%.

Geen idee wat ze gedaan hebben, maar de software was weer naar "fabriek af" gereset.

Mijn Broer heeft overigens een Navman 90 gekocht, en die heeft altijd perfect ontvangst. Zelfs als de antenne er niet inzit....

Voor de rest haalt ie het niet bij de 910, maar die TMC werkt als een speer.

Tot nu toe 99% groene bol gehad. Gaat dus goed ..

Yep, same here, sinds dat mapje van gns de ronde deed is het groen en groen, wel moet ik wat spelen met de antenne in het begin (erin/eruit) maar als dat autotje in beeld komt, dan doet ie het all the way.

even de review gelezen over het nieuwe nokia navigatiesysteem.

en dan vraag ik me toch af wat die finnen beter kunnen dan de hollanders. want het kan dus wel blijkbaar.....

Over het algemeen zijn we goed te spreken over de wijze waarop belangrijke functionaliteit is opgenomen in de Nokia 500 Auto Navigation. De geluidskwaliteit is prima, verkeersinformatie via RDS/TMC doet wat je er van verwacht, handsfree bellen werkt uitstekend en, last but not least, navigeren is met deze PND een peuleschil. De GPS-fix is stabiel en het apparaat krijgt binnen no-time verbinding met de satellieten.

Gewaarschuwd door de review over de TMC in de TomTom 720 T vraag ik aan leveranciers welk artikelnummer de TMC in hun aanbieding heeft. Sommigen weten het niet of zeggen het niet te weten. Van de leveranciers, die mijn vraag wel beantwoorden, heeft het merendeel artikelnummer 2V00-006. Dat is ook het nummer, dat de helpdesk van TomTom opgeeft als meest recent (informatie deze week).

Dit is dus niet het artikelnummer uit de review: 4V00.013.

Wie heeft suggesties? Ik wil graag overgaan tot aanschaf, maar dan moet de TMC wel absoluut betrouwbaar zijn!

Dank,

Hindrik-Jan

Van de leveranciers, die mijn vraag wel beantwoorden, heeft het merendeel artikelnummer 2V00-006. Dat is ook het nummer, dat de helpdesk van TomTom opgeeft als meest recent (informatie deze week).

Dit is dus niet het artikelnummer uit de review: 4V00.013.

Lijkt me heel sterk dat nummer 2V00-006 recenter zou zijn dan nummer 4V00.013. Wordt de allernieuwste dan versie 1V00.xxx of zo?? En daarna kan er dan geen nieuwere meer komen. :yahoo:

Nee hoor, neem maar van mij aan dat 4V00.013 echt wel nieuwer is dan die 2V00-006.

En voor iedereen die wil weten hoe die nieuwste er nu uitziet:

tomtom_tmc_4v00013.jpg

Ik heb hem nog niet binnen, maar mijn versie 2 is opgehaald en ik verwacht versie 4 begin volgende week.

Overigens is dat een prima service van TomTom; het ophalen en terugsturen kost niets. :good:

Have Fun

Funske

Beste allemaal,

Jullie reacties hielpen niet voldoende.......... maar onderstaande berichten staan gewoon op de site.

Het antwoord lijkt me wel duidelijk.

Bedankt en tot een volgende keer.

Hindrik-Jan

: Problemen TMC op TomTom opgelost? - jouwNAV | ForumIk heb de versie 4V00.013 - ( 2V00.006 ) gekregen na twee mails en twee telefoontjes. De oude TMC V4.00.000 op laten halen. Nieuwe binnen 5 dagen retour. ...

www.jouwnav.nl/forum/index.php?act=findpost&pid=116475 - Gelijkwaardige pagina's

jouwNAV | Forum > Nieuws: Problemen TMC op TomTom opgelost?Product TomTom RDS-TMC Traffic Receiver v2 [M] 4V00.010.2 Vervangend product TomTom RDS-TMC Traffic Receiver EU v3.75 [M] 2V00.006 ...

www.jouwnav.nl/forum/lofiversion/index.php/t14028-200.html - Gelijkwaardige pagina's

Nieuws: Problemen TMC op TomTom opgelost? - jouwNAV | ForumDe medewerker vertelde mij dat de TT, dockingstation en TMC antenne ... Via het linkje van Germ (scrollen), dus de antenne v3/v3.75 : 4v00.013 - 2V00.006 ...

De laatste tijd komen er minder reacties over slechte ervaringen met de TMC.

Zouden de laatste softwareupdates en de vele omruilingen van de TMC-ontvanger dan langzaam tot resultaten leiden of worden de gebruikers het klagen moe en is er geen vertrouwen dat TT het ooit nog kan oplossen.

Wat zijn zo de ervaringen?

Zelf heb ik nog niet zo lang geleden de laatste Navcore versie op m'n TT go720 geinstalleerd. En de ervringen zijn de laatste tijd niet eens zo erg slecht.

Edited by N.P.S

Lijkt me heel sterk dat nummer 2V00-006 recenter zou zijn dan nummer 4V00.013. Wordt de allernieuwste dan versie 1V00.xxx of zo?? En daarna kan er dan geen nieuwere meer komen. :sad:

Nee hoor, neem maar van mij aan dat 4V00.013 echt wel nieuwer is dan die 2V00-006.

Inmiddels heb ik hem binnen :cray: en kan daarmee ook alles verklaren. :excl:

De TMC die ik heb ontvangen heeft een label met daarop 4V00.013 en dit is dus de laatste versie.

Maar.......................................

deze TMC-ontvanger zit in een zakje met daarop het onderdeel-nummer 2V00.006.

Vandaar alle mis-communicatie over deze nummers. :nea:

Have Fun

Funske

De laatste tijd komen er minder reacties over slechte ervaringen met de TMC.

Zouden de laatste softwareupdates en de vele omruilingen van de TMC-ontvanger dan langzaam tot resultaten leiden of worden de gebruikers het klagen moe en is er geen vertrouwen dat TT het ooit nog kan oplossen.

Wat zijn zo de ervaringen?

Zelf heb ik nog niet zo lang geleden de laatste Navcore versie op m'n TT go720 geinstalleerd. En de ervringen zijn de laatste tijd niet eens zo erg slecht.

De nieuwe ontvanger/antenne heeft bij mij een groot verschil gemaakt. Ik heb eigenlijk nooit kaas, en in veel gevallen een groene bol en up-to-date verkeersinfo. Ik ben in ieder geval nu tevreden.