Sign in to follow this  
Followers 0
Maarten-moderator

Maak van je TomTom 500/510/700/710 een 910

110 posts in this topic

Maak van je TomTom GO 500/700 een TomTom Go 910

met deze upgrade hoef je niet de dure 910 te kopen

dus nu met MP3 Player, Photo viewer and Text To Speech. (TTS)

alleen voor de go 500 en 700 series

Heeft iemand hier ooit van gehoord of ervaring mee? Het klink mij nogal vreemd en onbetrouwbaar in de oren! :sad:

Het staat in de binaries nieuwsgroepen onder (FTD) nr. 480465.

Het is blijkbaar alleen voor de 510 en de 710, en alleen MP3 Player en Photo viewer. Over TTS staat er niets specifiek vermeld. Dat de tomtom MP3's kan afspelen en foto's laat zien, is overigens niet echt verbazingwekkend.

Ik vermoed dat de bron

Aanvulling:

Na wat verder gelezen te hebben schijnt er een slimmerik een hack gemaakt te hebben voor de oudere modellen 300,500,700, 510, 710 en ik vermoed ook voor de One en de rider, waardoor deze oudere toestellen nu ook de volgende functies hebben: photo viewer, MP3 jukebox

Edited by Pjottr
Link verwijderd

En met de huidige en betaalbare SD kaartjes is opslagruimte ook al geen probleem.

Edited by adriaantje

Van mijn 710 heb ik ook reeds een paar maanden een 910 gemaakt met deze software aanpasingen.

Mp3 .JPG en text-to-speech (met Saskia en Willem) werken uitstekend.

Ik ben alleen bang dat met Navcore 7 de pret weer (tijdelijk) over zal zijn. Het wordt dus kiezen tussen de verbeteringen van Navcore 7 of de TTS van Navcore 6. Ik weet het nog niet

BTW op mijn TT300 heb ik tijdelijk ook TTS gehad Mp3 en JPG werkten niet; je moet dan wel downgraden naar 6.15. De TT-slimmerds hebben het in de hogere versies geblokkeerd.

grt J-lo

Ik ben alleen bang dat met Navcore 7 de pret weer (tijdelijk) over zal zijn. Het wordt dus kiezen tussen de verbeteringen van Navcore 7 of de TTS van Navcore 6. Ik weet het nog niet

grt J-lo

Heb zojuist Navcore 7.010 (8290/070711) geinstaleerd op mijn Go 710, werkt perfect met TTS, alleen Mapshare werkt niet met mijn Benelux 675.1409 dat zou wel moeten, maar dan kan ik wel mee leven

Verder zien alle functies er gelikt uit

Het staat in de binaries nieuwsgroepen onder (FTD) nr. 480465.

Het is blijkbaar alleen voor de 510 en de 710, en alleen MP3 Player en Photo viewer. Over TTS staat er niets specifiek vermeld. Dat de tomtom MP3's kan afspelen en foto's laat zien, is overigens niet echt verbazingwekkend.

Ik vermoed dat de bron komt.

Aanvulling:

Na wat verder gelezen te hebben schijnt er een slimmerik een hack gemaakt te hebben voor de oudere modellen 300,500,700, 510, 710 en ik vermoed ook voor de One en de rider, waardoor deze oudere toestellen nu ook de volgende functies hebben: photo viewer, MP3 jukebox

Heel leuk draadje door dit antwoord en daardoor trap ik 'm nog een keer omhoog in dit forum. Al was het maar om andere oude, trouwe TT-gebruikers te wijzen op de onbekende mogelijkheden van hun TT.

:yahoo:

Poseidon

Weet iemand of deze truuk nog werkt voor navcore 7.161

Ik krijg deze namalijk niet meer werkend op de Go710. :yahoo:

Werkt het ook op de Rider Classic met 6.5 software? Daarnaast heb ik ook TripMaster en SkipWaypoint draaien. Iemand ervaring? Kaart 6.75

Alvast dank, Marten

Hmm, ik heb het geprobeerd, maar helaas de Rider loopt vast. Als je het scherm aanraakt slaat ie vast (menu komt niet) en re-boot naar een halve minuut.

TT software 6.52. Toch jammer ..... :tongue:

Zag wel het icoontje van de fotogallery 'greyed-out'. Geen MP3 icoontje. Ik kan nl wel met TT home het scherm aanraken (aanklikken) en dan gaat ie wel naar het menu.

Iemand nog een brillant idee?

gr marten

Jammer. Ik heb nog wel een mailtje gestuurd naar de rogrammeur in kwestie en op het forum daar gereaggerd. Helaas geen antwoord.

Wellicht dat hij of anderen dit ook gaan maken voor versie 7 en dat we dan met de Rider nog een kans hebben.

Hmmm, ik wou dat ik kon programmeren .... :sad:

Weet iemand of deze truuk nog werkt voor navcore 7.161

Ik krijg deze namalijk niet meer werkend op de Go710. :sad:

zo ver ik weet werkt het niet met deze navcore. Althans, ik krijg hem ook niet aan de praat.

maar mapshare weer wel, is maar net wat je wil, ik hou het wel bij 7010.

Zowel mp3, photo als text to speech (inclusief Saskia) draaiend onder 7.161 op een GO 710. Werkt allemaal prima. Nu nog handsfree over de lineout, en ik ben weer tevreden.

Het jukebox plaatje had ik ook op de Rider en de slider ging ook naar rechts echter er komt geen geluid uit via de headset of de BT handsfree.

gr. HanK

Zowel mp3, photo als text to speech (inclusief Saskia) draaiend onder 7.161 op een GO 710. Werkt allemaal prima. Nu nog handsfree over de lineout, en ik ben weer tevreden.

Hoi,

Hoe krijg je dit voor elkaar?

Ik heb het al verschillende keren geprobeerd zonder resultaat. :yahoo:

Ik wou dat ik dit voor mekaar kon krijgen op mijn Go 300 :yahoo:

Ik wou dat ik dit voor mekaar kon krijgen op mijn Go 300 :yahoo:

Het kan, maar geloof me hij wooordt laaaaangzaaaaaaaaaam, en niet meer fatsoenlijk mee te werken.

Het kan, maar geloof me hij wooordt laaaaangzaaaaaaaaaam, en niet meer fatsoenlijk mee te werken.

Fotos en muziek interessen me niet eens, ik zou al blij zijn als text-to-speech zou werken :yahoo: