Sign in to follow this  
Followers 0
pd0amn

[ONE XL] Welk geheugen gebruiken?

12 posts in this topic

Ik heb bij de mediamarkt gekocht een One XL met op het sd-kaartje Europa-west 2GB.

Vanaf het sd-kaartje werkt alles. Nu wil ik de benelux die ik zelf op een sd-kaartje heb staan in het interne geheugen plaatsen van de One XL. In het interne flash geheugen zou 1 GB zitten dus de kaart of te wel de bestanden die ik op het sd-kaartje van de benelux heb staan zouden hier dus moeiteloos naar toe gekopieerd kunnen worden. Als ik nu het sd-kaartje in de kaartlezer van mijn computer stop en mijn tt aansluit op de usb-poort en wil benaderen zonder dat daar dus een sd-kaartje inzit zie ik wel de drive-letter, maar als ik die wil benaderen krijg ik de volgende melding:

plaats een schijf of een ander geschikt medium in station O:

Ik vraag me nu af is het flash geheugen nu stuk of wat doe ik verkeerd.

Gaarne hulp

Ik heb bij de mediamarkt gekocht een One XL met op het sd-kaartje Europa-west 2GB.

Vanaf het sd-kaartje werkt alles.

Nu wil ik de benelux die ik zelf op een sd-kaartje heb staan in het interne geheugen plaatsen van de One XL.

Kun je ons uitleggen wat hier het mogelijke nut cq toegevoegde waarde van is ? :wink:

:yahoo:

Poseidon

Een route berekenen in alleen de Benelux en dan ook nog in het flash geheugen gaat vele malen sneller dan vanuit de hele West Europe berekenen.

Kun je ons uitleggen wat hier het mogelijke nut cq toegevoegde waarde van is ? :wink:

:yahoo:

Poseidon

Een route berekenen in alleen de Benelux en dan ook nog in het flash geheugen gaat vele malen sneller dan vanuit de hele West Europe berekenen.

Ik zou de vraag van Poseidon nog eens willen herhalen, wat is het nut cq toegevoegde waarde van die paar seconde tijdswinst.

Edited by belhelmar

Vanaf het sd-kaartje werkt alles. Nu wil ik de benelux die ik zelf op een sd-kaartje heb staan in het interne geheugen plaatsen van de One XL. In het interne flash geheugen zou 1 GB zitten dus de kaart of te wel de bestanden die ik op het sd-kaartje van de benelux heb staan zouden hier dus moeiteloos naar toe gekopieerd kunnen worden. Als ik nu het sd-kaartje in de kaartlezer van mijn computer stop en mijn tt aansluit op de usb-poort en wil benaderen zonder dat daar dus een sd-kaartje inzit zie ik wel de drive-letter, maar als ik die wil benaderen krijg ik de volgende melding:

Ik vraag me nu af is het flash geheugen nu stuk of wat doe ik verkeerd.

Gaarne hulp

Als ik het goed begrijp, heb je een One XL bij de "ik ben niet gek hoor" gekocht met West-Europa

in het interne geheugen van 1 GB en een 2 GB SD kaartje erbij gekocht.

( er was een tijdje bij MM een One XL Benelux ( Region ) uitvoering met daarbij een SD kaart met West-Europa erop, die je niet hebt anders was er geen probleem geweest )

Nu wil je de West-Europa kaart ( uit het interne geheugen van de One XL ) overzetten, naar je 2 GB SD

kaart en daarvan de Benelux naar het interne geheugen brengen. ( dat gaat dus niet, naadloze W-E kaart )

Wat je wel kunt doen, de hele mikmak van het interne geheugen overkopieeren naar de 2GB SD,

en daarna een Benelux v710.1571 downloaden via TT Home en op de 2 GB SD erbij zetten.

( waarna je van kaart kunt wisselen, West-Europa of Benelux )

Het is of/of. Als je geen SDkaartje er in hebt, werkt het interne geheugen. Wel een SDkaartje erin,

dan werkt alleen het geheugen van de SD. ( mits het allemaal goed er op gezet is )

Altijd eerst even een kopie/backup maken.

