Sign in to follow this  
Followers 0
Nick

NavCore 7.162 voor GO x00/x10 en alle ONE's

187 posts in this topic

v7.162 heeft naast de autostart functie vooral als verbetering dat het weer gewoon ouderwets snel opstart :search: Ter vergelijk: mijn GO700 startte met v7.161 pas op na 22 seconden, nu met v7.162 na 6 seconden (!). Dus de opmerkingen betreffende dat de nieuwe versie niets toevoegt, kun je opzij schuiven.

v7.162 heeft naast de autostart functie vooral als verbetering dat het weer gewoon ouderwets snel opstart :search: Ter vergelijk: mijn GO700 startte met v7.161 pas op na 22 seconden, nu met v7.162 na 6 seconden (!). Dus de opmerkingen betreffende dat de nieuwe versie niets toevoegt, kun je opzij schuiven.

Jammer dat mijn TTGo classic v7.162 niet vindt, nochtans op de website van TT stellen ze deze applicatie als meest recente voor, maar in TTHome alleen de v7.161 te vinden ?

Hoe kan dit ?

iemand al ervaring met de tmc , en handsfree :search:

Tmc werkt zowiezo slecht. Zonder handen gaat het niet beter. :good:

Handsfree telefoneren gaat nu echter w

Edited by adriaantje

Voor zover ik nu kan zien, werkt mijn One naar behoren met deze NavCore versie. Het probleem beschreven in bericht 19 moet ik nog in de praktijk uitproberen

910 GO

Sedert ik die update gedaan heb, alles werkt uitstekend, en er zijn interessante nieuwe mogelijkheden bij, maar foto's kan ik niet meer bekijken.Het symbool is er nog, maar als ik die kies, dan duurt het even, en mijn go 910 schakelt zichzelf uit en start terug op.

Als ik mijn go 910 aansluit aan mijn pc, en via mijn pc mijn TT gebruik, komt er zelfs helemaal geen symbool te voorschijn voor foto's. Nochtans zijn ze wel geladen op mijn TT.

Is wel niet erg, maar zou het toch graag oplossen. Iemand raad ?

Dank bij voorbaat.

Ook maar eens de update gedraaid op mijn go classic (ook de flash tool overigens) maar na de update gaat tomtom niet meer uit. Na het afsluitscherm start hij weer opnieuw op, gek wordt ik ervan. Toch maar terug naar de oude vertrouwde 6.520. Of iemand moet een oplossing hebben.....

Gisteravond 7.162 op mijn Go 910 gezet in de hoop dat TMC nu wel goed zou werken ,maar helaas :sad::angry:

Werkt nog steeds niet,het duurt erg lang als hij al uberhaupt iets vindt!

Kan mij ook iemand zeggen waarom ik geen downloads krijg via TT home 2 voor map share, heb alles al aangevinkt maar vanaf het begin, dat er Navcore 7 opstaat, nog niet 1 kaartcorrectie binnen kunnen halen!?!?

Verder werkt hij perfect, absoluut geen problemen. :good::good:

Sorry,ik ben te snel geweest met mijn bevindingen.

Gister en vandaag weer met TMC gereden en tot mijn verbazing had ik +/- 90% van de tijd een groene bol rechts boven,dus werkt de update voor de TMC . :yahoo:

Ook maar eens de update gedraaid op mijn go classic (ook de flash tool overigens) maar na de update gaat tomtom niet meer uit. Na het afsluitscherm start hij weer opnieuw op, gek wordt ik ervan. Toch maar terug naar de oude vertrouwde 6.520. Of iemand moet een oplossing hebben.....

Heb je een reset geprobeerd?

910 GO

Sedert ik die update gedaan heb, alles werkt uitstekend, en er zijn interessante nieuwe mogelijkheden bij, maar foto's kan ik niet meer bekijken.Het symbool is er nog, maar als ik die kies, dan duurt het even, en mijn go 910 schakelt zichzelf uit en start terug op.

Als ik mijn go 910 aansluit aan mijn pc, en via mijn pc mijn TT gebruik, komt er zelfs helemaal geen symbool te voorschijn voor foto's. Nochtans zijn ze wel geladen op mijn TT.

Is wel niet erg, maar zou het toch graag oplossen. Iemand raad ?

Dank bij voorbaat.

Hoi Ferro, met TThome kan ik ook niet het icoontje vinden voor foto's in het menu 'bedien mijn apparaat'

Dus ga ik er van uit dat dit niet werkt in TThome evenals de telefoonfunctie! (niet actief)

Maar een troost,voor de update werkte dit ook niet in TThome.

Verder werkt mijn Go 910 perfect zelfs TMC doet het nu naar behoren!

Ik heb gisteravond 7162 geinstalleerd en vandaag uitgeprobeerd tussen Arnhen en Den Haag en terug.

Na ca 15 minuten had ik met mijn TMC-antenne versie 4v00.000 contact met q-music..na een tijdje ca 75 km voor Gouda gaf hij aan dat er een 'politie controlepost' (???) was. (vlakbij het gouwe aquaduct)

Heb echter niks kunnen ontdekken, wat natuurlijk kan! De hele weg ca 90% van de tijd een groen bolletje gehad.

Op de terugweg vanuit Den Haag na ca 10 minuten weer verbinding met q-music die al gauw een 'politie controlepost' door gaf ca 10 km voor Zeist. Echter niets aangetroffen.

Het is mij alleen opgevallen dat het geluid veel zachter was terwijl hij toch op 100% stond...

Verder lijkt alles naar behoren te werken.

