Sign in to follow this  
Followers 0
Nick

NavCore 7.161 voor GO Classic, GO x00, GO x10 en alle ONE's

177 posts in this topic

De kosten in het buitenland, gaat over al dan niet bevriende netwerken van Vodafone. Dan heb je te maken met roamingkosten, er wordt kontakt gemaakt met jouw ingebouwde sim via een netwerk van een derde partij.

Dan raad ik je aan eens even de site van die Vodfone te bezoeken en maak dan maar eens de optelsom.

Of denk je dat de buitenlandse netwerken een "matsprijs" hanteren ? :biggrin:

Je gaat wel graag van het meest negatieve scenario uit, geloof ik...

Er is nog helemaal niets bekend van kosten in het buitenland voor HD Traffic.

Ik heb sinds de update naar versie 7.161 het volgende probleem: Als ik de TT afkoppel van me pc, start hij gewoon snel op. Hierna, als ik hem weer aan de pc hang, wil het ding niet meer opstarten. Slechts met een reset lukt mij dan wel. Dit gebeurt me elke keer dat ik de TT loskoppel en daarna weer aansluit aan de pc.

Ik weet dat sommige van jullie dit ook hebben gehad en ook gedwongen waren een reset te doen. Maar is bij jullie het probleem dan ook opgelost? Of gebeurt het telkens weer net zoals bij mij?

Zijn er mensen die dit herkennen?

Je gaat wel graag van het meest negatieve scenario uit, geloof ik...

Ik zeg het niet met een smile op mn gezicht, maar feit is wel dat ik in tegenstelling tot jullie niet meer zo snel in een jubelstemming geraak als TT weer eens iets heeft bedacht.

Feit is ook dat de woordvoerder van Vodafone geruime tijd op het topic aanwezig was. Er zijn daar een paar vragen neergelegd, n.a.v de kosten. Hij / zij heeft niet gereageerd, hoe vreemd.

Feit is ook dat de kosten voor het buitenland heus wel bekend zijn (al is het bij benadering) want zo'n organisatie gaat heus geen dingen ontwikkelen en joint_ventures aangaan met andere netwerken, om dan op het laatst nog eens te moeten gaan nadenken..... wat zullen we de consument eens gaan doorberekenen.

Dat staat in grote lijnen al allemaal vast.

Door niet te reageren van de woordvoerder is voor mij alleen een teken, dat ik er - jammer genoeg - wel niet veel naast zal zitten.

Ik zeg het niet met een smile op mn gezicht, maar feit is wel dat ik in tegenstelling tot jullie niet meer zo snel in een jubelstemming geraak als TT weer eens iets heeft bedacht.

Feit is ook dat de woordvoerder van Vodafone geruime tijd op het topic aanwezig was. Er zijn daar een paar vragen neergelegd, n.a.v de kosten. Hij / zij heeft niet gereageerd, hoe vreemd.

Feit is ook dat de kosten voor het buitenland heus wel bekend zijn (al is het bij benadering) want zo'n organisatie gaat heus geen dingen ontwikkelen en joint_ventures aangaan met andere netwerken, om dan op het laatst nog eens te moeten gaan nadenken..... wat zullen we de consument eens gaan doorberekenen.

Dat staat in grote lijnen al allemaal vast.

Door niet te reageren van de woordvoerder is voor mij alleen een teken, dat ik er - jammer genoeg - wel niet veel naast zal zitten.

Gevoelsmatig moet ik je in deze gelijk geven Pjottr.

Mijn vertrouwen in TT raakt zo langzamerhand tot een dieptepunt. Alles wat ze ontwikkelen krijgt steeds meer de geur van het 'grote graaien'.

Op zich nog niets mis mee maar ik zou het als klant, (en nog meer) toch op prijs stellen als je iets meer open kaart zouden spelen naar de consument toe.

Eric

TT in combinatie met TMC, dat kan je nu wel afschrijven. Deze combinatie krijgt TT niet aan de praat.