Als ik het goed begrijp, heb je een One XL bij de "ik ben niet gek hoor" gekocht met West-Europa

in het interne geheugen van 1 GB en een 2 GB SD kaartje erbij gekocht.

Vanaf het sd-kaartje werkt alles.(zie mijn eerdere tekst)(

er was een tijdje bij MM een One XL Benelux ( Region ) uitvoering met daarbij een SD kaart met West-Europa erop, die je niet hebt anders was er geen probleem geweest )

Die heb ik dus wel.

Nu wil je de West-Europa kaart ( uit het interne geheugen van de One XL ) overzetten, naar je 2 GB SD

kaart en daarvan de Benelux naar het interne geheugen brengen. ( dat gaat dus niet, naadloze W-E kaart )

Neen dit wil ik niet.

Wat wil ik wel:

Nu wil ik de benelux die ik zelf op een sd-kaartje heb staan in het interne geheugen plaatsen van de One XL. In het interne flash geheugen zou 1 GB zitten dus de kaart of te wel de bestanden die ik op het sd-kaartje van de benelux heb staan zouden hier dus moeiteloos naar toe gekopieerd kunnen worden.

Wat je wel kunt doen, de hele mikmak van het interne geheugen overkopieeren naar de 2GB SD,

en daarna een Benelux v710.1571 downloaden via TT Home en op de 2 GB SD erbij zetten.

( waarna je van kaart kunt wisselen, West-Europa of Benelux )

Het probleem bij mij is dat ik uberhaupt niet in het interne(flash geheugen kom)

Als ik nu het sd-kaartje met de Benelux(<dan 1 GB) erop in de kaartlezer van mijn computer stop en mijn tt aansluit op de usb-poort en wil benaderen met de verkenner of wat dan ook zonder dat daar dus een sd-kaartje inzit, zie ik wel de drive-letter, maar als ik die wil benaderen krijg ik de volgende melding:

Het is of/of. Als je geen SDkaartje er in hebt, werkt het interne geheugen. Wel een SDkaartje erin,

dan werkt alleen het geheugen van de SD. ( mits het allemaal goed er op gezet is )

Het of/of verhaal is mij bekend. Wat ik uiteindelijk wil weten is of mijn flash geheugen nu stuk is of wat doe ik verkeerd. Zodat ik eventueel e.e.a. kan gaan omruilenn bij MM.

Ik zou toch wanneer er geen sd kaartje in de TT zit zondermeer met de verkenner het flash geheugen moeten kunnen benaderen.????

Altijd eerst even een kopie/backup maken.

Bedankt voor de tip.

Edited by pd0amn

Bedankt voor de tip.

Maarmaarmaar, een One XL Europe heeft zijn West-Europa kaart in het interne geheugen staan.

Een One XL Region ( Benelux ) heeft de Benelux op een SD kaartje staan.

MediaMarkt had een poosje een One XL in de aanbieding, ( met dat Benelux kaartje op SD ) en daarbij

kreeg je nog een SD kaartje met West-Europa erop. ( als ik mij het nog goed herinner )

Verder hebben alle One XL Europa's hun West-Europese kaart in het interne geheugen staan, ( 1 GB )

van het apparaat zelf.

Dus als het bij de jouwe anders is, gauw terug om te ruilen of je geld terug. (binnen 2 weken geen probleem)

Ik zou de vraag van Poseidon nog eens willen herhalen, wat is het nut cq toegevoegde waarde van die paar seconde tijdswinst.

Wat ik uiteindelijk wil is om te zien of mijn flash geheugen van 1GB wel werkt.

Kan die zonder dat er een SD-kaartje in de TT zit uberhaupt niet bereiken.(het is of/of dat weet ik)

Maarmaarmaar, een One XL Europe heeft zijn West-Europa kaart in het interne geheugen staan.

