Sign in to follow this  
Followers 0
Nick

Wijzig autosymbool

295 posts in this topic

- Advertentie -

Beste allemaal,

In NavCore 7 op de TomTom GO 520, 720 en 920 is het mogelijk de cursor die de positie van je voertuig weergeeft helemaal naar eigen wens te bepalen. Dat gaat heel simpel:

Maak een 80 bij 80 pixels 24-bit BMP-plaatje en plaats die in de \art\cars-map op je GO. Het rood (RGB: 255 0 0) in het plaatje zal transparant op je scherm verschijnen.

Op de 3e pagina van het Voorkeuren-menu kun je onder 'Wijzig autosymbool' vervolgens je eigen plaatje selecteren.

Ik heb als aanzetje een standaard TomTom-auto zwart gemaakt en van een Nederlands nummerbord voorzien. Zo lijkt ie best aardig op mijn Ford C-Max :unknw:

tt_autosymbool1.jpg

Citycar_Black.bmp

Iemand anders die creatief is beziggeweest? Post hier je creaties!

Download de map art en zet deze op je sd kaartje en je kunt uitverschillende plaatjes kiezen

Art folder from:

Suc 6

Ja, dat zijn gewoon de standaard symbolen. :wacko: Het gaat nu om nieuwe, eigen creaties...

Edited by Pjottr
Link verwijderd

Ja, dat zijn gewoon de standaard symbolen. :wacko: Het gaat nu om nieuwe, eigen creaties...

Nou sorry dat ze gewoon zijn, sinds vandaag navcore 7 erop gezet, en deze map stond er ook bij.

Vond dit al aardig op zich, en denk dat er misschien meer zijn die deze niet hebben, dus ieder zijn ding

Nou sorry dat ze gewoon zijn, sinds vandaag navcore 7 erop gezet, en deze map stond er ook bij.

Vond dit al aardig op zich, en denk dat er misschien meer zijn die deze niet hebben, dus ieder zijn ding

Iedereen die navcore 7 installeert, heeft de standaard autootjes sowieso. Gebruikers met een lagere versie hebben er niks aan.

Ze staan nu in de map ,maar geen "wijzig autosymbool" in mijn TomTom One !

Edited by Wiljol

Ze staan nu in de map ,maar geen "wijzig autosymbool" in mijn TomTom One !
Iedereen die navcore 7 installeert, heeft de standaard autootjes sowieso. Gebruikers met een lagere versie hebben er niks aan.

Kleine aanvulling: NavCore 7 voor de GO x20 dan hè. Andere versies hebben die mogelijkheid niet.

Nog een voorbeeldje op basis van een foto van een witte BMW 1. Voor het mooie zou ie iets meer van bovenaf moeten zijn, maar goed, het ziet er toch wel aardig uit:

dump_autosymbool2.jpg

tt_autosymbool2.jpg

BMW1.bmp

Kleine aanvulling: NavCore 7 voor de GO x20 dan hè. Andere versies hebben die mogelijkheid niet.

Ik vond het al vreemd, aangezien ik deze apart binnen had gehaald, maar vind het best zo, het werkt allemaal en daar gaat het mij om, de rest suc6 ermee.

Ik wil da ook... :sad:

Binnenkort maar weer eens een prijsvraagje doen? :wacko:

Je kan 't ook 'n beetje zien op de One dat 't niet werkt:

Als je de ART-map op je SD-kaart hebt staan met de inhoud erin, kloppen je menu's niet meer op je One! (zelf ondervonden) . . . :wacko:

Als je de ART-map op je SD-kaart hebt staan met de inhoud erin, kloppen je menu's niet meer op je One! (zelf ondervonden) . . . :wacko:

Op mijn 710 werkt het perfect.

Als je de ART-map op je SD-kaart hebt staan met de inhoud erin, kloppen je menu's niet meer op je One! (zelf ondervonden) . . . :sad:

Maar op mijn ONE met ingebouwde kaart werkt wel alles normaal.

Ook op de computer via de verkenner is deze map zichtbaar ,enkel kan ik deze niet activeren omdat de toets er niet is !

Komt deze optie ook uit voor de o.a One ? :wacko:

Edited by Wiljol

Dit is mijn creatie; onze lichtgroene Picasso

Picasso.jpg

Edited by j-lo

Binnenkort maar weer eens een prijsvraagje doen? :dirol:

wel even wachten tot iedereen versie 7 heeft dan :good: , toch :rolleyes:

wel even wachten tot iedereen versie 7 heeft dan :good: , toch :dirol:

Nou, ik ben bang dat dit voorbehouden blijft aan de GO x20... :rolleyes:

Nou, ik ben bang dat dit voorbehouden blijft aan de GO x20... :rolleyes:

En mijn Go 710 v7.010

En mijn Go 710 v7.010

Ja, maar met NavCore 7 voor de GO x20...

Nou, ik ben bang dat dit voorbehouden blijft aan de GO x20... :dirol:

:rolleyes: ach als ik dit forum zo'n beetje ken,

weten ze nu al de oplossing om dat ook op de andere versies te laten draaien :good:

En mijn Go 710 v7.010

:rolleyes: ach als ik dit forum zo'n beetje ken,

weten ze nu al de oplossing om dat ook op de andere versies te laten draaien :dirol:

- Advertentie -

Nou, we zullen zien...

Ja, maar met NavCore 7 voor de GO x20...

Áls het maar werkt, en dat doet het.

Kan zelf nieuw waarschuwingen inspreken. Ogg files en Waf files in de Sounds map voor meerdere sound mogelijkheden. Werkende cursors, volledig werkend menu geen beperkingen. MP3 TTS, snelmenu etc. Geen grijze icoontjes

Ik vrees dat de officiele versie minder mogelijkheden gaat bieden, zoals nu al blijkt uit het ontbreken van de cars-map bij de One. Dit pleit zeer voor deze versie boven de officiele.

Nick,

Bedankt voor de Mario auto...het werkt! :wink: Waar blijft de auto van Donald Duck en de Batmobiel? :good:

Ik ben helaas niet zo creatief met computers :unknw: . Als je nog eens tijd over hebt??? Die wil ik ook wel hebben... (hint,hint) :wink: