Sign in to follow this  
Followers 0
germ

Navcore 7.221 op een One (II) ?

46 posts in this topic

Heb nu een bepaalde soort 7.221 op mijn One II. Doet het net zo goed ( zoniet beter) als mijn 7.131

maar het LEUKE is, dat er een 4 GB micro SDHC inzit, die voor mijn One II nu wel herkenbaar is.

Daar zat ik al ik een hele tijd op te wachten. Het herkennen van SDHC geheugenkaartjes.

Blijkt toch, in een soort navcore te zitten en niet in het apparaat zelf (720/920) . :dirol:

Als de mijne met deze navcore SDHC ziet, zien de andere apparaten het denk ik ook wel (720/920 hadden het al) .

Afijn, ga nog een beetje verder met testen. Ik had deze 7.221 al een poosje, maar niets mee gedaan.

Had al eerder een testje met de 7.221(910) gedaan, maar liep op bepaalde dingen vast.

Tot mijn oog viel, op de handtekening van Pribo (nog bedankt) die ook een 7.221 in zijn One (I) had,

en blijkbaar goed voldeed, waarna ik het nog maar eens probeerde.

In ieder geval is >>DIT<< de navcore 7.221 waar ik het over heb (dezelfde, als die in de handtekening van Pribo) .

Kijk maar, wat jullie ermee doen (ben benieuwd) . :biggrin:

Tevens werkt TT Home 1.6 (en 2.1 en 2.2) zowel met de 7.221 als met de 7.131 (mijn vorige) exact hetzelfde.

(geen problemen)

Tot slot:

TT Home geeft als applicatie aan 7.221(8572/071121) voor Go, One en Rider van 10,6 MB .

Mijn opstart is naar 5.4106 gegaan. Besturingssysteem:2318 --- 32 MB Ram (beschikbaar:8,5 MB) .

Edited by Germ

Het werkt trouwens niet alleen op een one ik heb hem al een lange tijd op mijn tom tom 710 staan en werkt perfect heb wel 2 dll bestandjes van mijn tom tom home 2.1 moeten veranderen van dll 7.16 naar 7.22 dll bestandjes want bij mij herkende anders tom tom home mijn tt710 niet meer.

groet vampire65

Hallo allemaal,

Ik heb een andere versie van de navcore_SE_7.221.8572 in mijn TT ONE v1 staan, die van mij heeft een iets ander menu en je kan er ook mp3 en foto`s mee afspelen op je TT one en bij 3D is het ook mogelijk dat je bv een autootje of motor kunt laten zien.

Alleen de FM-zender werkt niet op de TT ONE v1, omdat deze dit niet ondersteunt. Voor de rest werkt die perfect.

Ik heb >DEZE< erin zitten.

Edited by pribo

Hallo allemaal,

Ik heb een andere versie van de navcore_SE_7.221.8572 in mijn TT ONE v1 staan, die van mij heeft een iets ander menu en je kan er ook mp3 en foto`s mee afspelen op je TT one en bij 3D is het ook mogelijk dat je bv een autootje of motor kunt laten zien.

Alleen de FM-zender werkt niet op de TT ONE v1, omdat deze dit niet ondersteunt. Voor de rest werkt die perfect.

Ik heb >DEZE< erin zitten.

Okee pribo klopt, geen fotoviewer en mp3speler in mijn 7.221 maar herkent wel SDHC kaartjes.

Neemt niet weg, dat ik de jouwe ook al binnen heb gehaald en later zal uitproberen.

Nogmaals bedankt. :good:

P.S. als de jouwe het net zo goed doet als de mijne ( dus met SDHC ) en daarbij ook nog de Mp3

en de Fotoviewer, laat ik de TT 920T maar schieten en hou het lekker op mijn One II. :pardon: :sad:

Edited by Germ

Ik had een 4GB SDHC kaartje, maar die werd niet door mijn TT ONE v1 herkent.

Vandaar dat ik dus een gewone 4GB Transcend 150x SD kaart in

Ik had een 4GB SDHC kaartje, maar die werd niet door mijn TT ONE v1 herkent.

Vandaar dat ik dus een gewone 4GB Transcend 150x SD kaart in

Edited by Germ

@Pribo, gebruik jij ook de TTS stem Saskia want 'jouw' versie (TTuser) is daar juist voor gemaakt. De normale stemmen werken dan niet meer. Haal je het bestand TTN weg heb je weer de 'normale' gebruikers lay-out. Met de versie van Germ werken de normale stemmen wel.

