Sign in to follow this  
Followers 0
Nick

Advertorial: TomTom Map Share

86 posts in this topic

Tuurlijk - ze liggen voor dezelfde prijzen in de winkel als alle andere.... maw die verdienen dus uiteindelijk meer.

Of ze hebben er in het verleden "goud" mee verdiend. :unknw:

Of ze hebben er in het verleden "goud" mee verdiend. :unknw:

Nog steeds hoor, koop maar eens een cd voor je Travelpilot van Blaupunkt, kost je 149,95 :rofl:

En dat is dezelfde Tele Atlas kaart die wij gebruiken, ja ok, het heeft wat meer nodig om alles te laten werken, maar om nou zo'n groot verschil daarin te hebben, voor dat geld kan je een One V3 halen :cray:

Als ze nou gewoon 1 interactieve kaart maken, zonder versie of zo, waarbij TT/TA zelf EN de gebruikers via mapshare de wijzigingen aanbrengen en dan gewoon telkens als je een update wilt hebben een nieuwe kaart ter download aangeboden krijgt, dan hoef je helemaal niet meer elk jaar een nieuwe te kopen en ben je altijd up to date.

natuurlijk kan dit niet gratis, maar als je 60 euro per jaar uitsmeert over 12 maanden dan ben je voor 5 euro per maand ALTIJD up to date en hoef je nooit meer een nieuwe kaart te kopen en heeft tomtom ook niets meer van doen met kaartversies waar mensen over zitten te zeuren.

iedereen dezelfde kaartversie, zoals iedereen nu applicatie V7.161 heeft op zijn tomtom

ze kunnen dan zelfs 1 jaar gratis updates aanbieden bij een nieuwe device ipv 1-malig een nieuwe kaart.

Best wel.

Die manuren, service en servers waar jij het over hebt, zijn heus wel doorberekend in de prijzen, maak je geen illusie.

Maar het is gewoon lekker goedkoop om erg veel data (wijzigingen) gratis op je bordje voorgekauwd te krijgen, waar anders een heel assortiment veldwerkers aan de slag moesten.

Robin reageerde op mijn opmerking dat (als voorbeeld) koeriers en andere chauffeurs die dagelijks veel op weg zijn naar nieuwe adressen en dus met Mapshare druk aan de slag gaan en TT derhalve (daar komt ie weer) gratis voorzien van wijzigingen op de kaart(en)....door TT weleens beloond mogen worden, ZO gek was die suggestie toch niet van mij ?

Onder het mom van : Voor wat hoort wat ?

Dat andere weggebruikers 1x per half jaar hun ONE aanzetten en dan gebruik kunnen maken van de updates die WIJ aan ze leveren vind ik prima....maar ik wil wel het gevoel hebben dat TT dit van ons waardeert en na een jaar iets terug doet.

Ik ben benieuwd of medewerkers van TT hier meelezen en dit meenemen...en wij er ooit nog iets van zullen horen.

Edited by BramvT

Ik vind het netjes die gratis Mapshare van 1 jaar na aanschaf van een Kaart.

Edited by puccini

Puccini, vind je het ook nog netjes als ik je vertel dat het niet 1 jaar na aanschaf, maar 1 jaar na verschijnen van de kaart is? Je kunt dus theoretisch ook een kaart kopen die al 3 maanden oud blijkt te zijn en dan mag je dus nog 9 maanden (en niet 1 jaar) "profiteren" van kaartcorrecties die andere consumenten opgevallen zijn en zo vriendelijk zijn geweest dit te melden aan TomTom.

Ik vind dit een enigszins wat dubieuze praktijk van TomTom verdedigd met half valide argumenten. Maar uiteindelijk is MapShare wel een goede innovatie, dus geef ik TomTom het voordeel van de twijfel.

Edited by sucker

Het voordeel van de twijfel krijgen ze van mij niet meer. Hebben ze al 10x verspild. die tomtom gasten zijn absoluut niet te vertrouwen.. het is gebleken.

Daarentegen: Twijfel over de beweegredenen heb ik des te meer. ook mooi he ;)

gtz.

Puccini, vind je het ook nog netjes als ik je vertel dat het niet 1 jaar na aanschaf, maar 1 jaar na verschijnen van de kaart is? Je kunt dus theoretisch ook een kaart kopen die al 3 maanden oud blijkt te zijn en dan mag je dus nog 9 maanden (en niet 1 jaar) "profiteren" van kaartcorrecties die andere consumenten opgevallen zijn en zo vriendelijk zijn geweest dit te melden aan TomTom.

Ik vind dit een enigszine wat dubieuze praktijk van TomTom verdedigd met half valide argumenten. Maar uiteindelijk is MapShare wel een goede innovatie, dus geef ik TomTom het voordeel van de twijfel.

So What, dan maar 9 ipv 12 maanden.

Bij andere merken mag je gewoon ieder jaar een nieuwe kaart kopen voorzover ik weet.

Ik vind het nog steeds redelijk, trouwens niemand verplicht jou om ieder jaar een kaart te kopen.

btw. ik heb ook genoeg kritiek op TT , maar dat gezeur over die kaarten vind ik niet echt redelijk.

Edited by puccini

Daar ben ik het trouwens met je eens hoor, wat de kaarten betreft vallen de problemen nog redelijk mee. Ook wat betreft MapShare (en dan heb ik het niet alleen over de maximaal 12 maanden ondersteuning of foute "correcties" die door MapShare verspreid worden), vandaar het voordeel van de twijfel. Qua snelheid en adequaatheid van TomToms support/klantenservice daarentegen heeft TomTom het in mijn ervaring al wel te vaak laten afweten. De klaagzang die hier op het forum te vinden is, betreft dan ook o.a. het gebed zonder einde genaamd TMC, de karige, gebrekkige, inadequate manier van communiceren door TomTom en het onzorgvuldig uitbrengen van firmwares, die vaak onder tijdsdruk gerealesed worden alvorens een fatsoenlijke en grondige Q&A plaats heeft gevonden.

Wat betreft de problemen rondom de kaarten en MapShare zouden wij TomTom op onze blote knieen moeten bedanken dat dit nog de minste zijn. Hieraan zou ik nog erg sarcastisch aan kunnen toevoegen dat dit trouwens wel enkele van de meest basale onderdelen van TomToms bestaansrecht betreft, maar dat laat ik dus achterwege omdat aan het eind van het verhaal TomTom stiekem toch een innovatief product op de markt heeft weten te brengen, waar vele anderen jarenlang hopeloos gefaald hebben.

Edited by sucker

Puccini, vind je het ook nog netjes als ik je vertel dat het niet 1 jaar na aanschaf, maar 1 jaar na verschijnen van de kaart is? Je kunt dus theoretisch ook een kaart kopen die al 3 maanden oud blijkt te zijn en dan mag je dus nog 9 maanden (en niet 1 jaar) "profiteren" van kaartcorrecties

Zo jammer dat mensen altijd dingen aannemen zonder precies te weten hoe en wat:

TomTom gaat een garantie geven voor minimaal 12 maanden Map Share voor iedereen. Reken er daarbij op dat men binnenkort zal starten met vier kaartreleases per jaar.

Ik heb hierover contact met TomTom en er zal volgende week een officieel statement komen over dit alles.

Ik ga ervan uit dat als in het artikel, dat bij deze topic hoort, wordt vermeld "Vandaar dat TomTom kaartfouten gratis bijwerkt voor kaarten tot maximaal

Ik ga ervan uit dat als in het artikel, dat bij deze topic hoort, wordt vermeld "Vandaar dat TomTom kaartfouten gratis bijwerkt voor kaarten tot maximaal

TomTom gaat een garantie geven voor minimaal 12 maanden Map Share voor iedereen. Reken er daarbij op dat men binnenkort zal starten met vier kaartreleases per jaar.

Ik heb hierover contact met TomTom en er zal volgende week een officieel statement komen over dit alles.

Wij zijn niet verantwoordelijk voor deze tekst...

T.a.v. de laatste quote komt het mij voor dat je je als onafhankelijke admin dan ook beter niet mengt in de discussie, maar goed ....

Vanaf de topicstart wordt een artikel gepubliceerd onder verantwoordelijkheid van TT. De integrale tekst lees ik niet op de site van TT. Wellicht dat jullie benaderd zijn om een door TT opgestelde tekst te publiceren of hebben jullie, in alle redactionele vrijheid, zelf een artikel vervaardigd/samengesteld en vervolgens online gezet.

Navidrama heeft een goedbedoelde pging gedaan om een tweetal scans neer te zetten waar vervolgens niet op is gereageerd door je.

Tot op heden is mij in ieder geval onduidelijk wat je bespreking met cq navraag bij TT heeft opgeleverd. En ja, ik heb je antwoord gelezen met minimaal 12 maanden. Maar wat betekent dat nu ? Wellicht ben je zo vriendelijk te antwoorden in "Jip en Janneke"-taal.

