Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: TomTom CeBIT: GO x30, NC 8, HD Traffic

139 posts in this topic

:tongue:

Maar serieus nu : bestaan er geen z.g. Brodits waar je zo je TT in kunt schuiven en dat alle aansluitingen (kabels) in het dash weggewerkt kunnen worden ?

(Zoals met de carkit van een mobieltje)

ja die zijn er.....

Edited by henny64

Dus als ik het nu begrijp wordt de 930 uitgerust met een externe hd traffic module...???

Dat vind ik dan wel weer jammer....altijd dat gedonder met snoertjes en zo....

Ik wacht dan wel tot een volgend model waar alles normaal is ingebouwd...

jan.

Ik wacht dan wel tot een volgend model waar alles normaal is ingebouwd...

Als het om HD Traffic gaat, kun je wel kiezen voor een ONE XL HD Traffic. In dat apparaat is de SIM-kaart ingebouwd. Gaat wel ten koste van andere functionaliteit die ook op de 930 zit, btw.

Dus als ik het nu begrijp wordt de 930 uitgerust met een externe hd traffic module...???

Noop, of de nieuwsberichten van de redaktie moeten foutief zijn.

Standaard wordt er geen HD_Traffic bij de 930 geleverd. Deze kan optioneel worden aangeschaft.

Althans zo lees ik het.

Mogelijk dat een mod dit kan uitvlooien of een 930 standaard wel/niet wordt geleverd met een hd_traffic ??

Noop, of de nieuwsberichten van de redaktie moeten foutief zijn.

Standaard wordt er geen HD_Traffic bij de 930 geleverd. Deze kan optioneel worden aangeschaft.

Althans zo lees ik het.

Mogelijk dat een mod dit kan uitvlooien of een 930 standaard wel/niet wordt geleverd met een hd_traffic ??

Ja hoe zit dat nou, want als je het zo leest en ook in de vergelijking met de 920/930 dan zie je dit (zie rode kaders om tekst):

Edited by Buzzfuzz

Ja inderdaad, ik heb mijn tomtom traffic abonnement omgezet in een HD-traffic abonnement via GPRS.

Hoe bevalt TomTom traffic via GPRS? Ik gebruikte de RDS TMC ontvanger op mijn TT720T. Ik was daar behoorlijk positief over maar ben voornemens om straks over te gaan op de HD Traffic receiver. In de tussenliggende periode maak ik nu ook gebruik van TT Traffic Info met GPRS. Voordeel is dat je altijd verbinding hebt en in de korte tijd dat ik het gebruik bevalt het goed. ik ben alleen benieuwd of dit nu eigenlijk ook al een vorm van HD traffic is. Dus maakt het huidige GPRS abbonement ook gebruik van de Vodafone simkaart informatie icm met rds etc.

Hoe bevalt TomTom traffic via GPRS? Ik gebruikte de RDS TMC ontvanger op mijn TT720T. Ik was daar behoorlijk positief over maar ben voornemens om straks over te gaan op de HD Traffic receiver. In de tussenliggende periode maak ik nu ook gebruik van TT Traffic Info met GPRS. Voordeel is dat je altijd verbinding hebt en in de korte tijd dat ik het gebruik bevalt het goed. ik ben alleen benieuwd of dit nu eigenlijk ook al een vorm van HD traffic is. Dus maakt het huidige GPRS abbonement ook gebruik van de Vodafone simkaart informatie icm met rds etc.

Het is eigenlijk makkelijk... ik gebruik het NIET !!

Net na de overstap van gewoon traffic naar HD traffic heb ik mijn telefoon abonnement gewijzigd. ik zat eerst bij telfort en moest daar enkele euro's per maand afrekenen voor GPRS kosten. Nou dacht ik... tomtom HD traffic werkt via Vodafone, laat ik eens sociaal zijn en een vodafone abonnement nemen...

Bij vodafone waren ze echter NIET sociaal want voor 1 dag 240 km GPRS gebruik moest ik ¤ 7,69 afrekenen...

dat was dus gewoon in Nederland H

al is het alleen maar om je frustraties van je af te schrijven...

Jah... die snap ik nou ff weer niet.... :yahoo::excl::laugh:

Jah... die snap ik nou ff weer niet.... :yahoo::excl::laugh:

Ach ja, afgezien van een paar keer die antenne erin en eruit rossen waar ik soms echt moe van wordt, gaat het wel :rofl:

Is er al bekend wanneer de nieuwe 930 en de 730 ongeveer uit gaan komen / verkocht gaan worden?

Vanaf eind april.

Weet iemand wanneer die separate HD ontvanger te koop is en waar?

Waarschijnlijk al eind deze maand of begin april...

Weet iemand waar dat rode en blauwe ledje voor is op de plug?

Rode ledje is om aan te geven dat de receiver van stroom voorzien wordt, blauwe ledje is de indicatie of de receiver contact zoekt/heeft met het GSM-netwerk.

't Is trouwens bijna niet meer een 'ledje' te noemen. Het heeft meer weg van een 'lamp' (ledjes zijn nogal fors uitgevallen) :rolleyes:

Wat wel grappig is:

howtoinstall.jpg

nr3: Plaats de TT links onder op de voorruit.

Het plaatje laat toch wat anders zien. En waarom zou het links onder moeten?

En waarom zou het links onder moeten?

Misschien omdat er al (indianen?)verhalen bestaan van overijverige politieagenten, die beboeten omdat een plaatsing midden op de voorruit het zicht belemmert.

TomTom HD Traffic receiver/oplader is nu te bestellen bij TomTom. Wie durft?

HD Traffic receiver

weer bijna 100 euro. wat zijn het toch op bepaalde momenten verschrikkelijke afzetters!!!!!!

weer bijna 100 euro. wat zijn het toch op bepaalde momenten verschrikkelijke afzetters!!!!!!

Misschien om het wat te relativeren :blush:

Het gaat om 39,95 euro voor de adapter zelf en 60,00 euro voor zes maanden abonnement op HD Traffic.