Sign in to follow this  
Followers 0
John44

TMC: Aansprakelijkheid TomTom?

26 posts in this topic

ben gisteren naar het harderwijk geweest van uit het noorden tot aan zwolle goed contact daarna alleen maar kaas en steeds de melding tmc niet aangesloten 1 sec later tmc aangesloten.

Op de terug reis weer tot aan zwolle kaas daarn redelijk ontvangst.

Kun je tomtom aanspraakelijk stellen door bv te laat op een afspraak te komen door dat de tmc mod niet werkt in jij in een file komt te staan.

ben gisteren naar het harderwijk geweest van uit het noorden tot aan zwolle goed contact daarna alleen maar kaas en steeds de melding tmc niet aangesloten 1 sec later tmc aangesloten.

Op de terug reis weer tot aan zwolle kaas daarn redelijk ontvangst.

Kun je tomtom aanspraakelijk stellen door bv te laat op een afspraak te komen door dat de tmc mod niet werkt in jij in een file komt te staan.

Denk het niet. :unknw: ( :wink::wink::good::wink: )

Hahaha !

Doe ff normaal. :wink:

Van elk product mag je verwachten dat het doet waarvoor het gemaakt is. Een klok moet de tijd aangeven, in een frituurpan moet je patat kunnen bakken, en auto moet kunnen rijden

Een TMC-ontvanger moet dus file-informatie ontvangen...

Dit meen je toch hopelijk niet he?

Ik zou zeggen probeer het eens en laat ons het weten.

Als je echter 10 minuten te laat bij je vriendin/vrouw aankomt waardoor ze moet wachten zou ik het niet doen.

Moet je echter naar een rechtbank (voor een snelheidsovertreding) en bij verstek wordt veroordeelt zou je het kunnen proberen.

Neem dan gelijk ook die overtreding mee want ook daar had TT je ook voor moeten waarschuwen.

We horen het graag van je.

Nee, dit keer zeg ik even niets :wink::wink:

Edited by XytroX

wat een gelul zeg.

dan kan ik de volvo dealer die mijn volvo geleverd heeft ook wel aansprakelijk stellen voor het verbruik.

mij is belooft dat dat kreng 1 op 3,3 km zou rijden.

nou in de praktijk haalt hij 1 op 2,9 niet eens.

moet ik nu een dure advocaat in de arm nemen??

wat een gelul zeg.

dan kan ik de volvo dealer die mijn volvo geleverd heeft ook wel aansprakelijk stellen voor het verbruik.

mij is belooft dat dat kreng 1 op 3,3 km zou rijden.

nou in de praktijk haalt hij 1 op 2,9 niet eens.

moet ik nu een dure advocaat in de arm nemen??

Ik denk dat je er zo net in geslaagd bent, om het "gelul" over dit onderwerp au serieus te nemen. :biggrin:

Edited by adriaantje

Wie zegt dat TomTom de schuldige is?

Wellicht ligt het aan:

- je auto(ruiten);

- invloeden van het weer;

- het FM zenderstation;

- de leverancier van de TMC informatie;

- storende FM bronnen in de omgeving;

- je bent zelf verkeerd gereden;

- etc. etc.

Hoe wil je onomstotelijk bewijzen dat TT de enige schuldige is aan het te laat komen???

Wie zegt dat TomTom de schuldige is?

Wellicht ligt het aan:

- je auto(ruiten);

- invloeden van het weer;

- het FM zenderstation;

- de leverancier van de TMC informatie;

- storende FM bronnen in de omgeving;

- je bent zelf verkeerd gereden;

- etc. etc.

Hoe wil je onomstotelijk bewijzen dat TT de enige schuldige is aan het te laat komen???

Het is toch wel duidelijk dat de TMC gewoon slecht werkt, na al de reactie's op dit forum ?

Ik heb een auto zonder warmtewerend raam, heb de antenne op de juiste plaats bevestigd....en zowel bij goed als slecht weer deed hij vrijwel niks.

Dus hetgeen TT beloofd in hun advertentie's, maken ze niet waar.

Qua praktijk heb je ongetwijfeld gelijk.

