Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: Nieuwe kaarten bij TomTom beschikbaar

94 posts in this topic

Geldt de gratis update alleen bij kaarten verkocht bij nieuwe devices of ook op bij losse verkoop (via de TomTom site) gedownloade kaarten?

Edited by dwaallicht

Geldt de gratis update alleen bij kaarten verkocht bij nieuwe devices of ook op bij losse verkoop (via de TomTom site gedownloade kaarten?)

Alleen bij nieuwe devices...

Waarom wil iedereen zo graag de allerlaatste versie hebben? Een stratenboek kocht je toch ook maar 1x in de 4 jaar of zo? En met mapshare ben je minstens een jaar lang verzekerd van de laatste updates.

Ik kan me niet goed voorstellen dat als je 7.10 hebt, je zoveel geld over hebt voor versie 7.15.

Mijn kaart is inmiddels bijna 2 jaar oud, maar voldoet nog best. Ik vind het alleen jammer dat mapshare voor mij dus niet werkt.

A: ik ben blij dat ik niet meer 6x per dag op een hoek moet stoppen om in het SHELL stratenboek te kijken of ik links of rechtsaf moet. :rolleyes:

B: dat ik in de winter (als het donker is), niet eens kan zien in welke straat je je bevindt, omdat er toevallig nu net op die hoek geen bord aanwezig is....en je dus niks hebt aan dat Shellboek...een TT laat je keurig zijn in welke straat je je bevindt en hoe die zijstraat heet. :rofl:

En C: sinds we enkele honderden euro's betalen voor een Navigatiesysteem...i.t.t. een Shellboek wat 1 of 2 tientjes kostte...we dus mogen verwachten dat het allemaal klopt.

(en ik kocht in die tijd elk jaar een nieuw Shellboek, om maar zoveel mogelijk bij te blijven)

Ik heb trouwens voor nood nog steeds een Shell boek onder mijn stoel liggen voor het geval de TT er onverhoopt een keer mee mocht stoppen, maar heb hem gelukkig al die 4 jaar nooit meer nodig gehad.

Edited by BramvT

Ik heb de pee erin omdat ik op 28 januari ¤ 49,95 heb betaald voor W-Europa en doodleuk v765 heb gekregen i.p.v. v710. Dat vind ik echt de bloody limit! Uiteraard gemaild via de site, en zou binnen 2 werkdagen antwoord krijgen. Ik wacht nog steeds..... :rolleyes:

Heb sinds 16 januari mijn 920 en tomtom home zegt ook dat ik de meest recente kaart heb ( 7.10).

De promotiecode verzilveren lukte ook niet want volgens tomtom is de code verlopen of ongeldig.

Verwacht vandaag of morgen d oplossing van tomtom support :rolleyes:

Ja, heb ik gekeken...bij mij dus ook ! :rolleyes:

Oke....dan koop ik toch lekker niks bij ze :nea:

Vraag me dan alleen af voor wie die nieuwe 7.15 kaarten dan wel bedoeld zijn :cray:

Heb het vandaag nog eens nagekeken, volgens TTHome heb ik de meest actuele kaart :rofl:

Ze zouden bij TomTom er beter aan doen zich niet zo belachelijk te maken met dingen zoals "gebruik meest actuele kaart verzekerd"

Ze zouden bij TomTom er beter aan doen zich niet zo belachelijk te maken

Gaat `ze` echt niet lukken. Het zijn en blijven nu eenmaal Rakkerjes.

Wat heb ik er aan, er is nog steeds geen update voor de tomtom RIDER!!!!!!!!! :cray: :cray:
Het zou ook leuk zijn als ik ze op m'n rider kan gebruiken.

We hebben nog geen concrete informatie over releasedata, maar er gloort inmiddels wel licht aan de firmware-horizon voor de RIDER-gebruikers!

Ja ook bij mij beweert Tomtom home dat ik de meest recente kaarten heb als ik "use latest map guarantee" gebruik. Ik heb mijn 920t 3 weken geleden gekocht dus heb zeker nog recht op de update. Vreemd. Ik heb het direkt bij tomtom support gemeld.

