Sign in to follow this  
Followers 0
Maarten-moderator

Maak van je TomTom 500/510/700/710 een 910

110 posts in this topic

IK probeer het ook op mijn 710 en heb de stemmen van de 910 van mijm pa maar ik kom ruimte tekort.

2 GB is net te weinig waar moet je saskia instaleren in welke map ?

groeten Ron

IK heb inmiddels een nieuwe crack gedownload en geinstalleerd nu krijg je netjes de map LoquendoTTS en heb daarin de files vanaf een 910 gekopieerd.

Ik heb alleen een andere kaart vanwege ruimtegebrek op mijn SD kaart gezet eastern europe. Het werkt in iedergeval wel.Nu maar eens in de winkel kijken of er een 4GB SD kaart inpast.

Groeten Ron

Edited by Ronk

Fotos en muziek interessen me niet eens, ik zou al blij zijn als text-to-speech zou werken :unknw:

Gewoon navcore 6.15 eropzetten en de loquendo map ergens zien te scoren en klaar ben je. Niet komen zeuren dat ie te langzaam reageert h

Zoek even op 7161C.rar

Dat heb ik gedaan, maar geen zoekresultaat! Je maakt me erg nieuwsgierig (en hebberig)!

Kun je nog wat hulp bieden? Ik heb een 710 met de nieuwe Navcore software.

Bedankt!

Rudy

Ik hoop dat ik de forum regels niet overtreed door een linkje te sturen.

Nu eindelijk een goed werkende Go 300 met TTS (gebruik ik weinig), Mp3, photo's, mapshare. En via een oude truc met het gewenste carsymbol. Als het op de Go 300 werkt kan het op elk apparaat.

Edited by Pjottr
Link verwijderd

Kon het ook niet laten en uitgeprobeerd. TTS, mp3 en foto's werkt perfect op een GO 710 met Navcore 7.161 :blush:

PS: alleen het opstarten en afsluiten duurt iets langer, voor wat betreft de activiteiten daartussen kan ik geen snelheidsverschil ontdekken.....

Edited by woodbeez

Ik hoop dat ik de forum regels niet overtreed door een linkje te sturen.

Dat was een "goede daad"! MP3 en foto's heb ik werkend gekregen :rofl: , TTS nog niet :blush:

Ik heb de volgende mappen in de root van m'n 710:

\LoquendoTTS\lib\LoqAudioBoard.so

\LoquendoTTS\lib\Dutch\Dutch_fon6.5.phd+Dutch_les6.5.phd+Dutch6.5.atm+Dutch6.5.lex+roadnr.Dutch6.5

lex

\LoquendoTTS\lib\Dutch\Saskia\LoqSaskiaGildedSde.so+LoqSaskiaSde.so+LoqSaskiaTTSde.so

Ziet iemand een reden waarom TTS bij mij niet zou werken?

Rudy

Edited by Pjottr
Link verwijderd

Dat was een "goede daad"! MP3 en foto's heb ik werkend gekregen :rofl: , TTS nog niet :blush:

Ik heb de volgende mappen in de root van m'n 710:

\LoquendoTTS\lib\LoqAudioBoard.so

\LoquendoTTS\lib\Dutch\Dutch_fon6.5.phd+Dutch_les6.5.phd+Dutch6.5.atm+Dutch6.5.lex+roadnr.Dutch6.5

lex

\LoquendoTTS\lib\Dutch\Saskia\LoqSaskiaGildedSde.so+LoqSaskiaSde.so+LoqSaskiaTTSde.so

Ziet iemand een reden waarom TTS bij mij niet zou werken?

Rudy

De bijgenoemde ttsmap ook installeren, dat hielp tenminste bij mij

Hoe heb je voor elkaar gekregen dat dit werkt met 7.161 ? Ik krijg het wel voor elkaar met 6.525 . Dan werkt het perfect MP3 vind ik niet belangrijk maar text to speech is een welkome aanvulling.

Groeten Ron

Hoe heb je voor elkaar gekregen dat dit werkt met 7.161 ? Ik krijg het wel voor elkaar met 6.525 . Dan werkt het perfect MP3 vind ik niet belangrijk maar text to speech is een welkome aanvulling.

Groeten Ron

He Ron,

Even zoeken Ron, hierboven staat al een linkje......

He Ron,

Even zoeken Ron, hierboven staat al een linkje......

Sorry ik dacht dat de link hetzelfde was als waar de topic mee begon.

Ik had het ff beter moeten lezen. Maar het werkt nu inderdaad mat 7.161 op een 710

Ik vind het wel opvallend dat er nu meer geheugen overblijft.

Nu blijft er zelfs ruimte over voor MP3's

Het staat in dat forum trouwens op pag 7 uitstekend beschreven hoe het moet.

Groeten en bedankt Ron

Ik vind het wel opvallend dat er nu meer geheugen overblijft.

Het is sowieso opvallend dat de gemodificeerde versies het beter doen dan de officiele.