Daarnaast gaat mijn One II automatisch uit na 4 minuten als ik hem gewoon op

Edited by scorpiosoft

@Pribo, gebruik jij ook de TTS stem Saskia want 'jouw' versie (TTuser) is daar juist voor gemaakt. De normale stemmen werken dan niet meer. Haal je het bestand TTN weg heb je weer de 'normale' gebruikers lay-out. Met de versie van Germ werken de normale stemmen wel.

Daarnaast gaat mijn One II automatisch uit na 4 minuten als ik hem gewoon op

Germ

Waarom heb je dit gisteren niet gemeld? :pardon:

Ik ben vandaag bij de Media Markt geweest en daar hebben ze 4 GB sdhc kaarten.

Dan had ik die mooi gelijk kyunnen meenemen.

Draai zelf ook al een tijdje op dezelfde versie die Pribo heeft op mijn 710.

alles werkt tts vr mp3 fotoviewer.

maar met western europe en tts hou je niets over voor wat mp3 op een 2 GB sd.

Maar ik ben toch blij met je ontdekking. :sad:

Groeten Ron

Met de versie van @Pribo heb ik geen stemmen meer en mijn TTv2 gaat niet meer uit. Alle menu opties werken verder goed.

In het txt bestandje staat ondermeer "You need a ASR Folder with 47 files, cspeechfiles inside Mapfolder and a V7Map for Voice Input.ASR Folder is bad for ONE Devices."

Deze staan op de versie van Germ er wel weer bij en niet in de versie van @Pribo.

Ik ben dus een beetje de weg kwijt :pardon:

Met de versie van @Pribo heb ik geen stemmen meer en mijn TTv2 gaat niet meer uit. Alle menu opties werken verder goed.

In het txt bestandje staat ondermeer "You need a ASR Folder with 47 files, cspeechfiles inside Mapfolder and a V7Map for Voice Input.ASR Folder is bad for ONE Devices."

Deze staan op de versie van Germ er wel weer bij en niet in de versie van @Pribo.

Ik ben dus een beetje de weg kwijt :pardon:

cspeechfiles zitten in de landenmap (niet bij allemaal trouwens) deze heb je nodig als je de computerstem wilt gebruiken bv. de computerstem "Saskia of Willem"

Deze computerstemmen zijn wel ergens te downloaden en die zet je dan weer in de map genaamd "LoquendoTTS"

Maar ik raad je dit niet aan om te doen want het klinkt nergens naar en je TT zegt soms de meest vreemde dingen, althans bij mij.

Wel vreemd trouwens dat je geen stemmen meer hebt, staan ze nog wel in de map "Voices"

Ik heb op mijn 4GB kaart geen map ASR ge

Edited by pribo

ASR Folder with 47 files, cspeechfiles zijn voor voice recognition oftewel je kan een adres inspreken .

werkt niet op een one want die heeft voor zover ik weet geen microfoon.

Verder TTS is op een one te traag.

De meldingen komen te laat waardoor je de straat al voorbij bent.

dit komt waarschijnlijk door het lmindere interne geheugen 32 mB t.o.v een 710/910 met 64mB.

Groeten Ron

Germ

Waarom heb je dit gisteren niet gemeld? :biggrin:

Ik ben vandaag bij de Media Markt geweest en daar hebben ze 4 GB sdhc kaarten.

Dan had ik die mooi gelijk kyunnen meenemen.

Draai zelf ook al een tijdje op dezelfde versie die Pribo heeft op mijn 710.

alles werkt tts vr mp3 fotoviewer.

maar met western europe en tts hou je niets over voor wat mp3 op een 2 GB sd.

Maar ik ben toch blij met je ontdekking. :wink:

Groeten Ron

Sorry Ron, maar jouw verwijt vind ik niet terecht.

Een aantal mensen weten van mij, dat ik het tig keer over de SDHC kaarten (alleen werkend in

de 720/920 en niet in de andere modellen) gehad heb. Die postjes zijn wel terug te vinden.

Ook is wel bekend, mijn interesse voor werking van SDHC voor o.a. in mijn One,

en steeds aangegeven ( t/m 7.161 en 7.162 toe ) , dat SDHC nog steeds niet werkte en dat

het dan niet in de navcoreversie, maar in de apparaten zelf moest zitten. Ook wel terug te vinden.

Gisteravond, viel mijn oog op die handtekening van pribo en ben toen gaan zoeken en klooien.

Toevallig heb ik van mijn Nokia 6110 Navigator, 2x een SanDisk Micro 4 GB SDHC waarmee

ik iedere keer, het met de navcores kon uitproberen.

