Sign in to follow this  
Followers 0
Maarten-moderator

Maak van je TomTom 500/510/700/710 een 910

110 posts in this topic

heb net mn tt aangesloten op TThome en als ik daar onder aplicaties kijk zie ik wel de computerstem saskia staan :blush: ..

mis dus denk ik echt alleen de verwijzing naar waar je de stem kan selecteren..

Weet misschien iemand waar de cspeech bestanden voor dienen zoals bv cspeech_NLD en al die anderen?

Kun en mag je die ook verwijderen ( zoals b.v. stemmen die je niet gebruikt) of worden deze allemaal gebruikt, vindt dat ze nogal behoorlijk wat plaats innemen!

Die Cspeech bestanden kan je inderdaad verwijderen als je een tomtom hebt die geen text to speech ondersteunt.

ik heb zelf een tomtom one V2 en die ondersteunt dat toch niet maar wilde wel de western and central europa kaart V710 en na het verwijderen van deze bestanden paste het allemaal netjes op een 2GB SD kaart.

Die Cspeech bestanden kan je inderdaad verwijderen als je een tomtom hebt die geen text to speech ondersteunt.

ik heb zelf een tomtom one V2 en die ondersteunt dat toch niet maar wilde wel de western and central europa kaart V710 en na het verwijderen van deze bestanden paste het allemaal netjes op een 2GB SD kaart.

Dat is interessant huib, als die bestanden verwijderd zijn wat blijft er dan nog aan MB's over? ( ongeveer )

( ik heb die kaart ook nog v710.1561 W & C Europe van 2036 MB )

P.S. Ken er nog ene hier op het Forum met een One II, waarvan ( via een truuc ) de tts wel werkt.

Maar moet ik even gaan zoeken.

Dat is interessant huib, als die bestanden verwijderd zijn wat blijft er dan nog aan MB's over? ( ongeveer )

( ik heb die kaart ook nog v710.1561 W & C Europe van 2036 MB )

P.S. Ken er nog ene hier op het Forum met een One II, waarvan ( via een truuc ) de tts wel werkt.

Maar moet ik even gaan zoeken.

ik heb alleen cspeech.NLD laten staan en heb nog 170 MB over op een 2GB SD kaart.

verder alle toeters en bellen op de kaart staan.

TTS hoef ik niet, maar die nieuwste kaart is natuurlijk wel interessant.

ik ben er erg blij mee dat het op deze manier toch lukt om hem op mijn 2GB SD kaart te zetten.

ik was al op zoek naar een 4GB transcent SD kaart ( geen SDHC ) maar dat is nu dus niet meer nodig.

ik ben nu aan het kijken of er snelheidsverschil zit in het opstarten tussen een 2GB kingston ( standaard snelheid ) en een 80x transcend van 2GB die ik normaal gebruik met V675.1409

duurt even om die data heen en weer te kopieeren helaas.

Edited by huib

ik heb alleen cspeech.NLD laten staan en heb nog 170 MB over op een 2GB SD kaart.

verder alle toeters en bellen op de kaart staan.

TTS hoef ik niet, maar die nieuwste kaart is natuurlijk wel interessant.

ik ben er erg blij mee dat het op deze manier toch lukt om hem op mijn 2GB SD kaart te zetten.

ik was al op zoek naar een 4GB transcent SD kaart ( geen SDHC ) maar dat is nu dus niet meer nodig.

ik ben nu aan het kijken of er snelheidsverschil zit in het opstarten tussen een 2GB kingston ( standaard snelheid ) en een 80x transcend van 2GB die ik normaal gebruik met V675.1409

duurt even om die data heen en weer te kopieeren helaas.

Bedankt huib, zat met hetzelfde probleem. ( mij verkeken op die 2036 MB, kreeg ik ook niet op een

2 GB SD ) Daarna kreeg je een kleinere W & C E 2GB, speciaal voor de TT 720. :wink:

linkie is dood?? blink.gif

niemand die nog een goeie versie heeft staan??

Edited by Pjottr
Links verwijderd

die had ik al :wink: .. gaat om de aangepaste firmware versie 7.162 .. dat linkie is dood

[EDIT] lama heb hem op een andere site al gevonden en eindelijk werken de computerstemmen ook op mn TTgo700 :wink::smile:

iedereen thnx voor de hulp :good:

grtzz bull [/EDIT]

Edited by Pjottr
Link verwijderd