Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: Problemen TMC op TomTom opgelost?

999 posts in this topic

De laatste tijd komen er minder reacties over slechte ervaringen met de TMC.

Zouden de laatste softwareupdates en de vele omruilingen van de TMC-ontvanger dan langzaam tot resultaten leiden of worden de gebruikers het klagen moe en is er geen vertrouwen dat TT het ooit nog kan oplossen.

Het laatste.

Ik ben TMC moe, het gaat nooit meer opgelost worden door die prutsers.

De nieuwe ontvanger/antenne heeft bij mij een groot verschil gemaakt. Ik heb eigenlijk nooit kaas, en in veel gevallen een groene bol en up-to-date verkeersinfo. Ik ben in ieder geval nu tevreden.

De mijne heb ik inmiddels ook ingebouwd. De antenne loopt recht naar beneden in mijn dashboard.

En hij werkt nu ook prima!!. Ook ik ben tevreden :dirol:

Is dat GNS mapje ook toepasbaar op een GO720/920 ?

Ja, zie: http://www.jouwnav.nl/forum/index.php?s=&a...st&p=125420

En nog steeds werkt ie goed bij mij, moet nog wel steeds even in en uit pluggen voor een of andere vage reden, maar als ie het doet is ie zoals ik al meerdere malen heb gezegt, groen de hele tijd en verkeersinfo.

Edited by Buzzfuzz

Ook ik heb de laatste tijd goede ervaringen met TMC. :unknw:

We zijn afgelopen week naar Oostenrijk geweest en 95% groene bol of info binnenhalen gehad!

Ook andere route berekend ivm.lange file's op duitse autobahn. :dirol:

Zelfs in Oostenrijk perfekte info.

Ik rijd met een Go 910 met een van de eerste TMC antennes,heb er NC.7.162 en West and Central Europe v710.1561 op.

Ik heb er wel voor gezorgd dat de voedings-en de antennekabel niet tegen elkaar komen!

Maar ik kan niet anders zeggen dat ik tot dus ver tevreden ben.

Helaas is het niet te vergelijken met HD Traffic maar dat is ook niet goedkoop en nog alleen maar voor Nederland beschikbaar. :wacko:

Ook bij mij is reeds lang mijn grootste ergernis niet meer de slechte ontvangst.( En dit door het verlengen van mijn antennedraad.)

Mijn grootste ergernis is het interpreteren van de gegevens die binnenkomen.

Als er bijvoorbeeld ergens een 'Mobiele werkplaats' gesignaleerd wordt, kan ik er donder op zeggen dat ik met enkele uren vertaging bestraft wordt. Alhoewel de file meestal slechts denkbeeldig is.

Dit is slechts

Edited by adriaantje

Goede en slechte ervaringen wisselen elkaar af. Dit weekeinde van het westen van het land naar het oosten en terug gereden. Overdag tijdens de heenweg soms een groen bolletje, 's avonds laat tijdens de terugweg gedurende 1,5 uur geen groen bolletje gezien!

Goede en slechte ervaringen wisselen elkaar af. Dit weekeinde van het westen van het land naar het oosten en terug gereden. Overdag tijdens de heenweg soms een groen bolletje, 's avonds laat tijdens de terugweg gedurende 1,5 uur geen groen bolletje gezien!

Nou goed is het niet, elke keer even in en uit met die antenne, maar slecht is het ook niet als ie werkt.

Het losnemen en weer aansluiten van een TMC-ontvanger van een TomTom die zich vrij ver van je af op de voorruit is bevestigd terwijl je op de autoweg rijdt lijkt me een ongewenste handeling.

Dat #$%6 ding moet het gewoon doen!!!

Nou goed is het niet, elke keer even in en uit met die antenne, maar slecht is het ook niet als ie werkt.

Welke versie ontvanger heb je ?

Edited by Neptunes

Welke versie ontvanger heb je ?

Een 4V00.013, net als op het plaatje hierboven.

Vraag me af of ie werkelijk helemaal goed is.

Had met de vorige versie juist het probleem van veel kaas, waarbij het mij opviel dat het eruit uittrekken en opnieuw insteken van de plug wel degelijk hielp. Met deze nieuwe versie hoeft dat bij mij juist niet meer.

Had met de vorige versie juist het probleem van veel kaas, waarbij het mij opviel dat het eruit uittrekken en opnieuw insteken van de plug wel degelijk hielp. Met deze nieuwe versie hoeft dat bij mij juist niet meer.