Als je iets wil claimen (zeker indien het een rechtzaak wordt) dan moeten er keiharde bewijzen op tafel komen waaruit blijkt dat TT de enige schuldige is. En dat is een heel ander verhaal...

Dit wordt een dure grap (alleen al qua tijd) om een paar tientjes vergoeding af te dwingen (volgend vraagstuk: hoe groot is die vergoeding dan??)

Elk geval zal waarschijnlijk apart beoordeeld moeten worden omdat de omstandigheden anders kunnen zijn.

TT zal uit zichzelf niet snel een vergoeding aan iemand verstrekken. Als dat openbaar wordt (bv. via dit forum), is het hek van de dam (precedentwerking).

Edited by XC70

Je kan TT wel aansprakelijk stellen voor het niet goed funktioneren van de module.

Als consument heb je iets aangeschaft en TT levert een wanprestatie.

TT wil de consument niet schadeloos stellen......... rechtsbijstand lijkt mij een leuke start.

Ik kan mijn mond niet houden, je "kent" me :wink:

Laten we in Europa s.v.p. nuchter blijven en toestanden zoals in Amerika koste wat het kost voorkomen :wacko:

Hierbij doel ik: ik zet mijn hond in de magnetron en omdat het niet in de handleiding staat klaag ik de producent van die magnetron aan en ontvang geld voor mijn eigen onnozele handeling...pffff.....

Waar gaat het over in dit topic :excl:

Om even in jouw vergelijk te blijven:

Je magnetron (tmc) funktioneert niet eens. :wink::wacko::wink:

...en in jouw vergelijk staat die magnetron namens mij allang weer bij de fabrikant :excl:

...en in jouw vergelijk staat die magnetron namens mij allang weer bij de fabrikant :biggrin:

Alleen heeft jouw fabrikant de kennis en de wil niet om het repareren, laat staan dat ie je de centen terug geeft. :yahoo:

Ow Xytrox, here we go again: Nog even en we staan weer in Off_Topic. :wacko:

Alleen heeft jouw fabrikant de kennis en de wil niet om het repareren, laat staan dat ie je de centen terug geeft. :yahoo:

Geloof mij...dat komt goed :smile:

Ow Xytrox, here we go again: Nog even en we staan weer in Off_Topic. :wacko:

Het gaat nog steeds over aansprakelijkheid met een kleine uitwijk naar een andere fabrikant...In het andere geval ben ik wel een Startrek fan en ga ik graag met Warp-10 naar Offtopic :biggrin:

Als je een tomtom koopt dan ga je ervanuit dat hij doet waarvoor je hem gekocht heb: navigeren. Als hij dat niet doet leg je hem dan in de kast of ga je je geld terug halen / vraag je een vervangend product?? Ga je er mee akkoord dat de fabrikant zegt dat het aan je auto / satellieten / enz ligt en dat ze er niets aan kunnen doen terwijl je precies de installatie instructies volgt?

Een TMC ontvanger koop je om verkeersinformatie te ontvangen. Er zijn diverse andere merken dan TT die prima TMC informatie op hun PND geven. Blijkbaar ligt het niet aan de zenders. Dan blijft alleen het product van TT nog over waar het aan kan liggen. Het lukt TT blijkbaar niet om dit voor elkaar te krijgen... Ik denk dat je bij de rechter best wel je gelijk kunt halen dat TT een wanprestatie levert met het verkopen van dit product.

http://www.aerendsdorp.com/aansprakelijkheid.htm

Wanprestatie en aansprakelijkheid

Een houthandel levert een partij hout aan een aannemer. Na aflevering blijkt een

groot deel van het hout verrot of - in het gunstige geval - krom te zijn. Omdat het niet tijdig kan beschikken over bruikbaar hout, kan de aannemer die dag niet aan het werk. Hij weigert de rekening voor de partij hout te betalen en stelt de houthandel aansprakelijk voor de gelden schade.

