Sign in to follow this  
Followers 0
bergguy

4 Gb geheugen kaart

100 posts in this topic

Hoy

sorry als de vraag al eens gesteld werd:

Is er iemand die mij kan vertellen of het mogelijk is om een 4 Gb kaartje te gebruiken op een TT Go 710, indien dit zo is welk merk van kaartje is dat dan ?

Verkopers van kaartjes vertellen mij dat 4Gb niet mogelijk is, maar ik heb ergens opgevangen dat het met een bepaald merk w

hallo.

Je kan met een 710 makkelijk een 4 gig kaartje gebruiken.

heb het zelf ook namelijk en nergens problemen mee.

ik gebruik een transend 4gb sd kaart.

groetjes Marco.

hallo.

Je kan met een 710 makkelijk een 4 gig kaartje gebruiken.

heb het zelf ook namelijk en nergens problemen mee.

ik gebruik een transend 4gb sd kaart.

groetjes Marco.

Thx Marco

Kan je me ook vertellen waar ik zo een kaartje desnoods online kan kopen ? v.b. PDAshop ?

Hoy

sorry als de vraag al eens gesteld werd:

Is er iemand die mij kan vertellen of het mogelijk is om een 4 Gb kaartje te gebruiken op een TT Go 710, indien dit zo is welk merk van kaartje is dat dan ?

Verkopers van kaartjes vertellen mij dat 4Gb niet mogelijk is, maar ik heb ergens opgevangen dat het met een bepaald merk w

Heb een 4 GB OCZ SD kaart, en van de kaarten die geen SDHC gebruikt. Werkt prima.

Is er iemand die deze termen kan toelichten? Ik heb steeds begrepen dat er bij SD-kaarten verschil in snelheid is maar over ondersteunde (door TT) typen heb ik niets gelezen?

Ik weet dat er andere draadjes zijn die over SD-kaart perikelen gaan maar daarin wordt volgens mij hierover niets gezegd.

Is er iemand die deze termen kan toelichten? Ik heb steeds begrepen dat er bij SD-kaarten verschil in snelheid is maar over ondersteunde (door TT) typen heb ik niets gelezen?

Misschien begrijp ik je vraag niet goed, maar de SDHC standaard die meestal voor de grotere (4 GB of meer)SD kaarten wordt gebruikt voor de communicatie tussen de SD kaart en de TT wordt door TT niet ondersteund. Je moet dus op zoek naar een SD kaart van 4 GB die via het (oudere) normale SD protocol communiceert.

Het kaartje wat ik heb van het merk OCZ (snelheid 150x) werkt in mijn 710 goed. Via tweakers.net kun je opzoeken waar deze te koop is. Ik was ongeveer eur 50 kwijt.

Overigens heeft TomTom bij mij aangegeven dat ze 4 GB SD kaarten niet ondersteunen.

Misschien begrijp ik je vraag niet goed, maar de SDHC standaard die meestal voor de grotere (4 GB of meer)SD kaarten wordt gebruikt voor de communicatie tussen de SD kaart en de TT wordt door TT niet ondersteund. Je moet dus op zoek naar een SD kaart van 4 GB die via het (oudere) normale SD protocol communiceert.

Het kaartje wat ik heb van het merk OCZ (snelheid 150x) werkt in mijn 710 goed. Via tweakers.net kun je opzoeken waar deze te koop is. Ik was ongeveer eur 50 kwijt.

Overigens heeft TomTom bij mij aangegeven dat ze 4 GB SD kaarten niet ondersteunen.

Het komt er dus op neer dat snelle Sd kaartjes niet compatibel zijn op een TT G 710, een trager kaartje verkies ik niet omdat dit vermoedelijk van invloed is op de snelheid van het kaartlezen tijdens het navigeren.

Nee, dat is geen juiste conclusie. SDHC staat voor SD High Capacity, oftwel kaarten met een grotere capaciteit (meestal vanaf 4 Gb). Deze kaarten kun je niet gebruiken in combinatie met een TT.

