Sign in to follow this  
Followers 0
redneck eyeball

Map Share: aanpassing maximum snelheid

15 posts in this topic

Ik heb al verschillende keren gemerkt dat de maximale snelheid die de TomTom aangeeft niet correct is.

Zo zijn er hier verschillende snelwegen waar je maar 70 mag rijden, terwijl de TomTom aangeeft dat je er 90 zou mogen doen.

Ook stukken waar je maar 30 mag rijden zijn dikwijls niet aangegeven.

Maar ik heb in de mapshare nog niet gezien dat je dit zou kunnen aanpassen ... heb ik er overgekeken ? Of is dit iets voor de todo list voor een volgende versie ?

Je kan dit al aanpassen, heb het zelf al een paar keer gedaan.

Nu, ik heb men tomtom niet bij de hand maar staat het dan bij 'overige aanpassingen' of zoiets?

Je moet maar eens goed zoeken, het gaat in ieder geval.

Met de TT 720 voorzien van Navcore 7 kan de snelheid op wegen niet worden aangepast. Wel is het mogelijk fouten via mapshare bij TT te melden en dat is ook nodig, de kaart staat werkelijk bol van de snelheidsfouten.

Zelfs op autosnelwegen komen opeens trajecten voor waar een maximum snelheid van 50 Km/h wordt aangegeven. Als de waarschuwing voor overschrijding van de maxiale snelheid aan staat zorgt dit voor volkomen overbodige waarschuwingen.

Dat het melden van deze fouten aan TT leidt tot een wijziging op de kaart heb ik nooit gemerkt.

Met vriendelijke groet,

N.P.S.

Edited by N.P.S

Oh, dan kan ik wel een lijstje maken:

- A13 ri Delft vanaf de 80 zone traject controle is nu 100 ipv 120

- A29 ri Numansdorp/N59 vanaf de 100 zone is het 120 ipv 70, deze fout loopt tot aan Hellegatsplein

- A27 ri Breda, bij Gorinchem Merwedebrug, 100 ipv 120

Tevens diverse 80 wegen die 100 zijn en visa versa en zo kan ik nog wel even doorgaan :wacko:

Dat het melden van deze fouten aan TT leidt tot een wijziging op de kaart heb ik nooit gemerkt.

Hou voor het kunnen constateren van een aanpassing op de kaart (wanneer deze door Tele Atlas gedaan moet worden, zoals bij aanpassen snelheidslimiet) rekening van een minimale doorlooptijd van 6 tot 9 maanden. En dan moet je ook nog maar de 'mazzel' hebben dat de aangegeven fout al is gecontroleerd door Tele Atlas, want anders moet je nog minstens een kaartrelease wachten, oftewel nog drie maanden langer.

Je kan dit al aanpassen, heb het zelf al een paar keer gedaan.

Nu, ik heb men tomtom niet bij de hand maar staat het dan bij 'overige aanpassingen' of zoiets?

Je moet maar eens goed zoeken, het gaat in ieder geval.

Nou ik zoek me suf! maar ik zie nergens hoe je dit zou kunnen aanpassen! :lol:

het zou inderdaad ideaal zijn als dat wel kon!

UPDATE please!, Tomtom :tongue:

Een wijziging van een van te toegestane snelheid op een weg(deel) is aleen aan TomTom te melden. Dit gaat via Kaartcorrecties-Corrigeer kaartfout-Meldt andere fout-Overig. Dat het aanpassen van de snelheid vele gevolgen heeft op de gekozen route, de reisduur e.d. is juist. Echter een onjuiste snelheid heeft precies dezelfde gevolgen!

Het aanpassen van de snelheid hoeft niet moeilijker te zijn als het aanpassen van eenrichtigsverkeer. Als en straat uit meerdere lijnstukken bestaat dan dient elk lijnstuk te worden aangepast. Dit geldt ook voor snelheidsaanpassingen.

