Sign in to follow this  
Followers 0
Bobse

kerstverhaal bobse ?

54 posts in this topic

Eerst een reactie richting HNC. Er staat boven deze topic wel iets over een kerstkaart, maar het gaat vooral over andere dingen. Mag ik er een kerstverhaal van maken?

Hoi Xytrox, je vergist je, mijn naam is Bob(by). De ‘s’ is de beginletter van de naam van mijn man en de ‘e’ van mijn meisjesnaam. Ik kwam vorig jaar bij toeval op dit forum terecht (ik heb niet eens een tomtom). Ik zocht op internet naar ‘avatar’ en viel hier op het forum middenin een discussie over een religieuze afbeelding die op het hakenkruis van de nazi’s leek. Een moeizame discussie overigens met weinig wederzijds begrip. Ik heb toen ook bij andere onderwerpen gekeken, niet om meer over tomtoms te weten te komen. Mijn belangstelling ging uit naar de manier waarop men op het forum met elkaar omgaat en vooral hoe ongenuanceerd nieuwkomers vaak worden bejegend. Van achter m’n beeldscherm kon ik ongegeneerd waarnemen, alsof je op een terrasje zit en naar voorbijgangers kijkt. En soms is het tafereel een apenrots. Dan zie je ongeremde primitieve reacties waarvan ik me afvroeg waarom men zo doet. Mijn voorlopige antwoord was - en is eigenlijk nog steeds: omdat men anonimiteit op het forum geniet.

B.t.w. van het laatste had ik zelf ook last. Ik had het moeten laten bij het wijzen op de contradictie van het zeggen dat je iemand negeert en gelijkertijd zo iemand niet negeren door z’n naam te noemen. Er aan toevoegen dat Xytrox dwaas is mag niet. Dat doen beschaafde mensen (de identiteit die het ‘gewone’ maatschappelijke verkeer van ons verlangt) niet. Xytrox, mijn excuus! Het doet me genoegen om te zien dat het weer goed met je gaat.

Nog even over die apenrots, als illustratie neem ik wat in dit draadje gebeurde. Ik gooide een bananenschil naar Xytrox en brulaap Pjotrr, de onmiskenbare leider van de groep, wees me terecht en probeerde me weg te jagen. Even in het algemeen: deze reactie zie je om verschillende reden op veel plaatsen op het forum: mensen worden op een onvriendelijke manier weggejaagd, met name als ze geen respect tonen. Hoe respect? Pjotrr is er in bericht #23 duidelijk over: iemand met weinig berichten op z’n naam moet respect hebben voor iemand met veel berichten. Pjotrr geeft daarmee impliciet zichzelf een plaats in de rangorde. Maar er is meer, Pjotrr kan bij zijn terechtwijzingen ongelooflijk bot - zeg gerust onbeschaafd - uit de hoek komen, soms spuit het vuil eruit. Dat maakt indruk op de andere apen, daar zijn ze bang voor en dat zie je weer aan het gedrag van Manvanstaal. Hij is onderworpen aan Pjotrr en helpt z’n leider bij het terechtwijzen en wegjagen door er nog een paar schepjes bovenop te gooien. Toen ik dit gedrag herkende dacht ik, ach.....

Nu de relativering, het is ook spel. Pjottr speelt z’n spel intelligent, hij kan tegen een stootje en heeft humor. Duidelijk is dat sommigen op het forum zo in het spel opgaan dat ze niet meer kunnen relativeren: het spel wordt werkelijkheid. Dat overkwam

Edited by Bobse

Zooo, heee Bobse,

poeh zeg dat hakt erin hoor.

Als jij geen voldoende gaat halen voor dit werkstuk voor je opleiding Culturele Maatschappelijke Vorming aan het bekende instituut voor zich vervelende huisvrouwen dan vreet ik mijn hond op (en ik heb niet eens een hond, kun je nagaan).

Nu nog even afleren om je een

Die Zeezout humorrrrrrrrr :rolleyes:

Nou jij durft ook hoor, weet je nog met die avatar van de Finse Luftwaffe?

Vertel eens, hoe ben jij uiteindelijk untermensch geworden, na die Luftwaffe bedoel ik?

Ik ga nu echt van deze apenrots af en in ruststand.

Ook voo r jou: een gelukkig/zalig/gezegend kerstfeest!

Edited by Bobse

Die Zeezout humorrrrrrrrr :biggrin:

Nou jij durft ook hoor, weet je nog met die avatar van de Finse Luftwaffe?

Vertel eens, hoe ben jij uiteindelijk untermensch geworden, na die Luftwaffe bedoel ik?

Ik ga nu echt van deze apenrots af en in ruststand.

Ook voo r jou: een gelukkig/zalig/gezegend kerstfeest!