Een One XL Region ( Benelux ) heeft de Benelux op een SD kaartje staan.

MediaMarkt had een poosje een One XL in de aanbieding, ( met dat Benelux kaartje op SD ) en daarbij

kreeg je nog een SD kaartje met West-Europa erop. ( als ik mij het nog goed herinner )

Verder hebben alle One XL Europa's hun West-Europese kaart in het interne geheugen staan, ( 1 GB )

van het apparaat zelf.

Dus als het bij de jouwe anders is, gauw terug om te ruilen of je geld terug. (binnen 2 weken geen probleem)

Bedankt voor de info.

ik kreeg dus West-europa op een sd kaartje van 2GB. Dit SD-kaartje is tot ongeveer 1.8Gb beschreven en zou dus gezien de grootte nooit in het interne gehuegen geplaatst kunnen worden vandaar dat ik geprobeerd heb om de Benelux die kleiner is dan 1GB te plaatsen in het interne geheugen. En dat laatste lukt mij niet.

Vandaar dat ik twijfel of het flash geheugen niet stuk is. Maar nogmaals met SD-kaartje werkt alles feilloos.

Zou het wel zo prettig vinden als ook het flash-geheugen zou werken. Je weet maar nooit of dat nog eens van pas kan komen. Dus ik zit er inderdaad over te denken om de TT maar om te reulen. Vindt het alleen knullig als mijjn redenatie een verkeerde zou zijn vandaar

Edited by pd0amn

Wat ik uiteindelijk wil is om te zien of mijn flash geheugen van 1GB wel werkt.

Kan die zonder dat er een SD-kaartje in de TT zit uberhaupt niet bereiken.(het is of/of dat weet ik)

Als je die One XL Region ( Benelux uitvoering ) hebt, dan heb je geen intern geheugen van 1 GB.

Dan werkt alles via het SD cardslot. ( SD Kaartsleuf )

En de Benelux ( rond de 64 MB ) gewoon op de 2 GB SD erbij zetten.

Edited by Germ

Als je die One XL Region ( Benelux uitvoering ) hebt, dan heb je geen intern geheugen van 1 GB.

Dan werkt alles via het SD cardslot. ( SD Kaartsleuf )

En de Benelux ( rond de 64 MB ) gewoon op de 2 GB SD erbij zetten.

Het betreft inderdaad de One XL Region uitvoering met daarbij los bijgeleverd een sd met west-europa.

Ik ging er vanuit dat de Benelux en Europa uitvoering beiden een intern geheugen hadden. Verkeerd gedacht zo zie je maar weer. Oplossing is toch vaak weer simpel als je alle ins en outs weet. dacht nog wel dat ik me er zo goed mogelijk in verdiept had.

Blijft de vraag over of ik deze toch maar zal blijven behouden of ga omruilen tegen een echte europa versie die wel een intern geheugen heeft. Weet alleen niet of dat interne geheugen zoveel meerwaarde zal hebben.

Weet jij dat misschien zo.

Groet en bedankt voor de oplossing.

Het betreft inderdaad de One XL Region uitvoering met daarbij los bijgeleverd een sd met west-europa.

Ik ging er vanuit dat de Benelux en Europa uitvoering beiden een intern geheugen hadden. Verkeerd gedacht zo zie je maar weer. Oplossing is toch vaak weer simpel als je alle ins en outs weet. dacht nog wel dat ik me er zo goed mogelijk in verdiept had.

Blijft de vraag over of ik deze toch maar zal blijven behouden of ga omruilen tegen een echte europa versie die wel een intern geheugen heeft. Weet alleen niet of dat interne geheugen zoveel meerwaarde zal hebben.

Weet jij dat misschien zo.

Groet en bedankt voor de oplossing.

Hehe, we zijn eruit. :blink: Deze houden, naar mijn mening een betere keus als de West-Europa

uitvoering met 1 GB intern geheugen.

Maar de prijs is het bewijs natuurlijk. ( wat je ervoor betaald hebt )