Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Special: TomTom HD Traffic. Deel 1: de theorie

61 posts in this topic

Ik heb een aantal weken met een geleende TMC antenne (eerste versie) gereden op mijn One v3 (heb ik beschreven in andere draden over TMC)...en dat was dus knudde, maar wil nu weleens weten of dat HD traffic echt beter werkt als je bijvoorbeeld een ONE XL-HD koopt.

Ik begrijp dat je dan wel 9 euro p/m moet betalen ?

Ik heb niet alles gelezen over HD traffic (sorry :rolleyes: )...maar wil het graag weten, want dan zet ik mijn 3 maanden oude One weer te koop en ga ik kijken voor een One XL met HD.

Vooral het feit dat ze ook de filemeldingen op N-wegen e.d. doorgeven, is voor mij belangrijk.

Graag een goed advies van jullie :search:

Ben benieuwd wanneer deel 2 er eindelijk eens komt....
en.......nog steeds geen deel 2

't zal toch wel werken...?

Nog steeds geen deel 2!!

Wanneer komt dat nou eens??????? grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!

Na 3 maanden wordt het toch wel eens een keertje tijd!!!

Je doet niet al te veel moeite om zinnige bijdragen aan het forum te leveren, zo te zien.

Dan doe ik het wel ff.

Ik rijd al jaren met een pda met navigator 5 en vanaf vorig jaar met de plusdienst verkeersinfo. Dat beviel matig. Sinds december is mijn abo omgezet naar HD traffic en dat werkt veel beter. Het lijkt zelfs of het ook in de loop van de tijd steeds beter is gaan werken. Vandaar dat ik zaterdag besloten heb om een Go920T te kopen die hd traffic ready zou moeten zijn. Daar rij ik nu een paar dagen naar tevredenheid mee rond.

Tmc werkt overigens ook en zelfs de fm transmitter gaat redelijk na tips uit het forum voor een vrije frequentie. Helaas werkt alleen sinds gisteren mijn gesproken dialoog niet meer. Het lijkt op een defecte microfoon.

HD Traffic op Mijn T-Mobile MDA

Ik heb sinds 2 maanden ervaring met HD Traffic op mijn MDA Compact III met TOMTOM Navigator 6 en internet abo bij T-Mobile. Ik kan het verschil met de oude verkeersinfodienst echter nauwelijks merken. Op 4 maart 2008 b.v. heb ik om circa 16.30 uur op de A27 20 min. in de file gestaan voor de brug bij Gorinchem richting Breda. Deze file is in het geheel niet gemeld door mijn TOMTOM (ook niet na 20 min.) terwijl mijn internet verbinding correct functioneerde. En dit is maar

Als ik nu zou moeten beslissen om mijn abonnement te vernieuwen (á eur 9.95/mnd.!!!) zou ik het beslist niet doen.

TOMTOM zegt: "Met TOMTOM HD Traffic weet je het zeker!".

Na ja, er is niets aan gelogen met de kreet die TT hanteert. :good::biggrin:

Het is maar net hoe je 'm interpreteert. :wink:

Edited by Pjottr

Na ja, er is niets aan gelogen met de kreet die TT hanteert. :good::biggrin:

Het is maar net hoe je 'm interpreteert. :wink:

Pjottr... hij is weer messcherp :good::wink::good:

Edited by Eugene