Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: Nieuwe kaarten bij TomTom beschikbaar

94 posts in this topic

Hmm....aan de ene kant begrijp ik je wel, maar aan de andere kant : laten we blij zijn Als er een (technisch) werknemer van TT op deze site zit.

Mocht hij (zij?) onzin gaan zitten blaten, dan prikken de hardliners hier snel door hem heen, toch ? :wacko:

Alles werkt weer blijkbaar. :unknw:

Kaartversie 7.15 en net de 13124 kaarcorrecties kunnen binnenhalen. :wacko:

Mijn kaart is weer helemaal mee volgens tomtom home.

Opeens gaf TTH aan dat ik nieuwe kaart kon downloaden (via Meest Actuele kaart garantie)....

Nu nog eens kijken of het werkt ;)

Voorlopig kan ik weer even vooruit (ach, reed vorige maand nog met pda+TT3 en dat ging ook nog goed...)

Alles werkt weer blijkbaar. :unknw:

Kaartversie 7.15 en net de 13124 kaarcorrecties kunnen binnenhalen. :wacko:

Mijn kaart is weer helemaal mee volgens tomtom home.

:wacko: Bij mij werkt ook alles weer naar wens alle correcties binnen gehaald. :wacko:

Hier ook niks qua kaart, ja mijn 6.75 europa kaart voor mijn Classic, terwijl ik al dik 2 weken mijn 920T heb :wink:

Edit: ik heb maar eens een mail gestuurd naar TT support, ik vind het eigenlijk niet kunnen dat ze zo kort op een 7.15 versie uitbrengen en dit nog geen eens is op hun topmodel staat.

Edited by Buzzfuzz

Wat ik raar vind is dat, terwijl ik nog recht had op een grats update, ik in het bezit was van de nieuwste kaarten. Op het moment dat de 30 dagen verstreken waren kwam de melding dat er nieuwe kaarten waren en dat ik daar geen recht meer op had daar mijn 30 dagen verstreken waren. Hier ben ik dus goed ziek van.

Wat ik raar vind is dat, terwijl ik nog recht had op een grats update, ik in het bezit was van de nieuwste kaarten. Op het moment dat de 30 dagen verstreken waren kwam de melding dat er nieuwe kaarten waren en dat ik daar geen recht meer op had daar mijn 30 dagen verstreken waren. Hier ben ik dus goed ziek van.

Tip: even een belletje naar de helpdesk doen en de situatie uitleggen. Als de 'laatste kaart garantie' niet goed heeft gewerkt en je had bij het uitkomen van die nieuwe kaarten nog recht op de nieuwste kaart binnen die periode van 30 dagen, dan is de kans groot dat ze je wel verder helpen.

Tip: even een belletje naar de helpdesk doen en de situatie uitleggen. Als de 'laatste kaart garantie' niet goed heeft gewerkt en je had bij het uitkomen van die nieuwe kaarten nog recht op de nieuwste kaart binnen die periode van 30 dagen, dan is de kans groot dat ze je wel verder helpen.

Ik heb gisterochtend een mail gestuurd. Maar misschien had ik inderdaad beter even kunnen bellen. Je hebt niet toevallig het telefoonnummer bij de hand?

Heb geen veranderingen gevonden een belangrijke nieuwe op en afrit in utrecht die in november geopend is staat er niet op :)

Het is geen nieuwe kaart maar een interne update denk ik.

Edited by carpin

En nu komt dus de aap uit de mouw, waarom de vorige 7.10 zo goedkoop was. Heel kwalijk en kopersbedrog. Deze keer maar eens wachten op een vrije versie op het internet.

Zo graven ze hun eigen graf. :blush:

ik snap het gezeur allemaal niet over die prijzen van de kaarten bij tomtom....

ga eens bij een ander merk kijken.

neem bv becker.

een maat van mij heeft er eentje al vanaf begin 2007 en kan nu pas nieuwe kaarten kopen.

kost dan wel even dik 149 euro voor heel europa.

en dan over pioneer nog maar te zwijgen.

daar vragen ze gerust 280 euro voor setje kaarten.

je mag blij zijn dat tomtom ze voor beperkte tijd voor dat geld heeft aangeboden.

en zoals al veel vaker gezegd dit is geen nieuwe kaart maar eentje die een iets betere dekking heeft.

maar bv een rotonde in dongen die ik al heel vaak gemeld heb staat er ook nog niet op.

als je het teveel geld vind dan koop je hem toch niet.

en anders zijn er wegen genoeg om de nieuwste kaart op je tomtom te krijgen.

