Sign in to follow this  
Followers 0
BramvT

Berekenen meest logische route

9 posts in this topic

Ik moet nogal eens tijdens een rit naar meerdere adressen rijden (ben koerier) en nu zou ik graag willen dat Tomtom een optie bedenkt dat je vanuit je startpunt al die adressen invoert (bijvoorbeeld met postcodes) en TT dan de meest logische (en vooral kortste) route berekend.

Voorbeeld : ik moet vanuit Haarlem naar Marken, Assendelft, Purmerend, Spierdijk, Bergen a Zee, Hoorn, Alkmaar, ...enz....dus kriskras door Nrd-Holland heen.

Nu moet je al die adressen eerst invoeren, dan op de kaart de route gaan bepalen maar je weet dan niet zeker of dat ook de korste route is (en gereden km's zijn belangrijk) omdat je op een gewone kaart immers geen km's kunt bepalen...het zou erg fijn zijn als TT dat zou doen. :good:

Ik weet zeker dat zij daar meerdere gebruikers van een TT een plezier mee zouden doen !

Koeriers, besteldiensten, vrachtwagenchauffeurs, vertegenwoordigers...enz.

Een google speurtocht kwam op met deze pagina

MS Autoroute kan blijkbaar de ideale route berekenen en met een kleine conversie kan die route naar tomtom omgezet worden. Geen idee of het werkt, maar het klinkt goed :good:

MS Autoroute kan blijkbaar de ideale route berekenen en met een kleine conversie kan die route naar tomtom omgezet worden. Geen idee of het werkt, maar het klinkt goed :good:

Het is in 3 stappen snel en redelijk simpel uit te voeren.

1) Mbv "MS Autoroute" :

> a) De gewenste locaties bepalen.

> b) "Get directions" berekent automatisch de kortste route.

> c) "Save as" als een *.axe bestand.

2) Mbv "ITN Converter" (FreeWare):

> a) Inlezen van het *.axe bestand

> b) Export naar een *.itn bestand

3) TomTom:

> a) Plaats het *.itn bestand in map "itn".

> b) Mbv item "Reisplanner" kan de route uitgevoerd worden.

Ik moet nogal eens tijdens een rit naar meerdere adressen rijden (ben koerier) en nu zou ik graag willen dat Tomtom een optie bedenkt dat je vanuit je startpunt al die adressen invoert (bijvoorbeeld met postcodes) en TT dan de meest logische (en vooral kortste) route berekend.

Een routeplanner is heel wat anders dan een navigatiesysteem.

Ik denk niet dat we van TomTom een functie zoals jij die beschrijft, kunnen verwachten.

Zoals hiervoor al gemeld is het wel degelijk mogelijk om een route met meerdere tussenpunten in een TomTom-device in te voeren, maar het berekenen van 'de meest logische' route is niet mogelijk.

De nieuwe garmin Nuvi 7xx serie beschikt over een prima functie om de meest efficiente route te berekenen. Ik heb er zelf een weekje mee rond gereden en je kunt meerdere adressen invoeren waarbij het toestel de kortste route bepaalt. Dus mocht je nog op zoek zijn naar een nieuw device dan is dit zeker een optie om in jouw geval rekening mee te houden.

Dus wat er gevraagd word is zakelijke functies in een vrijetijds apparaat??!!??

Zal TomTom dus nooit in zijn apparaat zetten. Daarvoor bestaan andere producten speciaal voro de transport branch.

Maar de Garmin Nuvi 7xx serie kan het nu, en ook de Garmin Z

MS Autoroute kan blijkbaar de ideale route berekenen en met een kleine conversie kan die route naar tomtom omgezet worden. Geen idee of het werkt, maar het klinkt goed :search:

heb ik al eens eerder melding van gemaakt, werk er al jaren mee.

maak er mijn vakantie route's op

Jammer, ik heb geen zin om te gaan zitten knoeien in mijn net aangeschafte One V3...ben veel te bang dat ik mijn apparaat kapot maak, ik kan hem geen dag missen. :good:

Zeker als ik verder lees in die link wat voor problemen ze hebben gehad.

En ik ben zeker niet van plan om welk ander navigatiesysteem dan ook te kopen....ik zweer bij Tomtom.

Heb in het verleden ook Route-66 gehad op een smartphone en enkele andere Navigatiesystemen een dagje kunnen lenen....maar was blij weer de vertrouwde stem van Eva te horen en zo gemakkelijk een adres in te voeren.

I.i.g. dank voor de tips. :search:

(en het hoeft natuurlijk niet alleen voor zakelijke gebruikers op te gaan, deze optie)

Edited by BramvT

Jammer, ik heb geen zin om te gaan zitten knoeien in mijn net aangeschafte One V3...ben veel te bang dat ik mijn apparaat kapot maak

Dit is wel heel jammer, want je kan niks stuk maken met maken van routes met ITNConv

Misschien eens een cursus volgen?