Gisteravond laat, kreeg ik die befaamde (voor mij dan :rolleyes: ) 7.221 te pakken (niet ervan

uitgaande, dat SDHC het daarmee zou gaan doen, dat had ik al uit mijn hoofd gezet)

Nadat ik dus een gewone SD met de 7,221 en de rest erop gemaakt had en die uitprobeerde

in mijn One II en werkte, dacht ik goh laat ik het toch nog effe op de 4 GB SDHC proberen.

En tot mijn verbazing deed hij het.

Waarna ik het (was een beetje laat :biggrin: ) direct, in mijn onderwerp gemeld heb.

Het zou wel geweldig zijn als dit aan de software lag; de 4 Gb SDHC kaartjes zijn een stuk goedkoper. dan de oude SD's.

Heeft iemand het al op de Go 300 of Go 710 uitgeprobeerd?

Het zou wel geweldig zijn als dit aan de software lag; de 4 Gb SDHC kaartjes zijn een stuk goedkoper. dan de oude SD's.

Heeft iemand het al op de Go 300 of Go 710 uitgeprobeerd?

Nog even voor de duidelijkheid:

Heb dus >>DEZE<< navcore via Windows verkenner en een kaartlezer, op een geformatteerd SD kaartje gezet .

Een Benelux erbij, verder alle mappen van mijn SD met navcore 7.131 en daarna weer in de One II gedaan.

( werkt zonder problemen)

Daarna mijn 4 GB SDHC Micro (met SD jas) van SanDisc geformatteerd op FAT 32 en alles,

van de gewone SD met de 7.221 op de 4 GB SDHC overgezet.

(werkt tot mijn genoegen, ook zonder problemen)

Nog alles hier en daar gelezen te hebben, blijf ik er voorlopig maar verder even af.

P.S. Geen Fotoviewer, Mp3 en TTS, maar je kunt ook niet alles hebben (toch) . :rolleyes:

Edited by Germ

I had net vorige maand op Gran Canaria nog een 4 GB te pakken gekregen, voor ¤ 30. Had misschien nog verder af kunnen dingen, maar ja ik vond dit al redelijk. Een Smart JVCAM pro500x. Werkt nog steeds goed, temeer daar ik later las bij enkele "betere" zaken dat juist JVCAM een soort nepmerk was.

Germ, wat is die Sandisk jas voor een type?

Is die speciaal voor de SDHC of kan je daar ook de microSDadaptor UltraII voor gebruiken?

gr. Hank

Edited by HanK

"Jas" is maar een geintje, bij een Micro SD zit er ook een SD adapter bij en met SD jas bedoel ik

de SD adapter.

Heb bij de kijkshop, wel eens een Kingston Micro SD (1 GB) gezien waar 2 jassen bij zaten.

( 2x een SD adapter, 1 om de Micro als SD te gebruiken en nog 1 om de Micro als Mini SD te gebruiken)

Weet niet of je iedere SD adapter voor een Micro 4 GB SDHC kunt gebruiken.

Goeie vraag, zal ik eens uit proberen.

Normaal gesproken, koop je een grote 4 GB SDHC, maar had die niet en toen maar uitgeprobeerd met

o.a diverse Micro's en Mini SD's.

Dus in een TT past alles, zolang er maar een SD Adapter (jas) overheen zit (ook zelfs MMC, dacht ik).

Edited by Germ

Ja , waar het mij om ging is de pinbezetting van een SD en de SDHC, of die gelijk zou zijn.

Maar goed ga ik ook eens proberen.

gr. HanK

Ja , waar het mij om ging is de pinbezetting van een SD en de SDHC, of die gelijk zou zijn.

Maar goed ga ik ook eens proberen.

gr. HanK

Als ik een 2 GB Micro met een 4 GB Micro vergelijk, zie ik geen verschil van pinnen.

(zal wel in het kaartje zelf zitten)

Een duidelijk verschil met alle gewone SD en SDHC kaartjes is dat op de SDHC kaartjes ,

altijd "SDHC" geschreven staat.

P.S. Bij de PhoneHouse kost zo een 4 GB Micro SDHC tegenwoordig 29,95 Euro.

Ook zat er bij mijn 4 GB Micro SDHC van SanDisk een goede kaartlezer inbegrepen,

maar toen was de prijs wel hoger.

Het voordeel t.o.v. een grote SDHC (vind ik) dat zo een Micro ook voor diverse andere

apparaten te gebruiken is .

Edited by Germ