Als een leverancier niet aan zijn verplichtingen voldoet, is er sprake van wanpresta

tie. Als ondernemer sluit u met de regelmaat van de klok overeenkomsten. Soms

voldoen de producten van een leverancier in uw ogen niet aan de gemaakte afspra

ken. Of uw klanten zijn ontevreden over uw levering. De koper moet in dergelijke

gevallen zijn bezwaren zo snel mogelijk kenbaar maken aan de leverancier. Soms is het nuttig om een deskundige te vragen zijn oordeel over de zaak te geven. Heeft de leverancier inderdaad een wanprestatie geleverd, of moet de koper zijn betalingsverplichtingen gewoon nakomen? Hoe groot is de schade die de wanprestatie heeft veroorzaakt? In dergelijke situaties moeten veel vragen beantwoord worden.

Je moet trouwens bij de winkelier zijn waar je het gekocht heb en niet bij TT.... De winkelier is aansprakelijk omdat je met hem een over

Edited by Palmpie

Een TMC ontvanger koop je om verkeersinformatie te ontvangen. Er zijn diverse andere merken dan TT die prima TMC informatie op hun PND geven. Blijkbaar ligt het niet aan de zenders. Dan blijft alleen het product van TT nog over waar het aan kan liggen. Het lukt TT blijkbaar niet om dit voor elkaar te krijgen... Ik denk dat je bij de rechter best wel je gelijk kunt halen dat TT een wanprestatie levert met het verkopen van dit product.

Je moet trouwens bij de winkelier zijn waar je het gekocht heb en niet bij TT.... De winkelier is aansprakelijk omdat je met hem een over

Edited by BramvT

Dat vindt ik nou zo leuk aan dit forum: je plaatst een idiote vraag en je krijgt voor een halve dag ( soms duurt het langer ) leesplezier. Ik denk dat sommige kranten hier jaloers op zouden zijn.

Met je eerste alinea helemaal mee eens......maar ik vraag mij af of een winkel er wat aan kan doen dat het product wat zij verkopen, niet doet wat de fabrikant vermeldt.

YES

Hij alleen kan door de koper worden in gebreke gesteld.

Op zijn beurt kan de verkoper dan de leverancier in gebreke stellen.

Het kan dus best dat een rechter de klant in het gelijke stelt en dat de verkoper aan de klant een schadevergoeding moet uitbetalen terwijl een andere rechter die de zaak tussen de verkoper en de leverancier behandelt de verkoper in het ongelijk stelt en bijgevolg de verkoper de uitbedaalde schade niet kan recupereren bij zijn leverancier.

De zaak tussen de klant en de verkoper enerzijds en de zaak tussen de verkoper en zijn leverancier anderzijds zijn 2 verschillende juridische dossiers en kunnen bijgevolg ook voor een tegenstrijdig resultaat zorgen.

Dan is de verkoper uiteindelijk zelf het slachtoffer.

Wie bepaalt nu of een produkt voldoet of niet?

Een expert wordt door het gerecht aangesteld en voert een expertisie uit met nog 2 gelijke toestellen van een ander merk.

Test wordt gelijk gedaan onder zelfde omstandigheden.

Rapport wordt opgemaakt en aan het gerecht overhandigd.

Concreet kan je dus stellen: men neemt de TT + 2 andere toestellen van een ander merk indezelfde wagen, maakt een testrit en vergelijkt nadien de (in dit geval neem ik aan de TMC) resultaten van de 3 toestellen.

Kan toch niet zo moeilijk zijn.

Dat vindt ik nou zo leuk aan dit forum: je plaatst een idiote vraag en je krijgt voor een halve dag ( soms duurt het langer ) leesplezier. Ik denk dat sommige kranten hier jaloers op zouden zijn.

Ach... jij koopt zeker ook een televisie die toevallig na het uitpakken het soms wel doet maar 95% van de tijd niet werkt en accepteert dan zondermeer van de verkoper dat hij na een aantal reparatie pogingen zegt 'jammer maar helaas'....... :biggrin:

Wat zullen verkopers blij zijn met jou als klant.... :smile: (ik heb nog een computer staan die het niet helemaal meer doet: toevallig interesse? voor 500 euro is hij van jou... :wink: )