Sign in to follow this  
Followers 0
RobinvDongen

TomTom RIDER

18 posts in this topic

Na aanleiding van alle negatieve reacties op de RIDER 1 heb ik die nooit gekocht, maar over de RIDER II hoor ik niets negatiefs - of lees ik verkeerd, is het safe om er eentje aan te schaffen? En zit hier ook al Map Share op?

Bedankt,

Robin

Robin,

TTRider2 kun je gerust aanschaffen. Het is een erg simpel te bedienen apparaat met uitstekende ontvangst, snelle berekening en redelijk vloeiende beeldweergave; stuk goedkoper dan zijn concurrent de Garmin Zumo en op sommige punten zelfs beter. Echter minder toetertjes en bellen en geen navigatiesoftware mocht je dat per se willen.

De problemen van TTRider1 kent TTRider2 niet (Dit betrof voornamelijk de montage).

Overigens kun je TTRider1 ook gerust aanschaffen, maar het is dan raadzaam om er gelijk een andere (betere) montage (bv van Wunderlich) + Rammount bij te kopen.

Of TTRider2 met Mapshare overweg kan weet ik niet.

groet,

Christ

Edited by christ

Is 1 keer posten niet genoeg ??? :cray:

Sorry :wink:

Robin,

TTRider2 kun je gerust aanschaffen. Het is een erg simpel te bedienen apparaat met uitstekende ontvangst, snelle berekening en redelijk vloeiende beeldweergave; stuk goedkoper dan zijn concurrent de Garmin Zumo en op sommige punten zelfs beter. Echter minder toetertjes en bellen en geen navigatiesoftware mocht je dat per se willen.

De problemen van TTRider1 kent TTRider2 niet (Dit betrof voornamelijk de montage).

Overigens kun je TTRider1 ook gerust aanschaffen, maar het is dan raadzaam om er gelijk een andere (betere) montage (bv van Wunderlich) + Rammount bij te kopen.

groet,

Christ

Duidelijk, bedankt - ik heb een verjaardags cadeau voor mezelf gevonden :good:

Is 1 keer posten niet genoeg ??? :cray:

ik weet niet of nu indruk wil maken het zijn wel twee verschillende vragen dus ik denk niet dat hij sorry moet melden :angry:

Robin,

groet,

Christ

Wellicht overbodig maar toch ook interessant: voor zover mij bekend is de TTrider een omgebouwd Go510 met qua software gelijke functionaliteit. Geen mapshare op dit moment dus, maar het zou een kwestie van tijd moeten zijn voordat er een update uitkomt..

heb ook een ttr 1 bevalt goed alleen een wunderlich houder erbij heb je er veel plezier van onlangs gekocht bij louis in wesel,heb er tot nu toe geen spijt van :angry:

ik weet niet of nu indruk wil maken het zijn wel twee verschillende vragen dus ik denk niet dat hij sorry moet melden :angry:

Ik had in eerste instantie de RIDER vragen drie maal gepost... dat had ik echt fout gedaan...

Wellicht overbodig maar toch ook interessant: voor zover mij bekend is de TTrider een omgebouwd Go510 met qua software gelijke functionaliteit. Geen mapshare op dit moment dus, maar het zou een kwestie van tijd moeten zijn voordat er een update uitkomt..

Dit zijn nog steeds Navteq kaarten neem ik dan aan... jammer...

Bedankt allemaal!

Edited by RobinvDongen

TeleAtlas kaarten kan ook hoor. Ik heb EU 6.75, geen probleem

Slechte ervaring met Navtec?

Beide kaarten hebben z'n voor- en tegenstanders als ik zo eens lees hier en daar.

Ik denk eigenlijk dat met beide kaarten goed te werken is en......fouten hebben ze allemaal.

groet,

Christ

Ik heb even een vraag over de Rider-1 voor iemand....daar staat een WE kaart op die rond de 1400 mb groot is....terwijl de nieuwe WE kaart maar iets van 800 mb groot is.

(dus echt een WE kaart, ik heb de landen vergeleken met die van mijn WE kaart)

Kan iemand mij vertellen waarom die originele kaart voor de Rider bijna 80 % groter in omvang is ? :smile:

Staan er soms andere (meer) wegen op die grote kaart ?

Edited by BramvT

Is kaart legaal? Bij mijn weten was voor mijn Rider I Western Europe 1 GB, incl. software en dan had je idd nog over. Zo werd ie ook verkocht. Op een 1 GB kaartje.

Is kaart legaal? Bij mijn weten was voor mijn Rider I Western Europe 1 GB, incl. software en dan had je idd nog over. Zo werd ie ook verkocht. Op een 1 GB kaartje.

Wat ik bedoelde was, dat er voor de Rider-I een WE kaart is die bijna 1.6 GB groot is...terwijl de (legale) WE kaart voor mijn XL HDT 0.9 GB groot is.

En ja, er staat een legale kaart op die Rider.

Wat is het verschil tussen die kaarten ?

Zie ook : http://www.tomtom.com/products/maps/select...e=5&P=4536#

Hier gelezen dat het verschil was dat er op de kleinere kaart zaken als bossen, industrie-gebieden weggelaten worden, dus niet ingekleurd. Wegen hetzelfde.

Had te maken met het feit dat sommige TT's 1 GB aan interne ruimte hebben.

De Riders zullen nu wel met een 2 GB kaart geleverd worden en als je dan WE + C levert op 1.6 GB heb je nog wat ruimte over voor routes etc.

Edited by Mr. M

Hier gelezen dat het verschil was dat er op de kleinere kaart zaken als bossen, industrie-gebieden weggelaten worden, dus niet ingekleurd. Wegen hetzelfde.

Ah, duidelijk. :smile:

NavCore versie 7.: Eindelijk weer eens een grote, nieuwe release, met nieuwe functionaliteit en uitbreidingen op bestaande mogelijkheden

MapShare :

De belangrijkste vernieuwing is TomTom MapShare. Met deze vooruitstrevende technologie kan de gebruiker zelf aanpassingen maken op de digitale kaart van zijn PND. Wijzigingen in de rijrichting, (tijdelijke) blokkades of veranderingen in de straatnaam kunnen voortaan door de automobilist worden aangegeven. De aanpassingen kunnen door alle gebruikers van de nieuwe software met elkaar worden gedeeld. Naast MapShare heeft TomTom nieuwe mogelijkheden ontwikkeld met betrekking tot veiligheid en personalisatie

Naar verwachting na de zomer kunnen ook de gebruikers van andere TomTom-systemen gaan profiteren van NavCore 7. Afhankelijk van de hardware die zij gebruiken, kunnen trouwe klanten gratis de extra mogelijkheden op hun PND installeren. TomTom MapShare is in elk geval bruikbaar op alle PND's van TomTom

laatste NC voor de Rider is 7.901 :biggrin:

mapshare werkt dus wel degelijk :sad:

Wimpie

Edited by wklei

En met versie 7 kaarten of hoger van TeleAtlas.

De Riders zullen nu wel met een 2 GB kaart geleverd worden en als je dan WE + C levert op 1.6 GB heb je nog wat ruimte over voor routes etc.

Ah, duidelijk. :sad:

De Rider_1 is ook uitgekomen in 2005. Toen was de compressie van de kaartdata ook nog niet zo hoog als vandaag de dag.

Waar men toen 6 cd-roms voor gebruikte drukken ze het heden ten dage op een 1GB SD en dan staat er beduidend meer op (even ter vergelijk)