Sign in to follow this  
Followers 0
germ

Navcore 7.221 op een One (II) ?

46 posts in this topic

cspeechfiles zitten in de landenmap (niet bij allemaal trouwens) deze heb je nodig als je de computerstem wilt gebruiken bv. de computerstem "Saskia of Willem"

Deze computerstemmen zijn wel ergens te downloaden en die zet je dan weer in de map genaamd "LoquendoTTS"

Maar ik raad je dit niet aan om te doen want het klinkt nergens naar en je TT zegt soms de meest vreemde dingen, althans bij mij.

Wel vreemd trouwens dat je geen stemmen meer hebt, staan ze nog wel in de map "Voices"

Ik heb op mijn 4GB kaart geen map ASR ge

De CSpeech bestanden en de ASR map heb je alleen nodig voor spraakherkenning.

Voor Text to Speech (TTS) heb je de map LoquendoTTS, mat daarin de Map Dutch, en daarin de TTSstem(b.v. Saskia) nodig. Daarnaast nog een map "lib"; allemaal gevuld met de juiste bastanden. Meestal zijn de mappen wel in z'n totaal te downloaden!

Heb op mijn One II ook TTS Saskia geprobeerd maar is inderdaad te traag. Ook kan ik niet wennen aan haar stem. Heb er nu de versie die Germ heeft gepost erop staan en dat werkt perfect.

Heb er nu de versie die Germ heeft gepost erop staan en dat werkt perfect.

Ja, bij mij ook. Nog even een TESTJE gedaan, jullie weten dat met deze 7.221 SDHC wordt gezien.

Net een 8 GB Micro SDHC met de Benelux (v710.1571) erin gedaan.

Geen probleem, draaide precies eender als de 4 GB Micro SDHC.

Wat wel opviel dat met de 8 GB SDHC, met geen van de drie TT Homes (1.6--2.1 en 2.2), contact kon worden gemaakt. (m.a.w. het bleef muisstil, er gebeurde niets en er werd geen apparaat gevonden)

Daarna de 4 GB SDHC er ingestopt en het apparaat werd direct (door alledrie de Homes), weer gevonden .

Zal het later nog eens proberen. In ieder geval, bij eventuele geheugenuitbreiding van jullie apparaat:

"houd het voorlopig even maximaal, bij een 4 GB SDHC kaartje" (voor het geval dat) . :smile::smile:

Edited by Germ

@HanK, heb je deze dan op de Rider I met Scala headset?

Bij mij ook op een 4Gb SDHC, alleen de pijl kan ik niet wijzigen in een moto.

gr. HanK

Ja hoor, alleen moet je het via TT Heaven doen.

Sorry Ron, maar jouw verwijt vind ik niet terecht.

Het was een geintje Germ :nea:

Tuurlijk weet ik dat men daar al veel langer mee bezig is.

Maar zoals ik al zij ging ik een 4 GB kaartje bestellen.

ik heb vandaag deze http://shop.transcend.nl/product/ItemDetai...temID=TS4GSD133

binnen gekregen.

4GB 133x en het is geen sdhc voor slechts €19,70 + €6 verzendkosten.

Kaarten en navcore er op gezet en draaien :nea:

Voor deze prijs wilde ik dat wel proberen.

en 133 of 150 maakt ook niet zo veel uit.

hievoor werkte ik met een standaard sandisk van 2GB ik heb een keer de ultra 2 geprobeerd en dat maakte geen enkel verschil.

Dus misschien voor jouw one met 1.161 op de ze betaalbare 4 GB ook wat ?

groeten Ron

Edited by Ronk

@HanK, heb je deze dan op de Rider I met Scala headset?

Nee, eerst nu op de ONE,

wachten duurt lang he, op de 7 versie voor de rider1

Nee, eerst nu op de ONE,

wachten duurt lang he, op de 7 versie voor de rider1

Waarom probeer je hem ook niet eens op de Rider ?

