Sign in to follow this  
Followers 0
leopard

Betaald voor TMC

7 posts in this topic

Heb verleden week mijn TT 720T voor tmc via gsm. Dit werkt wel zonder enig probleem. Kostenplaatje 39¤ voor tmc ontvangst via TT. Abo in Belgie = 50¤. Als je dan in het buitenland rijdt komen er verschillende ¤uros per uur bij.

Ik heb ook een Garmin 660 met tmc. Daar heb ik ook uren aan gesleuteld om via een externe antenne betere ontvangst te krijgen, maar dit was ook hopeloos zoals bij TT.

Deze week nog bij mijn kameraad in de auto gezeten die de nieuwste Mio met tmc heeft en die geeft ontvangst waar ik met de TT en garmin niets ontvang. Dit is op dezelfde dag geprobeerd met de auto's naast elkaar. De ontvangst is ook niet schitterend te noemen van de Mio, want die valt ook regelmatig weg. Beter is het in ieder geval wel.

Dit is uitgetest in de Belgische Kempen. Postel,Balen,Mol, Geel Herentals, Antwerpen.

Ja, ik heb betaald voor tmc info. Of ik het nog zal doen volgend jaar ga ik tmc via rds nog een paar keer vergelijken met tmc info van TT.

Het toestel heeft nu wel geen problemen met vastlopen. TT info via GPRS zou ook info geven over de lokale wegen. Daar heb ik nog geen enkele info over ontvangen.Op dit moment ontvang ik (hier thuis) tmc berichten van Belgie,Ned,Duitsl, Frankrijk,

Andere landen heb ik nog niet geprobeerd

Kosten in het buitenland buiten Belgie voor mij: (Proximus)

In Europa* ¤ 8 / MB (gefactureerd per 100 KB) ¤ 0,30 / 10 KB

In de rest van de wereld ¤ 12 / MB (gefactureerd per 100 KB) ¤ 0,45 / 10 KB

Ik zal daarom buiten Belgi

Edited by leopard

Je bedoeld neem ik aan dat je tomtom-PLUS verkeersinfo gebruikt ipv TMC....dat zijn hele verschillende informatiebronnen. PLUS verkeersinfo is verkeersinfo door tomtom zelf verzameld. TMC is info van externe partij.

Lokale wegen zit pas in HD traffic. Dit is een verbeterde vorm van PLUS verkeersinfo. Dit is nu nog niet beschikbaar voor de GO-serie...vanaf half december kan je je PLUS verkeersinfo om laten zetten in HD traffic en krijg je die extra info wel (maar dan werkt het weer niet in het buitenland).

Het blijft lastig:

• TMC: gratis verkeersinformatie, de data wordt met het FM-radiosignaal meegezonden.
  • TomTom Plus verkeersinfo: betaalde verkeersinformatie via de GPRS-verbinding van de GSM-telefoon
  • HD-Traffic: betaalde verkeersinformatie via de GPRS-verbinding van de in de TomTom ingebouwde modem.

En voor anderen die GPS en GPRS door elkaar halen:

• GPS: plaatsbepalingssignaal dat via satellieten wordt verzonden
  • GPRS: dataverkeer voor verschillende doeleinden dat via het GSM-netwerk wordt verzonden.

Ja, sorry. Bedoelde TT plus verkeersinfo.

Gr Carl

Geeft niks hoor Carl, voor mij was het duidelijk genoeg. :wink: