Sign in to follow this  
Followers 0
Nick

NavCore 7.166 voor ONE Third Edition

15 posts in this topic

- Advertentie -

TomTom heeft een nieuwe versie van NavCore 7 vrijgegeven voor de ONE Third Edition. Het gaat om versie 7.166, build 8497.

Kijk HIER (onderaan bericht) voor uitleg over de installatie van de nieuwe software...

de zoveelste onzin update doe eens een nuttige zodat ik mijn nps kan beheren etc. en mijn autosymbool kan wijzigen daar heb ik tenminste wat aan

Wel verdorie ! :wink:

Ik had dus eergisteren die nieuwe Navcore op mijn One v3 gezet (omdat ze mij dat aanraden)...en is nu dus versie 7.166......maar vanmiddag moest ik van Amsterdam naar Bosch en Duin via de A2...TT raadde mij aan om onder Utrecht door te rijden en dan weer omhoog richting Zeist....maar ik pak dan altijd de ring Utrecht Noord (Maarssen).

Enfin....bovenaan gekomen op het viaduct naar links en dan gas geven de ruime 4-baansweg op, ik kijk dan altijd routinematig even op de TT en zag toen dat hij GEEN andere route koos, KORTOM, hij was dus blijkbaar de weg kwijt :excl:

Dit is in de bijna 4 jaar dat ik met TT navigeer, mij nog NOOIT gebeurd. :rolleyes:

Dus ik verdenk sterk die nieuwe Navcore 7.166 ervan dat die de zaakjes niet goed regelt.

Na deze bewuste routewijziging heb ik dat ergens anders ook nog gedaan en toen deed hij het wel (nieuwe route uitrekenen)....maar mijn vertrouwen is wel minder geworden nu :sad:

Edited by BramvT

En vandaag (vrijdag) het 2e rare geintje met Navcore 7.166 :

Ik reed vanaf Haarlem over de A5 (de kleinste snelweg van NL tussen de startbanen door) richting Rotterdam, moest in een straat in NO R'dam zijn....dat is een mooi recht stuk (waar je veel struikrovers aantreft, maar dit terzijde :lol: )....dus activeerde ik de One naar dat adres.

Hij gaf aan dat ik bij de afslag Nw Vennep eraf moest en dan over een N weg langs Alphen a/d Rijn, Gouda...enz.....naar 'R'dam. :smile:

Mooi niet dus, ik ben gewend tot nu toe dat ik (met altijd de SNELSTE route aan) over de snelweg rijd....dus tikte ik alternatieve route aan, toen wilde hij me al af laten slaan bij Hoofddorp en dan binnendoor...enz.

Ik heb dus sterk het gevoel dat versie 7.166 NIET DEUGT qua routeberekening !! :wink: :lol:

Ik hoop dat meer One v3 gebruikers hier even willen vertellen wat hun ervaringen zijn, want die 7.166 schijnt alleen voor dit toestel bedoeld te zijn.

Edited by BramvT

Hij gaf aan dat ik bij de afslag Nw Vennep eraf moest en dan over een N weg langs Alphen a/d Rijn, Gouda...enz.....naar 'R'dam. :smile:

Weet je zeker dat het niet toevallig je TMC is die gewoon eens goed werkte voor de verandering? :wink: Dit is namelijk een hele gebruikelijke en snelle alternatieve route bij file op de A4 bij Leiderdorp of de A13 tussen Den Haag en Rotterdam.

Edited by Nitro

Weet je zeker dat het niet toevallig je TMC is die gewoon eens goed werkte voor de verandering? :wink: Dit is namelijk een hele gebruikelijke en snelle alternatieve route bij file op de A4 bij Leiderdorp of de A13 tussen Den Haag en Rotterdam.

Zou het ? (zonder TMC antenne, bericht #718) :smile: :lol:

Edited by Germ

Weet je zeker dat het niet toevallig je TMC is die gewoon eens goed werkte voor de verandering? :smile: Dit is namelijk een hele gebruikelijke en snelle alternatieve route bij file op de A13 richting Rotterdam, komend vanuit het noorden over de A4.

