Sign in to follow this  
Followers 0
Nick

NavCore 7.161 voor GO Classic, GO x00, GO x10 en alle ONE's

177 posts in this topic

Blijft nog steeds de vraag: Welke zijn de officiele bug-fixes? Zijn er ergens een update-log of release-notes te vinden die aangeven wat er van 7.160 naar 7.161 gewijzigd is?

De bugfixes bestaan uit correctie voor het gebruik van Bluetooth verbindingen (voor GSM's) en het verkrijgen van een GPS-fix. Verder nog een aantal 'minor fixes' waarover geen details zijn verstrekt.

Kan iemand die help mij bestanden ergens uploaden ?

Ik wil ze namelijk ook wel hebben ?

Kijk <<hier>> eens

Edited by j-lo

Bedankt. :wacko:

En waar plaats ik die bestanden precies ?

In de Western Europe map ?

Nee,"helpme" map met alle onderliggende bestanden in de root van SD plaatsen.

Edited by j-lo

Ook hier direct een fix en 100% signaal in de woonkamer, terwijl ik daar met de vorige versie 7.160 en met Navcore 6 nog nooit een fix heb gehad (warmtewerend glas in de ramen) :wacko:

Toch knap, al zeg ik het zelf :pardon:

Nieuwe versie zonder problemen binnengehaald . . . :rofl:

Flitspaal-geluiden doen 't ook weer (na 't advies gevolgd te hebben van J-Lo in 'n andere topic), ook na (MapShare)-updates . . . :unknw:

Jammer dat TT niet ALLE functionaliteiten vrijgegeven heeft voor ALLE modellen, zoals o.a. het veranderen van 't pijltje in 'n auto bv ('t KAN werken op ALLE modellen!) . . .

Misschien dat dit 1 van de veranderingen is; heb afgelopen week onderstaande vraag gesteld aan de helpdesk van TomTom:

Is in NavCore 7 de POI-limit nog steeds 100, of is deze inmiddels uitgebreid ook naar 300 (zoals in NavCore 7.21 voor de Go720)?

Dit ivm downloaden updated POI-categorie

Jammer , dit is ook de 1.5 versie. De 1.6 versie ondersteund de map-share.

Ook TT laat niet van zich horen. Ben ik niet zo blij mee.

mvg. HanK

Ik moest hem ook 2 keer installeren, maar het is wel degelijk 1.6

Ook geinstalleerd, maar na mijn One uitgezet te hebben en daarna weer aan.......doet hij niets meer.

Scherm blijft zwart. Als ik dan de SD-card verwijder en dan weer terug plaats en de aan toets enige tijd indruk, start hij weer op.

Dit is niet goed dus!!!

Enig idee??

Aanvulling: een reset gegeven en doet het nu wel na een power down.

gr. HanK

Ja had ik ook resetten daarna werkte die weer gewoon!

en volle bak satelieten binnen! :unknw:

gr Paul

Ik merkte vanmiddag geen verschil. Dwz. ik ontving altijd al 1 á 2 zenders bij huis en onderweg hier in de buurt; meeste tijd een groen bolletje. Gewoon handmatig andere zenders zoeken, die het gewoon zouden moeten doen, werken ook nu nog niet.

Hi Allen,

Ik heb hetzelfde probleem, er is een heel duidelijk verschil in het TMC gebruikt.

Dit valt erg op omdat ik altijd exact dezelfde route rij, van morgen begon de TT met het onmiddelijk vinden van een zender, dus dat leek prima. Maar tijdens het rijden bleek het allemaal niet meer zo goed te gaan, de verschillende zenders werden eigenlijk best snel gevonden, alleen lukte het locken of beter downloaden maar heel erg slecht. Normaal tijdens het rijden heb ik eigenlijk 80% een groen bollentje, alleen vanmorgen denk ik maar 20%, de rest van de tijd was de unit bezig met het downloaden van de gevonden zender, maar dat lukte keer op keer niet.

Wel kwam ik erachter dat na de update de voorkeur plots niet meer op Nederland stond, dus zien wat het op de terugweg wordt.

groetjes

zeester

Ik moest hem ook 2 keer installeren, maar het is wel degelijk 1.6

Bedankt voor de tip.

Na de 2e keer inderdaad 1.6.20

gr. HanK

Heb hem ook geinstalleerd (stond er na 2 keer op). Maar wat mij opviel is het volgende:

Als je in het menu naar "wijzig voorkeuren" gaat, en daarna naar "statusbalk voorkeuren", kan ke aangeven wat er allemaal op de statusbalk wordt weergegeven. Echter nu zie ik dat het niet meer mogelijk is om de maximumsnelheid aan te geven. Hij staater nog wel bij, maar de letters en het hokje (waar je hem aan kan vinken) is grijs.

Hebben meerdere mensen dit?

