Sign in to follow this  
Followers 0
Gommel

TMC of flitsservice

9 posts in this topic

Hoi allen,

zoals te zien is in mijn andere topic heb ik nu een 920t. Zit nu alleen met het volgende: de TMC ontvanger pakt hooguit maar 1 zender.

Is dit voldoende of krijg ik nog meer actuele flitsinformatie binnen als ik de flitsservice van TT erbij doe?

Zijn er nog meer/betere bedrijven die dezelfde service aanbieden?

Of is er iets dat de TMC ontvanger beter gaat werken?

ben bang dat tmc en flitsservice twee verschillende dingen zijn.

tmc geeft verkeersinfo, met eventueel gemelde flitslokatie's

en de flitsservice die jij bedoelt geeft alleen vaste flitspalen

Oke die van TT heeft alleen vaste flitspalen? Nou dan is de keus al makkelijk die kan ik ook gewoon via flitspaal.nl oid wel downloaden.

ben bang dat tmc en flitsservice twee verschillende dingen zijn.

tmc geeft verkeersinfo, met eventueel gemelde flitslokatie's

en de flitsservice die jij bedoelt geeft alleen vaste flitspalen

Even een kleine aanvulling:

Flitsservice geeft juist alleen de mobiele posten weer, en niet de vaste. :wacko:

Het nadeel van Flitsservice is alleen dat wanneer je download en je vertrekt....... dat de informatie alweer verouderd is. Indien er 5 minuten na vertrek een nieuwe melding wordt gemaakt, dan staat deze dus niet in je TT

Oke die van TT heeft alleen vaste flitspalen? Nou dan is de keus al makkelijk die kan ik ook gewoon via flitspaal.nl oid wel downloaden.

Benelux, dan Flitspaal.nl

Europa, dan is SCDB de beste.

Even een kleine aanvulling:

Flitsservice geeft juist alleen de mobiele posten weer, en niet de vaste. :wacko:

Het nadeel van Flitsservice is alleen dat wanneer je download en je vertrekt....... dat de informatie alweer verouderd is. Indien er 5 minuten na vertrek een nieuwe melding wordt gemaakt, dan staat deze dus niet in je TT

Die zoek ik dus al JAREN !!....mobiele flitslocatie's voor op mijn TT.

Het geeft niet dat ze verouderd zijn, meestal staan ze om de zoveel tijd toch wel op de zelfde plek (de struikrovers :wacko: )....dus als ik op de weg maar een waarschuwing krijg op mijn One, dan ben ik al dik tevreden !

Heb net gekeken op http://www.flitsservice.nl/ maar die hebben geen bestandjes daarvan, zoals wel de vaste flitspalen op flitspaal.nl

Dus als iemand een site weet waar ik ze kan downloaden, dan erg graag :good:

Die zoek ik dus al JAREN !!....mobiele flitslocatie's voor op mijn TT.

Het geeft niet dat ze verouderd zijn, meestal staan ze om de zoveel tijd toch wel op de zelfde plek (de struikrovers :wink: )....dus als ik op de weg maar een waarschuwing krijg op mijn One, dan ben ik al dik tevreden !

Heb net gekeken op http://www.flitsservice.nl/ maar die hebben geen bestandjes daarvan, zoals wel de vaste flitspalen op flitspaal.nl

Dus als iemand een site weet waar ik ze kan downloaden, dan erg graag :rofl:

Bram,

ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt, namelijk:

1: Alle bekende mobiele hotspots. De "vaste" plekken waar de mobiele controles plegen te staan.

2: De actuele mobiele controles (momentopname)

Wat betreft punt:

1: Hier is wel een ov2 van op internet, echter dit is meer Russische Roulette. Immers wanneer men de post 400 meter naar voren haalt, krijg je de melding dus 400 meter te laat.

Anderzijds, wanneer je rustig rijdend denkt een hotspot gepasseerd te zijn en je zet het gas er weer op en het blijkt dat ze 200 meter verderop staan ben je alsnog het paashaasje.

2: De actuele gemelde mobiele controles van Flitsservice kan je m.i downloaden via Poi_Edit. Zie bijgevoegd jpg.

Bij een rit, download ik hier meestal een actuele update. Nogmaals met dien verstande dat wanneer ik vertrek inmiddels al een nieuwe controle op mijn pad kan worden opgebouwd. Hier heb ik dan op dat moment geen gegevens van.

Vandaar mijn opmerking: Deze optie van Flitsservice is een momentopname

geachte leden ik heb in augustus 2007 een tt 720t gekocht maar die antenne werkt voor geen meter is er misschien iemand die weet of je die antenne kan omruilen bij tom tom het nr van de antenne is 4v00.010.2 met vriendelijke groet tonvd hoeven