Sign in to follow this  
Followers 0
tomtom

MapSettings.cfg

17 posts in this topic

MapSettings.cfg is dat de map waar favorieten in staan

of is dat de map waarin recente bestemmingen in staan ?

arjan

En je andere voorkeuren

Edited by j-lo

zou ik de map mee kunnen nemen als ik andere software erop zet en een andere kaart om de map van een 675 kaart daar de map MapSettings.cfg kopyeren en op de kaart v715.1689 zetten gaat dat werken ?

en moet ik die dan weer in de map ven europa zetten .

arjan

Als ik je vraag goed begrijp wil je het bestand mapsettings.cfg van de ene kaart(map) naar de andere kaart(map) kopieren. Als de kaarten dezelfde dekking hebben, kan dit gewoon.

klopt als een bus ik heb de gok maar genomen en heb de ene cfg bestand gekopyeerd naar de andere kaart en het werkt de favorieten en recente bestemmingen staan er weer in .

arjan

Ik probeer de mapsettings.cfg te copieren, van usb -> usb, dat gaat goed. De file grootte is dan ook gewijzigd in de file die ik hebben wil, maar als ik de Sd-card weer in de TT stop , dan zie ik geen favorieten!

Dit div. malen gecopieerd, met een reset, met een harde reset, maar niets helpt. De oude mapsettings.cfg komt weer gewoon terug, dus geen favorieten.

Wat doe ik fout?

Wat doe ik fout?

Volgens mij niet zoveel. Ik heb exact dezelfde ervaring. Mijn oplossing was "gewoon" maar opnieuw invoeren. Kreeg het niet voor elkaar.

Als iemand DE oplossing weet................

Op de site van TomTom staat precies beschreven hoe je je favorieten (MapSettings.cfg)

over kan zetten op een andere kaart.

http://www.tomtom.com/support/index.php?La...en&FID=7030

Helemaal correct. Desondanks dat ik keurig deze handelingen had uitgevoerd, op de juiste plaats gezet, leek het er toch op dat hij het bestand mapsettings.cfg gewoon niet zag. Wat resulteert in 0 recente bestemmingen, 0 favorieten ed.

Ik reageerde ook niet, omdat ik niet weet hoe dit bestand gekopieerd moet worden, maar vanuit de optiek dat als ik deze handelingen uitvoer het toch niet blijkt te werken.

Vreemd dat het bij sommigen niet gelijk werkt. Bij mij is het altijd gelukt om de mapsettings.cfg door middel van knippen/plakken over te zetten naar een nieuwe kaart. Alleen met navcore 8 werkt dit niet meer (voorlopig?)

Hier moet je alle favo's weer opnieuw invoeren...... wat ik dan w

Ik was ook inderdaad met Nav 8 bezig , dat het niet lukte.

Vandaar het probleem :good:

Het is even een werkje om ze allemaal opnieuw in te voeren, maar sla adressen voor zover je dat nog niet hebt gedaan op in een tekst bestandje op je pc, zodat je later adressen niet meer opnieuw hoeft op te zoeken.

Je kan ook uit voorzorg een extra Poi categorie aanmaken die, en je raad het al, Uw favorieten bevat.

Nadien gaat het eventueel terug invoeren gemakkelijk.

Ik heb het vroeger met mijn Classic eens meegemaakt, dat ik tijdens mijn reis, na een reset, al mijn favorieten kwijt was, inclusief het adres van het hotel waar ik verbleef.

Je kan ook uit voorzorg een extra Poi categorie aanmaken die, en je raad het al, Uw favorieten bevat.

Nadien gaat het eventueel terug invoeren gemakkelijk.

Ik heb het vroeger met mijn Classic eens meegemaakt, dat ik tijdens mijn reis, na een reset, al mijn favorieten kwijt was, inclusief het adres van het hotel waar ik verbleef.

Dát is handig! :good:

Ga dit van het weekend 'ns proberen, bedankt voor de tip.