Mijn TMC werkt wel goed en wat Nitro opmerkte klopt alleen heb ik TT920 (Saskia) zo ingesteld dat ze me vraagt of ik een alternatieve route wil en via spraak kan ik JA of NEE antwoorden.

Deze optie werkt GOED. :wink:

Inderdaad, ik heb al 2 weken geen TMC antenne meer...ik wacht wel tot ik ergens lees dat er een oplossing is gekomen voor dat TMC probleem.

Dit gebeurde dus gewoon met *normale* navigatie.....een paar dagen daarvoor al het geintje gehad dat hij (na een eigen routewijziging) opeens *vergat* om een nieuwe route uit te rekenen (Utrecht-afslag Maarssen).

Nu maar eens zien of ik ergens Navcore 7.162 weer kan downloaden....ook al zouden daar z.g. fouten in zitten (ik zou niet weten WAT ?), want met 7.162 deed mijn One het verder prima met navigeren.

Edited by BramvT

Mijn TMC werkt wel goed en wat Nitro opmerkte klopt alleen heb ik TT920 (Saskia) zo ingesteld dat ze me vraagt of ik een alternatieve route wil en via spraak kan ik JA of NEE antwoorden.

Deze optie werkt GOED. :biggrin:

Hoe stel je dat in? Ik krijg het niet voor elkaar!!!

N.P.S.

Afgelopen vrijdag deze 7.166 versie geinstalleerd. Heb nog geen kans gehad om op snelweg uit te proberen maar in de stad lijkt routeberekening hetzelfde als 7.162. Lijkt me niet waarschijnlijk dat met "de kleine bugfixes" de routeberekening wordt bedoeld... het is toch een vrij complexe algoritme die je niet zomaar gaat aanpassen.

Ik hrb nu 7.1.63 erop staan maar sinds ik TT Home 2.2 op de pc heb kan ik Navcore niet meer updaten.

Hij geeft een foutmelding, ziet mijn TT niet meer en logt mij uit bij TT Home.

Ik kan nog wel stemmen e.d. toevoegen.

Hoe krijg ik 7.1.66 erop?

Afgelopen vrijdag deze 7.166 versie geinstalleerd. Heb nog geen kans gehad om op snelweg uit te proberen maar in de stad lijkt routeberekening hetzelfde als 7.162.

Lijkt me niet waarschijnlijk dat met "de kleine bugfixes" de routeberekening wordt bedoeld... het is toch een vrij complexe algoritme die je niet zomaar gaat aanpassen.

Ik geloof je graag, maar het is dan wel PUUR toeval dat ik sinds die update naar 7.166 in 2 dagen 2 fouten heb gekregen onderweg, die ik in die 4 jaar dat ik met TT werk, nog nooit heb gehad. :biggrin:

Ik heb net even een kort stukje genavigeert met de *oude* versie 7.162 (Haarlem-Hoofdorp v.v.) en de werking was oke.....OOK merkte ik dat met versie 7.166 het wat langer duurde bij inschakeling van de One tot hij er *was* (GPSfix).

Vanavond zette ik hem in de auto aan en binnen 3 seconden had hij een fix....dus voorlopig blijf ik voor de zekerheid maar even op 7.162 (met nog dank aan Germ).

Ik kan dit gedonder niet hebben op de heenweg met een koerierrit...terug (leeg) maakt het niet uit. :wink:

Afgelopen vrijdag deze 7.166 versie geinstalleerd. Heb nog geen kans gehad om op snelweg uit te proberen maar in de stad lijkt routeberekening hetzelfde als 7.162. Lijkt me niet waarschijnlijk dat met "de kleine bugfixes" de routeberekening wordt bedoeld... het is toch een vrij complexe algoritme die je niet zomaar gaat aanpassen.

Nu ook een week lang en rond 1.200 km rondgreden inclusief buitenland. Ik heb geen problemen gehad en geen verschillen gemerkt t.o.v. 7.162 versie (wel heb ik met 7.162

Nu ook een week lang en rond 1.200 km rondgreden inclusief buitenland. Ik heb geen problemen gehad en geen verschillen gemerkt t.o.v. 7.162 versie (wel heb ik met 7.162