Sign in to follow this  
Followers 0
Nick

NavCore 7.161 voor GO Classic, GO x00, GO x10 en alle ONE's

177 posts in this topic

- Advertentie -

TomTom heeft een nieuwe versie van NavCore 7 vrijgegeven voor de GO Classic, GO 300/500/700, GO 510/710/910 en alle ONE-versies. Het gaat om versie 7.161, build 8491.

Voor gebruikers van de GO Classic en GO 300 betekent dit dat zij nu voor het eerst officieel gebruik kunnen gaan maken van NavCore 7 'Light'. Hierin zijn niet alle mogelijkheden van de GO x20 opgenomen. Onder andere MapShare wel.

Kijk HIER (onderaan bericht) voor uitleg over de installatie van de nieuwe software...

Het is weer de gebruikelijke slordige puinhoop (ik heb een One V3 Europa):

1. Via TTH1 is de grootte 9.8 MB, via TTH2 is dat 10.3 MB. Nou ja, zal wel niet significant zijn.

2. Er is geen informatie m.b.t. de wijzigingen in 7.161; er wordt verwezen naar de website maar dat item gaat over applicatie 7.xxx in het algemeen.

3. Na de download met TTH2 geeft de 'bedien mijn Tom Tom' optie nog steeds 7.131. De Tom Tom zelf geeft wel 7.161. Na opnieuw starten van TTH2 kan de Tom Tom niet meer bediend worden via Home: "Op dit moment is er geen component beschikbaar die compatibel is met uw Tom Tom apparaat".

4. In TTH1 kan de Tom Tom ook niet meer bediend worden via Home, zelfde melding. Er wordt wel spontaan iets ge-download (rechts onder in het venster is er een "termometerbalk"), zonder merkbaar resultaat.

5. In TTH1 staat de 7.161 applicatie op de lokatie 'computer, maar als de cursor er op wordt gezet staat er: "Dit item is niet geschikt voor uw Tom Tom apparaat".

Hartelijk dank maar weer Tom Tom!

Groet,

Jaap

Hoy

Kan iemand mij exact vertellen wat b.v. een Go 720 met Navcore meer kan dan met een 710 ?, zijn het belangrijke verschillen ?.

Met QuickGPSfix zijn wonderen gebeurd. :yahoo: Volle bak in huis en echt niet voor het raam.

idd, zelfs waar mijn gsm geen ontvangst heeft, heeft mijn tt go 910 nu ontvangst, en nu benieuwd als ik ga handsfree bellen!!!!!!!!

Het vreemde is als je nu werkt met deze nieuwe versie dat je niet in tomtomhome "bedien mijn apparaat"

niet werkt. Er ontbreekt nog een update om het te laten werken?

NB: Het werkt nu, en een update is nu ter beschikking voor tomtomhome2. :yahoo:

Edited by lsc2000

Met QuickGPSfix zijn wonderen gebeurd. :yahoo: Volle bak in huis en echt niet voor het raam.

Waar je al niet blij mee kan zijn! Alleen met goede ontvangst van satellieten heeft Quickfix niets te maken. Dat is voor het snel vinden van satellieten.

En een relatie legen met GSM ontvangst is al helemaal raar. TomTom doet wel eens rare dingen, maar hier hebben ze echt helemaal niets mee te maken!

N.P.S.

Edited by N.P.S

Het vreemde is als je nu werkt met deze nieuwe versie dat je niet in tomtomhome "bedien mijn apparaat"

niet werkt. Er ontbreekt nog een update om het te laten werken?

Het komt wel vaker voor dat deze update iets later beschikbaar is als de nieuwe versie van de Navcore. Even geduld dus...

N.P.S.

Misschien nog even ten overvloede:

Maak een backup met TTH1 omdat TTH2 de eerdere backup ONGEVRAAGD overschrijft.

(Je kan de oude backup ook in een andere map zetten)

V.w.b. de QuickFix: dit heeft helemaal niets te maken met de ontvangst van de satellieten, in huis of kelder (daar raak ik vaak de weg kwijt :yahoo: ). De tijd voor een fix wordt korter (vandaar de naam, hehe).

Groet,

Jaap

Waar je al niet blij mee kan zijn! Alleen met goede ontvangst van satellieten heeft Quickfix niets te maken. Dat is voor het snel vinden van satellieten.

En een relatie legen met GSM ontvangst is al helemaal raar. TomTom doet wel eens rare dingen, maar hiet hebben ze echt helemaal niets mee te maken!

