Sign in to follow this  
Followers 0
Knorvelt

HD Traffic Receiver functioneert niet

34 posts in this topic

Vandaag mij HD Traffice receiver voor TT720T ontvangen

1. Promotiecode voor update wordt geaccepteerd, echter geen nieuwe download ter beschikking gesteld!

2. Receiver aangesloten, alles lijkt te functioneren, blauwe lichtje gaat branden.

Er wordt verbinding gezocht met de server, volgende melding:

SIMkaart niet aanwezig of is beschadigd. Krijg nu op mijn TT het (bekende) "rode" X

Lijkt mij geen goede start. Iemand ervaring?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vandaag mij HD Traffice receiver voor TT720T ontvangen

1. Promotiecode voor update wordt geaccepteerd, echter geen nieuwe download ter beschikking gesteld!

2. Receiver aangesloten, alles lijkt te functioneren, blauwe lichtje gaat branden.

Er wordt verbinding gezocht met de server, volgende melding:

SIMkaart niet aanwezig of is beschadigd. Krijg nu op mijn TT het (bekende) "rode" X

Lijkt mij geen goede start. Iemand ervaring?

Heb hem vanmorgen (2-4-2008) besteld en dus nog niet binnen. Zodra die binnen is laat ik je weten of het bij mij wel werkt. Heb ook een 720T. Hoelang heeft het geduurd voordat je de HDTraffic Receiver binnen had?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze ook vanochtend ontvangen en heb precies het zelfde probleem (Sim niet gevonden of niet herkend). Krijg als meldcode error 2031. Heb dit gemeld bij TomTom support maar ze kunnen dit niet direct oplossen. Probleem wordt besproken met 2e liijn. Ben benieuwd naar oplossing. De betreffende support dame opperde dat SIM kaart mogelijk nog niet geactiveerd is bij hen. Er is namelijk wel een verbinding met de server. Er is dus wel degelijk een SIM card in de receiver aanwezig. Ik bezit een 920T met de nieuwste software update (gisteren geinstalleerd). Hieronder de e-mail van de support medewerker:

"Geachte heer De Vries,

Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

Wij hebben uw vraag met betrekking tot HD traffic doorgezonden aan onze 2e lijns technische support afdeling. Wij zullen u direct op de hoogte brengen wanneer wij van hen een antwoord terug ontvangen.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team

Zodra er een oplossing is zal ik deze hier melden."

ps: Zijn er meer mensen met een dergelijke melding???

Levertijd: Afgelopen vrijdag besteld, woensdag in huis. Netjes dus.

Edited by tonuv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vanavond precies hetzelfde met mijn vandaag ontvangen HD receiver voor mijn TT 720.

Alles uitgevoerd en nieuwste kaartversie 715 geinstalleerd maar krijg ook melding Errorcode 2031 en een rood kruis geen verbinding met server.

Ik heb contact gehad met TT support afdeling en inderdaad ook doorgegeven aan de 2de lijns.

Ik word er morgen over terug gebeld maar nu blijkt dat ik dus zeker niet de enige ben met dit probleem.

Ik zie inderdaad alle gegevens van de sim kaart goed worden aangegeven het lijkt er dus op dat de receiver niet is aangemeld bij TomTOm.

Ik hoor het morgen wel of er een oplossing voor is maar je 1/2 jaar abonnement loopt wel gewoon door denk ik.

Gr Marco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste allemaal,

We hebben even ge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad de HD receiver werkt wel fijn dat je het op dit forum leest dat het werkt want van Tom Tom hoor je niets, over u word terug gebeld door de 2de lijns gesproken niks van Tom Tom.

Marco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ben ik erg benieuwd wanneer die losse HD traffic reciever gaat werken op een One versie-3. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag contact gehad met TT, waarschijnlijk een callcenter, de juffrouw begreep er niets van.

Na (minutenlange) ruggespraak kwam ze met de suggestie om de fabrieksinsellingen terug te zetten, want de firmware update zou wel niet gelukt zijn, dit heeft ze inmiddels per e-mail bevestigd. Zo gezegd zo gedaan.

Zojuist de receiver, dus na de reset, opnieuw aangesloten. Werkt prima, nu wordt er in het menu aangegeven dat mijn abonnement vandaag is ingegaan, lijkt er op de simkaart inderdaad niet was aangemeld.

