Sign in to follow this  
Followers 0
Nick

NavCore 7.161 voor GO Classic, GO x00, GO x10 en alle ONE's

177 posts in this topic

Installatie van 7.161 op mijn 910 verliep probleemloos en was inclusief download binnen 2 minuten voltooid. Vervolgens vrijwel direct een fix, binnenshuis, met 11 satellieten. TMC nog niet getest, maar ik ben zeer positief!

Installatie van 7.161 op mijn 910 verliep probleemloos en was inclusief download binnen 2 minuten voltooid. Vervolgens vrijwel direct een fix, binnenshuis, met 11 satellieten. TMC nog niet getest, maar ik ben zeer positief!

Gps-fix gaat idd loeisnel en zelfs diep binnenshuis pakt ie 3 a 4 satellieten. TMC ben ik echter minder tevreden over. Gisteravond moest ik ff van Den Haag naar Ter Aar (ZH). Ik wist dat TMC altijd al wat moeite had dus ik liet de 910 al ruim een uur vantevoren "tunen". Toen ik om 19.45 wegging had ie echter nog steeds geen lock. De gehele rit heen en weer terug .. geen TMC-lock. Toen ik om 21.45 weer thuis was had ie .. nog steeds geen lock.

Vanavond ga ik er weer eens wat meer mee pielen maar tot nu toe lijkt TMC niet verbeterd te zijn. :(

Klopt, de TMC is nog steeds klote.

Net van Amsterdam naar Alkmaar gereden zonder lock.

Mijn antenne omruilen zal wel niet mogen van TT denk ik omdat ik er een langere draad aan had gesoldeerd in de hoop dat het dan beter zal gaan.

Voor de rest werkt NC7 lekker, snelle fix enzo.

Ik ben nog niet gebeld in de auto, dus weet nog niet hoe dat werkt nu.

Klopt, de TMC is nog steeds klote.

Net van Amsterdam naar Alkmaar gereden zonder lock.

Mijn antenne omruilen zal wel niet mogen van TT denk ik omdat ik er een langere draad aan had gesoldeerd in de hoop dat het dan beter zal gaan.

Voor de rest werkt NC7 lekker, snelle fix enzo.

Ik ben nog niet gebeld in de auto, dus weet nog niet hoe dat werkt nu.

Bellen in de auto is in iedergeval n stuk beter, maar nog niet helemaal 100%, heb sinds afgelopen maandag TMC-RDS antenne terug, nu v13, werkt ook n stuk beter, hier in de regio Rotterdam, maar is voor verbetering vatbaar.

Mijn TomTom One 2nd Ed. Europe wou na de update naar 1.161 eergisteren niet meer gewoon opstarten. Enkel wanneer ik de reset-knop gebruikte kwam hij nog tot leven. Ik heb een aantal verschillende pogingen gedaan hem weer normaal werkend te krijgen. o.a. format en daarna de <kaart>, 'zip' en 'voices' directories terug kopieren en dan via TomTom Home 2 een update draaien om de meest recente software er op te krijgen. Dit mocht niet baten met mijn meest recente 'western and central europe' kaart. Ik heb nu echter de procedure nogmaals herhaald en toen mijn originele 'Western europe' kaart terug gezet en nu werkt ie weer, maar wel heel traag... Alleen het opstarten duurt bijvoorbeeld bijna 2 minuten. Ook de kaart opbouwen na het ingeven van een bestemming en de instructies samenstellen duren waanzinnig lang (minuten). De fix heb ik nog niet kunnen proberen, heb hier binnen nog steeds geen ontvangst.

Ik ga nu eerst proberen om de (nieuwere) Western and central europe nogmaals er op te zetten. Mogelijk dat de nieuwere kaart versie nu wel werkt en weer wat sneller is.

Ook hier een probleemloze upgrade.

Binnen 5 minuten gedownload, geinstalleerd en werkende. helemaal top dus. :wink:

Jammer dat ik nog een kaart heb die niets met mapshare kan.

Voor een nieuwe kaart heb ik geen 60 euries over dus als nog iemand een goede tip heeft hoe ik deze zonder kosten ergens op de kop kan tikken, dan graaaaaaaaaaaag !

Ook nog niet BT gebeld dus ben benieuwd of dat goed gaat.

Gisteren 7.161 geinstalleerd op mijn 910. BT werkt nu goed, ik kan niet zeggen dat het vroeger beter was, geringe storing kan je altijd hebben en hoeft nietaan BT te liggen.