Snelheid van de kaart is een heel anders verhaal. De 'gewone' SD-kaarten (meestal tot en met 4 Gb) halen snelheden tot 150 speed ('high speed', is ongeveer 7 keer zo snel met lezen en schrijven als een standaard SD-kaartje). Sterker nog, de huidige eerste generatie SDHC-kaarten halen deze snelheid bij lange na niet.

Kortom, je kunt op je TT prima uit de voeten met een 4 Gb highspeed SD-kaart. Over welke kaart (merk/type) dat dan zou kunnen zijn vind je meerdere draadjes op dit forum.

Nee, dat is geen juiste conclusie. SDHC staat voor SD High Capacity, oftwel kaarten met een grotere capaciteit (meestal vanaf 4 Gb). Deze kaarten kun je niet gebruiken in combinatie met een TT.

Snelheid van de kaart is een heel anders verhaal. De 'gewone' SD-kaarten (meestal tot en met 4 Gb) halen snelheden tot 150 speed ('high speed', is ongeveer 7 keer zo snel met lezen en schrijven als een standaard SD-kaartje). Sterker nog, de huidige eerste generatie SDHC-kaarten halen deze snelheid bij lange na niet.

Kortom, je kunt op je TT prima uit de voeten met een 4 Gb highspeed SD-kaart. Over welke kaart (merk/type) dat dan zou kunnen zijn vind je meerdere draadjes op dit forum.

Bedankt voor de info, blijkbaar kan er op dit forum soms nog iets geleerd worden.

Spijtig genoeg aanvaart m'n Go 710 de 4 Gb SDHC van Sandisk niet.

Hier de antwoorden die TT Support eerder per email aan mij gaf over SDHC en 4GB ondersteuning voor de TT710 en de TT920

Antwoord n.a.v. vraag ondersteuning SDHC voor de TT920

Hartelijk dank voor uw bericht aan de TomTom Customer Support,

Na enig speurwerk kunnen wij u mededelen dat SDHC kaarten niet worden ondersteunt door TomTom.

Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.

Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team

Antwoord 2 n.a.v. vraag ondersteuning SDHC voor de TT710

Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

De TomTom heeft geen SDHC. Onze 2de lijns afdeling adviseert u om deze kaarten niet in combinatie met een TomTom te gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Antwoord 1 n.a.v. vraag ondersteuning SDHC voor de TT710

Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

De TomTom modellen ondersteunen SD kaarten tot 4GB. Voor een vlotte applicatie raden wij aan om SD kaarten te gebruiken met een leessnelheid van tenminste 10mb/s.

Met vriendelijke groet,

Edited by rag

Nou, er kunnen minimaal 2 man op dit Forum bevestigen, dat SDHC kaarten op een TT 720 T

wel werken en dat zullen ze dan op een TT 920 T ook wel doen.

Is nu de conclusie dat SDHC door TomTom zowel voor de GO710 als de GO720 niet ondersteund wordt, maar voor de GO720 soms wel werkt en voor de G710 sowieso niet werkt ?

Is nu de conclusie dat SDHC door TomTom zowel voor de GO710 als de GO720 niet ondersteund wordt, maar voor de GO720 soms wel werkt en voor de G710 sowieso niet werkt ?

Je kunt in ieder geval concluderen dat SDHC kaartjes werken op een 720T. ( dus waarschijnlijk ook 920T )

Op de andere modellen ( nog ) niet.

Ik kan bevestigen, dat SDHC niet werkt op een One II met versie 7.131 ( ook niet met 7.161 )

Hopelijk wel met een volgende versie.

Zoals ik, 8Gb SDHC vol met MP3, en het werkt

Klopt. Zowel voor het 720T als voor het 920T model.

Trouwens is al eerder ter sprake geweest en TT geeft het dan ook op z'n modellenpagina ( 720/920 )

aan, bij functionaliteit/slimme extra's:

tot 8 GB aan geheugen beschikbaar via een optionele SD-Kaart. ( m.a.w SDHC )

Klopt. Zowel voor het 720T als voor het 920T model.