De consumenten die nu een tmc hebben aangeschaft zijn de centen kwijt, de enige die lacht is TT.

hier moet ik je toch ernstig tegen spreken.

in duitsland werkt de tmc van tomtom zeer goed.

dat komt doordat in tegenstelling tot nederland er in duitsland wel werk word gemaakt van goede rds zenders die tmc informatie mee zenden.

in duitsland bv 99.9% van de tijd een groen bolletje.

het probleem ligt niet in de ontvanger maar in de sterkte van de rds signalen die mee worden gezonden door zenders.

en nogmaals in duitsland altijd groen bolletje en wat belangrijker is bijna in alle gevallen actuele meldingen en niet net zolas hier dat er s,middags om 13 uur nog een file gemeld word die er om 10 uur al niet meer stond.

zelfs in huis na 10 sec groen bolleke

Ja, bij mij in huis heb ik ook altijd groen, maar daar heb ik TMC nou juist net niet nodig.

Het gekke is dat mijn 15 jaar oude radio wel overal RDS en FM ontvangst heeft.

TT is een leuk PNDeetje en navigeert goed, maar wat TMC betreft zal ik er nooit meer 1 kopen als deze stuk gaat.

En ik heb het idee dat ik daar niet alleen in sta.

Oke, dank voor de reactie's tot dusver. :wink:

Als ik het dus goed begrepen heb heeft het geen zin om 80 euro te gaan betalen voor zo'n TMC antenne.

Maar ik vroeg ook nog of er alternatieven zijn qua antenne/ontvanger...of ben je (ook qua werking) afhankelijk van de originele TT antenne.

Ik ben ze namelijk nog niet tegen gekomen op internet.

hier moet ik je toch ernstig tegen spreken.

in duitsland werkt de tmc van tomtom zeer goed.

dat komt doordat in tegenstelling tot nederland er in duitsland wel werk word gemaakt van goede rds zenders die tmc informatie mee zenden.

in duitsland bv 99.9% van de tijd een groen bolletje.

het probleem ligt niet in de ontvanger maar in de sterkte van de rds signalen die mee worden gezonden door zenders.

en nogmaals in duitsland altijd groen bolletje en wat belangrijker is bijna in alle gevallen actuele meldingen en niet net zolas hier dat er s,middags om 13 uur nog een file gemeld word die er om 10 uur al niet meer stond.

Nog ben ik geen technicus, maar het signaal wordt toegevoegd aan een bestaande zender. Die twee worden samen de ether in geslingerd, door dezelfde zender. Het kan dus niet zo zijn dat 1 deel met meer wattage wordt verzonden dan het andere deel.

Zoals jij het zegt, zou het betekenen dat je dus met grote regelmaat ook geen normale zenders kan ontvangen.

Ander feit is dat tmc icm met Navigon in Nederland en Duitsland gewoon zeer goed werkt. Ik woon zelf kort aan de duitse grens, maar tmc heeft mij in NL en Duitsland nooit in de steek gelaten (met Navigon dan, met TT geen enkele ervaring)

Indien het aan het signaal zou liggen, dan zou TT ook niet met allerlei knutselpakketjes trachten de zaak weer op de rails te krijgen.

Ik geloof zelf niet dat het aan het signaal ligt, maar het is een grote commerci

Edited by Pjottr

Oke, dank voor de reactie's tot dusver. :wink:

Als ik het dus goed begrepen heb heeft het geen zin om 80 euro te gaan betalen voor zo'n TMC antenne.

Maar ik vroeg ook nog of er alternatieven zijn qua antenne/ontvanger...of ben je (ook qua werking) afhankelijk van de originele TT antenne.

Ik ben ze namelijk nog niet tegen gekomen op internet.

Bram, het is heel simpel.

