Sign in to follow this  
Followers 0
Nick

Advertorial: TomTom Map Share

86 posts in this topic

Geplaatste advertorial:

Nu op jouwNAV:
TomTom Map Share; de kaart-revolutie
TomTom is met een revolutionaire oplossing de actualiteit van kaarten te lijf gegaan: de unieke en gepatenteerde TomTom Map Share-technologie.

Klik op de kop om de advertorial te lezen...

Klik op 'REAGEER' als je op deze advertorial wilt reageren...

De redactie, namens TomTom...

Het zou leuk zijn als het er al was voor alle devices, helaas moet de tomtom rider blijkbaar in een hoekje geparkeerd worden want daar blijft het helaas heeeeeel erg stil over. Op de motor kan je toch wel tegen het verkeer in rijden denken ze zeker bij tomtom :rolleyes:

Als ze nou eens zorgen dat die ook geupdate gaan worden dan kunnen we eens verder gaan praten, want volgens mij was de eerste rider al nieuwer dan de classic modellen en de rider 2nd helemaal maar toch worden eerst de classics geupdate. Zeer jammer en vervolgens niet meer laten horen of het er uberhaubt nog komt en zo ja waneer ongeveer. Het hoeft niet op de dag nauwkeurig. Maar medio december ofzo is genoeg dan weet je dat je het kan verwachten.

Mapshare lijkt me handig maar dan moet ik het wel hebben.

Gratis mapshare voor kaarten tot max 1 jaar oud.

Is dat maximaal 1 jaar in je bezit, gerekend van datum aanschaf?

Of

Is dat maximaal 1 jaar na datum uitgifte van de kaart ?

Of

Ik vermoed het laatste, maar zal dat nog even verifi

Gratis mapshare voor kaarten tot max 1 jaar oud.

Of

Ik heb al eerder hier op het forum aangegeven dat het onduidelijk door TT wordt gecommuniceerd, maar was kennelijk nog niet doorgedrongen.

Uit de PDF bij deze special van TT "White Paper, de visie van TT" d.d. 08/24/07 staat op pagina 8 (paragraaf "Map Share beperkt tot 12 maanden")

Vandaar dat TomTom kaartfouten gratis bijwerkt voor kaarten tot maximaal
Edited by rag

Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat mapshare een dienst van de klanten aan TomTom is, in plaats van andersom

Edited by j-lo

Ik begin er steeds meer zeker van te worden dat mapshare een dienst van de klanten aan TomTom is in plaats van andersom

Waarom? De houdbaarheid van je kaart wordt gewoon met 12 maanden verlengd. En voor je eigen wijzigingen is dat zelf oneindig... Zonder Map Share had je dat sowieso niet gehad.

Waarom? De houdbaarheid van je kaart wordt gewoon met 12 maanden verlengd. En voor je eigen wijzigingen is dat zelf oneindig... Zonder Map Share had je dat sowieso niet gehad.

De eerste 12 maanden ben je al bezig de standaard kaartfouten (die er eigenlijk niet in hadden horen zitten) te wijzigen. Pas daarna komen de echt gewijzigde situaties. Ok

De eerste 12 maanden ben je al bezig de standaard kaartfouten (die er eigenlijk niet in hadden horen zitten) te wijzigen.

Lijkt mij erg overdreven. Als er een nieuwe kaart uitkomt, worden alle 'oude' fouten die niet zijn verholpen gewoon direct al overgenomen van de Map Share-gegevens van de vorige versie van de kaart. Dus vanaf dag 1 ben je stukken beter af dan zonder Map Share. Daarna volgen al snel alle nieuwe wijzigingen die andere gebruikers van de nieuwe kaart doorgeven. Ik zie daar alleen maar voordelen van.

En inderdaad: ergens zal ook TomTom er wel beter van worden. Maar dat lijkt mij een prima deal voor de investering die ook zij in de technologie deden en doen.

Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat mapshare een dienst van de klanten aan TomTom is, in plaats van andersom
Lijkt mij erg overdreven. Als er een nieuwe kaart uitkomt, worden alle 'oude' fouten die niet zijn verholpen gewoon direct al overgenomen van de Map Share-gegevens van de vorige versie van de kaart. Dus vanaf dag 1 ben je stukken beter af dan zonder Map Share. Daarna volgen al snel alle nieuwe wijzigingen die andere gebruikers van de nieuwe kaart doorgeven. Ik zie daar alleen maar voordelen van.

En inderdaad: ergens zal ook TomTom er wel beter van worden. Maar dat lijkt mij een prima deal voor de investering die ook zij in de technologie deden en doen.

Hier ben ik het allebei mee eens, maar als TT daar tegenover zet, het aanbieden van kaarten op de prijzen

waarvoor ze nu aangeboden worden en liefst nog een stukkie goedkoper, zijn we allemaal hartstikke

blij.

TomTom met zijn gratis kaartenmakers ( wij dus ) en wij met goedkopere kaarten. :wink: TOCH? :cray:

Ik ben parttime koerier en heb dus de One-V3 benelux 2 weken geleden aangeschaft.

Ik sluit mijn One elke dag even aan en heb nu ook door hoe je de wijzigen moet aanbrengen, door even te klikken op dat schermpje links...en daarna als je thuis bent gekomen de wijzigingen verder in te vullen en daarna via Home 2.1 te verzenden.

Eergisteren kreeg ik, toen ik mijn One al rijdende aanzette, opeens een melding op het scherm van TT of ik iets wilde doen voor ze....kon het allemaal niet zo snel volgen wat er stond (was druk op de weg) maar klikte gewoon op JA, ik moest namelijk snel de navigatie gaan volgen.

Ik had al 3 fouten gezien, vooral niet kloppende huisummers...de vraag is nu of die ook zullen worden doorgevoerd, anders zit ik allemaal werk voor niks te doen. :wink:

Ik vind het overigens wel een goed idee van TT, dat Mapshare....maar zou er wel graag iets tegenover gesteld willen zien...namelijk dat degenen die een jaar lang hun kaarten bijhouden op fouten...na een jaar een gratis opdate krijgen van de nieuwste kaart(en) op hun device.

Citaat:

Het valideren van deze correcties zou technisch gezien uiteindelijk zo ingewikkeld worden, dat TomTom deze service niet langer gratis zou kunnen aanbieden. Vandaar dat TomTom kaartfouten gratis bijwerkt voor kaarten tot maximaal

Edited by Pjottr

Concreet: Waar tijdens de introduktie nog sprake was van een BLIJVENDE gratis update mogelijkheid, is het nu reeds verkort naar een beschamende1 jaars update.

En in no-time zal dit veranderd gaan worden naar..... jawel..... een betalende dienst. Om de eenvoudige reden dat het ondoenlijk is voor TT om exact bij te houden wie wanneer een kaart aanschaft en wie wanneer niet meer mag updaten.

:wink:

En zo is dat. Ik zou het niet beter kunnen verwoorden, al heb ik het wel getracht,

[mijn bijdrage] in deze discussie.

Je maakt eerst een niet bestaand probleem, vervolgens wordt een betaald abonnement als oplossing uitgebracht. Echter dat blijkt ook niet echt een oplossing. Het geld is dan wel binnen. De eerste problemen met HD traffic staan ook al op dit forum. Dat was toch echt een oplossing voor het probleem TMC. ... dacht ik ...

Tja en wat is er dan allemaal extra op de 7.10 kaart die nu 49,95 kost, ik wil em best proberen, maar wat is er allemaal bijgekomen/gecorrigeerd ?

Zometeen betaal ik 49,95 alleen maar voor mapshare, wie weet en dat was ik toch echt niet van plan.

Waar tijdens de introduktie nog sprake was van een BLIJVENDE gratis update mogelijkheid, is het nu reeds verkort naar een beschamende1 jaars update.

En in no-time zal dit veranderd gaan worden naar..... jawel..... een betalende dienst. Om de eenvoudige reden dat het ondoenlijk is voor TT om exact bij te houden wie wanneer een kaart aanschaft en wie wanneer niet meer mag updaten.