Hmm, dan ligt dat dus niet aan de ontvanger maar aan de TT.

Het laatste.

Idem aan deze kant.

Afgelopen zaterdag van Almelo richting Hilversum helemaal Niks.

Stekkers eruit geropt en er weer in Niks.

Voedingskabel eruit en weer erin Niks.

Het is gewoon b...s..

Het laatste.

Hier sluit ik me volledig bij aan. :smile:

Als je de 'gelukkigen' hier afweegt tegen de 'ongelukkigen' zou het misschien eens de moeite lonen om bij wijze van proef eens van TMC antenne te verwisselen tussen enkelen van die twee partijen.

Mensen die niet te ver van elkaar wonen, en in naam van de wetenschap. :smile:

Nee, bij mij lag het dus wel degelijk aan de ontvanger en niet de tomtom zelf

Zelfs al heb je "groen bolleke", de interpretatie ervan door de TT-software maakt TMC nog steeds onbruikbaar.

Voor een niet bestaande file, of een incident op de pechstrook zonder hinder zegt TT dat je reistijd met 9 uur wordt verlengd.

Je weet dus nooit of je de voorziene route of een andere moet nemen want als je dan eindelijk TMC-info krijgt van TT weet je nooit wat je er mee moet aanvangen !

Als je de 'gelukkigen' hier afweegt tegen de 'ongelukkigen'

Huh?

Sinds wanneer is er iemand te vinden met een TT waarvan de tmc meer dan 95% van de reistijd operationeel is. En dan niet incidenteel maar frequent ?

Afgelopen week zat ik in Oostenrijk en ik heb heen en terug uitgebreid TMC kunnen testen.Niet slecht; eigenlijk alleen maar groene bolletjes. Het enige grote probleem is de interpretatie van TT van de binnengehaalde informatie. Files kloppen redelijk qua vertraging, maar bij wegwerkzaamheden ...

Deze worden - in Duitsland - met blauwe pijltjes op de kaart aangegeven. Een traject van enkele kilometers leverde - meermaals - grote paniek uit bij TT; 2 tot 6 uur (ja, eenmaal zelfs ruim 6 uur!!!!) vertraging; gelukkig heb ik automatisch nieuwe routes uitgeschakeld en vraagt hij het eerst, anders ... Vaak waren er bij wegwerkzaamheden helemaal geen files.

Misschien kan TT dat nog eens onder de knie krijgen.

Afgelopen week zat ik in Oostenrijk en ik heb heen en terug uitgebreid TMC kunnen testen.Niet slecht; eigenlijk alleen maar groene bolletjes. Het enige grote probleem is de interpretatie van TT van de binnengehaalde informatie. Files kloppen redelijk qua vertraging, maar bij wegwerkzaamheden ...

Dit geeft aan dat de ontvangst van TomTom TMC te zwak is.

In het buitenland zijn de radio signalen sterker en daardoor valt het mankement dus minder op.

Nu kan TT 2 dingen doen 1:de ontvangst gevoeligheid groter maken

2 De Nederlandse radio stations in vermogen opschroeven.

Dat laatste zal jammer genoeg niet zo snel gebeuren.

Groeten Ron

De krachtige zenders in Nederland, die van de publieke omroep, worden door de TomTom TMC-ontvanger consequent genegeerd.

Edited by N.P.S

De krachtige zenders in Nederland, die van de publieke omroep, worden door de TomTom TMC-ontvanger consequent genegeerd.

En laat ik nu in die Medion-4225, welke ik een paar dagen in bezit heb gehad...nu juist WEL Radio-1 als station hebben ontvangen op de TMC ! :wacko:

Hele waslijsten aan files ontving ik, na de bestemming invoeren meteen een melding krijgen welke oponthoud ik kan verwachten op de route....heerlijk !

Het is dat de navigatie zelf van die Medion me niet beviel, maar qua TMC was/is het een super-apparaat :excl:

Dus het KAN wel. :wink:

Maar het klopt wel wat je zegt.....op die One v3 heb ik nooit een publieke zender ontvangen.

Edited by BramvT

Ook niet als je hem handmatig op radio 1 zet ?

Ik gebruik hem niet zo vaak dus ik heb daar weinig ervaring mee.

de keren dat ik hem gebruikte kwam hij wel met meldingen maar ook gedeeltes met kaas.

Groeten Ron

Als ik handmatig een zender invoer dan duurt dat niet langer dan 1 minuut.

Daarna wordt er een andere gezocht.