- Tmc TT is een slecht huwelijk, dat werkt niet

- Tmc (Vodafone_TT), die zijn nog maar net verliefd. Van een huwelijk is voorlopig geen sprake laat staan van een jubileum. Waarmee ik wil zeggen dat het iets is wat in de kinderschoenen staat en je moet nog maar afwachten OF het wat wordt en WAT het wordt

- Indien voor jouw werk, tmc een hoge prioriteit heeft, dan moet je je heil gaan zoeken buiten TT. Zij kunnen je op dit moment niets bieden.

Hoe zat dat ook al weer ?

Indien na aankoop blijkt dat het produkt niet di

Edited by poseidon

Oke, dat is dan duidelijk !

TMC kan ik dus wel vergeten....nu heb ik deze One voordelig kunnen kopen (140 euro, wat natuurlijk wel nog steeds 300 gulden blijft) van een particulier die hem een week geleden bij een nieuw abonnement van een mobiele telefoon cadeau had gekregen...en ging het mij vooral om de nieuwe kaarten en mogelijkheid van updaten e.d.

Maar het blijft natuurlijk jammer dat hij niet (of slecht) doet wat ze beloven.

Gelukkig dan maar dat ik nog niet zo'n antenne gekocht heb.

Edited by BramvT

Oke, dat is dan duidelijk ! TMC kan ik dus wel vergeten....nu heb ik deze One voordelig kunnen kopen (140 euro, wat natuurlijk wel nog steeds 300 gulden blijft) van een particulier die hem een week geleden bij een nieuw abonnement van een mobiele telefoon cadeau had gekregen...en ging het mij vooral om de nieuwe kaarten en mogelijkheid van updaten e.d.

Maar het blijft natuurlijk jammer dat hij niet (of slecht) doet wat ze beloven.

Gelukkig dan maar dat ik nog niet zo'n antenne gekocht heb.

Typische reactie van een golddigger ! Wat loop je toch te zeuren man. :wink:

140 euro blijft geld, dat weet ik ! Maar je hebt ze wel betaald, dus je kunt het je veroorloven. Denk je nu werkelijk dat je daamee 100 % up to date bent ? Welkom in "wereld van navigeren" en lees vooral dit forum !

:yahoo:

Poseidon

Wel heb ik sinds vandaag (sinds jaren) een verwoede poging gedaan een kaart te kopen, maar nu krijg ik 'm niet binnen, hahahaha. Dat is humor :wink::wink:

D'as zeker humor, kunnen ze er ene kwijt, lukt het niet. :yahoo:

Staat die er NU wel op?? :lol:

Noop, volgens mij staat de Internal Server in Amsterdam met een paar roodgloeiende rokende schijven te draaien, hahaha.

Heb gisteren een poging of 6 gewaagd, en vanmorgen ook nog een keer. Ik moet haast wel geroyeerd zijn binnen de gelederen van TT. :wink::yahoo:

Morgenavond nog maar eens een keertje kontakt opnemen met TT. Krijg je eerst weer het standaard gezever van Miep Goddijn

Met enige zekerheid durf ik wel te beweren dat de enige afdeling welke zonder problemen draait is INcasso

Edited by Pjottr

Zag, dat er een aantal tevreden 7.161 gebruikers van een One II ( o.a. henklbr ) zijn.

Uiteraard, ook een aantal malen geprobeerd met de 7.161 ( hopende dat met deze versie, SDHC ondersteund

zou worden ) maar aangezien mijn One II een mindere goede GPS ontvangst had, een nogal lange

afsluittijd nodig had en SDHC dus niet ondersteund werd, weer teruggegaan naar de (voor mij)

uitstekend werkende versie 7.131 :wink:

Edited by Germ

Zag, dat er een aantal tevreden 7.161 gebruikers van een One II ( o.a. henklbr ) zijn.

Uiteraard, ook een aantal malen geprobeerd met de 7.161 ( hopende dat met deze versie, SDHC ondersteund

zou worden ) maar aangezien mijn One II een mindere goede GPS ontvangst had, een nogal lange

afsluittijd nodig had en SDHC dus niet ondersteund werd, weer teruggegaan naar de (voor mij)

uitstekend werkende versie 7.131 :wink:

Ja zelfde met mij, geen goeie fix met 7.161 zelfs niet binnen, dit is met 7.160 binnen zonder externe antenne.

Ja zelfde met mij, geen goeie fix met 7.161 zelfs niet binnen, dit is met 7.160 binnen zonder externe antenne.

Goed zeg, wat moet je nog met een 920T? ( als je dit ziet ) :wink:

Goed zeg, wat moet je nog met een 920T? ( als je dit ziet ) :wink:

Nieuwere kaarten, waaronder VS, ik ga waarschijnlijk daar naar toe in de zomer, had eigenlijk dit jaar al moeten zijn, maar kwam net wat te kort qua financien en nieuwe Nikkon D300 is ook nog niet uit.

Ik hoorde toen al dat de D300 zou komen ter vervanging van de D200, ben ik even blij dat ik heb gewacht :yahoo:

Tevens ben ik service monteur, dus moet ik gewoon mee kunnen gaan met nieuwere kaarten.

HD traffic zou ik niet doen, maar misschien als het zich echt bewijst dan misschien wel.

Bovendien mag de Classic dan naar mijn pa, kan die tenminste zijn laatste 2 a 3 werkjaren nog even navigeren.

Nieuwere kaarten, waaronder VS, ik ga waarschijnlijk daar naar toe in de zomer, had eigenlijk dit jaar al moeten zijn, maar kwam net wat te kort qua financien en nieuwe Nikkon D300 is ook nog niet uit.

Ik hoorde toen al dat de D300 zou komen ter vervanging van de D200, ben ik even blij dat ik heb gewacht :wink:

Tevens ben ik service monteur, dus moet ik gewoon mee kunnen gaan met nieuwere kaarten.

HD traffic zou ik niet doen, maar misschien als het zich echt bewijst dan misschien wel.

Bovendien mag de Classic dan naar mijn pa, kan die tenminste zijn laatste 2 a 3 werkjaren nog even navigeren.

Ik weet het ongeveer plusminus wel :yahoo: , was ook maar een geintje.

Nog ben ik geen technicus, maar het signaal wordt toegevoegd aan een bestaande zender. Die twee worden samen de ether in geslingerd, door dezelfde zender. Het kan dus niet zo zijn dat 1 deel met meer wattage wordt verzonden dan het andere deel.

Zoals jij het zegt, zou het betekenen dat je dus met grote regelmaat ook geen normale zenders kan ontvangen.

Ander feit is dat tmc icm met Navigon in Nederland en Duitsland gewoon zeer goed werkt. Ik woon zelf kort aan de duitse grens, maar tmc heeft mij in NL en Duitsland nooit in de steek gelaten (met Navigon dan, met TT geen enkele ervaring)

Indien het aan het signaal zou liggen, dan zou TT ook niet met allerlei knutselpakketjes trachten de zaak weer op de rails te krijgen.

Ik geloof zelf niet dat het aan het signaal ligt, maar het is een grote commerci

Wat mij met TCM opvalt, en ik heb dat al eens eerder gemeld, is dat ik nog nooit heb gezien dat de TMC-ontvanger afstemd op een zender van de publieke omroep. Ook handmatig afstemmen op de publieke omroep gaat niet. Voor zover ik weet zendt de publieke omroep ook het TMC signaal mee, maar de ontvanger stemt af op zender van de commerciele omroep. Mijn autoradio heeft meer moeite met het storingvrij ontvangen van een willekeurige commerciele zender dan b.v. Radio 3 en dan is er ook nog sprake van een buitenantenne. Het lijkt er op dat de signalen van de commerciele omroep minder krachtig zijn.

Als je dan ook nog een kijkt naar de hoeveelheid elektronische componenten die en autoradio nodig heeft om de functioneren en dat vergelijkt met de inhoud ven het TMC-eitje, dan zijn mijn verwachtingen over een goede TMC-radioontvangst niet hoog gespannen.