Heb hem ook geinstalleerd (stond er na 2 keer op). Maar wat mij opviel is het volgende:

Als je in het menu naar "wijzig voorkeuren" gaat, en daarna naar "statusbalk voorkeuren", kan ke aangeven wat er allemaal op de statusbalk wordt weergegeven. Echter nu zie ik dat het niet meer mogelijk is om de maximumsnelheid aan te geven. Hij staater nog wel bij, maar de letters en het hokje (waar je hem aan kan vinken) is grijs.

Hebben meerdere mensen dit?

Probleem is al opgelost. Een pagina eerder had ik "snelheid" niet aangevinkt, en nu kan ik de maximumsnelhied wel aanvinken.

Ben nu bezig om update te installeren , update was met een paar minuten binnegehaald , maar is nu al een half uur bezig (op pagina inhoud wijzigen ) bij punt 5 NP - updates verwerken.

Gaat dit wel goed?? wie weet er meer

Gaat om een one xl en via tom tom home versie 2.1.2.121

schijnbaar toch goed gegaan nieuwe versie nummer staat wel op de tom tom had hen toch maar ff los gehaald om te checken

Nou ik heb nu ook 7.161 erop staan, maar ik had al 7.160 toen die uit was voor de 500/700 dus ik had al Navcore 7 werkend op een Classic.

Er wordt gezegt dat de gps fix beter zou zijn, nou in vergelijking met 7.160 is het slechter, zelfs met een externe antenne zie ik het balkje meer heen en weer gaan dan daarvoor :clapping:

Daarnaast zijn mijn geluiden voor de flitspalen wederom voor de tig duizendste keer weer om zeep geholpen, wat is dit nou voor onzin om telkens alle waarschuwingen overnieuw default geluiden in te stellen ofwel ik hoor die kerkbel weer i.p.v. piep piep piep piep :unknw:

Mijn backupje van 7.160 gaat maar weer lekker terug.

Hi Allen,

Ik heb hetzelfde probleem, er is een heel duidelijk verschil in het TMC gebruikt.

Dit valt erg op omdat ik altijd exact dezelfde route rij, van morgen begon de TT met het onmiddelijk vinden van een zender, dus dat leek prima. Maar tijdens het rijden bleek het allemaal niet meer zo goed te gaan, de verschillende zenders werden eigenlijk best snel gevonden, alleen lukte het locken of beter downloaden maar heel erg slecht. Normaal tijdens het rijden heb ik eigenlijk 80% een groen bollentje, alleen vanmorgen denk ik maar 20%, de rest van de tijd was de unit bezig met het downloaden van de gevonden zender, maar dat lukte keer op keer niet.

Wel kwam ik erachter dat na de update de voorkeur plots niet meer op Nederland stond, dus zien wat het op de terugweg wordt.

groetjes

zeester

hier hetzelfde, normaal meteen een groen bolletje, nu praktisch de gehele dag een gele kaas.

wouw zeg ze hebben hem volgens mij nu es getest van slowfix naar quick fix mijn n73 en 6230i werken weer perfect en ook in de np situatie is weer het een en ander op gelost kan dus nu ook ontbreken de scholen (universiteiten) toevoegen en weer op de kaart zien en alle ontbrekende standaard cat.. zijn er in eens weer ga zo door tt :clapping: :unknw: :yahoo::good:

Ook van 7160 naar 7161 gegaan, binnen 2 minuten was het voorelkaar!

Bij het aanzetten meteen een volle meteruitslag qua ontvangst..maarliefst 9 (!!!!) satelieten....zoveel heb ik er nog nooit gehad! en ook nog niet zo snel!!

Telefoneren heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar dat gaat de komende dagen wel gebeuren....

Ik ben weer helemaal tevreden! Nu de tmc nog!!

thx

Ja leuk zo'n update:

Sateliet fix veeeeeeeeel beter :clapping:

TMC fix VEEEEEEEEEEEEEL slechter :unknw:

Aangezien ik mijn 910 niet gebruik als carkit ga ik weer terug naar de oudere versie goed gedaan (S)TOM (S)TOM

maar weer wachten op 7.162 en 7.163 en 7.164 etc mischien krijgen ze het ooit nog goed

Nou ik heb nu ook 7.161 erop staan, maar ik had al 7.160 toen die uit was voor de 500/700 dus ik had al Navcore 7 werkend op een Classic.

Er wordt gezegt dat de gps fix beter zou zijn, nou in vergelijking met 7.160 is het slechter, zelfs met een externe antenne zie ik het balkje meer heen en weer gaan dan daarvoor :clapping:

Daarnaast zijn mijn geluiden voor de flitspalen wederom voor de tig duizendste keer weer om zeep geholpen, wat is dit nou voor onzin om telkens alle waarschuwingen overnieuw default geluiden in te stellen ofwel ik hoor die kerkbel weer i.p.v. piep piep piep piep :unknw:

Mijn backupje van 7.160 gaat maar weer lekker terug.

Tip: http://www.jouwnav.nl/forum/index.php?show...st&p=119145

Plaatst de OGG-bestanden in de landenmappen, wel hernoemen (bv bnl_flitspaal60.ogg); ze moeten EXACT dezelfde namen hebben als je 0v2-bestandjes . . . :yahoo: