Sign in to follow this  
Followers 0
BramvT

Mobiele flitslocaties

10 posts in this topic

Nu dacht ik, toen ik net mijn nieuwe One V3 in bezit had....dat er ook mobiele flitslocatie's op stonden, maar na een paar updates hoor en zie ik niks meer :wacko:

Ik kreeg namelijk bij het begin van de A2, waar de A9 richting Utrecht afbuigt (bij Abcoude dus) een melding terwijl er absoluut geen flitspaal staat.

Zijn die ergens te vinden ?....op Flitspaal.nl hebben ze die i.i.g. niet.

Mobile flitslocaties worden verspreid middels de TMC. Om deze te ontvangen heb je de beroemde TomTom TMC-ontvanger nodig en een TomTom die is voorzien van een aansluiting voor een TMC-ontvanger.

N.P.S.

Mobile flitslocaties worden verspreid middels de TMC. Om deze te ontvangen heb je de beroemde TomTom TMC-ontvanger nodig en een TomTom die is voorzien van een aansluiting voor een TMC-ontvanger.

N.P.S.

Die heb ik ook op mijn TT One V3.....heb zelfs de eerste antenne-versie nog van TT, maar heb wel vrij snel een groen bolletje en kreeg ook vandaag weer keurig filemeldingen, over zoveel km....zoveel minuten en zo.....maar jij zegt nu dat je er ook mobiele flitslocatie's op krijgt ??

Welk tekentje is dat dan....ik moet er nog aan wennen :yahoo:

Die heb ik ook op mijn TT One V3.....heb zelfs de eerste antenne-versie nog van TT, maar heb wel vrij snel een groen bolletje en kreeg ook vandaag weer keurig filemeldingen, over zoveel km....zoveel minuten en zo.....maar jij zegt nu dat je er ook mobiele flitslocatie's op krijgt ??

Welk tekentje is dat dan....ik moet er nog aan wennen :yahoo:

Heb ik wat gemist? een tt one v3 met TMC?? Wist niet dat de one ook met tmc uit gerust was

Heb ik wat gemist? een tt one v3 met TMC?? Wist niet dat de one ook met tmc uit gerust was

Jazeker...er zit zo'n extra stekkercontact onderin waar je je TMC antenne in moet steken.

Krijg dan rechts dat verticale dunne balkje waar dan netjes (als je een piep hoort) een filemelding in komt te staan.

Valt mee hè, voor die prijs :nea:

Edited by BramvT

Jazeker...er zit zo'n extra stekkercontact onderin waar je je TMC antenne in moet steken.

Bij mij zit geen extra stekkercontact onderin............, alleen een gleuf voor een kaart neem ik aan, en het kontaktje voor de usb. Jammer, het zou wel handig zijn, omdat de 'verkeersinfo' opgehouden is, daar kan je nl geen abbonnement meer opnemen

Groetjes,

Yvonne

Bij mij zit geen extra stekkercontact onderin............, alleen een gleuf voor een kaart neem ik aan, en het kontaktje voor de usb. Jammer, het zou wel handig zijn, omdat de 'verkeersinfo' opgehouden is, daar kan je nl geen abbonnement meer opnemen

Groetjes,

Yvonne

Dan heb je zeker geen TT One Versie-3, maar een versie 1 of 2 ?

Die hebben zover ik weet geen aansluiting voor een TMC antenne.

Deze One V3 heeft geen SD slot meer, maar een zogenaamd ''vast'' geheugen (512 mb)....ik heb daar nog net (behalve standaard Benelux) de kaart van Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland op kunnen zetten.

Door een flink aantal stemmen weg te halen die ik toch nooit zal gebruiken, heb ik er nog zo'n 40 mb ruimte bijgekregen...dus kan ik er nog wat aan toevoegen als dat nodig is.

Edited by BramvT

Groetjes,

Yvonne

He Ivonne,

zit er bij jouw TT wel een anttenne aansluiting rechts boven net onder de boven rand? Daar zit er bij mij eentje, ik weet nog steeds niet welk type TT one ik heb. Als ik h'm aan de pc hang zegt die v3 maar ik heb weer wel een kaart slot en in het serie no. zit weer een E wat dus volgens mij inhoud dat het een v2 zou moeten zijn.Dus wie het weet mag het zeggen.

Mvg :wink:

Edited by midway

Nee hoor, je hebt niks gemist. De jouwe is een One II. ( 1 van de vele uitvoeringen One II )

Die van BramvT is een One Third, ( zonder kaartslot en zonder bluetooth ) met TMC.

( antenne apart aanschaffen )