Sign in to follow this  
Followers 0
ArsLP

Gesproken aanwijzingen verwijderen uit stem Bram en Eva

35 posts in this topic

Hier is die dan: Bram en Eva, zonder "verderop...".

De volgende instructies zijn verwijderd:

Neem verderop de afslag

Neem verderop de afslag naar links

Neem verderop de afslag naar rechts

Neem verderop de veerboot ("Neem de veerboot" staat er nog in)

Verderop links aanhouden

Verderop rechts aanhouden

Verderop linksaf

Verderop rechtsaf

Verderop omkeren ("Keer om" staat er nog in)

Getest op TomTom Go 500 en TomTom Go 720. Het is nu wel een stuk stiller in de auto :yahoo: Veel succes ermee. :nea:

:rofl: Als je in het spraakvoorkeurenmenu het submenu stemvoorkeuren kiest dan kun je de vroegtijdige waarschuwingsinstrukties gewoon uitschakelen hoor. :wink:

:nea: Als je in het spraakvoorkeurenmenu het submenu stemvoorkeuren kiest dan kun je de vroegtijdige waarschuwingsinstrukties gewoon uitschakelen hoor. :wink:

Kijk, dat is nog handiger, alle werk voor niks geweest. :yahoo: :rofl:

Kijk, dat is nog handiger, alle werk voor niks geweest. :yahoo: :rofl:

Nog steeds evenveel respect voor Uw prestatie. :nea:

Kijk, dat is nog handiger, alle werk voor niks geweest. :wacko::laugh:

Nee hoor, is niet voor niets geweest.

Want dat spraakvoorkeurenmenu met submenu zit niet in de software van mijn TT-ONE versie 1 (Software versie: 7.162 (8492/071121)

Mvg, Leo.

Edited by pribo

Ik wil hier nog even op inhaken door mede te delen dat de nieuwe TT nu veel te VROEG het commando geeft, sla rechstaf (zeker 100 meter)...bij een afrit op de snelweg...bij TT6 Navigator deed hij het op het juiiste moment !

Ik bedoel dus het moment dat je er ook werkelijk af moet en niet *over 800 meter*...enz.

Maar ook ik zal dat bestandje gaan gebruiken van Eva...Eva die ik al 4 jaar gebruik, heb geen zin aan een Bram die tegen mij zit te kletsen :wacko:

En de keren dat ik Eva vervloek...en welke termen ik dan gebruik, komt hier niet door de censuur heen :laugh:

Edited by BramvT

Nee hoor, is niet voor niets geweest.

Want dat spraakvoorkeurenmenu met submenu zit niet in de software van mijn TT-ONE versie 1 (Software versie: 7.162 (8492/071121)

Inderdaad, op mijn TT Go 720 zit dat menu wel, maar op mijn TT Go 500 ook niet. Pfew, alles toch niet voor niks geweest... :wacko:

@Captain, Ik heb vandaag weer 8 uur rijles mogen geven (en dat op mijn verjaardag :sad:) en de door jou gewijzigde TT stemmen gebruikt.

Mijn leerlingen hebben mij niet eenmaal gevraagd welke afslag ze moesten nemen, dit is wel eens heel anders geweest toen ze deze info er nog bij kregen: Neem verderop de afslag, Neem verderop de afslag naar links, Neem verderop de afslag naar rechts, Verderop linksaf of Verderop rechtsaf

Dus zoals ik al vermoede, werken deze aangepaste stemmen veel beter, hopelijk reageren de andere leerlingen ook zo positief.

Er waren zelfs leerlingen die het opviel dat er iets verandert was aan de aanwijzingen die ze te horen kregen.

Na de les vroeg ik ze dus ook wat ze er van vonden, en hun reactie was dan ook positief. De meeste zijden dan ook dat ze wat minder op de TomTom letten en zich beter op de route konden concentreren.

De route die ik vandaag als test 8x heb afgelegd (die route rij ik voorlopig dus niet meer) ging na mijn menig ook veel beter.

Nogmaals, :nea:

Mvg, Leo.

@pribo, nog proficiat met je verjaardag :nea: en dan maar liefst 8 uur mogen lesgeven. :cray:

Ik ben blij dat de aangepaste stem goed werkt. Dus het werk is niet voor niets geweest, en jij als instructeur en je leerlingen zijn er gelukkiger mee.

Hopelijk zal zich dat uiten in positieve resulaten op de lange termijn: veiliger rijden, hoger slagingspercentage enz. maar dat zal de tijd uitwijzen.

Nogmaals graag gedaan. :sad:

Edited by Captain