Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: TomTom CeBIT: GO x30, NC 8, HD Traffic

139 posts in this topic

Geplaatst nieuws:

Nu op jouwNAV:
TomTom CeBIT: GO x30, NC 8, HD Traffic

TomTom heeft zojuist in Hannover een aantal nieuwe producten gepresenteerd: de nieuwe GO x30-serie met NavCore 8 en een externe HD Traffic-ontvanger.

Klik op de kop om dit nieuwsbericht te lezen...

Klik op 'REAGEER' als je op dit nieuwsbericht wilt reageren...

De redactie

is er ook al bekend of ze een nieuwe houder ontwikkeld hebben?

De houder is identiek aan die van de GO x20...

De TomTom HD Traffic-ontvanger zal te koop zijn in de vorm van een sigarettenaansteker-plug waarin een Sim-kaart met GPRS-modem is ingebouwd. Tevens is deze accessoire voorzien van een lithium-ion batterij zodat het systeem ook blijft werken als het autocontact wordt verbroken. Het geheel heeft een adviesverkoopprijs van ¤ 99,95. [Daarbij is een half jaar HD Traffic-abonnement inclusief live dataverbinding (GPRS) inbegrepen.

Na die periode kan dit op elk moment worden verlengd voor ¤ 9,95 per maand.

Een half jaar maar...en bij de One XL HD traffic is het een JAAR ? :yahoo:

Met al deze nieuwtjes, weet ik nu nog minder wat ik volgende week moet gaan kopen :sad:

Vreemd dat Nokia perfect een TMC ontvanger weet te integreren die zonder (externe) antenne werkt en TT doet alle pogingen om een zo groot mogelijke TMC ontvanger te maken met lange kabel en zuignapjes. :yahoo:

Op het eerste zicht wou ik bijna overstappen, verdorie toch, de aanzet was goed en dan..

Een mobile tefefoom werkt in het gigahertz gebied, een TMC ontvanger in het megahertz gebied. Dat betekend een heel andere antennetechnologie. Ook de gebruikte techniek om de gegevens over te brengen is niet te vergelijken.

Een eenvoudig vergelijk tussen beide systemen is dan ook niet mogelijk

Een half jaar maar...en bij de One XL HD traffic is het een JAAR ? :yahoo:

Aangezien er in de prijs voor een HD Traffic receiver 60 Euro is inbegrepen voor een abonnement van 6 maanden, zou de prijs nog eens 60 Euro hoger zijn bij een abonnement van een jaar.

En dan wordt een prijs van 159,95 Euro wel hoog, denk je niet... :sad:

Aangezien er in de prijs voor een HD Traffic receiver 60 Euro is inbegrepen voor een abonnement van 6 maanden, zou de prijs nog eens 60 Euro hoger zijn bij een abonnement van een jaar.

En dan wordt een prijs van 159,95 Euro wel hoog, denk je niet... :yahoo:

Dat snap ik wel....maar het is dus alleen de adapter plus ook nog een TT navigatie-apparaat...dat maakt samen best wel veel geld, vergeleken met een One HD traffic, waar je dus wel een jaar abonn op krijgt.

Ik zit namelijk te overwegen (na het verkopen van mijn One v3) om die aan te schaffen, het wordt er allemaal niet makkelijker op :sad:

Eindelijk hebben ze eens geluisterd naar wensen van consumenten.

Hopelijk dat de kinderziektes ook uit de nieuwe TMC is, dan heb je met de 930 een subliem apparaat.

Goede preview van de nieuwe devices / navcore. Laat maar komen de 930, 1 heb je er al verkocht !! :yahoo:

Een mobile tefefoom werkt in het gigahertz gebied, een TMC ontvanger in het megahertz gebied. Dat betekend een heel andere antennetechnologie. Ook de gebruikte techniek om de gegevens over te brengen is niet te vergelijken.

Een eenvoudig vergelijk tussen beide systemen is dan ook niet mogelijk

Ik weet dat het beide verschillende systemen zijn, maar ik denk niet dat ik me vergis wanneer ik meen dat de gewone TMC ontvanger nog steeds niet ge

Nu heeft TT wederom gekozen om het niet te integreren, echter nu zal de voedingskabel dienst doen als antenne en ben je verlost van die achterlijke waslijn langs de voorruit.

Helaas, Pjottr. TomTom heeft een andere oplossing bedacht voor de RDS/TMC-antenne en helaas moeten we constateren dat het qua bekabeling geen vooruitgang is.

Er is een 12V-kabel nodig als voeding voor de nieuwe RDS/TMC antenne, dat nieuwe 'blokje' zet je met een zuignap vast op het raam. Vanuit de antenne gaat er een kort kabeltje (mini-USB) naar het device en er is ook nog de lange antennekabel die je met nog eens drie zuignapjes vast dient te zetten langs de rand van het raam. Oftewel: een kabel extra ten opzichte van de RDS/TMC-antenne die we onderhand zo goed kennen...

Snetverderrie,

Weer te vroeg gejuichd, en het leek zo mooi. In elk geval bedankt voor de eerlijke info.