Je hebt blijkbaar zoveel wijsheid in pacht, dan begrijp je dit ook wel!

Aequo animo audienda sunt imperitorum convicia :rolleyes:

Simia quam similis turpissuma bestia nobis :rolleyes:

Ave atque vale

Hallo Bobse,

Wat een slijmverhaal, typisch vrouwengeleuter, psychologie van de kouwe grond en wat lul je over mij. Niet meer doen joh. Neem een voorbeeld aan Xytrox, die maakt het ten minste gezellig met plaatjes.

Dat van die apenrots vind ik overigens wel een aardige typering.

De reactie van Zeezout (517 berichten) kan ik me heel goed voorstellen, net zoals die van de - kennelijk - geleerde (ten minste gymnasium schat ik) Manvanstaal (731 berichten). Je hebt ze behoorlijk op hun tomtom getrapt. Hoewel je mij met je verhaal ook raakt ook heb ik daar toch minder last van. Ik heb een mio (circumcisie weet je wel).

Wat mij betreft blijf je in de slaapstand!

Gr. Talib

Door de mand gevallen!

Speciaal voor de bedrieger!

Aequo animo audienda sunt imperitorum convicia

De beschimpingen van leken moet men met gelijkmoedige geest aanhoren

Simia quam similis turpissuma bestia nobis

De aap, het lelijkste beest, wat lijkt hij op ons

Ave atque vale

Gegroet en vaarwel

:wink: :unknw:

Dat was onze dubbele persoonlijkheid Bobse en daarmee is dit kerstverhaal afgesloten:

Acta est fabula :unknw: :wink:

De reactie van Zeezout (517 berichten) kan ik me heel goed voorstellen, net zoals die van de - kennelijk - geleerde (ten minste gymnasium schat ik) Manvanstaal (731 berichten). Je hebt ze behoorlijk op hun tomtom getrapt. Hoewel je mij met je verhaal ook raakt ook heb ik daar toch minder last van. Ik heb een mio (circumcisie weet je wel).

Wat mij betreft blijf je in de slaapstand!

Gr. Talib

Ik wil je geen illusies ontnemen hoor en ontzettend aardig dat mij een zalige kerst wordt gewenst, maar je praat wel vanuit een zelfgekweekt "intelligentie"-niveau dat in jouw beleving uitstijgt boven dat van de gemiddelde forumbezoeker.

Het is prima als je daar behagen in schept, maar ik zou me in jouw geval daar toch wat zorgen over maken.

Boeken vol zijn over deze afwijking al geschreven en ik noem hieruit slechts

Edited by zeezout

Ik wil je geen illusies ontnemen hoor en ontzettend aardig dat mij een zalige kerst wordt gewenst, maar je praat wel vanuit een zelfgekweekt "intelligentie"-niveau dat in jouw beleving uitstijgt boven dat van de gemiddelde forumbezoeker.

Het is prima als je daar behagen in schept, maar ik zou me in jouw geval daar toch wat zorgen over maken.

Boeken vol zijn over deze afwijking al geschreven en ik noem hieruit slechts

Edited by XytroX

Gr. Talib
Door de mand gevallen!
:wink: :unknw:

Heel vreemd allemaal:

- Om 14.28 uur wordt er "per vergissing" ?? ondertekend met Talib in plaats van Bobse

- Om 14.29 uur wordt dat meteen bevestigd

Het eerstvolgende bericht wordt pas geplaatst om 16.40 uur. Dat is ruim 2 uur later.

In deze 2 uur had Talib/Bobse (het) ruimschoots de tijd gehad zijn/haar fout te corrigeren om een en ander geloofwaardig te houden.

Je zou haast gaan denken dat het iemand moet zijn die uit hoofde van zijn funktie binnen dit forum een nickname hanteert om zo zijn/haar gal te spuwen.

Heel vreemd allemaal:

- Om 14.28 uur wordt er "per vergissing" ?? ondertekend met Talib in plaats van Bobse

- Om 14.29 uur wordt dat meteen bevestigd

Het eerstvolgende bericht wordt pas geplaatst om 16.40 uur. Dat is ruim 2 uur later.

In deze 2 uur had Talib/Bobse (het) ruimschoots de tijd gehad zijn/haar fout te corrigeren om een en ander geloofwaardig te houden.