:unknw:

Poseidon

Edited by poseidon

Tot op heden is mij in ieder geval onduidelijk wat je bespreking met cq navraag bij TT heeft opgeleverd. En ja, ik heb je antwoord gelezen met minimaal 12 maanden. Maar wat betekent dat nu ? Wellicht ben je zo vriendelijk te antwoorden in "Jip en Janneke"-taal.

Misschien kan Nick, aan de hand van onderstaand voorbeeld, de vragen beantwoorden. Dan is het voor iedereen duidelijk.

De data en versienummers zijn fictief en derhalve alleen ter illustratie:

Kaart met versienummer V8.* . Deze is per 01-01-2008 vrijgegeven voor de markt.

Per 01-01-2009 volgt een nieuwe versie.

Vraag:

- Indien kaart V8.* wordt aangeschaft op 01-01-2008, tot welke datum heb je dan minimaal ondersteuning in de vorm van updates op Mapshare voor deze kaart ?

- Indien kaart V8.* wordt aangeschaft op 01-12-2008, tot welke datum heb je dan minimaal ondersteuning in de vorm van updates op Mapshare voor deze kaart ?

Dat is een duidelijk verhaal. :good:

Inderdaad, nu zal wellicht iedereen het begrepen hebben.

Ik vind dit een enigszins wat dubieuze praktijk van TomTom verdedigd met half valide argumenten. Maar uiteindelijk is MapShare wel een goede innovatie, dus geef ik TomTom het voordeel van de twijfel.

Er volgt nog een offici

Nick geeft hierboven aan dat hij het jammer vindt, dat mensen iets aannemen, zonder te weten hoe en wat. Kwalijke opmerking, deze mensen geven hun mening op grond van officiele documentatie van TT, die JouwNav zelfs aan dit topic heeft gekoppeld.

Waar het mij om gaat is dat mensen moord en brand schreeuwen zonder dat precies duidelijk is hoe en wat. Misschien is het voortaaan gewoon handiger even te wachten met kritiek totdat precies duidelijk is hoe alles in elkaar steekt. Vandaar...

Waar het mij om gaat is dat mensen moord en brand schreeuwen zonder dat precies duidelijk is hoe en wat. Misschien is het voortaaan gewoon handiger even te wachten met kritiek totdat precies duidelijk is hoe alles in elkaar steekt. Vandaar...

Misschien is het voortaan dan net iets handiger even te wachten met publiceren totdat precies duidelijk is hoe alles in elkaar steekt.

Door de primeur steeds te willen publiceren, het willens en wetens achterhouden van relevante informatie door de zijde van TT ten aanzien van de primeur, maakt het dat iedereen dan ook moord en brand schreeuwt.... overigens terecht

Edited by Pjottr

het zou natuurlijk ook een boel schelen als TomTom eens zou leren hoe je

Misschien is het voortaan dan net iets handiger even te wachten met publiceren totdat precies duidelijk is hoe alles in elkaar steekt.

Door de primeur steeds te willen publiceren, het willens en wetens achterhouden van relevante informatie door de zijde van TT ten aanzien van de primeur, maakt het dat iedereen dan ook moord en brand schreeuwt.... overigens terecht

idd, en helaas zijn het ook geen enkelen die moord en brand schreeuwen, maar zo'n beetje iedereen die goed bij stem is... dat zal een reden hebben..

Men mag terecht kriteik hebben en Ze mogen van mij ook moord en brand schreeuwen. Door het schreeuwen en de kritiek komt er wellicht vanuit TT een andere (mogelijke) regeling, zoals je hierboven bij bericht #66 meldde, maar dat is toekomst.

Nogmaals wat er nu bij TT staat en waar men kritiek op heeft:

Uit de PDF bij deze special van TT "White Paper, de visie van TT" d.d. 08/24/07 staat op pagina 8 (paragraaf "Map Share beperkt tot 12 maanden")

...Vandaar dat TomTom kaartfouten gratis bijwerkt voor kaarten tot maximaal

Edited by rag

Nou, ik heb die nieuwe kaart gekocht, en me geaboneerd op Mapshare.

Ik heb zelf al wat veranderingen doorgegeven, maar ik ontvang geen enkelen verandering van anderen.

Ik heb de veiligheid op laag staan "correties door enkelen".

Maar toch krijg ik niets binnen.

Ben ik nou werk aan het doen voor TT, en heb ik er nog voor moeten betalen ook?

Of ben ik tot nu toe de enige die veranderingen heeft doorgegeven?

In mijn buurt is er sedert 2 jaar een rotonde, deze stond nog altijd niet aangegeven op de meest recente kaartversie. Heb deze toegevoegd en gewijzigd via kaartcorrecties, doch nog altijd niks te zien dat mijn wijziging is doorgegaan :search:

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0