Ik ga morgen uiitgebreid testen. Wordt (evenueel) vervolgd!

Edited by Knorvelt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel,

Denk dat ze de stagaire aan het werk hebben gezet en alle SIMs hebben laten activeren vanochtend.

Om 12:00 uur vandaag werkte het. En dat zonder telefoontje :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels e-mail van TomTom support gehad. Advies: Na reset moet het werken. Zo gezegd zo gedaan. Had er weinig vertrouwen in omdat ik dit gisteren uit eigen initatief ook al meerdere malen had gedaan. Maar zo waar vandaag lukte het. Ik heb toch het idee dat het resetten niet de oplossing was maar dat ze inderdaar vergeten waren de SIM's te activeren cq aan te melden. Maar ja daar ik vanavond meteen gereset heb, zal ik er wel nooit achter komen of het ook al gewerkt zou hebben zonder reset.

Kijk uit naar de eerste ervaringen live.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb toch het idee dat het resetten niet de oplossing was maar dat ze inderdaar vergeten waren de SIM's te activeren cq aan te melden.

Dat resetten is natuurlijk inderdaad onzin. Laten we het er op houden dat men hier 'iets was vergeten'. :blink: Sorry...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kortom: Fouten maken is nou eenmaal mensenlijk. Toegeven is een stuk moeilijker, maar verdient dan wel respect. Ben benieuwd of TomTom groots genoeg is om eigen foutjes ook officieel te erkennen.

Ik zou zeggen: No hard feelings.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik heb de HD Traffic Receiver eindelijk binnen. Nieuwe kaart installeren ging probleemloos. Aansluiten ook geen probleem. Verbinding maken ....... helaas, de melding SIMkaart niet aanwezig of is beschadigd en het (bekende) "rode kruis" teken en error code 2031.

Bij TomTom leren ze dus niet snel van hun fouten. Bij de supportdesk het verwachtte bericht: uw simkaart is niet geactiveerd.

Nog ff afwachten dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik m'n HD Traffic receiver binnenkreeg, moest ik ook even met TT bellen, maar daarna werkte het gelijk.

Alleen h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eergister tomtom 930 HG traffic ontvangen, en jawel error 2031.

Helpdesk suggereerde reset en als dat niet werkte terug naar de winkel. Geen enkele opmerking over mogelijk activeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mijne gaf eerst ook die foutmelding en pas na een maand doorzeuren bij de Helpdesk, deed hij het ineens, Bert. Laat je dus niets wijsmaken en blijf gewoon doorvragen en aandringen bij de Helpdesk (eerste keer telefonisch, daarna via www.tomtom.nl "Mijn account", "Gestelde vragen"), dan zal je zien dat ze hem uiteindelijk gewoon voor je kunnen aanzetten. De simkaart moet door TomTom geactiveerd worden, er is niets mis met je HD-ontvanger, wat ze ook zeggen (tenzij je net die pechvogel bent die een kapotte heeft gekregen, natuurlijk).

O ja, en denk eraan: je hebt het eerste (half)jaar een gratis abonnement op HD: benadruk (en vraag daarvan een schriftelijke bevestiging) dat je abonnement pas ingaat als jij de receiver daadwerkelijk kan gebruiken.

Edited by PuNkEnStEiN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee mogelijkheden:

TomTom aansluiten op je PC en via HOME bedienen of

HD-receiver op je 12 volt in de auto aansluiten en (uiteraard) op je TomTom:

- klik op de blauwe menubalk (op het stukje met de balkjes van de satellieten) onder de landkaart.

- rechtsonder (boven de OK-knop) zie je nu een vakje met daarin het versienummer van je NavCore. Klik daarop.

- Je ziet dan allerlei info over je hardware en landkaart en (als het goed is) daaronder 3 knoppen: Copyright, Netwerk en OK. Klik op Netwerk, dan zie je een scherm met alle info die je nodig hebt.

Succes! :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 weken lang deed mijn hd ontvanger goed maar opeens had ik de zelfde fouten als hierboven na resetten deed ie weer goed let op! Reset op hd ontvanger en niet op tomtom :dirol: :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0