Hier ook niks qua kaart, ja mijn 6.75 europa kaart voor mijn Classic, terwijl ik al dik 2 weken mijn 920T heb :blush:

Edit: ik heb maar eens een mail gestuurd naar TT support, ik vind het eigenlijk niet kunnen dat ze zo kort op een 7.15 versie uitbrengen en dit nog geen eens is op hun topmodel staat.

toen ik mijn 910 kocht bleek daar ook niet de meest recente kaart op te staan.

toen ik belde met tomtom en halfords kreeg ik te horen dat ik na bijbetaling van 50 euro de nieuwe kon krijgen.

vaak liggen de devices lang bij een dealer en omdat er op de verpakking niet staat welke kaart erop staat is de kans grrot dat je niet de nieuwste kaart hebt.

dus nu tegenwoordig zijn de mensen die een nieuw apparaat kopen een stuk beter uit dan ik destijds.

die krijgen nu wel gratis de laatste kaarten.

Edited by henny64

Ik heb de pee erin omdat ik op 28 januari ¤ 49,95 heb betaald voor W-Europa en doodleuk v765 heb gekregen i.p.v. v710. Dat vind ik echt de bloody limit! Uiteraard gemaild via de site, en zou binnen 2 werkdagen antwoord krijgen. Ik wacht nog steeds..... :blush:

Afgelopen vrijdag een mailtje van TT gehad dat ze de nieuwe kaart ter download voor me klaar hadden staan. Zojuist gedownload, en tot mijn grote verrassing niet de bestelde v710 maar v715 gekregen. Ik ben superblij, niet alleen omdat ik deze nu erg goedkoop heb gekregen maar ook omdat de Kanaaleilanden er eindelijk ook opstaan en ik daar jaarlijks 2x naartoe ga. Ik ben dus nog steeds een zeer tevreden klant....

:excl: :cray:

Alleen bij nieuwe devices...

Nou, verkeerde inside information dus (zie Mieke's berichtje hieronder) . :good::wink:

Afgelopen vrijdag een mailtje van TT gehad dat ze de nieuwe kaart ter download voor me klaar hadden staan. Zojuist gedownload, en tot mijn grote verrassing niet de bestelde v710 maar v715 gekregen. Ik ben superblij, niet alleen omdat ik deze nu erg goedkoop heb gekregen maar ook omdat de Kanaaleilanden er eindelijk ook opstaan en ik daar jaarlijks 2x naartoe ga. Ik ben dus nog steeds een zeer tevreden klant....

:good::yahoo:

Heel goed. :biggrin:

toen ik mijn 910 kocht bleek daar ook niet de meest recente kaart op te staan.

toen ik belde met tomtom en halfords kreeg ik te horen dat ik na bijbetaling van 50 euro de nieuwe kon krijgen.

vaak liggen de devices lang bij een dealer en omdat er op de verpakking niet staat welke kaart erop staat is de kans grrot dat je niet de nieuwste kaart hebt.

dus nu tegenwoordig zijn de mensen die een nieuw apparaat kopen een stuk beter uit dan ik destijds.

die krijgen nu wel gratis de laatste kaarten.

Ja en ik durf je met 200% zekerheid te zeggen dat ze al voor de jaarwisseling bij TT die kaart al klaar hadden, maar ze wisten gewoon dat tijdens de feestdagen veel van de 920's en 720's en One V3's verkocht zouden worden, allemaal met 7.10.1576 en zo zijn van de oude meuk af en al die klanten vallen dan net buiten de 30 dagen :good:

Nou, verkeerde inside information dus (zie Mieke's berichtje hieronder) . :good::yahoo:

Heel goed. :biggrin:

Zou dat niet zijn omdat Mieke in eerste instantie iets anders heeft gekregen dan wat ze heeft betaald (en gehoopt). M.a.w. de fout wordt op een nette manier hersteld.

Aan de andere kant in de hele discussie over mapshare stond in het bericht het volgende:

Nieuwsbericht jouwnav

TomTom: Map Share minimaal 12 maanden

28 december 2007, 15:27 uur

"....Hoe lang een kaart na verschijnen zal worden ondersteund, is afhankelijk van de frequentie waarmee TomTom nieuwe kaarten beschikbaar stelt. Mulders: "We hebben al een 30 dagen garantie voor kaarten op nieuwe devices. Dat wil zeggen dat als er binnen 30 dagen na aanschaf van een device een nieuwe kaart verschijnt, de gebruiker sowieso recht heeft op een gratis update. Als dan drie maanden na de release van een kaart A, een nieuwe kaart B op de markt komt, zullen we dus Map Share voor kaart A uiteindelijk 14 maanden ondersteunen".

Voorbeeld

Omdat bovenstaande misschien niet voor iedereen direct helemaal helder is, hieronder een voorbeeld met fictieve kaart-versies en releasedatums:

We gaan uit van een kaart A waarvan versie 1 op 1 mei 2008 door TomTom wordt uitgebracht. De Map Share-ondersteuning voor deze A1 start op dezelfde dag. Enige tijd later, op 1 augustus, komt er een update beschikbaar van kaart A. De Map Share-ondersteuning voor deze kaart A2 start dan ook direct.