Trouwens is al eerder ter sprake geweest en TT geeft het dan ook op z'n modellenpagina ( 720/920 )

aan, bij functionaliteit/slimme extra's:

tot 8 GB aan geheugen beschikbaar via een optionele SD-Kaart. ( m.a.w SDHC )

Niks m.a.w. ,dat SDHC werkt, is gelukkig meegenomen, maar straks niet klagen (bij TT) als er toch iets mis gaat en het niet meer werkt of er treden fouten op, schep geen onduidelijkheid en strooi geen zand in de ogen, door kreten als m.a.w., TT zegt nee en is het dus officieel nee.

Niks m.a.w. ,dat SDHC werkt, is gelukkig meegenomen, maar straks niet klagen (bij TT) als er toch iets mis gaat en het niet meer werkt of er treden fouten op, schep geen onduidelijkheid en strooi geen zand in de ogen, door kreten als m.a.w., TT zegt nee en is het dus officieel nee.

Tja, als TT nou zelf aangeeft tot 8 GB aan geheugen beschikbaar via optionele SD-Kaart, dan is het nogal

logisch dat SDHC voor de 720/920 WEL wordt ondersteund. :blink:

P.S. En diegenen, ( TT Customer Support Team ) die na enig speurwerk constateerden dat SDHC

op een 920 niet wordt ondersteund door TT, ( er zijn namelijk geen 8 GB ( gewone ) SD kaarten )

hebben hun huiswerk niet goed gedaan. M.A.W. : men lult maar wat. :wink:

Edited by Germ

Net zoals op mijn werk.

Wij ondersteunen geen USB sticks, maar als jij een werkende hebt ga je je gang maar.

Alleen geen support enzo van onze kant als het vast loopt of dataloss hebt.

Net zoals op mijn werk.

Wij ondersteunen geen USB sticks, maar als jij een werkende hebt ga je je gang maar.

Alleen geen support enzo van onze kant als het vast loopt of dataloss hebt.

Je moet het onderwerp beter lezen.

Jouw vergelijking slaat nergens op. :blink:

Edited by Germ

Je moet het onderwerp beter lezen.

Jouw vergelijking slaat nergens op. :blink:

Het onderwerp is overigens 4GB (op een TT710), de rest is dus off topic

Je kunt in ieder geval concluderen dat SDHC kaartjes werken op een 720T. ( dus waarschijnlijk ook 920T )

Op de andere modellen ( nog ) niet.

Ik kan bevestigen, dat SDHC niet werkt op een One II met versie 7.131 ( ook niet met 7.161 )

Hopelijk wel met een volgende versie.

Is het ondersteunen van SDHC dan alleen een kwestie van software ? Ik heb altijd begrepen dat ook de hardware dit moet ondersteunen. Weet iemand hoe dit zit ?

Waarom heb je anders zowele 4 GB SD als 4 G SDHC kaarten ?

Geen idee maar bij aankoop van mijn TT720 (sep) werkte SDHC nog helemaal niet.

Na een volgende navcore upgrade leek het deels te werken totdat ik meer dan 4Gb op de kaart wilde plaatsen. Toen ging het fout. Na weer een navcore upgrade 'lijkt' het nu bij mij tot nu toe te werken, maar wellicht dat tomtom dat nog niet formeel wil bevestigen omdat er wellicht bij hen nog wat problemen zijn geconstateerd waardoor ze 100% werking nog niet kunnen garanderen ?

Zodra er toch wat mis gaat zal ik dat hier melden

Het ondersteunen van SD cards / SDHC cards en de bijbehorende readers is zowel een kwestie van hardware (cards en de readers) als software.

Hier een 2-tal linken:

De >> SD Card organisatie << daar staan alle officiele gegevens.

Een datasheet van een leverancier > sheet <<

Edited by rag