Vandaag met tomtom gebeld, de medewerker beweerde dat er een storing is waardoor de "latest map guarantee" niet herkent dat er nieuwere kaarten beschikbaar zijn. Over een paar dagen zou ik het nog eens moeten proberen. Vreemd verhaal, maar ik zal het morgen en overmorgen nog proberen, anders gaat er een aangetekende brief naar tomtom.

anders gaat er een aangetekende brief naar tomtom.

Raakt TT echt niet van onder de indruk.

Houd de centen lekker in de knip.

We hebben nog geen concrete informatie over releasedata, maar er gloort inmiddels wel licht aan de firmware-horizon voor de RIDER-gebruikers!

:cray:

:cray: Mooi! Ik erg benieuwd wat daar in zal zitten kwa functionalieit.

Wat heb ik er aan, er is nog steeds geen update voor de tomtom RIDER!!!!!!!!! :cray: :cray:

Op dit moment worden de laatste tests gedaan met de Navcore 7-update voor de RIDER. De verwachting is dat deze binnen enkele weken beschikbaar komt via HOME.

Op dit moment worden de laatste tests gedaan met de Navcore 7-update voor de RIDER. De verwachting is dat deze binnen enkele weken beschikbaar komt via HOME.

Zeg, eh mr Anonymous, weet je dan toevallig ook of men werkt met TeleAtlas of Navteq? En of we de updates naar 7.xxx voor half geld krijgen. De TT helpdesk zei op de laatste vraag dat we vooral, als de update daar is, dit aan moeten kaarten bij TT. :cray:

Vandaag met tomtom gebeld, de medewerker beweerde dat er een storing is waardoor de "latest map guarantee" niet herkent dat er nieuwere kaarten beschikbaar zijn. Over een paar dagen zou ik het nog eens moeten proberen. Vreemd verhaal, maar ik zal het morgen en overmorgen nog proberen, anders gaat er een aangetekende brief naar tomtom.

Aha, het klopt: vandaag werkt het. Ik kan nu updaten, het was dus werkelijk slechts een tijdelijke storing.

Aha, het klopt: vandaag werkt het. Ik kan nu updaten, het was dus werkelijk slechts een tijdelijke storing.

:wacko: Inderdaad nieuwe kaart ook gekregen Western_and_Central_Europa v715.1703 alleen een vreemde melding in tomtom home:

"" je kaart is 20 weken verouderd er staan 13118 gratis mapshare kaartcorrecties voor je klaar ""

Als ik hem dan laat zoeken voor updates geeft hij aan dat er geen items beschikbaar zijn. :wacko:

Misschien dat meneer "" anoniem "" weet hoe dit komt. :good:

hier werkt het ook nu, kaartversie 7.15 1703 zonder problemen gedownload.

Maar heb ook hetzelfde probeem, hij geeft aan:"u kaart is 20 weken verouderd, er staan 13125 kaartcorrecties klaar" en inderdaad geen updates beschikbaar.

Dit zal ook nog wel opgelost geraken zeker, zal ook weer wel een of andere storing zijn :wacko:

Worden er eigenlijk nog NP's gedownload?

Of zitten deze nu gewoon bij het onderdeel mapshare correcties en wordt dit niet meer apart aangegeven zoals bij voorgaande versie van home 2.2?

Ehh....bij mij staat er nu Benelux op met versie : v710.1571.....ik zou dan toch ook een melding moeten krijgen in Home 2.2 (allerlaatste, net gedownload) dat ik een nieuwe kaart kan kopen ??

Ik krijg nog steeds de melding dat ik de nieuwste kaart heb en dus niks hoef te downloaden :wacko:

Hm, nu zijn wel de mapshare correcties die ik had aangebracht weg.

Mijn favorieten wist ik hoe ik dit moest kopieren.

Wie weet hoe ik de mapshare correcties volgende keer kan mee kopieren naar mijn nieuwe kaart?

Wordt dit ook in een specifiek bestand opgeslagen?

Versie 7.10 op mijn 920T gewist en toen versie 7.15 geinstallerd. Tomtom 2.2 gaf als melding dat de kaarten 20 weken oud zijn. Hoezo nieuwe kaarten?