Jan.

Ik heb ook al diverse keren gehad dat er een politiepost werd aangegeven maar zelden wat gezien.

gewoon geduld hebben...hij komt dan wel terug en anders resetten maar vooral lang wachten

pierre

Dat is nu juist het probleem, hij bijft maar "terugkomen". Daarna weer device afsluiten heeft geen zin, want dan start hij weer opnieuwe op.

En als je NIET afsluit via TTHome?

Dus TTHome eerst afsluiten.

Dan USB veilig verwijderen via Windows.

Dan USB kabel verwijderen.

Dan TT uitzetten?

Of zie ik jouw probleem verkeerd?

Gr.

Ik heb ook al diverse keren gehad dat er een politiepost werd aangegeven maar zelden wat gezien.

Gewoon een week of twee geduld hebben dan komt de bevestiging vanzelf thuis via post uit Leeuwarden :wink:

Gister en vandaag weer met TMC gereden en tot mijn verbazing had ik +/- 90% van de tijd een groene bol rechts boven,dus werkt de update <7.162> voor de TMC .

Bij mij precies het omgekeerde :rofl: , sinds het installeren van 7.162 is TMC

Sorry,ik ben te snel geweest met mijn bevindingen.

Gister en vandaag weer met TMC gereden en tot mijn verbazing had ik +/- 90% van de tijd een groene bol rechts boven,dus werkt de update voor de TMC . :wink:

Ik woon zelf in de grensstreek (met Duitsland), en loop tegen het probleem aan dat TMC gewoon afstemt op duitse zenders (bijv. WDR4), ondanks dat ik in de voorkeuren heb aangegeven alleen Nederlandse TMC zenders te willen gebruiken.

(bekend) bugje in de software :blush: ?

Ontvangst is nooit bijster goed geweest, heeft m.i. meer te maken met de plaatsing van de "antenne" dan met de software release. Heb al wat ombouwprojectjes gezien waarbij het zwarte eitje is opgengemaakt en er een echte (externe) autoantenne is aangeknoopt (via een splitter naar de autoradio) . Ontvangst is dan iets beter, autoradio is iets minder, dus nog steeds niet optimaal.

Gewoon een week of twee geduld hebben dan komt de bevestiging vanzelf thuis via post uit Leeuwarden :blush:

Dan begrijp je dat verkeerd:

Je ziet op je TT aangegeven dat er een politiepost is.

Houd daar dus rekening mee en rijd niet te hard.

Echter er is geen post te zien.

Hoi Ferro, met TThome kan ik ook niet het icoontje vinden voor foto's in het menu 'bedien mijn apparaat'

Dus ga ik er van uit dat dit niet werkt in TThome evenals de telefoonfunctie! (niet actief)

Maar een troost,voor de update werkte dit ook niet in TThome.

Verder werkt mijn Go 910 perfect zelfs TMC doet het nu naar behoren!

Dank voor uw reactie. Misschien komt er een dag , dat via update mijn foto's terug kunnen bekeken worden, wie weet. Maar voor de rest doet mijn TT 910go het nog altijd uitstekend.Heb ik in 2006 nog 700 euro betaald daarvoor, tegenover nu...., ik beklaag het me helemaal niet, en heb er uiteraard al veel plezier aan gehad.

Groetjes,

Ferro

Na het instaleren van Nav core 7 was TMC een nog grotere bak ellende geworden. Bij het melden van de klacht bij TT heb je gelukkig veel tijd voor ze reageren.

In die tussen tijd heb ik een flash reset gedaan de volledige core verwijdert en de kaart verwijdert en uiteraard alles ook weer hergeinstalleerd. Ik had overigens ook vage meldingen dat er niet naar de kaarten kon worden geschreven. Op dat moment ontving ik wel tmc, niet stabiel en ook beperkt tot freq 92.6 MHz, andere zenders werden niet opgepikt. OOk handmatig instellen gaf geen resultaat.

Na veel gepruts in de 910 heb ik bij TMC instellingen alleen voor Nederland gekozen en niet alle landeen sterkste signaal, het verbazende is dat ik nu een zeer stabiel TMC ontvangst heb op meerdere zender, ding een nacht laten staan en nog steeds een werkende verbinding na 8 uur online, dit was in het verleden anders.

910 weer ingesteld op Alle landen sterkste zender en... gelijk geen TMC ontvangst meer, heel af en toe op 92.6 Mhz.

Blijkbaar zit er dus nog steeds een bug in de sofware. Overigens met antenne versie 10 en 13 getest

De BT telefoon verbinding op mijn 710 is nog wel zwaar onder de maat.

Zal een clearcache actie nog wat uithalen of heeft iedereen hier nog last van ?

De BT telefoon verbinding op mijn 710 is nog wel zwaar onder de maat.

Zal een clearcache actie nog wat uithalen of heeft iedereen hier nog last van ?

Ik had ook navcore 7 maar ben om deze reden teruggegaan naar navcore 6. Hier is bluetooth gewoon goed te noemen.

- Meer mensen die een mening hebben over handsfree kwaliteit tussen deze en navcore 6?

- Rundvee was jouw handsfree wel goed in navcore 6?

- Wat voor toestel heb je?

Ik durf de update nl nog niet aan, want gebruik de handsfree elke dag wel 2 uur.

Bennie

Met NC6 kreeg ik juist complimenten over de super handsfree kwaliteit.

Nu met NC 7 ben ik al blij als de beller mij alleen al een beetje hoort.

Ik heb een 710, staat in mijn handtekening.