De TMC is echter enorm verslechterd. Tijdens een rit van 40 min, waarbij ik normaal (versie 6 en 7) voor 95% de groene punt had, heb ik nu voor 95% geel!

Is dit een processor of geheugen probleem? Heeft BT en QF meer prioriteit gekregen ten koste van TMC?

Geef me dan versie 6 maar weer terug, met als enige nuttige verbetering het automatisch uitschakelen.

Sinds de installatie van versie 7.161 heb ik nog geen enkel groen bolletje gezien.

Blijkbaar heeft TMC geen enkele prioriteit meer voor TomTom, en willen ze liever abonnementen verkopen voor de nieuwe HD Traffic dienst.

Ik hoop op een spoedige nieuwe versie waarbij RDS/TMC weer volop functioneel is. Zo niet dan heeft Tomtom geen prioriteit meer voor me; er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

Het is iedere keer hetzelfde liedje: Nieuwe versie = verminderde functionaliteit.

En dat ik nu in huis kan navigeren van kamer naar keuken zal me worst wezen.

Een betaaldienst wil ik wel aanschaffen, mits TomTom bereid is de volle 95 euro (ruim tweehonderd gulden) die ik voor dat touwtje met eitje en stekkertje heb betaald, terug te betalen.

Een item in het tv-programma 'Kassa' of misschien zelfs in 'Opgelicht' zou niet misstaan.

Sparrow.

Nou TMC is het niet het enige, vandaag toch ruim 300 km gereden en de GPS fix was de hele tijd weer minder dan weer meer, balkje is net een jojo af en toe, zelfs na een reset.

Mijn backup van 7.160 gaat mooi terug nu :biggrin:

Nou TMC is het niet het enige, vandaag toch ruim 300 km gereden en de GPS fix was de hele tijd weer minder dan weer meer, balkje is net een jojo af en toe, zelfs na een reset.

Mijn backup van 7.160 gaat mooi terug nu :biggrin:

ik ben vandaag van tilburg naar nijmegen gereden met tomtom en heb de hele rit de statusbalk van gps signaal in beeld gehouden. hij is niet onder de 10 statelieten geweest. dus niks mis mee

Er staan 24 gps satellieten rond de aarde, waarvan ons GPS apparaat er maximaal 12 kan 'zien'. Enkele zullen ver weg, bijna aan de horizon staan en het is knap als die in een auto door TomTom worden ontvangen.

Ik heb eerder het vermoeden dat onze TomTom vrienden de boel een beetje belazeren door het aantal ontvangen satellieten softwarematig te 'verdubbelen' zodat het apparaat beter functioneert, omdat hij 'denkt' dat hij veel satellieten ontvangt.

Tis maar een vermoeden......

Sparrow.

Er staan 24 gps satellieten rond de aarde, waarvan ons GPS apparaat er maximaal 12 kan 'zien'. Enkele zullen ver weg, bijna aan de horizon staan en het is knap als die in een auto door TomTom worden ontvangen.

Ik heb eerder het vermoeden dat onze TomTom vrienden de boel een beetje belazeren door het aantal ontvangen satellieten softwarematig te 'verdubbelen' zodat het apparaat beter functioneert, omdat hij 'denkt' dat hij veel satellieten ontvangt.

Sparrow.

ik weet het niet zeker maar heeft tomtom geen 20 kanaals sirfstar gps ontvangers in zijn apparaten zitten?

Nou ik heb nu ook 7.161 erop staan, maar ik had al 7.160 toen die uit was voor de 500/700 dus ik had al Navcore 7 werkend op een Classic.

Er wordt gezegt dat de gps fix beter zou zijn, nou in vergelijking met 7.160 is het slechter, zelfs met een externe antenne zie ik het balkje meer heen en weer gaan dan daarvoor :unknw:

Daarnaast zijn mijn geluiden voor de flitspalen wederom voor de tig duizendste keer weer om zeep geholpen, wat is dit nou voor onzin om telkens alle waarschuwingen overnieuw default geluiden in te stellen ofwel ik hoor die kerkbel weer i.p.v. piep piep piep piep :angry:

Mijn backupje van 7.160 gaat maar weer lekker terug.

Mooi, (eigenlijk niet zo mooi) dan weet ik dat ik deze update voorbij kan laten gaan.

En dat is wel jammer dat de gebruikers van de 'Classic' niet echt meer serieus meedingen naar verbeteringen of nieuwe mogelijkheden.

Het lijkt alleen nog maar over TMC ontvangst te gaan en dat is ook al geen succes als ik dat zo lees.

