Sign in to follow this  
Followers 0
BramvT

Major route of Europe

30 posts in this topic

Hoi....ik heb een vraagje over MROE.

Ik heb nu een tijdje de One V3 met Benelux (en kaart van Duitsland/Oostenrijk en Zw. erbij gekocht).

Maar ik mis de MROE, ik heb nog de DVD van TT Navigator-5 liggen waar hij apart op staat (= 81 mb groot) en ik heb nog net ruimte op mijn 512 flashgeheugen van de One waar dat nog bij zou kunnen, maar ik zou eerst graag willen weten of hij het wel zal doen op de One...en of ik geen problemen krijg met de andere kaarten ?

Ik moet een enkele keer naar Duitsland toe, maar nu kun je niet meer vanuit Haarlem een route plannen naar (ik noem maar wat) Koln...en kun je de kaart van Duitsland pas bij de grens wisselen.

Idioot gewoon van TT dat ze MROE gestopt zijn !! :wink:

Ik heb nu een tijdje de One V3 met Benelux (en kaart van Duitsland/Oostenrijk en Zw. erbij gekocht).

Maar ik mis de MROE, ik heb nog de DVD van TT Navigator-5 liggen waar hij apart op staat (= 81 mb groot) en ik heb nog net ruimte op mijn 512 flashgeheugen van de One waar dat nog bij zou kunnen, maar ik zou eerst graag willen weten of hij het wel zal doen op de One...en of ik geen problemen krijg met de andere kaarten ?

Ik moet een enkele keer naar Duitsland toe, maar nu kun je niet meer vanuit Haarlem een route plannen naar (ik noem maar wat) Koln...en kun je de kaart van Duitsland pas bij de grens wisselen.

Idioot gewoon van TT dat ze MROE gestopt zijn !! :wink:

Dit hebben ze opgelost door plus kaarten uit te brengen waarbij MROE ingebakken zit aan de betreffende detail landen kaart.

vroeger kon je geen route plannen op een benelux kaart die gedeeltelijk over duitse snelwegen liep zonder kaart te wisselen.

dat hoeft nu niet meer met de plus kaarten.

Dit hebben ze opgelost door plus kaarten uit te brengen waarbij MROE ingebakken zit aan de betreffende detail landen kaart.

vroeger kon je geen route plannen op een benelux kaart die gedeeltelijk over duitse snelwegen liep zonder kaart te wisselen.

dat hoeft nu niet meer met de plus kaarten.

Oh......ik kon die pluskaarten anders nergens vinden hoor, voor de One (V3) :wink:

En ik had alleen Duitsland nodig, maar kon nu alleen Duitsland met Oostenrijk en Zwitserland erbij kopen en in die 2 laatste landen kom ik nooit.

2 a 3 jaar geleden kon je ze WEL apart installeren...zelfs MROE stond dus apart op de DVD.

Edited by BramvT

Die Plus kaarten worden op de Alps Plus na niet meer geleverd. ( door TT Home downlodside ) :wink:

[knip] ... maar ik zou eerst graag willen weten of hij het wel zal doen op de One...en of ik geen problemen krijg met de andere kaarten ? ... [knip]

Advies: Maak eerst even een 1:1 BackUp mbv de Verkenner (ipv TTHome).

Daarna kun je het e.e.a. testen en eventeel weer restoren.

Succes.

Advies: Maak eerst even een 1:1 BackUp mbv de Verkenner (ipv TTHome).

Daarna kun je het e.e.a. testen en eventeel weer restoren.

Succes.

Oke....als ik dat zo kan uittesten, ga ik dat even proberen (dank !) :wink:

Die Plus kaarten worden op de Alps Plus na niet meer geleverd. ( door TT Home downlodside ) :wink:

staat er op een tomtom one V3 benelux dan geen benelux plus ??

dan is het wel een heel erg uitgeklede tomtom....moet je langs de grensstreek weer alleen NL wegen aanhouden en KM om rijden,... foutje tomtom..!

ik heb hier nog wel een Dui-OOS-ZW- plus kaart versie V675.1409 van 384 MB groot, maar of dat gaat werken met navcore 7 en in combinatie met de benelux kaart weet ik niet zeker.

Edited by huib

HET WERKT !! :wink:

Ik heb dus nu een One versie-3 met (kale) Benelux, de 3 duits sprekende landen, PLUS MROE van 3 jaar geleden !

Ik probeerde het net even in de tuin en kon zo naar Finland of Italie navigeren.

Dat de One Benelux gebruikers het maar even weten. :good:

Nu nog eens kijken of ik er een wat nieuwere versie op kan scoren....als TT het dan niet meer heeft, zorgen we zelf wel voor oplossingen. :sad:

Wel heb ik nu nog maar erg weinig ruimte vrij (iets van 31 mb, is een beetje persen en meten met 512 mb) dus ik moet maar eens gaan kijken of ik Zwitserland eraf kan halen in die gecombineerde kaart D-O-Zw.....om wat reserveruimte vrij te houden voor nieuwe updates.

(hoe, weet ik nog niet....maar we leren wel steeds bij zo) :rofl:

Edited by BramvT

HET WERKT !![/b

Ik heb dus nu een One versie-3 met (kale) Benelux, de 3 duits sprekende landen, PLUS MROE van 3 jaar geleden !

Ik probeerde het net even in de tuin en kon zo naar Finland of Italie navigeren.

Dat de One Benelux gebruikers het maar even weten. :good:

Nu nog eens kijken of ik er een wat nieuwere versie op kan scoren....als TT het dan niet meer heeft, zorgen we zelf wel voor oplossingen.

Wel heb ik nu nog maar erg weinig ruimte vrij (iets van 31 mb, is een beetje persen en meten met 512 mb) dus ik moet maar eens gaan kijken of ik Zwitserland eraf kan halen in die gecombineerde kaart D-O-Zw.....om wat reserveruimte vrij te houden voor nieuwe updates.

(hoe, weet ik nog niet....maar we leren wel steeds bij zo) :good:

Als die geactiveerd hebt gekregen dan moet dat ook wel lukken met Dui-OO-Zw plus V675.1409

:wink: :rofl: :sad:

Als die geactiveerd hebt gekregen dan moet dat ook wel lukken met Dui-OO-Zw plus V675.1409

:wink: :rofl: :sad:

Maar dan heb ik een kaart van een ander en niet de nieuwste versie van Duitsland-Oostenrijk (die van 1 maand geleden)...nu heb ik de 2 nieuwste kaarten en een oude legale MROE van 3 jaar geleden.

Als deze erop werkt, zou volgens mij ook die van Navigator-6 moeten werken (dus alleen de MROE zonder land erbij)...ALS die er tenminste is geweest ? :good:

Want die heb ik niet......en die zou ik graag willlen kopen bij TT, maar hoe ik ook zoek op hun site, ik kan hem nergens vinden.

Hoe ik ook zoek op hun site, ik kan hem nergens vinden.

Klopt. Bestaat niet meer.

Met weinig ruimte had je daarmee nochtans goei materiaal aan boord.

Edited by adriaantje

Idioot gewoon van TT dat ze MROE gestopt zijn !! :biggrin:

had je dan niet beter even heel stoer 10 euro meer uit kunnen geven voor de complete europa kaart?

had je dan niet beter even heel stoer 10 euro meer uit kunnen geven voor de complete europa kaart?

Zijn ONE V3 heeft maar 512 mb opslag ruimte aan boord en geen SD kaart slot dus die kaart van 900 MB gaat niet passen, helaas, die one V3 is een klote ding wat dat betreft.

Zijn ONE V3 heeft maar 512 mb opslag ruimte aan boord en geen SD kaart slot dus die kaart van 900 MB gaat niet passen, helaas, die one V3 is een klote ding wat dat betreft.

Nou.....*klote* ben ik niet met je eens :dirol: ... ik heb deze One V3 natuurlijk gekocht van iemand die hem net nieuw had ontvangen bij een mobiel abonn....(dus echt nieuw in doos) voor 140 euro. :good:

Dus dan zal ik ook niet gaan zeuren dat er maar 512 mb aan geheugen in zit (de Europaversie van One zit altijd nog ruim boven de 200 euro)....met met de huidige configuratie ben ik nu prima geholpen...ik heb de hele Benelux, kaarten van Dui-OO-ZW en een (weliswaar) oude MROE, maar kan nu dus eindelijk als ik naar bijvoorbeeld Keulen moet van huis af meteen navigeren...en dan onderweg als ik eenmaal in Duitsland zit, overschakelen op de kaart van Duitsland zelf, voor het huisadres.