Buiten dat ik het volledig eens ben met de rest van je betoog, vindt ik dit het meest misleidend. Je eerst lekker maken, en dan het aanbod uitkleden en uitkleden tot er niets meer van overblijft.

Zoals ook de aangeboden Navcore een steeds slapper aftrekseltje word, waar alle mogelijkheden voor 3e partijen uitgefilterd worden. En dat en alles ter meerdere eer en glorie van MapShare.

Of ben ik nu te zwartgallig, zeg het maar

Of ben ik nu te zwartgallig, zeg het maar

Je bent wel een azijnzeiker :wink: :cray:

Zwartgallig ?...... :nea:

Realistisch ? ...... :wink:

Sorry hoor Pjottr, maar je draaft behoorlijk door. Vooral omdat je van zaken uitgaat die je niet zeker weet wordt het ook nog eens niet erg duidelijk wat je allemaal schrijft.

Stel dat men 1 jaar gratis mag updaten op het moment van uitgifte kaart. Dan is er de theoretische mogelijkheid dat er dadelijk een consument kaart V7 aanschaft, 1 maand voordat V8 op de markt komt. Hij zou dan 1 maand kunnen profiteren van een gratis mapshare_update.

Niet als er vier keer jaar een kaartupdate komt. Iets dat TomTom al heeft laten weten na te streven de komende tijd. Dan is het dus altijd minimaal 9 maanden. En wat nou als TomTom voor iedere kaart stilzwijgend 15 maanden update geeft, heeft iedereen altijd minimaal een jaar profijt van Map Share. Lijkt mij zeer aan te bevelen.

Ga je uit van: Mapshare is gratis tot 1 jaar na aanschaf

Lijkt mij onzinnig en onhanteerbaar. Hoe weet je bijvoorbeeld wanneer iemand een kaart gaat gebruiken van een device dat soms weken of maanden in de winkel ligt voor ie wordt gekocht?

Consument A koopt kaartversie V8 op 1 januari 2008. Hij heeft recht op gratis mapshare_download tot en met 31-12-2008. So far, so good. Daarna stopt de gratis update want het wordt technisch te ingewikkeld om het gratis aan te bieden..... volgens TT.

......... Consument B koopt op 30-12-2008 ook een V8 kaart, download de updates van mapshare die Consument A (en anderen) in heel 2008 heeft ge_upload.

Vervolgens kan Consument B nog gratis gebruik maken van mapshare (download) tot en met 29-12-2009, immers dan zit zijn jaar er pas op.

Hij download dus dan gratis over jaar 2008 EN 2009

Gaat geheel niet op als er veel meer kaartupdates zijn.

- De consument wordt een gratis verlengstuk van TA/TT

Ja, en in ruil daarvoor krijg je een jaar lang update. Zelfs als je zelf helemaal geen correcties doorgeeft.

om je eigen updates veranderd te zien in je kaart

Eigen updates blijven altijd mogelijk en oneindig geldig.

Waar tijdens de introduktie nog sprake was van een BLIJVENDE gratis update mogelijkheid, is het nu reeds verkort naar een beschamende1 jaars update.

Er is vanaf het begin duidelijk gemaakt dat het voor oude kaarten altijd een aflopende zaak zou zijn. Alleen al omdat er steeds minder mensen die kaart gebruiken en dus correcties doorgeven. Maar het is inderdaad later heel strikt op 12 maanden vastgesteld.

Het feit dat ze een kaart niet meer bijhouden, wil natuurlijk niet zeggen dat er voor betaalt moet gaan worden. Ik denk namelijk dat TomTom straks gewoon de 'oude' kaarten helemaal niet meer bijhoudt. Valt er dus ook niks te verkopen. Men gaat simpelweg uit van het idee: wij houden een uitgebrachte kaart een jaarlang up-to-date, daarna kan je een nieuwe kopen. Of doorrijden met de oude natuurlijk. Eigen keuze.