Eindelijk hebben ze eens geluisterd naar wensen van consumenten.

Hopelijk dat de kinderziektes ook uit de nieuwe TMC is, dan heb je met de 930 een subliem apparaat.

Goede preview van de nieuwe devices / navcore. Laat maar komen de 930, 1 heb je er al verkocht !! :yahoo:

Pjottr? Je was toch helemaal 'into the' Navigon 7110. Ik was benieuwd of die nog bevalt? Heb hem destijds een tijdje 'geleend' van de mediamarkt en ben toch overgestapt op de TT 720T. Die overigens zeer goed bevalt.

xxxxxxxxx

Mod edit: URL verwijderd. Een keer (in de handtekening) is wel genoeg.

Oftewel: een kabel extra ten opzichte van de RDS/TMC-antenne die we onderhand zo goed kennen...

Hadden ze dat dan niet zo kunnen maken dat er 2 stekkertjes uit die antenne kwamen waarvan je er eentje weer in je TT moest doen die de spanning daarvandaan haalde?

Toch wel weer jammer dat alle snoertjes aan de tomtom zelf vast zit. Het was wel erg makkelijk je tomtom van de carmount af te halen zoals de eerste go's 300, 500 en de 700 zodat de snoertjes aan de houder achter bleven. Maar nee ook hier in deze serie de snoertjes er gewoon weer aftrekken en alles laten bengelen.

Toch wel weer jammer dat alle snoertjes aan de tomtom zelf vast zit. Het was wel erg makkelijk je tomtom van de carmount af te halen zoals de eerste go's 300, 500 en de 700 zodat de snoertjes aan de houder achter bleven. Maar nee ook hier in deze serie de snoertjes er gewoon weer aftrekken en alles laten bengelen.

Ook bij de x10 serie zaten de draadjes vast aan de mount, maar daar hebben ze van geleerd.

Een brandend vraagje:

IQ-routes wordt bepaald door eerder binnengekomen data van TT bezitters. Ik neem aan dat hiermee de HD_Traffic bezitters bedoeld worden, immers zij zijn het die data terugkoppelen via het Traffic systeem.

Kan een mod mij bevestigen dat:

- indien ik geen gebruik wens te maken van HD_Traffic ik wel zinvol gebruik kan maken van IQ_Routes?

Edit:

Toevoeging citaat van TT_site. Een en ander ter verduidelijking mbt vraag.

De andere vraag is dan: HD_Traffic bestaat nog geen jaar...... Hoe in vredesnaam kan TT dan data verzamelen van de afgelopen jaren, verzameld door miljoenen TT-gebruikers.

Edited by Pjottr

Pjottr? Je was toch helemaal 'into the' Navigon 7110. Ik was benieuwd of die nog bevalt? Heb hem destijds een tijdje 'geleend' van de mediamarkt en ben toch overgestapt op de TT 720T. Die overigens zeer goed bevalt.

xxxxxxxxx

Mod edit: URL verwijderd. Een keer (in de handtekening) is wel genoeg.

Sorry, was per ongeluk :yahoo:

Lijkt wel een bord spaghetti, die TT met dradenbrij. Wat een ellende en wat jammer. Maar gelukkig is er nog wel Navcore8

Zit even bij de specs te kijken. Ons blieft zuunig .... geen 220V lader en ab op het topmodel 930T. Daarnaast dat flashgeheugen dat maar niet voorbij de 4 GB wil. Tsssss

:yahoo:

Poseidon

Edited by poseidon

Ah, ik ben er al uit.

IQ_Routes werkt alleen in combinatie met HD_Traffic. Het is een aanvulling op HD_Traffic.

Om gebruik te maken van IQ_Routes zal je dus de HD_Traffic (9,95 per maand) moeten ophoesten.

Zie ook >> Hier <<

Een brandend vraagje:

IQ-routes wordt bepaald door eerder binnengekomen data van TT bezitters. Ik neem aan dat hiermee de HD_Traffic bezitters bedoeld worden, immers zij zijn het die data terugkoppelen via het Traffic systeem.

Nee, de historisch data is afkomstig van alle HOME-gebruikers die toestemming hebben gegeven hun reisgegevens anoniem te delen met TomTom. Dat loopt al een hele tijd...

IQ_Routes werkt alleen in combinatie met HD_Traffic. Het is een aanvulling op HD_Traffic.

Om gebruik te maken van IQ_Routes zal je dus de HD_Traffic (9,95 per maand) moeten ophoesten.

IQ Routes en HD Traffic staan los van elkaar en kunnen separaat worden gebruikt.

Het staat ook niet in de NRC (de link die Pjottr plaatste) dat ze in combinatie met elkaar moeten worden gebruikt.

IQ Routes is een aanvulling (lees: vervolg) op de weg die met HD Traffic is ingeslagen: het intelligenter plannen van routes. De eerste stap was door handig gebruik te maken van de actuele verkeersinfo, de tweede stap door handig gebruik te maken van data over het 'dagelijkse' gebruik van de weg en zo al bij het plannen de traagste routes/knelpunten te vermijden.