Sign in to follow this  
Followers 0
BramvT

TT One v3 gekocht en Dood !

12 posts in this topic

Beste mensen,

ik zit met een groot probleem !! :sad:

Gisteren heb ik via MP toch maar weer een One v3 Benelux gekocht van 1,5 maand oud (aankoopbon aanwezig)... hij navigeerde perfect toen ik ermee naar huis reed, alleen had de vorige eigenaar er allerlei andere stemmen op gezet, de aktieve stem was een dame die bij aankomst zei : Bestemming bereikt en duik nu met mij lekker het bed in dan gaan we $$#% :wink:

Dit soort onzin wil ik natuurlijk niet, ik wilde gewoon Eva als stem hebben dus keek ik in Wijzig Voorkeuren, zocht Eva op en wilde haar activeren....]maar toen sloeg hij vast...als ik op een toets drukte, reageerde hij niet meer :excl:

Oke....ik deed een Reset, opnieuw opstarten en weer hetzelfde verhaal :wacko:

Ik sloot de One aan op mijn PC en TTH 2.2 herkende het apparaat meteen, vroeg mij om hem te wisselen op mijn account....toen heb ik eerst een Backup gemaakt van de hele inhoud, dat ging zonder foutmelding.

Ik heb toen via Verkenner de One geformatteerd, omdat ik meende dat er ergens een fout zat en door op HERSTEL mijn Apparaat te klikken de One weer te repareren....maar kreeg toen een foutmelding te zien :

Note : some volumes (for example een storagecard) that were present during een previous are not currently present on your Tomtom device en cannot be backed up or restored ! :good:

Toen ik bij kaarten keek, zag ik dat er een Benelux van mijn vorige TT One v3 klaar stond en copieerde die erop...maar toen ik hem aanzette, kreeg ik een wit scherm te zien dat er geen kaart aanwezig was !

Vermoedelijk is elke kaart aan de Device gekoppeld ?

Het probleem is nu dus dat ik met een One hier zit die niks meer doet, ben er tot vannacht 04.00 uur mee bezig geweest maar niets hielp......wat moet ik nu doen (HELP) ?

(geachte Mod's...ik weet niet of ik dit in het juiste topic heb gezet, maar dan merk ik het wel)

Edited by BramvT

Beste Bram,

Waarom nu toch weer zo een One Third ?, met een One II was er een wereld voor jou open gegaan,

zou niet weten hoe jou te helpen maar leef met je mee. :wacko:

Het enige is denk ik (mocht je er intussen niet uitkomen via anderen) , TomTom benaderen i.v.m.

de garantie. :good:

Waarom nu toch weer zo een One Third ?, met een One II was er een wereld voor jou open gegaan,

Omdat ik dan het nieuwste apparaat van TT heb...ik hoef geen Europa te hebben, 512 mb is voor mij genoeg.

En ik erop reken dat die nieuwe HD traffic als oplader wellicht straks ook op deze One v3 gaat werken....en misschien niet meer op de One v2.

Maar het belangrijkste is nu dat hij sowieso gaat werken, nu kan ik er helemaal niks mee. :biggrin:

Edited by BramvT

Kaarten zij inderdaad apparaatgebonden. Die kan je niet op meerdere apparaten installeren.

Je kan nog het volgende proberen:

Hierbij ga ik er van uit dat je een backup van je TT hebt gemaakt en dat je TT via de Windows verkenner zichtbaar is.

Sluit je TT aan op de PC en schakel je TT in. Laat de TT verbinding maken met de PC. TT Home zal ook opstarten, maar die heb je niet nodig. Sluit deze af.

Je had je TT al geformatteerd, maar dat kan je het beste opnieuw doen. Kies voor FAT 32

Copieer vanaf je backup via de verkenner alle mappen (directories) terug naar je TT. Kopieer ook de bestanden met de extensie *.bmp in de root van de backup naar de root van je TT.

Maak de map TomTom Home/downloads/ leeg door de bestanden tijdelijk op een andere plaats te zetten. Vergeet niet deze bestanden later weer terug te zetten.

Start nu TT Home. Deze zal vaststellen dat er geen navcore aanwezig is en zal deze downloaden en installeren op je TT. Daarna moet de boel weer werken. Kijk vervolgens nog welke bestanden er in de root van je TT ontbreken t.o.v. je backup en zet deze bestanden nog handmatig terug.

Succes!!!

Edited by N.P.S

En ik erop reken dat die nieuwe HD traffic als oplader wellicht straks ook op deze One v3 gaat werken....en misschien niet meer op de One v2.

Die HD Traffic gaat het straks zowiezo doen op de One Third, evenals op alle andere modellen en

ook op eventueel mijn One II. :biggrin::wink:

P.S. Hoop, dat het met de oplossing van N.P.S zal lukken, succes. :good:

Edited by Germ

DANK NPS.....het is mij gelukt !! :good:

Alleen had ik op mijn PC verschillende mappen staan, waaronder een (kale) Benelux van Nav-6...een laatste TT6 Benelux met Major route of europe (juni 07)...een Benelux van mijn vorige One v3 en de kaart van Duitsland-Oost en Zw. (laatste twee dus kaartversie 7)

Wat ik verkeerd heb gedaan, weet ik niet, maar nu werkt dus die Nav-6 met MROE op Navcore 7.166 :biggrin:

Ik kon nu tenmiste wel de apparaatcode zien, die zal ik wel nodig hebben als ik na de paasdagen met TT ga bellen om hen te vragen om coulance en mij te matsen :wink: ......het is immers niet door mijn onkunde gebeurd.

Ik wil uiteraard weer Benelux versie 7 hebben zodat ik Mapshare e.d. kan gebruiken...maar die (waarschijnlijk) beschadigde Benelux die er op stond durf ik niet meer op mijn One te zetten.

Ook dank aan degenen die mij per PB van advies dienden. :wink:

Tsjonge jonge jonge..... :wink:

Heb vanmorgen en vanmiddag 2 heren van TT support aan de lijn gehad (gelukkig een 020 nummer) ene Tom B. en Carlos....en tot 2x toe vroegen ze me of ik de SD kaart in de One wilde doen...terwijl ik toch ECHT in D.U.I.D.E.L.I.J.K.E. bewoordingen had aangegeven dat ik een One VERSIE-3 :angry::smile: had gekocht

Sturen ze mij DIT per mail :

Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

Volgt u onderstaande stappen om de problemen die u ervaart met uw apparaat op te lossen.

Nadat u de kaart heeft geformatteerd kunt u met TomTom HOME de back-up weer terugzetten.

1. Open TomTom HOME

2. Klik op [back-up maken en herstellen]

3. Klik op [Herstel mijn apparaat]

4. Klik op [Herstel nu]

(enz...nog meer uitleg waar ik niks mee kon)

--------------------------------------------------------------------

Ik wil mij inhouden en hier niet gaan vloeken .......maar ik heb $%##% wel 3x gezegd tegen ze dat ik GEEN BACKUP terug kon zetten...dat ik ongeveer 30 mb aan bestanden mis.

In die mail van ze stond een link die ik moest aanklikken en dan kon ik antwoord terug sturen....klik ik er net op (moest veel rijden vandaag, dus pas weer terug)....krijg ik te lezen : U kunt geen antwoord terugsturen want de termijn is verlopen (of zoiets) :wink:

En als ik hem moest op gaan sturen dat ik hem dan 5 tot 10 werkdagen kwijt ben !!

Ik ben vorig jaar wel goed geholpen voor een kaart van mijn MIO....maar vandaag heb ik blijkbaar niet de goeie mensen aan de lijn gehad. :wink:

Morgenochtend hang ik weer aan de telefoon bij ze...ik houd jullie op de hoogte.

Edited by BramvT

Tenslotte :

ik heb vandaag een andere medewerker aan de lijn gekregen die wel eerlijk tegen mij was (uiteraard zal ik zijn naam niet noemen om hem niet in de problemen te brengen)...en die het volgende tegen mij zei :

Helaas moet ik erkennen dat TT (v.w.b. de bezitters van een PND waar van fabriek af kaarten op staan en die buiten de schuld van de eigenaar stuk raken) geen gratis kaart terug zal zetten, maar moet die eigenaar gewoon een nieuwe kaart kopen via de website winkel....in mijn geval dus 49 euro voor Benelux. :wink:

Hij snapte best wat er bij mij is gebeurd (zie verhaal boven) en dat ik er ook niks aan kon doen dat TTH niet een juiste backup had gemaakt, waardoor hij dus niet terug gezet kan worden, maar dit is de Policy bij Tomtom :wink:

Dat u allen het maar even weet !

Dit nodigt toch uit om andere wegen te bewandelen om kaarten te bemachtigen.

Zie internet!!!!

Peter

Dat u allen het maar even weet !

Ik begrijp uit een eerder bericht dat je het apparaat kunt opsturen naar TomTom en het apparaat na 5 tot 10 werkdagen weer terugkrijgt. Ik neem aan dat ze er dan weer een kaart voor je opzetten.

Lijkt me een redelijk aanbod en dan hoef je toch geen nieuwe kaart te kopen ... Probleem opgelost!?

Ik begrijp uit een eerder bericht dat je het apparaat kunt opsturen naar TomTom en het apparaat na 5 tot 10 werkdagen weer terugkrijgt. Ik neem aan dat ze er dan weer een kaart voor je opzetten.

Lijkt me een redelijk aanbod en dan hoef je toch geen nieuwe kaart te kopen ... Probleem opgelost!?

Maar niet gratis.....soort garantie dus, aangezien hij pas 1,5 maand oud is.

En uit de woorden van de mijnheer van TT vandaag, kan ik een gratis kaart wel vergeten, dus ga ik hem zeker niet opsturen. :blush:

Ze zetten er geen kaart op.

Mijn collega heeft een maand geleden een one XL gekocht die iedere keer vaststaat.

Hij heeft hem opgestuurd en krijgt hen leeg terug ?????

Alleen op de mee gestuurde SD hadden ze alles laten staan.

Gelukkig heeft hij een backup op cd.

maar je zou toch geen PC hebben ?

groeten Ron