Alles kun je positief of negatief zien:

1. Ik krijg maar

Er is vanaf het begin duidelijk gemaakt dat het voor oude kaarten altijd een aflopende zaak zou zijn. Alleen al omdat er steeds minder mensen die kaart gebruiken en dus correcties doorgeven. Maar het is inderdaad later heel strikt op 12 maanden vastgesteld.
Om aan alle onduidelijkheid een einde te maken:

Zojuist ontvangen wij vanuit TomTom het offici

Hoe kun je TomTom het nu kwalijk nemen dat ze een gratis dienst maar
Edited by Pronto

Je maakt eerst een niet bestaand probleem, vervolgens wordt een betaald abonnement als oplossing uitgebracht.

Waar heb je het over? Fouten in kaarten een niet bestaand probleem? Een betaald abonnement voor kaarten? Ik kan je echt niet volgen hoor.

Er schijnen hier echt mensen te zijn die vinden dat ze door de eenmalige aanschaf van een kaart recht hebben op levenslang gratis updates :wink: :cray: :wink: Hoe gek moet je zijn :nea:

Zo ken ik er nog wel een paar

Maar ze vragen toch helemaal geen geld of bieden aan abo aan? Ze stoppen alleen met de ondersteuning. Dat lijkt mij een wezelijk verschil.

Sorry hoor Pjottr, maar je draaft behoorlijk door. Vooral omdat je van zaken uitgaat die je niet zeker weet wordt het ook nog eens niet erg duidelijk wat je allemaal schrijft.

Dat lees ik dan ook wel uit je antwoorden dat je mij niet begrijpt, wil begrijpen.

Niet als er vier keer jaar een kaartupdate komt. Iets dat TomTom al heeft laten weten na te streven de komende tijd. Dan is het dus altijd minimaal 9 maanden. En wat nou als TomTom voor iedere kaart stilzwijgend 15 maanden update geeft, heeft iedereen altijd minimaal een jaar profijt van Map Share. Lijkt mij zeer aan te bevelen.

Sinds het bestaan van TT is er nooit meerdere keren per jaar een grote update geweest. Wel kleine updates om de werking en stabiliteit van nieuwe Navcore onderdelen te verbeteren.

De grote kaart_updates waarbij het V_nummer veranderd (dus V6.* naar V7.*) vinden 1x per jaar / anderhalf jaar plaats.

Lijkt mij onzinnig en onhanteerbaar. Hoe weet je bijvoorbeeld wanneer iemand een kaart gaat gebruiken van een device dat soms weken of maanden in de winkel ligt voor ie wordt gekocht?

Gaat geheel niet op als er veel meer kaartupdates zijn.

Onhanteerbaar? Het lijkt mij voor TT enorm makkelijk, via Home, om te traceren wanneer iemand voor het eerst Mapshare_veranderingen fysiek download. Dan gaat zijn jaar in.

Ja, en in ruil daarvoor krijg je een jaar lang update. Zelfs als je zelf helemaal geen correcties doorgeeft.

Eigen updates blijven altijd mogelijk en oneindig geldig.

Yep, maar wat heb je zelf aan eigen update's? Je bent met de direkte omgeving van jezelf vaak wel op de hoogte. Het gaat om mapshare_veranderingen van anderen, waar je het meeste profijt van trekt.

Als in jouw plaats een ringweg voor 3 maand gesloten wordt, dan weet je dat zelf. Zoiets bied je aan voor sharen zodat een ander daar gemak van heeft.

Of navigeer je naar je huis en dan bij de ringweg in je woonplaats aangekomen krijg je dan zoiets van: Tjeee, een kaartwijziging. De ringweg is afgesloten. Pffff, goed dat IK het weet, anders kwam ik niet huis.

Alles kun je positief of negatief zien:

1. Ik krijg maar

Er schijnen hier echt mensen te zijn die vinden dat ze door de eenmalige aanschaf van een kaart recht hebben op levenslang gratis updates :wink: :cray: :wink: Hoe gek moet je zijn :laugh:

Nog niet zo gek om alles maar door je strot te laten drukken van TT :nea: :good:

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0