Het lijkt wel of er in de officiele versies veel moeite wordt gestoken om functies te verdoezelen.

Het is sowieso opvallend dat de gemodificeerde versies het beter doen dan de officiele.

Ik ben eerlijk gezegd direct overgestapt naar de gemodificeerde versie, dus heb niet echt ervaring opgedaan met de originele 7.161. Kun je toelichten welke dingen het beter doen in de gemodificeerde versie (naast het al eerder genoemde mindere geheugen gebruik).

Ik ben eerlijk gezegd direct overgestapt naar de gemodificeerde versie, dus heb niet echt ervaring opgedaan met de originele 7.161. Kun je toelichten welke dingen het beter doen in de gemodificeerde versie (naast het al eerder genoemde mindere geheugen gebruik).

De 720 grafics

Wijzigen autosymbool, e.a. 720 functies,

Handsfree bellen werkt gewoon,

Geen ervaring met TMC en FM zender, maar schijnen ook gewoon te werken

De 720 grafics

Wijzigen autosymbool, e.a. 720 functies,

Handsfree bellen werkt gewoon,

Geen ervaring met TMC en FM zender, maar schijnen ook gewoon te werken

Wijzigen Autosymbool zit daar jammer genoeg niet bij.

Ik ben daarmee bezig zoals in een andere topic op dit forum beschreven is maar dat wil nog niet lukken.

Maar de 710 is verder gelijk aan een 910 (buiten de harde schijf dan).

En tekst to speech is toch wel duidelijker en makkelijker om mee te rijden.

Groet Ron

Wijzigen Autosymbool zit daar jammer genoeg niet bij.

Groet Ron

Daarvoor moet je of een 7.01, 7.20, of een 7.221 versie voor gebruiken.

of na het gebruik van een van deze versies weer terugschakelen naar de 7.161 en dan blijft het laatste autosymbool actief (wel de map art laten staan).

Edited by j-lo

Heel cool dit, werkt perfect! mp3 afspelen en TTS deed ik het voor.

Enige rare vind ik dat er nu een muziek-symbooltje links vlak boven het kompas staat wat niet weg lijkt te gaan (en er is ook raar rood streepje naast dit symbooltje).

Weet iemand trouwens of QuickGPSFix werkt? Kan de data wel downloaden via mijn telefoon, maar heb je er wat aan in een TT Go 500, of moet je er een SIRF III chipset (510->) voor hebben?

Edited by Sailor626

Heel cool dit, werkt perfect! mp3 afspelen en TTS deed ik het voor.

Enige rare vind ik dat er nu een muziek-symbooltje links vlak boven het kompas staat wat niet weg lijkt te gaan (en er is ook raar rood streepje naast dit symbooltje).

Muziek-symbooltje is wel handig. Spring je gelijk naar het spelende nummer, of geef je de mogelijk om direct mp3 te hervatten zonder dat je een aantal schermen doorhoeft te ploeteren.

Weet iemand trouwens of QuickGPSFix werkt? Kan de data wel downloaden via mijn telefoon, maar heb je er wat aan in een TT Go 500, of moet je er een SIRF III chipset (510->) voor hebben?

Ander onderwerp misschien ...

Daarvoor moet je of een 7.01, 7.20, of een 7.221 versie voor gebruiken.

of na het gebruik van een van deze versies weer terugschakelen naar de 7.161 en dan blijft het laatste autosymbool actief (wel de map art laten staan).

Ik draai nu op 7.120 dus ik kan nu het autosymbool wijzigen en ik heb nog steeds Tekst to speech mp3 .ed.

Het is dus nu meer een 720(920) dan een 910.

Het weer overgaan naar 7.161 met de art map heb ik nog niet gedaan. Dat probeer ik vanavond nog wel eens.

Maar voor iedereen die van zijn 510 710 een 910 wil maken ik zou het zeker doen het werkt perfect en navigeren gaat zoveel makkelijker.

Muziek-symbooltje is wel handig. Spring je gelijk naar het spelende nummer, of geef je de mogelijk om direct mp3 te hervatten zonder dat je een aantal schermen doorhoeft te ploeteren.

Is inderdaad handig. Ook gevonden hoe het uit te zetten :)

GPSQuickFix:

Ander onderwerp misschien ...

GPSQuickFix werkt officieel niet voor de Go x00 serie. Met deze "aangepaste" software werken verschillende functies opeens wel. Maar ik heb nog niemand over GPSQuickFix gehoord, dus ik was benieuwd :)

Ander vraagje over het autosymbool. Als ik het goed begrijp kan ik tijdelijk overstappen van 7.161 naar 7.12 om het autosymbool werkend te krijgen en kan ik daarna weer terug naar 7.161? Hoef ik dan alleen de bestanden in de root te vervangen, of moet je ook in de LoquendoTTS dingen vervangen?

Waar kan ik die link vinden , voor de go 700 :smile:

Edited by yockho