Je zou haast gaan denken dat het iemand moet zijn die uit hoofde van zijn funktie binnen dit forum een nickname hanteert om zo zijn/haar gal te spuwen.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit en het kan zeker een betaalde medewerker zijn, ik stel me deze persoon dan ook als volgt voor:

chriet2gu2.jpg

Deze persoon is dus een beetje onder invloed van bestaande manipulatie-technieken op deze planeet :unknw:

Edited by XytroX

Toen ik 2 dagen geleden begon Bobse uit de slaapstand te halen (met de bedoeling om weer met Xytrox te kunnen communiceren, immers ze had me op negeerstand gezet) dacht ik nog hoe lang ga ik dit volhouden. Het was spel maar het koste wel moeite, zeker nadat Xytrox haar vermoedens had geuit dat Bobse en Talib dezelfde waren (vrouwelijke intuitie?). Ik was toen - zo vond ik - gedwongen om die twee kritisch op elkaar te laten reageren. Omdat het niet goed voelde dacht ik, direct nadat ik m’n fout maakte door bij de verkeerde te posten, laat ook maar ik hou er mee op. Dus geen complot van het forumbestuur.

Wat overblijft is een dubbel gevoel. Om te beginnen houd ik er niet van om mensen te belazeren. Dat geeft bij mij gevoel van schaamte. Dat gevoel wordt wel snel minder als ik bedenk dat iedereen op het forum de kluit in meer of mindere mate belazert, men neemt een fake-identiteit aan en gedraagt zich anders dan men normaal zou doen. Ik ben ervan overtuigd dat Zeezout - als hij tegenover mij zou staan - zich anders uitlaat dan hij op dit forum doet (andersom natuurlijk ook). Ik daag hem uit om het tegendeel te komen bewijzen. Ik wil ook wel naar hem toegaan. Overigens zijn er ook forumleden die niet geheimzinnig doen over hun ware identiteit, ik noem als voorbeeld Manvanstaal die in zijn gebruikersprofiel z’n emailadres vermeldt waaruit je - neem ik aan - kunt afleiden dat hij Piet van Winden is.

Het andere gevoel wat ik eraan heb overgehouden is dat het beeld dat ik - een beetje karikaturaal weliswaar - heb gegeven van de manier waarop in het forum met elkaar wordt omgegaan gewoon klopt. Dat is geen gal spugen. Je moet - voor een goed begrip - de dingen bij hun naam kunnen noemen. Natuurlijk niet leuk om te zien hoe mensen vaak van het forum worden weggejaagd, vooral door gebrek aan verdraagzaamheid. Voorbeelden legio. Een concreet voorbeeld, ben je verdraagzaam als je mij verwijt dat ik, als ik bepaalde zienswijzen geef, me

Edited by talib

Toen ik 2 dagen geleden begon Bobse uit de slaapstand te halen (met de bedoeling om weer met Xytrox te kunnen communiceren, immers ze had me op negeerstand gezet) dacht ik nog hoe lang ga ik dit volhouden. Het was spel maar het koste wel moeite, zeker nadat Xytrox haar vermoedens had geuit dat Bobse en Talib dezelfde waren (vrouwelijke intuitie?). Ik was toen - zo vond ik - gedwongen om die twee kritisch op elkaar te laten reageren. Omdat het niet goed voelde dacht ik, direct nadat ik m’n fout maakte door bij de verkeerde te posten, laat ook maar ik hou er mee op. Dus geen complot van het forumbestuur.

Wat overblijft is een dubbel gevoel. Om te beginnen houd ik er niet van om mensen te belazeren. Dat geeft bij mij gevoel van schaamte. Dat gevoel wordt wel snel minder als ik bedenk dat iedereen op het forum de kluit in meer of mindere mate belazert, men neemt een fake-identiteit aan en gedraagt zich anders dan men normaal zou doen. Ik ben ervan overtuigd dat Zeezout - als hij tegenover mij zou staan - zich anders uitlaat dan hij op dit forum doet (andersom natuurlijk ook). Ik daag hem uit om het tegendeel te komen bewijzen. Ik wil ook wel naar hem toegaan. Overigens zijn er ook forumleden die niet geheimzinnig doen over hun ware identiteit, ik noem als voorbeeld Manvanstaal die in zijn gebruikersprofiel z’n emailadres vermeldt waaruit je - neem ik aan - kunt afleiden dat hij Piet van Winden is.

Het andere gevoel wat ik eraan heb overgehouden is dat het beeld dat ik - een beetje karikaturaal weliswaar - heb gegeven van de manier waarop in het forum met elkaar wordt omgegaan gewoon klopt. Dat is geen gal spugen. Je moet - voor een goed begrip - de dingen bij hun naam kunnen noemen. Natuurlijk niet leuk om te zien hoe mensen vaak van het forum worden weggejaagd, vooral door gebrek aan verdraagzaamheid. Voorbeelden legio. Een concreet voorbeeld, ben je verdraagzaam als je mij verwijt dat ik, als ik bepaalde zienswijzen geef, me

Edited by Germ

Op een site die ik samen met mijn man beheer (en gehost door een externe club in Belgie) verhuizen ze soms van de ene server naar de andere (1 dag van tevoren aangekondigd).