Iedereen die na 1 juli kaartversie A1 aanschaft, komt sowieso in aanmerking voor een gratis update naar versie A2. Zij gebruiken uiteindelijk dan ook geen Map Share voor A1. En dus is 1 juli 2008 de laatste dag dat iemand A1 kan kopen zonder een update naar kaart A2 te krijgen. Om die gebruikers 12 maanden Map Share te garanderen, moet kaart A1 tot en met 30 juni 2009 door TomTom worden ondersteund. De ondersteuning voor kaart A1 loopt dan dus van 1 mei 2008 tot en met 30 juni 2009, oftewel 14 maanden. ...."

Einde citaat

Eerst wordt device genoemd en daarna wordt er alleen nog maar over kaarten gesproken. In het sommetje om altijd tot 12 maanden te komen wordt duidelijk de 30 dagen periode meegenomen.

Als het me lukt het rekenvoorbeeld aan te houden:

Mapshare is minimaal 12 maanden te gebruiken bij een nieuw aangeschafte kaart. Daarom loopt de ondersteuning van mapshare 12 maanden vanaf het in de verkoop komen van de kaart plus

de gehele duur van uitkomst van kaart A1 tot uitkomst van A2 min 30 dagen. Als je niet de mogelijkheid biedt de kaart te updaten als je 30 dagen voor uitkomst van een nieuwe kaart een kaart koopt dan is het sommetje dus ook anders namelijk:12 maanden vanaf het in de verkoop komen van de kaart plus

de gehele duur van uitkomst van kaart A1 tot uitkomst van A2.

Of heb je 12 maanden mapshare bij een nieuw device en 12 maanden min 30 dagen bij een los gekochte kaart? Lijkt me toch ook niet de bedoeling.

Ik zou toch graag weten hoe dit nu precies zit.

groeten,

Casper

Hoe weet ik wat er is gewijzigd op de nieuwe kaarten?

Ik wil best een nieuwe kaart kopen, maar als alleen de wegen in Zuid Belgie zijn aangepast, heb ik daar dat geld niet voor over....

Hoe weet ik wat er is gewijzigd op de nieuwe kaarten?

Ik wil best een nieuwe kaart kopen, maar als alleen de wegen in Zuid Belgie zijn aangepast, heb ik daar dat geld niet voor over....

Dat is een oud probleem...dat weet je niet...

Zou dat niet zijn omdat Mieke in eerste instantie iets anders heeft gekregen dan wat ze heeft betaald (en gehoopt). M.a.w. de fout wordt op een nette manier hersteld.

Dat denk ik zelf ook, of misschien hadden ze v710 op dat moment niet meer. Hoe dan ook, ik ben er erg blij mee dus van mij geen slecht woord over de service van TomTom.

En ja, wat er nieuw is aan de kaarten dat weet je nooit van tevoren helaas. Maar met de nieuwe mapshare service blijf je wel beter up to date dan tot nu toe lijkt me.....

Dat is een oud probleem...dat weet je niet...

Mwoah.....je kunt natuurlijk ook even op (bijvoorbeeld) dit forum goed in de gaten houden of mensen met die allernieuwste kaart ook echt in een bepaald gebied wel nieuwe straten, rotondes e.d. hebben...Zo NEE, laat dan maar lekker zitten :rolleyes:

En ik vraag mij nog steeds het volgende af : wij krijgen vrijwel elke dag nieuwe kaart updates binnen op onze kaarten van de voorlaatste versie....dus WAT zou nu het verschil zijn tussen die 2 kaarten ?

Daar zou ik weleens wat testjes mee willen houden op dit forum....door bepaalde straten (ook snelwegen e.d.) te vergelijken met elkaar.

En ik vraag mij nog steeds het volgende af : wij krijgen vrijwel elke dag nieuwe kaart updates binnen op onze kaarten van de voorlaatste versie....dus WAT zou nu het verschil zijn tussen die 2 kaarten ?

De updates die je binnenkrijgt hebben altijd betrekkink op de wegenstructuur die aanwezig is in je kaart. Er worden geen nieuwe wegen, rotondes e.d. toegevoegd of fouten in de wegenstructuur aangepast.

Om over nieuwe wegen en rotondes te kunnen beschikken moet je periodiek een nieuwe kaart kopen.

Geen gratis update dus, ze houden zich lekker strict aan de 30 dagen.

Tja, dan sla ik ook wel even 4 versies over totdat er echt weer veranderingen zijn die het waard maken.

Ik heb ook nog net de "oude" kaart ontvangen, maar omdat het de eerste kaarupdate is die ik heb gekocht, ben ik toch heel blij! (Ik was