Maar ook MROE zal ongetwijfeld van nieuwe updates worden voorzien...vooral de snel en hoofdwegen, dus zou het wel fijn zijn als TT op zijn besluit terug komt en de MROE weer los gaat verkopen (Hint!) :biggrin:

Edited by BramvT

Nou.....*klote* ben ik niet met je eens :dirol: ... ik heb deze One V3 natuurlijk gekocht van iemand die hem net nieuw had ontvangen bij een mobiel abonn....(dus echt nieuw in doos) voor 140 euro. :good:

Dus dan zal ik ook niet gaan zeuren dat er maar 512 mb aan geheugen in zit (de Europaversie van One zit altijd nog ruim boven de 200 euro)....met met de huidige configuratie ben ik nu prima geholpen...ik heb de hele Benelux, kaarten van Dui-OO-ZW en een (weliswaar) oude MROE, maar kan nu dus eindelijk als ik naar bijvoorbeeld Keulen moet van huis af meteen navigeren...en dan onderweg als ik eenmaal in Duitsland zit, overschakelen op de kaart van Duitsland zelf, voor het huisadres.

Maar ook MROE zal ongetwijfeld van nieuwe updates worden voorzien...vooral de snel en hoofdwegen, dus zou het wel fijn zijn als TT op zijn besluit terug komt en de MROE weer los gaat verkopen (Hint!) :biggrin:

Je hebt gedeeltelijk wel gelijk maar wat kost nou zo'n SD kaart slot voor tomtom... en dan halen ze een hele hoop upgrade mogelijkheid weg uit zo'n apparaat. daarom moemde ik het een klote ding. niet echt natuurlijk want hij heeft door de mogelijkheid van een TMC aansluiting weer een extra optie die ik graag op mijn one V2 zou willen hebben en waarvoor ik hem zeer binnenkort ga vervangen.

ik twijfel tussen de ONE XL of de Go720T want ik wil niet meer tegen beperkingen aanlopen.

Als de One V3 een SD kaart slot had gehad was dat de ideale tomtom voor mij geweest, helaas, de combinatie van kleine tomtom met TMC mogelijkheid en SD kaartslot bestaat niet.

ik twijfel tussen de ONE XL of de Go720T want ik wil niet meer tegen beperkingen aanlopen.

Kies dan de 720T, want bij de ONE XL loop je tegen de berperking op dat er geen SDHC kaartjes in kunnen, terwijl de 720 die wel leest :biggrin:

Kies dan de 720T, want bij de ONE XL loop je tegen de berperking op dat er geen SDHC kaartjes in kunnen, terwijl de 720 die wel leest :dirol:

Klopt, en wanneer je de 920T neemt, doe je het helemaal goed. :biggrin:

Je hebt gedeeltelijk wel gelijk maar wat kost nou zo'n SD kaart slot voor tomtom... en dan halen ze een hele hoop upgrade mogelijkheid weg uit zo'n apparaat.

Als de One V3 een SD kaart slot had gehad was dat de ideale tomtom voor mij geweest, helaas, de combinatie van kleine tomtom met TMC mogelijkheid en SD kaartslot bestaat niet.

Ik ben dat helemaal met je eens...ik snap ook de strategie niet van TT om dat SD-slot er niet meer in te zetten. :dirol:

Daarentegen ben ik van mening dat veel mensen die een PND kopen, hem niet nemen omdat je er MP3's mee kunt afspelen, vrijwel iedereen heeft tegenwoordig wel een CD en/of MP3 speler in de auto zitten, nietwaar ?

Ook die (onzinnige?) mogelijkheid om er foto's mee af te beelden hoeft van mij niet in een navigatie-systeem...dat die mogelijkheden in een mobieltje zitten vind ik terecht, die heb je immers altijd bij je (althans, ik wel).

Overigens zou ik niet AL te enthousiast zijn v.w.b. die TMC van de One V3.....die van mij *deed* het een tijdje prima op de eerste versie antenne...maar opeens (door updates ?) doet hij het nog maar sporadisch (meer niet dan wel dus)...maar daar is al een ander draadje voor. :biggrin:

Edited by BramvT

Ik ben dat helemaal met je eens...ik snap ook de strategie niet van TT om dat SD-slot er niet meer in te zetten. :good:

Daarentegen ben ik van mening dat veel mensen die een PND kopen, hem niet nemen omdat je er MP3's mee kunt afspelen, vrijwel iedereen heeft tegenwoordig wel een CD en/of MP3 speler in de auto zitten, nietwaar ?

Ook die (onzinnige?) mogelijkheid om er foto's mee af te beelden hoeft van mij niet in een navigatie-systeem...dat die mogelijkheden in een mobieltje zitten vind ik terecht, die heb je immers altijd bij je (althans, ik wel).