N.P.S.

Omdat het bij 7.160 meer Slow-fix dan Quick-fix was.

Omdat het bij 7.160 meer Slow-fix dan Quick-fix was.

Dat er met de Quickfix problemen waren heb ik ook gelezen. Het is fijn dat de nieuwe versie dit probleem oplost, maar met de goede ontvangst van satellieten heeft dit niets te maken. Wel met een snelle ontvangst.

N.P.S.

Misschien nog even ten overvloede:

Maak een backup met TTH1 omdat TTH2 de eerdere backup ONGEVRAAGD overschrijft.

(Je kan de oude backup ook in een andere map zetten)

Ik heb op mijn PC gewoon HOME 1.5 en 2.x naast elkaar draaien. Voor downloads en backups gebruik ik HOME v1.5 (die overschrijft de bestaande backups niet) en voor Mapshare down- en uploads HOME v2.x :yahoo:

Edited by PuNkEnStEiN

Dat er met de Quickfix problemen waren heb ik ook gelezen. Het is fijn dat de nieuwe versie dit probleem oplost, maar met de goede ontvangst van satellieten heeft dit niets te maken. Wel met een snelle ontvangst.

N.P.S.

Let maar op dat de ontvangst gevoeligheid ook verbeterd is, in ieder geval duidelijk te zien en te merken bij mijn TT910.

Over en UIT!

De fix is zowaar behoorlijk snel beschikbaar, maarrrrrrrrrr........ durf ik het aan?

Heb niet zoveel tijd vandaag.

De laatste keer dat ik de gok nam en iest nieuws installeerde ben ik er zo'n 8 uur!!! mee bezig geweest voordat alles het weer enigszins deed.

Heeft iemand al gecheckt of het handsfree bellen idd weer normaal werkt?

Wat ik ook weinig attent vind is dat TT (nog?) niet even een mailtje rondstuurt aan iedereen die zich nav de update met een klacht bij de helpdesk gemeld heeft.

Maar goed, daarvoor hebben we dus Jouwnav.nl! :yahoo:

Ik ben benieuwd. Ik zal hem straks eens installeren.

Trouwens een goed idee Punkenstein, om Home 1.5 te gebruiken voor de backups :yahoo:

Software versie 7.161 werkt perfect in de TT ONE v1, gewoon over de 7.131 heen geinstalleerd en geen probleem ondervonden tot nu toe. Het installeren duurde nog geen 5 minuten hier.

Daarna alles op de PC gekopieerd, cf-kaartje geformateerd (FAT32) en alles weer terug geplaatst op het cf kaartje en daarna natuurlijk wel even het cf-kaartje gedefragmenteerd.

Lijkt wel of die iets sneller reageert, ik gebruik hem dus in de lesauto.

Edited by pribo

Ook geinstalleerd, maar na mijn One uitgezet te hebben en daarna weer aan.......doet hij niets meer.

Scherm blijft zwart. Als ik dan de SD-card verwijder en dan weer terug plaats en de aan toets enige tijd indruk, start hij weer op.

Dit is niet goed dus!!!

Enig idee??

Aanvulling: een reset gegeven en doet het nu wel na een power down.

gr. HanK

Edited by HanK

Ook geinstalleerd, maar na mijn One uitgezet te hebben en daarna weer aan.......doet hij niets meer.

Scherm blijft zwart. Als ik dan de SD-card verwijder en dan weer terug plaats en de aan toets enige tijd indruk, start hij weer op.

Dit is niet goed dus!!!

Enig idee??

Aanvulling: een reset gegeven en doet het nu wel na een power down.

gr. HanK

Dit deed hij bij mij ook. De eerste keer na de update leek alsof hij niet meer wilde opstarten. Het scherm bleef zwart. Ineens start hij wel op en nu gaat dit wel goed. Trouwens, zijn er mensen die na deze update mapshare en quickfix updates krijgen? Ik heb beide namelijk nog niet gehad vandaag.

Edited by acale

Ik ga het straks toch maar proberen.

Nu eerst ff een volledige handmatige backup maken...

Graag even toelichting!

Is ga gewoon een copy/paste via het explorer window? Geldt dat ook voor het eventueel terug zetten van zo'n handmatige backup?

Heb al even gezocht in dit forum maar kan zo snel geen "handleiding" vinden van de kennelijk juiste manier om een backup te maken.