N.P.S.

Vrouwelijke intuitie?, XytroX een zij?, hoe kom je daar nu bij?? :smile:

talib man, wat kan jij je hetzelf moeilijk maken zeg. :sad:

Zou zeggen, stop met dit gedoe, stel je vragen indien je wat wilt weten, help anderen met waar jij

weer weet van hebt, maak af en toe een geintje, bouw hier een beetje krediet op, ga rustig eens

een keertje in de clinch met iemand op het Forum ( mag best ) en alles komt goed. :clapping:

P.S. Flikker die Mio eruit en schakel over op een TomTommetje. :wink:

Dit is weer eens Germe taal.... oeps sorry Ferme taal! :good::laugh:

N.P.S.

Had ik allang gezien. Nou en, hij kan toch een man hebben inplaats van een vrouw?

Of zie ik het verkeerd. :clapping:

Dit is weer eens Germe taal.... oeps sorry Ferme taal! :clapping::smile:

Tja, ik probeer ook maar. Een reactie van een A4tje of 2 is zo in elkaar geflansd, maar heeft weinig zin. :good: ( denk ik )

Had ik allang gezien. Nou en, hij kan toch een man hebben inplaats van een vrouw?

Of zie ik het verkeerd. :clapping:

Kan... Maar de meeste zij's hebben een hij, hoewel er uitzonderingen zijn.

Edited by N.P.S

Kan... Maar de meeste zij's hebben een hij, hoewel er uitzonderingen zijn.

Kan het mis hebben, maar volgens mij heb je tegenwoordig meer hij's met een hij en zij's met een zij,

dan zij's met een hij en hij's met een zij. :clapping::good: ( geintje )

P.S. Ik ben er toevallig ene ( hij ), met een zij.

Edited by Germ

Kan het mis hebben, maar volgens mij heb je tegenwoordig meer hij's met een hij en zij's met een zij,

dan zij's met een hij en hij's met een zij. :clapping::good: ( geintje )

Laten we Xytrox niet in een bepaalde hoek plaatsen met deze mistige discussie. Dit bevindt zich op het randje van het betamelijke vind ik!

Om maar met een spreuk af te sluiten:

Groen op de sloot en rijp op de daken hebben met elkaar in't geheel niets te maken

Leer mij mensen kennen, ik ben er jaren een geweest

:smile:

Laten we Xytrox niet in een bepaalde hoek plaatsen met deze mistige discussie.

Mee eens, anders krijgen we dat Talib zich weer in vrouwenkleren moet hijsen voor het forum, omdat anders Bobse weer niet geheel strookt met hetgeen waarvoor hij/zij/het staat.

Citaat:

mijn naam is Bob(by). De ‘s’ is de beginletter van de naam van mijn man en de ‘e’ van mijn meisjesnaam.

Mijn God, dachten we van Kelly af te zijn. :clapping:

Edited by Pjottr

Laten we Xytrox niet in een bepaalde hoek plaatsen met deze mistige discussie. Dit bevindt zich op het randje van het betamelijke vind ik!

Om maar met een spreuk af te sluiten:

Groen op de sloot en rijp op de daken hebben met elkaar in't geheel niets te maken

Leer mij mensen kennen, ik ben er jaren een geweest

:clapping:

Vind ik niet, is het een hij met een hij, GEEN probleem voor mij. Is het een zij met een hij, dan heb ik mij

vergist en bied HAAR mijn welgemeende excuses aan.

( wilde effe een misverstandje uit de wereld helpen, en ben er trouwens niet over begonnen )

Edited by Germ

Vind ik niet, is het een hij met een hij, GEEN probleem voor mij. Is het een zij met een hij, dan heb ik mij

vergist en bied HAAR mijn welgemeende excuses aan.

( wilde effe een misverstandje uit de wereld helpen, en ben er trouwens niet over begonnen )

OKEE OKEE...... ik beken ook! Hier een plaatje van mezelf (HiHi)

kellyvanderveer_jpg_141774d.jpg

Een wijf met stalen ballen :clapping::good:

O jee ik heb een identiteitscrisis nu!!!!! Wie ben ik !!!!!! Ben ik eigenlijk een kerstmuts???

kerstmuts18.gif

OKEE OKEE...... ik beken ook! Hier een plaatje van mezelf (HiHi)

kellyvanderveer_jpg_141774d.jpg

Een wijf met stalen ballen :biggrin::yahoo:

O jee ik heb een identiteitscrisis nu!!!!! Wie ben ik !!!!!! Ben ik eigenlijk een kerstmuts???

kerstmuts18.gif

Hehe, manvanstaal is eindelijk weer terug van weggeweest. :biggrin::good::wink:

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0