Overigens zou ik niet AL te enthousiast zijn v.w.b. die TMC van de One V3.....die van mij *deed* het een tijdje prima op de eerste versie antenne...maar opeens (door updates ?) doet hij het nog maar sporadisch (meer niet dan wel dus)...maar daar is al een ander draadje voor. :dirol:

Je hebt gelijk en ik heb dat draadje over de tmc ook volledig gelezen en neem het mee in mijn afweging.

ik ben wel overtuigd van het nut van verkeersinformatie op een navigatie systeem maar het huidige traffic abonnement is onbetaalbaar met mijn vodafone scherp abonnement.

Als alternatief kom je dan op de tmc of de hd-traffic one-XL maar daarvan is onduidelijk wat de roaming kosten in het buitenland gaan worden en of dat uberhuibt :biggrin: wel gaat werken.

tevens mis je dan de flitsinformatie die je via de tmc wel krijgt.

een goed werkende tmc lijkt mij vooralsnog de goedkoopste oplossing.

@wjvdr... bedankt voor de tip van de SDHC kaartondersteuning van de 720T, dat wordt hem dus als mijn huidige traffic abonnement afgelopen is, ik dacht in mei 2008 ongeveer.

Hmm...ik moest vanmiddag vanaf Haarlem naar Goch (D)....dus dacht met blij gezicht : IK heb nu MROE (Nav-5)...dus tikte ik Goch in en dan de A77 (Kleve)....enfin, ik kwam bij knooppunt Neerbosch op de A73 en wilde TT mij rechtdoor laten rijden de binnenstad van Nijmegen in. :rofl:

Hoe de route verder zou verlopen weet ik niet, want uiteraard nam ik de afslag naar Koln...en toen pakte hij weer wel de juiste route.....maar je gaat je afvragen HOE betrouwbaar MROE wel is. :sorry:

En die snelwegen liggen er al decennialang, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Iemand die meer ervaring(en) heeft met MROE ?

BramvT heeft best iets interessants aangekaart. (denk ik)

TomTom zou gewoon nog eens een nieuwe MOWE ( Major roads Of Western Europe ) uit moeten

brengen. Zo een kaart zou nu rond de 110MB? groot zijn.

Vroeg of laat, ga je met zo een One III ( Third ) het schip in en aangezien TT geen Plus Regiokaarten

meer levert ( op de Alps Plus na ), jaag je iedereen met dat model de illegale markt op.

Dus TT, kom op met die nieuwe MOWE. :sorry:

En een Oost-Europese Plus. ( ook nooit weg )

Edited by Germ

Misschien zou het ook nog een tip voor TT kunnen zijn dat ze de One (en evt andere modellen van ze) KAAL zouden gaan verkopen, (dus zonder kaarten, maar alleen de applicatie)...en dat de klant zelf kan bepalen welke kaart(en) ze er bij willen hebben.

Nu iets van 80 % van de NL's thuis over een PC met internet beschikt, hoeft TT die DVD's ook niet meer te laten branden....even downloaden en na een kwartiertje heb je de kaart naar wens.

En met kaal bedoel ik dan wel een apparaat waar je een SD (of ander type) slot in hebt voor geheugen uitbreiding naar wens.

En dus de keuze uit diverse landen met of zonder hoofdwegen van west en/of oost Europa...ik ken mensen die vrn op Polen rijden met vrachtauto's...die zitten niet te wachten op een kaart waar ook Portugal of Griekenland in zit.

Ik zou het wel weten als ik promotor was bij TT :blush:

Edited by BramvT

Misschien zou het ook nog een tip voor TT kunnen zijn dat ze de One (en evt andere modellen van ze) KAAL zouden gaan verkopen, (dus zonder kaarten, maar alleen de applicatie)...en dat de klant zelf kan bepalen welke kaart(en) ze er bij willen hebben.

Nu iets van 80 % van de NL's thuis over een PC met internet beschikt, hoeft TT die DVD's ook niet meer te laten branden....even downloaden en na een kwartiertje heb je de kaart naar wens.

En met kaal bedoel ik dan wel een apparaat waar je een SD (of ander type) slot in hebt voor geheugen uitbreiding naar wens.

En dus de keuze uit diverse landen met of zonder hoofdwegen van west en/of oost Europa...ik ken mensen die vrn op Polen rijden met vrachtauto's...die zitten niet te wachten op een kaart waar ook Portugal of Griekenland in zit.

Ik zou het wel weten als ik promotor was bij TT :blush:

Zie hier het nut niet van in,er is keus genoeg.

En ik kom ook in polen en potugal.