Sign in to follow this  
Followers 0
bwakker

tomtom one vraagjes

6 posts in this topic

Hallo, voor mijn 2e auto heb ik een tomtom one (3rd edition) gekocht, de 1e heeft een garmin.

Vergeleken met de garmin storen mij een paar dingen, ik vraag mij af of hier iets aan te doen is:

1. dag/nachtkleuren moet ik met de hand omschakelen, dit gaat niet automatisch bij zonsondergang tijdgestuurd kennelijk.

2. als ik de auto uitzet, gaat de tomtom (voeding via sigarettenaansteker) niet automatisch uit, ik moet dit met de hand doen

3. bij garmin kan ik op de "volgende bocht" duwen en dan bocht voor bocht "vooruit bladeren" om steeds een schematisch plaatje van de volgende bocht/afslag op de route te zien. kan tomtom dat ook?

vooral punt 3 stoort zwaar, ik denk erover toch maar nog een garmin (760t) te kopen.

groeten,

bart

Hallo, voor mijn 2e auto heb ik een tomtom one (3rd edition) gekocht, de 1e heeft een garmin.

Vergeleken met de garmin storen mij een paar dingen, ik vraag mij af of hier iets aan te doen is:

1. dag/nachtkleuren moet ik met de hand omschakelen, dit gaat niet automatisch bij zonsondergang tijdgestuurd kennelijk.

2. als ik de auto uitzet, gaat de tomtom (voeding via sigarettenaansteker) niet automatisch uit, ik moet dit met de hand doen

3. bij garmin kan ik op de "volgende bocht" duwen en dan bocht voor bocht "vooruit bladeren" om steeds een schematisch plaatje van de volgende bocht/afslag op de route te zien. kan tomtom dat ook?

vooral punt 3 stoort zwaar, ik denk erover toch maar nog een garmin (760t) te kopen.

groeten,

bart

1. Kan inderdaad niet maar als alternatief kan je suntime installeren (altijd eerst backup maken voor de zekerheid). Zie http://www.webazar.org/tomtom/suntime.php?lang=uk

Succes met suntime een kwestie van uitproberen en side goed bestuderen. Voordeel is, dat je bij suntime nog wat variatie hebt (zonsondergang of schemer).

2. Kan volgens mij niet.

3. Volgens mij is deze functie te vinden bij Hoofdmenu, menu 3, toon route, toon tekst. Bij aantikken van de tekst kan je van bocht tot bocht gaan. Althans ik vermoed, dat je dit bedoelt.

Verder neem ik aan dat een 760t zeker het dubbele van Tomtom kost.

Edited by holyhead

1. Kan inderdaad niet maar als alternatief kan je suntime installeren (altijd eerst backup maken voor de zekerheid). Zie http://www.webazar.org/tomtom/suntime.php?lang=uk

Succes met suntime een kwestie van uitproberen en side goed bestuderen. Voordeel is, dat je bij suntime nog wat variatie hebt (zonsondergang of schemer).

2. Kan volgens mij niet.

3. Volgens mij is deze functie te vinden bij Hoofdmenu, menu 3, toon route, toon tekst. Bij aantikken van de tekst kan je van bocht tot bocht gaan. Althans ik vermoed, dat je dit bedoelt.

Verder neem ik aan dat een 760t zeker het dubbele van Tomtom kost.

Dank voor de info. suntime zal ik installeren. Wel grappig bij tomtom dat zulke extra's mogelijk zijn, ik heb ook al tripmaster geinstalleerd. Ja een 760t kost ongeveer het dubbele. Ik zou ook een 720t kunnen kopen als vervanging. Heeft die wel de mogelijkheid om automatisch uit/aan te gaan bij motor starten/uitzetten? Alle garmins doen dit.

punt 3: ja dat had ik gezien, is echter wat lastig tijdens het rijden.

groeten,

bart

is die navcore 7 voor een one heel anders dan voor bv een 910?

ik kan mijn tomtom nl wel automaitisch laten schakelen tussen nacht en dag kleuren.

Dat je 910 automatisch omschakeld tussen dag- en nachtweergave komet door een hardwareverschil tussen de 910 en de One. De 910 heeft een lichtsensor.

N.P.S.

Dat staat toch gewoon onderin beeld links , op de TomTom!

op voorkeur plaatje 3 is de batterijbesparing. Tik deze aan en ga verder, dan kom je op

schakel uit als externe spanning wegvalt. Voila, dat is ervoor.!

gr. HanK

Edited by HanK