Conclusie: de 'Classic' is klaar met update's wat configuratie betreft.

ik ben vandaag van tilburg naar nijmegen gereden met tomtom en heb de hele rit de statusbalk van gps signaal in beeld gehouden. hij is niet onder de 10 statelieten geweest. dus niks mis mee

Jij hebt een 910, dat is een SiRF Star III en ik heb een Star II/LP ontvanger, daar zit een verschilletje tussen en tevens met externe antenne is het nog hopeloos, soms is ie helemaal weg, iets dat al niet meer mogelijk was sinds versie 6.52.

Mooi, (eigenlijk niet zo mooi) dan weet ik dat ik deze update voorbij kan laten gaan.

En dat is wel jammer dat de gebruikers van de 'Classic' niet echt meer serieus meedingen naar verbeteringen of nieuwe mogelijkheden.

Het lijkt alleen nog maar over TMC ontvangst te gaan en dat is ook al geen succes als ik dat zo lees.

Conclusie: de 'Classic' is klaar met update's wat configuratie betreft.

Tja, daarom ga ik ook naar een 920T, maar tot nu toe heb ik em nog nergens gezien en 5 december komt nu heel dichtbij :unknw:

Edited by Buzzfuzz

Is dat ook nog ergens op gebaseerd?

Na het updaten van mijn ONE (4N00.003) naar versie 7.161 is de 'Help Mij' button compleet verdwenen ?!

Deze was juist nieuw !

De Help map met alle files staat wel nog steeds in de root van de ONE.

Iemand anders dit ook ervaren na updaten van 131 naar 161 ?

Ik heb sinds de update naar versie 7.161 het volgende probleem: Als ik de TT afkoppel van me pc, start hij gewoon snel op. Hierna, als ik hem weer aan de pc hang, wil het ding niet meer opstarten. Slechts met een reset lukt mij dan wel. Dit gebeurt me elke keer dat ik de TT loskoppel en daarna weer aansluit aan de pc.

Ik weet dat sommige van jullie dit ook hebben gehad en ook gedwongen waren een reset te doen. Maar is bij jullie het probleem dan ook opgelost? Of gebeurt het telkens weer net zoals bij mij?

Hallo allen,

ik ben net nieuw hier, heb nu 1 week een nieuwe TT One V3 (4N01.000) met Benelux en moet zeggen dat tot nu toe alles goed gaat via TTH 2.1 :yahoo:

(ook heb ik meteen D -Aus en Zwitserland erop gezet via de site van TT)

Wel had ik eergisteren een automatische update van Quick-GPS fix en toen kon ik opeens niet meer zittend achter de PC satellieten ontvangen... 1.5 dag later opnieuw een update en nu doet hij het weer wel.

Niet dat ik dit echt belangrijk vind om achter je PC satellieten te ontvangen...ik weet de weg onderhand wel naar de keuken of toilet :biggrin:

Ik heb deze draad zo goed mogelijk doorgelezen en kom hier ook verhalen tegen van de tegenvallende TMC...en omdat ik parttime koerier ben in de Benelux (en soms Duitsland) is het voor mij erg belangrijk om op tijd de filemeldingen te krijgen.

Ik vind die antenne erg duur...is er ook een alternatief te koop die wat minder prijzig is ?

Ik heb bewust gekozen voor weer TT omdat ik al bijna 4 jaar met een MIO 168 heb gereden, begonnen met TT3, toen TT5 en nu staat er TT6 op.....die MIO krijgt mijn zoon nu van mij cadeau.

Ik weet niet of het erg offtopic is, maar kan iemand mij vertellen of dat Mapshare nu werkt of valt dat tegen...ik sluit de One elke dag even aan, krijg dan de melding dat er geen updates zijn en toch gaat hij daarna iets downloaden...zonder dat je verder komt te weten WAT er nu precies aan veranderingen op je One zijn gezet.

Hallo allen,

ik ben net nieuw hier, heb nu 1 week een nieuwe TT One V3 (4N01.000) met Benelux en moet zeggen dat tot nu toe alles goed gaat via TTH 2.1 :biggrin:

Ik weet niet of het erg offtopic is, maar kan iemand mij vertellen of dat Mapshare nu werkt of valt dat tegen...ik sluit de One elke dag even aan, krijg dan de melding dat er geen updates zijn en toch gaat hij daarna iets downloaden...zonder dat je verder komt te weten WAT er nu precies aan veranderingen op je One zijn gezet.