De Rider wil de 4Gb SDHC micro in een Sandisk jas niet zien.

En de One wil zijn auto niet wisselen. Ik kan wel een andere kiezen, dan verschijnt er rechts boven in beeld

een driekantje met AUTO, maar de pijl veranderd niet.

HanK

De Rider wil de 4Gb SDHC micro in een Sandisk jas niet zien.

En de One wil zijn auto niet wisselen. Ik kan wel een andere kiezen, dan verschijnt er rechts boven in beeld

een driekantje met AUTO, maar de pijl veranderd niet.

HanK

Maar met wat, probeer jij jouw symbool te veranderen ?

Ik start TT Heaven op, kies een symbool, klik op appliquer waarna je "Bravo" ziet en klaar.

Germ ,

ga een nieuwe poging met de Rider wagen.

V.w.b. de" pijl", ik kan op voorkeuren blz. 3, autosymbool wijzigen, dan komen alle auto's en motoren te voorschijn, als ik dan een andere aantik, bv. bike, dan verschijnt boven in het beeld de naam bike.

Maar de pijl veranderd niet.

Nogmaals het een en ander op de Rider uitgetest. Gaat niet met een SDHC.

De pijl getracht te wijzigen met TT Heaven, maar ik zie nog geen resultaat.

HanK

Edited by HanK

DomDom met TomTom,

De pijl was wel gewijzigd , maar ik zag dat niet omdat het beeld op 2 dimensionaal stond.

Dus weer op 3D gezet.

Maar ik heb nu wel TTHeaven en dat werkt uitstekend.

gr. HanK

Nadat ik eerder teruggegaan was van 7.162 naar 7.131 ben ik nu weer naar 7.221 gegaan (van Germ)

Werkt perfect op mijn Tomtom one V2, met west en centraal europa :dirol:

Nog even voor de duidelijkheid:

Heb dus >>DEZE<< navcore via Windows verkenner en een kaartlezer, op een geformatteerd SD kaartje gezet .

Een Benelux erbij, verder alle mappen van mijn SD met navcore 7.131 en daarna weer in de One II gedaan.

( werkt zonder problemen)

Daarna mijn 4 GB SDHC Micro (met SD jas) van SanDisc geformatteerd op FAT 32 en alles,

van de gewone SD met de 7.221 op de 4 GB SDHC overgezet.

(werkt tot mijn genoegen, ook zonder problemen)

Nog alles hier en daar gelezen te hebben, blijf ik er voorlopig maar verder even af.

P.S. Geen Fotoviewer, Mp3 en TTS, maar je kunt ook niet alles hebben (toch) . :wink:

Je kan niet gelijk alles op een SDHC kaartje dumpen?

Ik heb een TT one XL onder 'behandeling' voor een kennis en ben niet in het bezit van een normale SD kaart....

Er staan op verschillende plaatsen op dit forum links naar Navcore 7.221.8572.gox20. Ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer. Wat zijn de verschillen?

Ik heb de inhoud van een aantal vergeleken en over het algemeen zijn het dezelfde bestandsnamen maar de eigenschappen geven vaak een andere bestandsgrootte aan. Wat ook opvalt is dat een bestand 'data.chk' (Herstelde bestandsfragmenten), 4MB groot, tot de inhoud behoort. Dat hoort er toch niet bij te zitten?

Wie weet een link naar een 'betrouwbare' versie van Navcore 7.221 voor een TomTom GO 910?

De vorige poging om mijn 910 ook van de nieuwste 'look en feel' te voorzien is helaas mislukt. Maar na een format van de harde schijf heeft TTHOME hem weer in orde gemaakt. Toch hoop ik bij een tweede poging op meer succes. Dus alle support om mijn 910 op 7.221 te krijgen is welkom.

Ja, deze van TTuser werkt uitstekend, alle functies van een XX20 zijn beschikbaar en werken. Alleen het handsfree telefoneren is wat matig.

Edited by j-lo