Voor dit sort informatie geldt dat het niet meer is als een attrbuut van een lijnstuk en deze attributen zijn eenvoudig te wijzigen. Gelet op de vele fouten in de snelheidaanduidingen zou het een goede zaak zijn als TomTom haast zou maken met het aanpassen van mapshare om snelheidsaanpasingen mogelijk te maken.

N.P.S.

Het aanpassen van de snelheid hoeft niet moeilijker te zijn als het aanpassen van eenrichtigsverkeer. Als en straat uit meerdere lijnstukken bestaat dan dient elk lijnstuk te worden aangepast. Dit geldt ook voor snelheidsaanpassingen.

Voor dit sort informatie geldt dat het niet meer is als een attrbuut van een lijnstuk en deze attributen zijn eenvoudig te wijzigen. Gelet op de vele fouten in de snelheidaanduidingen zou het een goede zaak zijn als TomTom haast zou maken met het aanpassen van mapshare om snelheidsaanpasingen mogelijk te maken.

Het aanbrengen van een volledig juiste aanpassing van maximumsnelheid op de kaart is echt minder eenvoudig te bewerkstelligen dan je het hier opschrijft...

Om maar wat te noemen: Het begin en eind van een snelheidslimiet houd zich niet aan het begin of eind van een 'lijnstuk' op de kaart, bijvoorbeeld. Daarnaast is het voor Map Share-gebruikers niet altijd duidelijk waar een snelheidslimiet eindigt, bijvoorbeeld omdat zij de betreffende straat of weg weer verlaten voordat ze het einde van de snelheidsbeperking bereiken.

Het klakkeloos aanpassen van elk 'lijnstuk' met een andere snelheidsbeperking leidt voor mijn gevoel tot net zoveel fouten als nu al aanwezig zijn in de kaart.

HaHa, die maximum sneldheids weergave heb ik uitgezet.

Er klopt werkelijk helemaal geen ene ruk van.

Ik maak mijn meeste kilometers in Duitsland, en ik krijg nu overal de max snelheid te zien ( en horen :-( ) waar 2 jaar geleden de wegwerkzaamheden waren..

En wat hier ook vaak voorkomt is verschillen in de max snelheid op hetzelfde stuk autobahn, maar dan in de verschillende rijrichting, begint tom te mekkeren dat je maar 100 mag, terwijl je op mijn helft gewoon mag trappen, maar de anderekant maar 100 mag..

Voorheen was het grappig, maar tegenwoordig met die "amerikaanse" plong, gaat het zwaaaaaaar irriteren..

Groetjes..

Edited by opakuch

Ik bekijk het eerder positief, dankzij TT mapshare kunnen wij nu zelf aangeven waar de max snelheden op de kaarten niet kloppen.....en zou het n.m.m. binnen 1 jaar helemaal correct kunnen zijn als wij als gebruikers ons best doen....en de mensen bij TT natuurlijk ook.

Zo heb ik deze week via Mapshare al aangegeven dat de max snelheid op de N-205 (de 3-Merenweg langs Hoofddorp naar de A9) een 100 km weg is en geen 80-km weg....er staat immers aan het begin het vierkante blauwe bord met een auto erop...alleen in de buurt van de paar stoplichten is het 70 km, wat borden aangeven.

Resultaten behaald uit het verleden hebben geen betrekking op de toekomst. Gelukkig maar, want anders zou ik de mensen die hopen dat wijzigingen na 1 jaar doorgevoerd worden, als optimist moeten bestempelen. :tongue:

Voorheen was het grappig, maar tegenwoordig met die "amerikaanse" plong, gaat het zwaaaaaaar irriteren..

Die 'plong' is uit te zetten via het menu 'Veiligheidsvoorkeuren'. Na het installeren van firmware 7.162 stond dat geluidje weer aan (vond het al zo gek, iedere kilometer een trajectcontrole?!? = die 'plong' had ik hiervoor ingesteld).