Ik denk dat je pas over een half jaar o.i.d. echt kan constateren of het een nuttige functie is.

Tegen die tijd zullen er wel voldoende wijzigingen door de TT klanten zijn aangeleverd om de ergste fouten uit hun kaarten te hebben gecorrigeerd.

Het gevaar is wel dat er (zoals in een andere draadje mbt Bergen op Zoom) nieuwe fouten in sluipen. Dit is overigens afhankelijk van hoe strak TT de mapshare-regels hanteert. In het geval van B.o.Z. zou je denken dat de melding van 1 grappenmaker al voldoende is geweest om het te veroorzaken. Er zullen ws niet toevallig 20 verschillende gebruikers het centrum hebben geblokkeerd.

Inzicht in de wijzigingen is nagenoeg onmogelijk en eigenlijk niet zo belangrijk. Althans, zolang ik niet in Oost-Groningen moet zijn, zal het mij worst wezen dat er daar een straatje in een buitenwijk is aangepast.

Eric

Ik heb deze draad zo goed mogelijk doorgelezen en kom hier ook verhalen tegen van de tegenvallende TMC...en omdat ik parttime koerier ben in de Benelux (en soms Duitsland) is het voor mij erg belangrijk om op tijd de filemeldingen te krijgen.

Ik vind die antenne erg duur...is er ook een alternatief te koop die wat minder prijzig is ?

TT in combinatie met TMC, dat kan je nu wel afschrijven. Deze combinatie krijgt TT niet aan de praat.

De consumenten die nu een tmc hebben aangeschaft zijn de centen kwijt, de enige die lacht is TT.

Een van de opties zou de combinatie TT_Vodafone moeten worden maar dit staat nog zo in de kinderschoenen, dat het zeker niet aan te raden is om op deze flinterdunne basis zoveel geld voor een nieuw systeem te gaan aanschaffen.

Daar komt bij..... MOCHT het al gaan werken dan heeft NL de pilot van het systeem a 9,95 per maand.

Tel daarbij (jij als koerier Benelux / Duitsland) de kosten die het systeem maakt om maar liefst 20x per uur kontakt te maken....... dan hoef je geen geleerde te zijn, dat je bakken geld kwijt bent indien je over de landsgrenzen vertoeft.

Het vreemde van alles is dat andere navigatiesystemen reeds volop hebben bewezen dat het gratis TMC wel werkt.

In plaats van de gedupeerde consument een hand toe te reiken (al was het maar uit coulance) kiest TT er overduidelijk voor om de ontwikkeling van TMC te stoppen en daarmee dezelfde consument nog iets verder de stront in te trappen.

Edited by Pjottr

TT in combinatie met TMC, dat kan je nu wel afschrijven. Deze combinatie krijgt TT niet aan de praat.

De consumenten die nu een tmc hebben aangeschaft zijn de centen kwijt, de enige die lacht is TT.

Een van de opties zou de combinatie TT_Vodafone moeten worden maar dit staat nog zo in de kinderschoenen, dat het zeker niet aan te raden is om op deze flinterdunne basis zoveel geld voor een nieuw systeem te gaan aanschaffen.

Daar komt bij..... MOCHT het al gaan werken dan heeft NL de pilot van het systeem a 9,95 per maand.

Tel daarbij (jij als koerier Benelux / Duitsland) de kosten die het systeem maakt om maar liefst 20x per uur kontakt te maken....... dan hoef je geen geleerde te zijn, dat je bakken geld kwijt bent.

Het vreemde van alles is dat andere navigatiesystemen reeds volop hebben bewezen dat het gratis TMC wel werkt.

In plaats van de gedupeerde consument een hand toe te reiken (al was het maar uit coulance) kiest TT er overduidelijk voor om de ontwikkeling van TMC te stoppen en daarmee dezelfde consument nog iets verder de stront in te trappen.

De kosten voor de verkeersinfo zitten toch al in het abbo....

Yip, dat klopt. Dat is de info binnen NL. Dat gaat je idd 9,95 per maand kosten.

De kosten in het buitenland, gaat over al dan niet bevriende netwerken van Vodafone. Dan heb je te maken met roamingkosten, er wordt kontakt gemaakt met jouw ingebouwde sim via een netwerk van een derde partij.

Dan raad ik je aan eens even de site van die Vodfone te bezoeken en maak dan maar eens de optelsom.

Of denk je dat de buitenlandse netwerken een "matsprijs" hanteren ? :biggrin:

Edited by Pjottr